TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Klausz Kristófék 3 bajnokságban
ERC, ORB és osztrák bajnokság vár a magyar párosra
2014-12-24
sajtóanyag + videó • (x)
h i r d e t é s
Összes oldal:
701719427
Napi oldal:
75709
Jelenleg:
2342
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

klausz_kristofek_3_bajnoksagban_4

Tisztes helytállás az újonctól
Klaus Motorsport
Klausz Kristóf - Kecskeméti Balázs, Renault Clio R3
 
Újoncként talán nem is kívánhatott volna szebb debütálást a nemzetközi mezőnyben Klausz Kristóf. Igaz, a 18 éves pilóta és segítője, Kecskeméti Balázs sokáig esélyes volt három bajnoki címre is, a dicsőség így se maradt el. Az osztrák bajnokság RC 3-as kategóriájában másodikak, az ORB 5-ös kategóriájában pedig harmadikak lettek. A páros előtt talán már nincs olyan rallyszakasz, ami ismeretlen lenne, így újult erővel vágnak neki a 2015-ös Európa Bajnokságnak, valamint az osztrák és a magyar Országos Rally Bajnokságnak. Január 4-én a 32. Jänner Rallyeval kezdenek, ahová az újév első napján útra is kelnek. Előtte azonban az alábbiak szerint értékelték debütáló évüket.
 
Klausz Kristóf: Úgy vágtunk neki a 2014-es szezonnak, hogy ez lesz a tanuló és az ismerkedős évünk Balázzsal, hiszen mi előtte nem dolgoztunk együtt. Az Európa Bajnokság futamai mellett az osztrák és a magyar Országos Rally Bajnokságnak is állandó résztvevői voltunk annak érdekében, hogy minél több tapasztalatot és versenykilométert gyűjtsünk. Minden helyszín teljesen új volt számunkra, ahol rengeteget tanultunk, s közben mégis tisztességesen helyt tudtunk állni. Itthon a Miskolc Rallyeval kezdtünk, ami abszolút pozitív lökést adott számunkra, hiszen rögtön meg tudtuk nyerni a kategóriát. Fehérváron műszaki hiba, Veszprémben pedig egy defekt hátráltatott minket a jó szereplésben, de Kassa kárpótolt mindent, az a futam az egész csapatnak nagyon tetszett. Pécs volt a magyar bajnokság zárása nekünk, a Waldviertel Rallyen ugyanis az osztrák értékelésbe neveztünk.

klausz_kristofek_3_bajnoksagban_3

Évközben azonban olyannyira jól álltunk a rangsorban, hogy három bajnoki címre is esélyesek voltunk, s ennek megszerzése érdekében meneteltünk tovább. A szezon vége azonban elég balszerencsés volt, a pontszerzés helyett kiállásokkal fejeztük be a futamokat. Horvátországban megcsúsztunk és felborultunk, Pécsett pedig beestünk egy árokba. Ezeket a baleseteket is tapasztalatszerzésként fogtam fel, de egyáltalán nem keltett bennem semmilyen félelmet sem, ami esetleg befolyásolná a jövőbeli szereplésünket. 

A szezon kezdete előtt több jelölt is szóba került a navigátor szerepére, de Kecskeméti Balázsban találtuk meg azt a személyt, aki nagyon tapasztalt, idegen nyelven is beszél, és így rengeteget tanulhatok tőle. Ez be is igazolódott, s a komoly munka mellett azért mindig jó hangulat is uralkodott az autón és a csapaton belül is. Nem csak Balázzsal, de a Takács Motorsporttal is ez volt az első közös évünk. Nagyon sok versenyt teljesítettünk együtt, ahol persze előjöttek apró hibák, de mindent sikerült megoldanunk, alkalmazkodnunk egymáshoz, s úgy érzem, ez a rendszer abszolút működőképes hosszú távon is. Pont ezért, ugyanebben a felállásban, a Renault Clio R3-mal folytatjuk 2015-ben is a pontgyűjtögetést az EB-n, az osztrák illetve a magyar bajnokságban is.

klausz_kristofek_3_bajnoksagban_1

A következő szezont ismét a Jänner Rallyeval kezdjük meg, január 4-én - ám előtte tesztelünk még egyet a Szilveszter Rallyen, édesapámmal az oldalalom, hogy ne essünk ki nagyon a ritmusból. Nagyon sokat beszélgettünk arról, vajon mi lenne a megfelelő taktika a 2015-ös bajnokságra nézve. Arra jutottunk, hogy ésszel fel kell építenünk ezt az évet, ahol arra törekszünk majd, hogy minél tudatosabban versenyezzünk.

Szeretnénk az eddig elért tempót tartani, a biztonságot szem előtt tartva, de semmiképpen sem lassan akarunk majd menetelni a futamokon. A 2014-es Jänner Rallyen még nagyon nehéz helyzetben voltam: új volt a csapat, a kocsi, a navigátor, és fizikailag sem voltam teljesen felkészülve egy ilyen hosszú és nehéz versenyre. Tanulva ezekből a mostani futamra sokkal jobban felkészültem, a gumik tekintetében igyekeztünk mindenféle keveréket beszerezni, akármilyen körülmény is fog éppen uralkodni abban az időben a pályákon. És persze óriási segítség lesz az, hogy már sem a szakaszok, sem a csapat nem lesz ismeretlen.


Kecskeméti Balázs: A 2014-es szezont arra szántuk, hogy megismerkedjünk és összeszokjunk Kristóffal. Ezt azonban rögtön a mélyvízben kezdtük, hiszen az év elején az Európa Bajnoki szereplésekkel volt tele a naptárunk. Az év első felében csak az volt a célom, hogy minél több versenykilométert gyűjtsünk, és minél többet tudjak segíteni Kristófnak a tapasztalataimmal. Tudtam, hogy ha ezek az alapok megvannak, akkor folyamatosan fogunk gyorsulni. A vezetéstechnika és a közös munka megalapozása mellett pedig megtaláltuk azokat a beállításokat is a Clion, amivel már tényleg eredményesen tudtunk szerepelni. Úgy érzem, végig nagyon jól szerepeltünk, három bajnoki címre is esélyesek voltunk - ám a szezon végére egy kicsit elfáradtunk. Ennek ellenére másodikak lettünk az osztrák értékelésben és a Zóna Kupában is, a magyarban pedig harmadikak, ami szerintem így is nagyon jó eredmény tőlünk.

Kristóf egy igazi tehetség, nagyon ügyesen versenyzett ebben az évben. Ahhoz képest, hogy milyen fiatal, sokkal érettebb és kiegyensúlyozottabb teljesítményt mutatott, ezért abszolút büszke vagyok rá! A Renault-t mindig maximálisan felkészítette a Takács Motorsport, a jelentkező műszaki hibák a technika ördögének a játékszerei voltak. A szurkolók és a partnerek viszont végig mellettünk álltak, amiért nagyon hálásak is vagyunk nekik! Összességében azért remek évet zártunk, jó időeredményekkel mutatkoztunk be a nemzetközi mezőnyben. Igaz, ez lehetett volna jobb is, de a rutinnal majd az eredmények is egyre kiemelkedőbbek lesznek.

klausz_kristofek_3_bajnoksagban_2

Amíg Kristóf a Mikulás illetve a Szilveszter Rallyeval zárja a 2014-es szezont, én már a Waldviertel Rally után szögre akasztottam az overallomat és a sisakomat - de természetesen csak január 1-jéig. Az újév első napján ugyanis már útra is kelünk, hiszen a január 4-6-ai, 32. Jänner Rallyeval elkezdődik számunkra a 2015-ös körforgás. A programban kétnapnyi pályabejárás, egy shakedown, az adminisztratív és a technikai átvételek, valamint a kétnapos verseny szerepel. Már nagyon várjuk, hogy újra beinduljon a mókuskerék, az ellenfelek kilétét is már latolgatjuk, akikkel szemben szeretnénk most még nagyobbat bizonyítani. A helyismerettel már nem lesz gondunk, ezért csak arra kell majd koncentrálnunk, hogy teljes erőbedobással támadjunk. Úgy gondolom, hogy a kategória első 3 helyére megvan az esélyünk, hogy felférjünk, és hatalmas dolog is lenne ezt elérni. A 2015-ös szezonban pedig örülnék neki, ha legalább egy bajnoki címet be tudnánk zsebelni.
 
A Klaus Motorsport Áldott, Békés Ünnepeket és Sikerekben, Rallyban Gazdag Boldog Új Évet kíván minden szurkolójának, partnerének, versenyzőtársának és a rallybarátoknak!



klausz_kristofek_3_bajnoksagban_6
 
Ez a hír most jelenik meg 2254. alkalommal
Share |
2015.01.04-06.
European Rally Championship 2015
32. Int. Janner Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k