h i r d e t é s
Összes oldal:
732104008
Napi oldal:
87930
Jelenleg:
1825
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Kasza Kristóf |
|
779 |
2. |
Fónagy Kristóf |
|
754 |
3. |
Gönczi Dániel |
|
704 |
4. |
Kozsuk Péter |
|
630 |
5. |
Suborits Péter |
|
628 |
6. |
Végh Krisz |
|
608 |
7. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
606 |
8. |
Osztás Ábel |
|
588 |
9. |
Balogh Richárd |
|
573 |
1. |
Thierry Neuville |
|
192 |
2. |
Ott Tanak |
|
158 |
3. |
Sebastian Ogier |
|
154 |
4. |
Elfyn Ewans |
|
140 |
5. |
Adrien Fourmaux |
|
130 |
6. |
Kalle Rovanpera |
|
86 |
7. |
T. Katsuma |
|
80 |
8. |
Dani Sordo |
|
44 |
9. |
Semi Pajari |
|
34 |
1. |
Hayden Paddon |
|
131 |
2. |
M.Franceschi |
|
104 |
3. |
Miko Marczyk |
|
91 |
4. |
Andrea Mabellini |
|
71 |
5. |
S. Tempestini |
|
59 |
6. |
Jon Armstrong |
|
59 |
7. |
Mads Ostberg |
|
51 |
8. |
Simon Wagner |
|
49 |
9. |
Efren Llarena |
|
45 |
1. |
Csomós Miklós |
|
157 |
2. |
Turán Frigyes |
|
124 |
3. |
Velenczei Ádám |
|
121 |
4. |
Német Gábor |
|
112,5 |
5. |
Tóth Tibor |
|
80 |
6. |
Klausz Kristóf |
|
78 |
7. |
Trencsényi J. |
|
72,5 |
8. |
Osváth Péter |
|
52,5 |
9. |
László Martin |
|
35,5 |
1. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
2. |
Balla Tamás |
|
109,75 |
3. |
Rongits Attila |
|
85 |
4. |
Bodogán Ferenc |
|
82,5 |
5. |
Hulmann Gábor |
|
73,5 |
6. |
Kronome Ákos |
|
65,5 |
7. |
Nagy G.M. |
|
43,5 |
8. |
Tóth Barna |
|
43,5 |
9. |
Cseri József |
|
37,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
65 |
2. |
Határ Attila |
|
45 |
3. |
Kerék Balázs |
|
38,5 |
4. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
5. |
Berta László |
|
20 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
14,25 |
7. |
Hibján József |
|
12 |
1. |
Baksai László |
|
121,5 |
2. |
Tamás Gyula |
|
82,5 |
3. |
Ronavolgyi E. |
|
73 |
4. |
Várnai Dávid |
|
54 |
5. |
Hauck Zsolt |
|
46 |
6. |
Ruszó Krisztián |
|
42 |
7. |
Tellér Antal |
|
41 |
8. |
Szetei Norbert |
|
37 |
9. |
Görög Péter |
|
35,5 |
1. |
Bíró Gergő |
|
66 |
2. |
Kovács Dominik |
|
59 |
3. |
Kerekes Bence |
|
49 |
4. |
Oberling K. |
|
48 |
5. |
Bajusz Krisztián |
|
48 |
4. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
5. |
Bévárdi Péter |
|
35 |
7. |
Fenyvesi Péter |
|
33 |
8. |
Krámpek Nándor |
|
31 |
1. |
Mekler László |
|
45 |
2. |
Tóth István |
|
40,5 |
3. |
Emődi Balázs |
|
21,75 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
120 |
2. |
Csukovics István |
|
78,5 |
3. |
Müller Roland |
|
65,5 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
90 |
2. |
Szombathelyi P. |
|
82,5 |
3. |
Zsolna József |
|
69,5 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|
A Veszprém Rallye-n Hideg Krisztián mellett láthattuk, akivel már átélt néhány közös versenyt.. Amúgy Gyuri második éve Gyarmati Ariel állandó társa a versenyeken. Azt tudjuk, hogy mindketten siófokiak és azt is, hogy barátok. Gyurival Veszprém után beszélgettünk errõl-arról.
Sajnos nem mondhatom - pedig szeretném - hogy számodra, az utóbbi két év a sikerekrõl szólt. Mi történt veled (veletek) az utóbbi két évben? 2008 óta Gyarmati Arielnek diktálom az itinert. Ariel 2008-ban kapott egy lehetõséget a Suzuki-tól, hogy egész évben mehet a Suzuki Treff Ignis S1600-as autójával. Jól is indult a történet, Eger Rallye harmadik hely, úgy, hogy már gyorsot is tudtunk nyerni. Miskolc szintén harmadik helyezés, és szintén nyertünk gyorsokat. Szombathelyen összetörtük az autót, de addigra már nagy volt a feszültség a csapatban. Tudod nagy a mûsor, sok az ember, félreértett szavak, mondatok, nyilatkozatok, vélt és valós sérelmek. Veszprémben nem indultunk, mert a szombathelyi törés elvitte a pénzt. Kifizettük, pedig vitázhattunk volna rajta. Szerinted, ha egy versenyautón a reggeli szerviz után, az elsõ gyorson elmegy a hátsó fék - mert lelazul egy csavar -, az normális? Kijöttünk a gyorsról, próbáltuk hívni a szervizt, a szerelõket! Senki nem vette fel a telefont. A következõ gyorsaságin elment az elsõ fék is, a szerelõket még mindig nem értük el! Megbeszéltük, hogy átóvatoskodunk a következõn, majd utána szervizpark következik, ahol majd megcsinálják. Nem értünk oda, mert felborultunk. A szervizben aztán mondták, hogy ez típushiba (?) és murván a kövektõl könnyen lelazul a fékcsõ - persze mindenféle védelem, vagy biztosítás nélkül miért ne lazulna le -, azt két gyorsasági között meg kell húzni. Persze verseny elõtt ezt senki nem mondta, vagy mutatta meg. De még, ha tudtuk volna, hogy mi a hiba, akkor sem tudtuk volna megcsinálni, mert hozzávaló szerszám nem volt az autóban. Következett az Ózd Rallye, ami egy klasszikus versenybaleset volt. Buták voltunk, mindenki kiesett a kategóriából csak a Kakuszi testvérek és mi mentünk, nem kellet volna sietni, fõleg úgy, hogy akkor már tudtuk, hogy nem jó futómû van az autó alatt. Kifizettük ezt a törést is, és ezzel végeztünk is arra az évre.
2009-ben úgy gondoltuk, hogy kipróbálunk egy öszkerékhajtású autót, így lett Subaru, ami egy nagyon jó autó lenne, ha a motorja nem lenne sokkal erõsebb mint a hajtáslánca. Egerben és Miskolcon kiestünk az elõbb említett okok miatt, az elszámolás a csapattal teljesen korrekt volt.
Aztán Salgó elõtt, amikor már úgy volt, hogy nem indulunk, mert a Subaru nem lett kész idõben, akkor felhívtak minket, hogy menjünk a visszalévõ versenyeken a tavalyi Ignis S1600-al, mert nincs meg a kategória. Az autóra mondták, hogy erõs, jó a futómû, a váltó nagyon komoly, meg egyébként is minden rendben lesz, hát belementünk. Megegyeztünk a feltételekben és eljött a verseny ideje, ahol hoztak az autóval egy szerzõdést, amit én nem is írtam alá. Mondtam Arielnek, hogy Õ se írja, mert ezt az autót "neked el akarják adni". Aláírta, mert versenyezni akart. A versenyen az elsõ gyorstól mondtuk a szerviznek, hogy nem fordul az autó, akad a kormány, a váltó nem veszi vissza a negyedik és harmadik fokozatokat, a motor meg gyenge, mint a harmatvíz. A válasz az volt, hogy nem jól használjátok, mert így meg úgy kell ezt használni. Mondtuk, hogy tudjuk, már mentünk ezzel az autóval tavaly is. Szombat este a szálláson mondja Ariel, hogy lehet, hogy tényleg Õ csinál valamit rosszul, mondtam neki, hogy mindent jól csinálsz, az autó az nem a tavalyi, ez egy "bontós verda", ahhoz képest, amivel tavaly mentünk. Nagyon odafigyeltek arra, hogy véletlenül se legyünk gyorsak. Vasárnap reggel a parkfermébõl alig tudtunk kijönni, nem fordult a kormány. A szerelõk elkezdték nézegetni és kiderült, hogy görbe a kormánymûben a fogasléc és hiányzik róla kettõ fog. Azt hiszem, hogy így már érthetõ, hogy miért nem vállaltuk be a második napot. Verseny után kiderült, hogy az autóban az a motor volt, amirõl a Sanyi leégette pár éve a bódét Veszprém Rallye-n, a fogasléc, meg a Bíró Peti egri esésébõl maradt benn. Ilyen egy tutin felkészített versenyautó! Az elsõ gyorsaságitól mondtuk a hibákat, amiket nem javítottak meg, hanem ránk fogták, hogy rosszul használjuk az autót. Mikor kiderült, hogy nekünk volt igazunk, akkor sem ajánlották fel, hogy a pénzt leversenyezhetjük vagy visszaadják. Ez van, ez a magyar Rally 2009-ben!
Most készülünk a Mecsek Rallye-ra, ahol ismét a Subaru-val megyünk.
Hodula Misivel indultál egy Belga ERC futamon és csak jót hallottam tõled a versenyrõl. Nagyon versenyzõ központú rendezvény volt, mindenki azért dolgozott, hogy a versenyzõk jól érezzék magukat. Mondok példákat: az össztáv 254 km, ebbõl a gyorsasági 154 km, mindez 4 pályán, három körben. A sisakot csak a gyûjtõkben és a szervizben vettük le. Nyolckor nyitott a versenyiroda, mi odamentünk nyitásra, és 7 perc alatt elintéztük a nevezést, kauciót, itinerfelvételt, és az adminisztratív átvételt. Ezután egy koordinátor megmutatta a másnapi helyünket a szervizparkban. 8:30-kor már tréningeztünk az egyes gyorson. Minden pályán négyet lehetett meni, 50 km/h-val. A szabályokat mindenki betartotta. Volt 250 Euro kaució, ami arra szolgált, hogy a rád kiszabott büntetéseknek legyen fedezete. Ha minden rendben volt a versenyen, akkor a verseny végén mehetsz a versenyirodára és azonnal visszakapod. Rengeteg sportbíró és trafipax volt, aki hibázott megbüntették! Minden versenyzõ egyenlõ volt nem voltak egyenlõbbek! A technikai átvételre a versenyzõknek oda sem kellett menni, de minek is, amikor a szerelõk is oda tudják vinni az autót, ráadásul õk még értenek is hozzá. Este láttuk az autót, és akkor döbbentem meg! A kötelezõ matrica belefért a rajtszám keretbe!
Mi a lényegi különbség egy hazai és egy ERC futam közt? A különbség nem nagy, mindössze néhány fényév. A Belga verseny egyetlen perc csúszás nélkül zajlott, pedig volt baleset is, sajnos nem is kicsi. A 11-es gyorsaságin felborult az egyik S14 Subaru WRC, mi negyedikként értünk oda, az úton keresztben állt elõttünk három autó és mindenki segített, az ötödik autót már be sem engedték ide, valahol kiterelték. Majd mindenkinek szólt egy sportbíró, hogy az "Y" elágazóban menjük ki jobbra a gyorsaságiról, majd a második utcán megint jobbra és onnan az alternatív útvonalon menjünk a 12-es gyorsaságira! Érted ezt? - 5 perc alatt döntöttek és ideális idõre érkeztünk az utolsó gyorsaságira. A díjkiosztón kinyomtatott, spirálozott teljesítés-igazolást kapott mindenki, benne a nevezési lista, rajt lista, minden gyorsasági idõeredménye, végeredmény (abszolút, csoport, kategória). Nem neked kellett a verseny után az Internetrõl összeszedni. Nem nagy dolog, csak egy gesztus és gondolom pénzben sem verte haza a rendezõt. Apróság, de minden gyûjtõbejáratnál adtak ásványvizet. A Veszprém Rallye-n senkinek nem jutott eszébe, hogy ott álnak a versenyzõk - majdnem 3 órás késéssel rajtra várva - a prológ elõtt, valaki vigyen már nekik ásványvizet. Ez csak egy gesztus lett volna a rendezõ részérõl, és mindjárt nem akarta volna mindenki Lakatos Robi vérét venni.
Hozzáteszem ezt az idõtervet átvették, jóváhagyták valamikor, valakik. Aki ezt ellenõrizte és átszámolta, annak tudnia kellett, hogy ez nem fog mûködni. Egy a probléma! Senki nem számolta át, vagy azért, mert nem érdekelte, vagy azért, mert nem tud idõt számolni. Mindkét esetben alkalmatlan arra, hogy ott dolgozzon, ahol dolgozik. Pedig volt már ilyen a Veszprém Rallye-n, ott sem fért bele az elõre tervezett idõbe ez a fajta lebonyolítás. Csak elõ kellett volna venni annak a versenynek az eredménylistáját és mindjárt látszik, hogy a meghatározott idõbe nem fér bele a prológ és a szuperspeciál. Ennyire egyszerû ez! Erre mondják: ha mosakodni akarsz, nem kell feltalálni a melegvizet, ott a csap nyisd ki és már folyik is.
Jól sejtem, hogy nem csak a veszprémi prológ, ami nem tetszett idén? Ismered a mondást ugye? A fejétõl bûzlik a láb!? Amíg a szövetségben nem lesz rend, nem lesz szakértelem, addig ne várjuk el ezt sem a rendezõktõl, sem a versenyzõktõl. A saját szabályaikat nem tartják be! Rendezõi szerzõdés nélkül folynak a versenyek, a rendezõ nem jelenteti meg idõben a kiírást! Ez csak két dolog a számtalanból, ami nem jó és szabálytalan, és semmiféle következménye, szankciója nincs. Az hogy minden versenyzõ egyenlõ, ez jól hangzik, csak nem igaz! Miskolcon Hideg Krisztiánt nem akarták kiengedni a szervizparkból, mert hiányzott a szárny közepe. Azt mondták, hogy így nem homológ. A szerelõk gyorsan letépték a Botka Dudu autójáról - aki kiesett - beragasztották a Krisztiánéba és így már mehetett. Veszprémben a Herczig Norbi autóján nemhogy szárny nem volt, de csomagtér ajtó és rendszám sem, mégis kiengedték a szervizparkból. Leszögezem nem a Norbival van bajom, nagyon tisztelem az eredményeit, azt mondhatom barátok vagyunk. Ez csak egy példa arra, hogy vannak szabályok, amik nem mindenkire vonatkoznak. A tisztségviselõk, akiknek az lenne a dolguk, hogy a szabályokat betartassák - és ezért pénzt, fizetést vesznek fel - nem teszik a dolgukat. Éppen háttal álltak, vagy a meleg miatt inkább a VIP sátorban voltak? Hogy látod? - a tavaly megválasztott új MNASZ Elnökség és a Kokó-féle RSB meghozta a remélt változásokat? Erre egy szó a válasz: nem! Voltak ígéretek. Junior-válogatott, rally-falu, meg egy csomó felesleges dolog. Az egyetlen "eredmény" a rally-rádió, ami nagyon jó gondolat, de a megvalósítás, a kivitelezés az dilettáns. Ez a vezetés olyan, mint a fába szorult féreg, se elõre, se hátra, se jobbra, se balra, csak topognak egy helyben. A hatalmi harcok elveszik az idõt, és az energiát a tényleges munkától. Ahogy látom, a szövetségben, mindenki úgy jár WC-re is, hogy viszi magával a székét, nehogy valaki beleüljön míg visszaér. Ígéretek és hatalmi harcok helyett elmehetnének versenyt nézni (VB, IRC, ERC). Mindegy hová, de biztos tanulságos lenne, és utána csak a helyes következtetéseket kellene levonni.
Ennek a szövetségnek van egy elnöke, akit úgy hívnak, hogy Ferjáncz Attila. Én ezen a néven nõttem fel, õt bámultam gyerekként a pályák szélérõl, nekem a mai napig õ a nagybetûs VERSENYZÕ. Nevét a mai napig ismerik és elismerik külföldön is. Nem értem, hogy miért adja a nevét ahhoz, amit ma Magyar Nemzeti Autósport Szövetségnek nevezünk, de nem az! Ez nem szövetség, legalábbis nem a szó klasszikus értelmében.
Jó ez a különválasztott bajnoki rendszer? A rendszer mindegy! Nekem az lenne a fontos, hogy jó rendezvényeken, jót versenyezhessek, de erre még várni kell. Ez nem is lesz így, amíg az illetékesek csak jól akarnak élni és mindegy nekik, hogy a rendszer jól mûködik vagy sem. Vannak azért kivételek is! Például Adamovits Márk, aki tud és akar versenyzõ és nézõ-centrikus rendezvényeket csinálni. Tehát a példa Magyarországon is megtalálható, csak figyelni kell, és másolni! Tudod, a meleg víz esete?
Ez a hír most jelenik meg 8293. alkalommal
|