Kokó be, Holczer ki...
az MNASZ Média Bizottság korábbi vezetőjével beszélgettünk
2008-09-11
interjú • Pájer Ani - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
732057196
Napi oldal:
41118
Jelenleg:
1493
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Miután a napokban publikussá vált az új RSB összetétele, Holczer Danit kérdeztük arról, hogy ő vajon miért nem kapott lehetőséget a bizottságban. A beszélgetés innen indult, aztán egyszer csak teljesen máshová, mégpedig a "harmadik vonalhoz" lyukadtunk ki.

- Ha jól tudom, ti Kokóval jóban vagytok, és van is némi szereped abban, hogy elindult egyfajta enyhülés és közeledés az év elején, és talán ahhoz is van közöd, hogy ő visszakerült az RSB élére.
Igen, mi Kokóval tényleg jóban vagyunk. Hogy mekkora a szerepem az ő visszakerülésével kapcsolatban, azt mindenki döntse el maga, mert ezt nyílván másképp ítéli meg Ferjáncz Attila, másképp Szamos Miklós és másképp Kokó is.

- De mégis, szerinted, ha te nem vállalod anno az RSB tagságot, akkor most Kokó lehetőséghez jutott volna?
Ezt nem az én tisztem eldönteni, de biztos van benne szerepem, hogy ő visszakerült, - ha csak a hungaroringi RSB körtelefonos szavazásra gondolok -, és nyílvánvaló, hogy ebben a megegyezéses folyamatban is sokat vállaltam, talán egy kicsit túl sokat is. Azért mondom, hogy sajnos, mert be kellett látni, hogy ez az egész így teljesen zsákutca, mert kiderült, illetve bebizonyosodott számomra is, hogy végül tényleg "csak egy maradhat!" A tények tükrében furcsa visszanézni, hogy az akkor Kokóra nemmel szavazók ( Nattán, Tóth Imi, Lakatos ) rövidesen kikerültek az RSB-ből, de most már az önálló gondolatok is veszélyesek lehetnének.

- A kompromisszum keresésen kívül mivel foglalkoztál az elmúlt félévben?
Az év eleji közgyűlés után, több versenyző és sportvezető megkeresésére, - Kassai András felkérésére - vállaltam a munkát az RSB-ben, majd az elnökség megbízott a MNASZ Média munkabizottságának vezetésével. Azt gondolom, hogy utóbbi vonatkozásban eredményes időszak áll mögöttünk, hiszen sikerült új alapokra helyezni szövetségünk vagyonértékű jogaival kapcsolatos szerződéses rendszereket, és kialakult egyfajta pozitív kommunikáció a fotósok, újságírók és videósok valamint a sportvezetés között. Időarányosan növekedett (21,4%-kal) az autósport média megjelenése. Bevezettük a számozott aranymellényes rendszert a Rallye-ban, aminek következtében ma már, ha bárkivel probléma van, a versenyigazgató jelzése alapján azonnal tudunk érdemben intézkedni, hisz az azonosítás után pillanatok alatt kapcsolatba tudunk lépni az illetővel. Általános tekintetben komoly lépés volt, hogy idéntől az MNASZ akkreditált fotósok, el kell, hogy küldjék munkáik egy részét a szövetség titkárságára, amelyen keresztül mérhetővé vált, hogy ki végez valóban érdemi munkát és az is, hogy kik azok, akik csak "alibiből", valamiféle fajta előnyszerzés érdekében próbálnak évről évre akkreditációhoz jutni. Tulajdonképpen már, szinte az összes fotóst, videóst ismerem, tudom ki honnan jött, és melyik médiumot képviseli, vagy éppen hányas számú mellényt viseli. Ahhoz képest, hogy fél éve kezdtem el, szerintem egész jól működik a rendszer, persze vannak még hiányosságok, de idővel ezt tökéletessé lehet fejleszteni. Én nagyon nagy eredményként könyvelem el, hogy ha nehézségek árán is, de idén eljutottunk oda, hogy külön R2-es összefoglalót sugárzott a Sport TV és az RSB-nek pedig van már önálló honlapja. Ezeket az eredményeket soha nem lehet elvenni már tőlünk, még akkor se, ha közben a megosztottság nem szűnt meg. Ez azért némi optimizmussal tölt el. A másik területen, az RSB-ben végzett munkámat pedig bárki, akár a publikus RSB ülés emlékeztetőkön keresztül is ismerheti, hiszen igyekeztem megfelelni az amúgy jogos elvárásoknak, és tájékoztatni mindenkit a sportvezetésben zajló eseményekről.

- A napokban, a Kokóval folytatott beszélgetésünk során, külön kiemelt téged, hogy rendkívül értékes embernek tart, és még üzent is neked.
Igen, megkaptam az üzenetet, és talán el is árulhatjuk, hogy ezt az interjút a RallyRacing újságírója készítette vele.: Kokó még fel is hívott, hogy megjelenés előtt nézzem át, és ha van valami észrevételem, akkor javítsam ki. Én nem az vagyok, - másokkal ellentétben - aki cenzúrázná bárkinek is a mondanivalóját, még akkor sem, ha adott esetben engem érint a mondandó némi kritikával. Hogy teljesen elfogulatlanok legyünk, én kértem DuEn-t, hogy a hangfelvételt is rakjuk fel, nehogy valaki azt gondolja, hogy manipulálni próbálja bárki a Kokó által elmondottakat, mert ugye akadt már ilyen "médium" idén… Mindenesetre elég furcsa dolog az, amikor egy olyan "muki" :) üzen a nagy nyilvánosságon keresztül, akivel egyébként hosszú évek óta, napjában ötször-hatszor beszélünk.
Ezt nem ő üzente, ez a felső vezetés üzenete volt, amit Kokónak kellett "új és jó alattvalóhoz hűen" kézbesíteni. Lefordítva ez arról szólt, hogy döntsem el, hogy melyik oldalon állok. Eldöntöttem, - nem most, már jó régen - és így, most már nem kell, hogy szavazattal rendelkező RSB tag legyek, hisz egész egyszerűen megtiltották Kokónak, hogy kinevezzen, ő meg, hogy finoman fogalmazzak elég gyenge volt ahhoz, hogy kiálljon értem, de mondjuk inkább úgy, hogy jelenleg még keresi a kompromisszumokat. : Nyílván persze az is közrejátszhat, hogy az "urak" netán előfizetői a RallyRacing magazinnak és nem tetszik nekik, hogy egyes sportolók és egyes sportvezetők véleményének helyt ad a lap, és nem győzik felvásárolni már a standokon… : Mint ahogyan bizonyára az sem tetszik, hogy az autósport körüli média rendszere, kezd működőképessé válni, és a média képviselők kezdenek egységesen mozgolódni. Túl nagy "hatalom" ez egy belső ellenzéki ember kezében, aki ráadásul figyel, és adott esetben kertelés nélkül elmondja a véleményét, amivel befolyásolhatja a Rallye Bizottság döntéseit. Most gondolok itt, például a visszavont szombathelyi ténybírói jelentésekre, amelyekkel kapcsolatosan kért vizsgálat talán mind ez idáig el sem kezdődött…

- Ezek szerint nem túl jó a viszonyod a felső vezetéssel?
Én inkább szűkíteném a kört. Néhány héttel ezelőtt került sor az Ózd rallye sajtó tájékoztatójára, ahol először mutatkozott együtt a nagy nyilvánosság előtt Frank és Kokó.
(Az ezzel kapcsolatosan megjelent írásra, nyilván emlékszik mindenki…)
Ez a demonstratív megjelenés, már önmagában jelezte a szándékot a megegyezésre, és utalt arra, hogy képesek ők a történtek ellenére együtt dolgozni. A sajtótájékoztató után sor került egy hatszemközti beszélgetésre (Frank, Kokó, Holczer), ahol megkértem - és itt a kértemen van a hangsúly - Frank Tamást, hogy az elkövetkező három hónapot használjuk fel arra, hogy mi közösen teremtsük meg az MNASZ és a Rallye működéséhez szükséges anyagi feltételeket a 2009-es évre.
Fél éve vártam erre a pillanatra! Az ő kapcsolatrendszerével, Kokó népszerűségével, az én munkám mellett, biztosan össze tudunk szedni 50-60 millió forintot a nehéz helyzetben lévő szakágak támogatására, a rallye utánpótlás nevelésre, és mindarra, ami az autósport fejlődését szolgálja. Ezzel a borítékkal pedig majd decemberben álljunk a közgyűlés elé, és tegyük le az asztalra, mintegy az autósport jövőjének a zálogát. Ez természetesen egyfajta, jelzés értékű dolog is lehetett volna, hiszen ha lehet ezt mondani, jelenleg három nagyobb és több kisebb részre szakadt a szövetségünk, és ennek a három nagyobb részre szakadt szövetségnek az egységét is jelképezhette volna ez a boríték.
Azonban ettől Frank Tamás elzárkózott, hisz ide ő már annyi mindent hozott…, és ez a tagság különben sem érdemli meg… :-( 
Na, azóta azt hiszem, igazán nem vagyunk túl jóban.

- És most hogyan tovább?
Ezzel Frank kijelölte az utat nekünk. Hát most az következik, hogy az elkövetkezendő három hónapban megkeressük azokat a tagokat, akik tényleg átfogó változásokat szeretnének az autósportban, ténylegesen a sport érdekében szeretnének tenni, és egy kellemesebb környezetben kívánnak versenyezni. Ezen a téren azt hiszem, a mostani produkció után nem lesz nehéz dolgunk…
Most úgy tűnik, hogy tényleg jó néhányan szívesen beállnának a sorba, de persze akkor sem fogunk elkeseredni, hogyha ez nem sikerül, ugyanis van egy nagyon nagy helyzeti előnyünk, mégpedig az, hogy mi fiatalok vagyunk, és mi tudjuk azt, hogy a 2/3-hoz hány szavazat szükséges...
Nagyon sok telefont kaptunk azóta versenyzőktől, akik már most becsapva érzik magukat a szavazat eladásuk miatt, de biztató, hogy régi és új támogatók, pártolók is jelezték: ha komoly változás fog történni a sportvezetésben, akkor újra érdekli őket a Rallye!

Ettől függetlenül szeretnék mindenkit megnyugtatni, hogy a Rallye média munkacsoport marad, tehát Bessenyei Krisztával, DuEnnel, Juhász-Léhi Pistával és Kollár Attilával továbbra is együtt DOLGOZUNK az RSB média munkacsoportban a Rallye népszerűsítéséért.

Ez a hír most jelenik meg 6134. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k