Miután a napokban publikussá vált az új RSB összetétele, Holczer Danit kérdeztük arról, hogy ő vajon miért nem kapott lehetőséget a bizottságban. A beszélgetés innen indult, aztán egyszer csak teljesen máshová, mégpedig a "harmadik vonalhoz" lyukadtunk ki.
- Ha jól tudom, ti Kokóval jóban vagytok, és van is némi szereped abban, hogy elindult egyfajta enyhülés és közeledés az év elején, és talán ahhoz is van közöd, hogy ő visszakerült az RSB élére.
Igen, mi Kokóval tényleg jóban vagyunk. Hogy mekkora a szerepem az ő visszakerülésével kapcsolatban, azt mindenki döntse el maga, mert ezt nyílván másképp ítéli meg Ferjáncz Attila, másképp Szamos Miklós és másképp Kokó is.
- De mégis, szerinted, ha te nem vállalod anno az RSB tagságot, akkor most Kokó lehetőséghez jutott volna?
Ezt nem az én tisztem eldönteni, de biztos van benne szerepem, hogy ő visszakerült, - ha csak a hungaroringi RSB körtelefonos szavazásra gondolok -, és nyílvánvaló, hogy ebben a megegyezéses folyamatban is sokat vállaltam, talán egy kicsit túl sokat is. Azért mondom, hogy sajnos, mert be kellett látni, hogy ez az egész így teljesen zsákutca, mert kiderült, illetve bebizonyosodott számomra is, hogy végül tényleg "csak egy maradhat!" A tények tükrében furcsa visszanézni, hogy az akkor Kokóra nemmel szavazók ( Nattán, Tóth Imi, Lakatos ) rövidesen kikerültek az RSB-ből, de most már az önálló gondolatok is veszélyesek lehetnének.
- A kompromisszum keresésen kívül mivel foglalkoztál az elmúlt félévben?
Az év eleji közgyűlés után, több versenyző és sportvezető megkeresésére, - Kassai András felkérésére - vállaltam a munkát az RSB-ben, majd az elnökség megbízott a MNASZ Média munkabizottságának vezetésével. Azt gondolom, hogy utóbbi vonatkozásban eredményes időszak áll mögöttünk, hiszen sikerült új alapokra helyezni szövetségünk vagyonértékű jogaival kapcsolatos szerződéses rendszereket, és kialakult egyfajta pozitív kommunikáció a fotósok, újságírók és videósok valamint a sportvezetés között. Időarányosan növekedett (21,4%-kal) az autósport média megjelenése. Bevezettük a számozott aranymellényes rendszert a Rallye-ban, aminek következtében ma már, ha bárkivel probléma van, a versenyigazgató jelzése alapján azonnal tudunk érdemben intézkedni, hisz az azonosítás után pillanatok alatt kapcsolatba tudunk lépni az illetővel. Általános tekintetben komoly lépés volt, hogy idéntől az MNASZ akkreditált fotósok, el kell, hogy küldjék munkáik egy részét a szövetség titkárságára, amelyen keresztül mérhetővé vált, hogy ki végez valóban érdemi munkát és az is, hogy kik azok, akik csak "alibiből", valamiféle fajta előnyszerzés érdekében próbálnak évről évre akkreditációhoz jutni. Tulajdonképpen már, szinte az összes fotóst, videóst ismerem, tudom ki honnan jött, és melyik médiumot képviseli, vagy éppen hányas számú mellényt viseli. Ahhoz képest, hogy fél éve kezdtem el, szerintem egész jól működik a rendszer, persze vannak még hiányosságok, de idővel ezt tökéletessé lehet fejleszteni. Én nagyon nagy eredményként könyvelem el, hogy ha nehézségek árán is, de idén eljutottunk oda, hogy külön R2-es összefoglalót sugárzott a Sport TV és az RSB-nek pedig van már önálló honlapja. Ezeket az eredményeket soha nem lehet elvenni már tőlünk, még akkor se, ha közben a megosztottság nem szűnt meg. Ez azért némi optimizmussal tölt el. A másik területen, az RSB-ben végzett munkámat pedig bárki, akár a publikus RSB ülés emlékeztetőkön keresztül is ismerheti, hiszen igyekeztem megfelelni az amúgy jogos elvárásoknak, és tájékoztatni mindenkit a sportvezetésben zajló eseményekről.
- A napokban, a Kokóval folytatott beszélgetésünk során, külön kiemelt téged, hogy rendkívül értékes embernek tart, és még üzent is neked.
Igen, megkaptam az üzenetet, és talán el is árulhatjuk, hogy ezt az interjút a RallyRacing újságírója készítette vele.: Kokó még fel is hívott, hogy megjelenés előtt nézzem át, és ha van valami észrevételem, akkor javítsam ki. Én nem az vagyok, - másokkal ellentétben - aki cenzúrázná bárkinek is a mondanivalóját, még akkor sem, ha adott esetben engem érint a mondandó némi kritikával. Hogy teljesen elfogulatlanok legyünk, én kértem DuEn-t, hogy a hangfelvételt is rakjuk fel, nehogy valaki azt gondolja, hogy manipulálni próbálja bárki a Kokó által elmondottakat, mert ugye akadt már ilyen "médium" idén… Mindenesetre elég furcsa dolog az, amikor egy olyan "muki" :) üzen a nagy nyilvánosságon keresztül, akivel egyébként hosszú évek óta, napjában ötször-hatszor beszélünk.
Ezt nem ő üzente, ez a felső vezetés üzenete volt, amit Kokónak kellett "új és jó alattvalóhoz hűen" kézbesíteni. Lefordítva ez arról szólt, hogy döntsem el, hogy melyik oldalon állok. Eldöntöttem, - nem most, már jó régen - és így, most már nem kell, hogy szavazattal rendelkező RSB tag legyek, hisz egész egyszerűen megtiltották Kokónak, hogy kinevezzen, ő meg, hogy finoman fogalmazzak elég gyenge volt ahhoz, hogy kiálljon értem, de mondjuk inkább úgy, hogy jelenleg még keresi a kompromisszumokat. : Nyílván persze az is közrejátszhat, hogy az "urak" netán előfizetői a RallyRacing magazinnak és nem tetszik nekik, hogy egyes sportolók és egyes sportvezetők véleményének helyt ad a lap, és nem győzik felvásárolni már a standokon… : Mint ahogyan bizonyára az sem tetszik, hogy az autósport körüli média rendszere, kezd működőképessé válni, és a média képviselők kezdenek egységesen mozgolódni. Túl nagy "hatalom" ez egy belső ellenzéki ember kezében, aki ráadásul figyel, és adott esetben kertelés nélkül elmondja a véleményét, amivel befolyásolhatja a Rallye Bizottság döntéseit. Most gondolok itt, például a visszavont szombathelyi ténybírói jelentésekre, amelyekkel kapcsolatosan kért vizsgálat talán mind ez idáig el sem kezdődött…
- Ezek szerint nem túl jó a viszonyod a felső vezetéssel?
Én inkább szűkíteném a kört. Néhány héttel ezelőtt került sor az Ózd rallye sajtó tájékoztatójára, ahol először mutatkozott együtt a nagy nyilvánosság előtt Frank és Kokó.
(Az ezzel kapcsolatosan megjelent írásra, nyilván emlékszik mindenki…)
Ez a demonstratív megjelenés, már önmagában jelezte a szándékot a megegyezésre, és utalt arra, hogy képesek ők a történtek ellenére együtt dolgozni. A sajtótájékoztató után sor került egy hatszemközti beszélgetésre (Frank, Kokó, Holczer), ahol megkértem - és itt a kértemen van a hangsúly - Frank Tamást, hogy az elkövetkező három hónapot használjuk fel arra, hogy mi közösen teremtsük meg az MNASZ és a Rallye működéséhez szükséges anyagi feltételeket a 2009-es évre.
Fél éve vártam erre a pillanatra! Az ő kapcsolatrendszerével, Kokó népszerűségével, az én munkám mellett, biztosan össze tudunk szedni 50-60 millió forintot a nehéz helyzetben lévő szakágak támogatására, a rallye utánpótlás nevelésre, és mindarra, ami az autósport fejlődését szolgálja. Ezzel a borítékkal pedig majd decemberben álljunk a közgyűlés elé, és tegyük le az asztalra, mintegy az autósport jövőjének a zálogát. Ez természetesen egyfajta, jelzés értékű dolog is lehetett volna, hiszen ha lehet ezt mondani, jelenleg három nagyobb és több kisebb részre szakadt a szövetségünk, és ennek a három nagyobb részre szakadt szövetségnek az egységét is jelképezhette volna ez a boríték.
Azonban ettől Frank Tamás elzárkózott, hisz ide ő már annyi mindent hozott…, és ez a tagság különben sem érdemli meg… :-(
Na, azóta azt hiszem, igazán nem vagyunk túl jóban.
- És most hogyan tovább?
Ezzel Frank kijelölte az utat nekünk. Hát most az következik, hogy az elkövetkezendő három hónapban megkeressük azokat a tagokat, akik tényleg átfogó változásokat szeretnének az autósportban, ténylegesen a sport érdekében szeretnének tenni, és egy kellemesebb környezetben kívánnak versenyezni. Ezen a téren azt hiszem, a mostani produkció után nem lesz nehéz dolgunk…
Most úgy tűnik, hogy tényleg jó néhányan szívesen beállnának a sorba, de persze akkor sem fogunk elkeseredni, hogyha ez nem sikerül, ugyanis van egy nagyon nagy helyzeti előnyünk, mégpedig az, hogy mi fiatalok vagyunk, és mi tudjuk azt, hogy a 2/3-hoz hány szavazat szükséges...
Nagyon sok telefont kaptunk azóta versenyzőktől, akik már most becsapva érzik magukat a szavazat eladásuk miatt, de biztató, hogy régi és új támogatók, pártolók is jelezték: ha komoly változás fog történni a sportvezetésben, akkor újra érdekli őket a Rallye!
Ettől függetlenül szeretnék mindenkit megnyugtatni, hogy a Rallye média munkacsoport marad, tehát Bessenyei Krisztával, DuEnnel, Juhász-Léhi Pistával és Kollár Attilával továbbra is együtt DOLGOZUNK az RSB média munkacsoportban a Rallye népszerűsítéséért.