Komló előtt mondták...
verseny előtti interjúk
2006-09-01
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
731988645
Napi oldal:
181898
Jelenleg:
1326
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Pájer Ani körbetelefonált...
Itt olvashatjátok az interjúk első részét:


Markó Tibor - a rendező


- Beszéljünk először a nevezőkről!
- Úgy 100 autó várható. Nézve az éves nevezői átlagot, én azért többre, 120 körülire számítottam, de azért ez nem kevés.

- Mi az oka?
- Talán, hogy most van a nyaralási szezon, és az is lényeges, hogy földrajzilag én esek ki legjobban a körből. Ha jól tudom, a legtöbb lincensz Budapest és Miskolc környékéről van, és hát valljuk be, ezek a városok nincsenek túl közel…

- Akkor vonzerő gyanánt került be a programba Árpádtető?
- Igen, ezért volt már tavaly is. Ez a gyors talán az egyik legpatinásabb pálya, ami ugye Mecsek Ralis pálya, amiről pedig tudjuk, hogy az egyik legrégebbi rali Magyarországon. A hivatalos utánpótlás mezőnynek eddig nem volt még alkalma menni ezen a pályán, ezért került be tavaly. Ha pedig sportszakmai és versenyző élmény szempontjából beszélünk a vonzerőről, idén ezt még egy prológgal is megspékeljük..

- Mikor és hol lesz a prológ?
- Szeptember 2-án, szombaton lesz, mondhatnám, hogy hagyományosan Komló város főutcáján. Ez is jelzi, hogy hál' Istennek a város nagyon pozitívan áll a dologhoz, kőkeményen támogatja a versenyt. Ezért nagyon hálásak vagyunk nekik. Egyébként ennél jobb helyre nem kerülhettünk volna, mert nem leszünk eldugva mindenféle parkolóban, vagy pusztában, hanem, mivel a legjobb, ha házhoz viszed az élményt, így most ezt tettük. Ezzel egyrészt felborítjuk a város szokásos rendjét, ami már önmagában elég nagy feltűnést kelt, másrészt az embereknek jóformán nem kell sehová menniük a szórakozásért.

- Milyen jellegű lesz?
- Szlalom lesz. Gumilassítókat kell teljesíteni a versenyzőknek. Az sem titok, hogy "ladásra" építjük a pályát, tehát itt elsősorban nem a tempó fog dominálni, és remélem a ladások rá fognak szolgálni a típus népszerűségére. Persze lesz, aki időben is tud majd meglepetést szerezni.

- Nálatok lesz a hivatalos csapatfotózás is…
- Igen, a gépátvétel után. A mezőnynek most is lehetősége van arra, hogy egy rali-évkönyvbe bekerüljön. A csapatfotózásnak is Komló ad helyszínt, tehát szeptember 2-án, szombaton 16.30-kor lesz a Városház téren. Ide várunk minden RTE licenszest, aki úgy érzi, hogy része ennek a nagy családnak, és rajta szeretne lenne a családi fotón. 

- Milyenek a pályák? Gondolok itt a minőségre főleg…
- Zobákpuszta jellegzetessége, hogy itt aszfalt helyenként poros, helyenként dobálós, ez egy elég tempós pálya, ami különösen érdekessé teheti az autózást, hogy lehet rajta látványosan menni, de ésszel kell menni, mert benne van a pakliban, hogy nagyot lehet esni.

Árpádtető, ahogy mondtam, tradicionális pálya. Alig van olyan ember, aki a ralival kapcsolatba kerül, hogy ne hallott volna róla. Ízig-vérig rali pálya, van itt minden. Gyönyörű környezetben, a Mecsek szívében található, és itt váltakoznak a tempós és technikás részek.

Komoly hangsúlyt fektettünk arra, hogy nagyon autózható pályákat hozzunk létre és ne a kátyúkat kelljen kerülgetni. A zobákpusztai pálya az, ami minden évben romlik. Itt ugyanis busz közlekedik, és ez, meg a tél megteszi a hatását. Én, mint a verseny rendezője, ezt a részt minden évben kikátyúztatom. A versenyzési élmény szempontjából káros kátyúkat eltüntetjük, ami azt jelenti, hogy azért elég komoly felületen kell cserélnünk az aszfaltot. De kellemes lesz rajta autózni.



A versenyzők mondták:


Rafael Tamás

- Ha jól tudom, most már biztos, hogy indulsz Komlón…
- Igen, épp a versenyautót gumiztatom.

- Mennyire volt fontos az, hogy épp itt indulj?
- Még soha nem voltam itt, és mindenki azt mondta, nagyon jó pályák vannak itt. Én pedig ki akartam próbálni. Két versenyt tudtam menni idén eddig, úgyhogy a kategóriatársak jócskán előttem vannak. Ha sikerülne most jót mennünk, még lehetne esélyünk valamire a kategóriában, és lehet, hogy elindulunk akkor Szendrőn is. Ezen most múlik rendesen.

- Hogy készülsz?
- Niesz Feri adott kölcsön belső felvételt még a BMW-s idejéből, így próbálok tanulni. Majd kiderül mennyire volt jó tanárom. :)


Bosch Peti

- Jövünk mi is, épp most készül az autó.
- Ez is ismeretlen pálya, ugye?
- Igen, teljesen, de van segítségem. Szabó Gergő lejön velem, és segít felírni a pályákat jól. De ezt leszámítva ugyanúgy készülök, mint eddig.
- Hogy állsz magadban az esélyeiddel, meg a reményeiddel?
- Én megbarátkozom a második hellyel. Mindent megteszek a győzelemért, de ha ez lesz a vége, akkor sem leszek elkeseredve.


Mezriczky Zoli

- Mennyire lesznek ismerősek ezek a pályák?
- Tavaly mentem már rajtuk, igaz, csak másfél gyorsot, és nem ezzel az autóval, szóval nem nagyon. Ez megint fekete ló lesz, hasonló, mint a Salgótarján volt.
- Most többet készülsz?
- Nem, megmondom őszintén ez az első, amire nem készülök ezerrel. Most beteg is vagyok, nagyon fáj a gerincem, úgyhogy egyelőre az indulás is olyan, hogy ha nem leszek jól, el sem indulunk. Igazság szerint most elég nagy az esélyünk, hogy megtartsuk a harmadik helyünket, tehát ha megyünk, tuti nem fogunk élet-halált menni, teljesen elég lenne egy negyedik-ötödik hely is, biztonságos autózással, Úgy tűnik, Brád Laci nem jön, de erre bazírozni elég nagy lutri volna. Úgyhogy majd meglátjuk


Brád Laci

- Indultok?
- Nézd, technikai hibánk volt Esztergomban, előtte beestünk Salgótarjánban... Két kiesés után úgy érezzük, felesleges pénzkidobás volna folytatni, mert az eltervezett eredményeket nem tudtuk hozni. A következő két versenyen inkább megtakarítjuk a költségeket, kiadjuk az autót, és inkább a jövő évre próbálunk már koncentrálni.


Lovász Pál

- Jövünk, a kocsi már kész van. Zsigulival Itt már mentem egyszer, tavaly. Árpádtetőt annyira nem ismerem, mert kiestünk, mire odaértünk volna.

- Gondolod ezzel az autóval most ki tudod köszörülni ezt a csorbát?
- :) Mindenféleképpen arra számítok, hogy jó hétvégénk lesz. Ez egy ütőképes autó. A Pacottinál nagyon jól beállítják, nagyon profik ott a fiúk. Szerintem ezért tudtunk Esztergomban elég jókat menni, mert a futómű olyan jól be volt állítva, hogy nem volt vele probléma.

- Bosch Peti is Pacotti-s autóval megy. Mi a különbség a két autó között?
- Ha jól tudom, a Petié ízig-vérig A-s autó, a miénk N-es, ezért az övé erősebb. De jó, szeretnénk legalább olyan eredményt, mint az előzőn volt.


Niesz Ferenc

- Nem jövünk Komlóra, bár az autó készen van. Hétvégén voltunk vele egy versenyen, Cereden a ralisprinten. Azt megnyertük abszolútban, bár kocsi nem százszázalékos, sok dolog van még. Szendrő az ezermillió-egy százalék. A héten viszem a kocsit az intercoolert rendberakatni. Ceredre azért mentünk el, hogy teszteljük. Gumikat próbálgattunk, futóművet állítottunk, egy csomó jó tapasztalatot szereztünk. Kezdjük megismerni az autót, és megtanulni beállítani. Szeretnénk Szendrőn jönni, hogy teszteljük tovább az autót, mert most még eléggé háttal ülünk neki. De a 2007-es évre már csak a jót akarjuk.


Toma Zoltán

- Esztergom tulajdonképpen hazai pálya, mert tatai vagyok. A tardosi gyors tőlünk nagyjából 8 km-re van. 6 éve versenyzek, és ezek a pályák közel állnak a szívemhez. Az a verseny jól ment, az elvárásainknak megfelelően ment minden. Idén ez volt az első versenyünk, ennek főleg anyagi okai vannak, de az évet már be szeretnénk fejezni.

- Hogy készültök Komlóra?
- Most sikerült felújítani az autót, ennek nagyon örülök. Gondolom, ismeritek azt a nevet, hogy Zambelly Gyuri. Régen ő itt ment a túrában, többszörös bajnok, most első osztályban megy. Ő egy igazi szerelő-mester, és ő újította fel a motoromat és a váltót. Úgyhogy tulajdonképpen az ő keze munkája segített elérni ezt a jó eredményt.

- Pályák mennyire lesznek ismerősök?
- Abszolút ismeretlenek. De bízom a sokéves tapasztalatban és nagyon jó a navigátorom. Ő nagyon sokat tud segíteni, bár még nem öreg, mégis nagy tapasztalata van a téren. Szeretnénk most is eredményesek lenni, jó lenne dobogóra állni. És itt szeretném megragadni a lehetőséget, és szeretném megköszönni a hathatós segítséget a tatabányai Volánnak, és a szakosztályvezetőnek.


Mészáros József

- Jössz Komlóra?
- Nem. Nekünk már nem kell. :) Megnyertük a kategóriát. És épp a legjobbkor, mert a pénzünk is elfogyott erre az évre. :) Nagyon szeretünk menni, de nagyon szerencsések vagyunk, és azt hiszem idén már nem megyünk.

- Akkor csak gratulálhatok!
- Köszönöm!

- Arra még azért kíváncsi lennék, hogy vajon szerinted ki követ majd a dobogón?
- Hát, ha szerencséje van, akkor a Lőkös Attila lesz a második. Őt nem nagyon kísérte a szerencse idén, de most remélem menni fog neki. Egész évben sokat dolgozott, megérdemelné. Jó, persze a többiek is, de ő volt a legpechesebb. Én neki drukkolok. 


Puskádi János

- Komlóra jössz?
- Nem tudok sajnos, mert Ausztriában indulunk, és pont most lesz a tréningje. A bajnokságban egyelőre vezetek a kategóriában. Ha nem jön közbe semmi, akkor meglesz a bajnokság. De ez csak a komlói futam után dől majd el, hogy hogyan teljesítenek a kategóriatársak.

- Mesélj a versenyről, ahol indultok!
- Ez az osztrák bajnokság egyik futama, és az Ignis-kupában indulunk. Ez egy nagy kihívás számunkra. 170 km gyorsasági, éjszakai gyorsokkal… Szeretnénk célba érni. Ez a legfontosabb most számunkra.


Rábl Tibor megnyerte a N1-et Esztergomban, próbáltuk őt is elérni. Egy kedves kollégáját értük el, aki azt mesélte, hogy tuti jönnek Komlóra, de Tibor épp a nászútját tölti… Innen is gratulálunk az ifjú párnak!


Hegedűs Attila

- Jövünk Komlóra. Perpillanat egy ponttal vezetjük az A3-at, úgyhogy mindenképp indulnunk kell. Most mindenképpen célba kell érnünk, de legjobb lenne, ha dobogóra tudnánk kerülni. Bár arányleg jó volt az évünk, de a Hóvirágon felborultunk, meg Salgótarjánban is az utolsó gyorson estünk ki… Reméljük most több szerencsénk lesz.

- Mennyire ismered a mecseki pályákat?
- Az az igazság, hogy ez nekünk újdonság lesz, még a környéken sem jártam, csak a Balatonig jutottam el…: Megpróbáljuk jól felírni, és maximálisan kihasználni a tréningidőt. Végülis Esztergomban sem mentünk előtte, mégis jól sikerült. Meglátjuk.


Ifj. Érdi Tibor

- Nem számolgatok, hogy hányadiknak kell lennem, hogy meglegyen a bajnokság, ha egy versenyre elmegyek, azért megyek, hogy megnyerjem. Most ezen fogunk dolgozni. Nem taktikázunk.

- Hogy állsz a komlói pályákkal?
- Abszolút ismeretlenek. Tavaly nem készült el az autónk, mikor ez a verseny volt, előtte pedig mentem volna itt, de volt egy tréningbalesetem, és akkor nem indultam el. Úgyhogy most teljesen kiegyenlített lesz a küzdelem közöttem és a Petike között.


Notheisz Attila

- Hülye kérdés volna megkérdezni azt hiszem, hogy miért indulsz a RTE futamon…
- Mert komlói vagyok. :) Szívügyemnek tekintem, hogy induljak itt.

- Tényleg csak emiatt, vagy a Mecsek ralira is próbálsz készülni ezzel?
- Hát, ha csak a Mecsekre akarnék készülni, az túl sok nyűg lenne, mert most egy másik autóval megyek. Összeraktuk azt az autót, amivel a Barum Ralin mentünk két éve, és most ezzel jövünk a hétvégén. Amivel a két hét múlva megyek, az még csak most készül. Úgyhogy tényleg azért megyek, mert jó itthon menni. Szerintem különleges jelentősége van, hogy ha az ember a saját városában versenyezhet.

- A pályák gondolom mennének fejből…
- Igen, de nem azért mert olyan sokat járok rajtuk hétköznapokon, hanem mert hát itt nőttem fel…

- Melyiket szereted jobban?
- Az Árpádtető az minden irányból, mindig jó. De a másik is jó.

- Te, aki aztán igazán ismeri őket: mesélj a pályákról, milyenek?
- Hát az Árpádtetőről nem kell szerintem túl sokat mondanom. Minden irányból tempós, ritmusos, nagyon jó, igazi technikás ralipálya. A másik, a zobákpusztai az inkább gyors pálya, bár nem tudom mennyire lesz lelassítva. Ez utóbbi egy elég koszos aszfalt, csúszkálós, ésszel kell menni. Ha esni fog az eső, az megbonyolítja majd, mert ezek a pályák esőben elég változatosak tudnak lenni…


Nagy Mátyás:

- Hogy van a vérszemed, amit Esztergom előtt kaptál?
- :) Nagyon jól, köszöni. Remélem nyerni megyünk. :)

- Ha ezen túlvagyunk, mi a helyzet a Szendrővel? Mennyire befolyásoló tényező ez a komlói verseny?
- Hú, hát ha jól tudom, akkor ha a Tomcsányiék másodikak lesznek most megint, én pedig nem indulok Szendrőn, és ő pedig első lesz, akkor pont egy ponttal verne meg. Úgyhogy mindenképpen jövök Komlóra, és igyekszem a legjobb lenni. : Az autót viszont eladtam közben, úgyhogy most megyek vele utoljára.

- És azután?
- Még nem tudom. Egy elsőkerekes autóval szeretnék menni, ez biztos. Veszek egy 205-ös Peugeot-ot, elméletileg. Az 1,6-os lesz. Ma vagy holnap hozom el a motorját, úgyhogy a dolog majdnem biztos. Ahhoz, hogy megtanuljak elsőkerekessel menni, ahhoz ez pont jó lesz.

- Most nagyon nő leszek: Milyen színű? :)
- : Fehér. Olyan, mint a régi Peugeot-oknak:) háromszög alakban jön hátra egy kék csík. E most ilyenre van festve, de még nem tudom, milyen lesz a végleges.

- A komlói pályákat mennyire ismered?
- Mentünk már rajtuk. Meg ez hazai pálya...

- Akkor csukott szemmel, fejből…? :)
- :) A navigátoromnak igen. Tomi komlói. És az a lényeg, hogy ő tudja, hogy merre menjek…:)


 

Ez a hír most jelenik meg 4899. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k