Kosztolányi folyamatosan fejleszt
RTE bajnokai - sorozat - H/K2
2008-02-02
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732033287
Napi oldal:
17209
Jelenleg:
1752
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

A Kosztolányi Imre - Gajer Tamás kettősnek amilyen rosszul indult a tavalyi év, olyan jó lett a vége. Az első versenyen kiestek, de Esztergomban már kategóriát nyertek, év végén pedig meg tudták védeni a H/K2 bajnoki címét. Imi szerint sokat fejlődtek 2007-ben, de erre 2008-ban is szükségük lesz.

- A Hóvirágon rögtön kiestünk. A második gyorson hengerfejes lett az autó, de ez még nem vetette vissz az eltökéltségünket: öntögettük az olajat, meg a vizet. Viszonylag jó helyen is álltunk. De az utolsó gyors felénél, ezen a nagyon jó minőségű, gödör-gödör hátán pályán, az egyik gödörben eltört a féltengelyünk, így végül kénytelenek voltunk kiállni.

- Viszont ez volt az év utolsó technikai gondja, amiatt ki kellett állnotok, nem?
- Nem. A következő versenytől kezdve már új motor volt az autóban, ami nagyon megviccelt eleinte. A duplájára nőtt a lóerő és a nyomaték, és onnantól főleg olyan problémáink voltak, hogy időnként kevésnek bizonyult a fékhatás. Emiatt aztán nagyobb fékeket is kellett feltennünk. De a lengéscsillapítókkal is volt bajunk, ugyanis nem tudták letenni a földre ezt a mennyiségű erőt. De ezt is rendbe raktuk. Ózdon még nem is volt leprogramozva az autó, úgyhogy lényegesen erősebb, nyersebb volt, de lényegesen könnyebb volt vele autózni. Itt már másodikak lettünk a kategóriánkban. Salgótarjánban a lengéscsillapító volt a főszereplő. Előtte átalakítottuk a féltengelyeket, ezáltal nagyon pattogott a hátulja. Komlóra sem bírtunk még jól beállítani, komolyan élet-halál harcot vívtam, hogy úton tartsam az autót. Esztergomban mindenünk tökéletes volt. Elkészültünk az új lengéscsillapítókkal, jó meleg is volt, a BMW-nek nagyon jó körülmények voltak. Ott nagyon jókat autóztunk, ott meg is nyertük a kategóriát. Aztán Gyöngyösön nem szerezhettünk egy árva pontot sem, de az addigi teljesítményünk elég volt arra, hogy Szendrőn viszonylag nyugodtan autózzunk Csak arra volt szükségünk, hogy Kőváry Micáékat és Határ Pista bácsiékat magunk mögött tartsuk. Ez sikerült is, így meg tudtuk védeni a 2006-os bajnoki címünket.

- Az látszik, hogy sokat fejlesztettétek az autót.
Mennyire tudsz ilyenkor te magad is vele fejlődni?
- Nagyon széles skálán nagyon nagy nyomatékot ad le az autó, ezért valóban nagyon oda kell figyelni, hogy mennyire lépek a gázra. De például épp azért, hogy szokjam az érzést, a második verseny előtt vettem egy hasonló kaliberű BMW-t edzőautónak. Ez nagyban segítette a tavalyi felkészültségünket, mert például az nem volt akkora különbség, hogy egy ezres Suzukiból egyszer csak beülök a versenyautóba. Ebbe az edzőautóba tettük egyébként a mostani versenykocsink levetett alkatrészeit, így közelebb állnak az edzéseink a versenyautós-fílinghez. És nem csak az a fontos, hogy a hajtás így már mindkét autóban egy helyen van, hanem, hogy a versenykörülményekhez nagyon hasonlót tudunk átélni már edzés közben is, és ezáltal sokkal pontosabb itinert is tudunk például írni.

- Autószerelő mester vagy, te magad építetted a motorod is?
- Gyakorlatilag én szereltem össze, de a Whistler Racing útmutatásai alapján. De például a versenyek között én magam foglalkozom az autóval.

 - Idén van még mit fejleszteni, vagy lesz valami változás?
- Alapvetően nem. Tavaly év végén elindultunk még néhány versenyen RTE-n kívül, ott próbálkoztunk már más diffi-áttételekkel is, amik még használhatóbbá tették az autót. Most a futóművet hangoljuk, hogy idén azzal se legyen gond. Most ott tartunk, hogy a lengéscsillapítókat és a rugókat próbáljuk változtatni, hogy off-road-ozni is lehessen vele… :)

- Van olyan verseny, amivel egyáltalán elégedett voltál? :)
- Igen, vannak olyan pályák. Félre ne érts, igazából, ha zavar valami, az nem az, hogy kanyarog az út, vagy csúszik, hanem, amikor bele kell írnom az itinerbe, hogy jobb oldalon vegyek egy balos kanyart, mert bal oldalon akkora kráter van, hogy elveszik benne az autó…

- Sokakkal beszélgettem már, akik elmondták, hogy idén meglehetősen nehéz helyzetben vannak szponzorok tekintetében. Nálatok hogy áll az év, anyagi szempontból? Veszélyben van a versenyzésetek, vagy azért megvagytok?
- Sajnos már tavaly év végén veszítettünk el szponzort, úgyhogy mi is kisebb költségvetéssel megyünk majd idén. De úgy tűnik, a Vista, a Roll-Therm és a Medicina idén is mellettünk maradnak, és ez azért bíztató.

- Autószerelőként is dolgozol?
- Igen, többnyire.

- Tavaly, mikor ugyanígy beszélgettünk, említetted, hogy iskolába is jársz. Hogy állsz azzal?
- Idén fogok érettségizni.

- Hogy mentek az évközi vizsgák?
- Viszonylag egysíkúan.

- Mármint…?
- Mind ötös…:)

- Én kérek elnézést…:) Milyen tantárgyakból fogsz érettségizni?
- Az alaptantárgyakon kívül a földrajzot, és a művészettörténetet választottam. Idén ezért is lesz kissé nehezebb a versenyzés, mert az érettségire azért jó volna tanulni egy kicsit… Az időpontokat még nem tudom, sem a suliban, sem az RTE-ben pontosan. Mindegy, majd meglátjuk. Ha már idáig csináltam, nem akarom pont az utolsó évben elrontani.

- Ez mennyiben fogja zavarni a koncentrációdat? Mennyire tudsz egy-egy versenyen elszakadni, és csak a versenyzésre magára koncentrálni?
 - Nem is a koncentrációval van a baj, az még megy. De miután én építem ezt az egész autót, én tudom, mennyi munka van benne. Tudom, hogy ha ez, meg ez, meg ez történik vele, akkor mi lesz a következménye. Én szeretem ezt az autót. Nem tudok nem jól bánni vele, nem tudom bántani a kocsit szándékosan, ha mondhatok ilyet. Ettől nem tudok elszakadni. Ha valami zavarja az elvet, miszerint üres fejjel kell odaállni a rajthoz, akkor az ez. Nem is értem igazán, a többiek ezt hogyan csinálják. Mert ugyan én is képes vagyok túllépni ezeken, és tisztában vagyok a képességeimmel, de nem minden áron megyek.

- Akkor most mi a fontosabb: az élmény, vagy a kupa?
- Ezt nem tudom. De. A kupa nekem nem számít. Szeretek menni, és igyekszem úgy alakítani, hogy élvezetesek legyenek a versenyeim. Jó kiszakadni a hétköznapok monotonságából. Az eredmény ilyen szempontból tényleg nem számít. Csak megpróbálom magam jól érezni a versenyhétvégéken. Amikor Rafit meg tudom verni, akkor például nagyon élvezem… :)

- Ezen kívül van más hobbid?
- Igen. A tanulás.

- Mi a kedvenc tantárgyad?
- A mikrobiológia. És az atomfizika is nagyon érdekel. De ami a leginkább megfog, az a sejtbiológia. :)

- :) Nem is tanulsz ilyeneket.
- Nem, de itthon ez a hobbim, hogy ilyenekről olvasgatok.

- Most éppen hülyének nézel…:)
- …és a csillagászat is nagyon érdekel.

- Aha…
- Azt tervezem, hogy egyszer építek egy saját hajót, áthajóznék a tengereken, és ehhez nem használnék semmit, csak a csillagok állásából tájékozódnék. :)

- A tengeren hajózáshoz minek a sejtbiológia?
- Hogy tudjam, mit eszek…

- Na, de most komolyan. Érettségi?
- A történelmet szeretem. De a földrajz és a művészettörténet a választott tantárgyaim. Utána tervezem, hogy a Yale-re járok majd, épp most dolgozom az anyagiak megteremtésén ehhez…:)

- :) Lehet veled komolyan is beszélgetni?
- Időnként. :)

 - Arra van komoly válaszod, hogy miért pont a BMW az, amit már ötödik éve 'nyúzol'?
- Igen. Mert a BMW olcsó. Nagyon olcsón lehet beszerezni hozzá mindent, ráadásul gyári alkatrészekből. Típuson és magán a márkán belül is nagyon jó az ellátás, és az átjárhatóság, így az autó könnyebben fejleszthető, mint más gyártók esetében. Szerintem.

- Akkor te már mindig BMW-s maradsz?
- Ez egy nagyon jó kis autó. Talán a négykerekesekkel is felvenné a versenyt. Mondom talán. De egyelőre nem tervezem, hogy váltok.
Ez a hír most jelenik meg 6940. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k