RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Kötélen táncol a bajnokság
Cselényi Balázs elmondja a véleményét
2012-04-05
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
710358552
Napi oldal:
108813
Jelenleg:
2722
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

A nagy bizonytalanságok közepette is készülődünk az idei évi bajnokságra, várjuk az évadnyitó futamot, annak ellenére, hogy kívülről nem tűnik túl rózsásnak a helyzet. De vajon milyen belülről? Cselényi Balázzsal beszélgettem.

kotelen_tancol_a_bajnoksag_3

Kinevezték az új rallye szakágvezetőt, mit szólsz hozzá?
Azt gondolom, hogy az elnökség hozott egy döntést, belülről nyilván ez tűnt megfelelőnek abban a pillanatban. Véleményem szerint nem döntöttek jól, hiszen a tagság nagy többsége jelen pillanatban különböző okokból nem nyilvánított véleményt, de nézzük meg, hogy mi fog történni! Ennél sokkal több szavazat is érkezett már, sokkal nagyobb arányú jelölés is volt már mindkét oldalon... nem tudom, hogy mi volt az, ami most indokolttá tette a kinevezést.
Az érem máik oldala, hogy egy év után végre van megint szavazattal rendelkező képviselete a rallye-nak az Intéző Bizottságban, hiszen a rallye-t érintő kérdésekben tavaly kizárólag más szakágak vezetői, és különböző bizottságvezetők döntöttek…

Szerinted mi fog történni?
Szerintem két eset lehetséges.
„A” eset: össze fog állni egy közös bizottság, amiben szakemberek dolgoznak
„B” eset: marad az eddigi szisztéma, amiről tényleg nem tudom, hogy hová vezet!

Én azt gondolom, hogy itt most csak abban az esetben van előre - és gyakorlatilag teljesen mindegy, hogy ki a szakágvezető - ha azok az emberek, akik dolgozni tudnak és hajlandóak is, közösen próbálják ezt tenni, közösen ülnek majd a bizottságban. Félre kell tenni a sérelmeket, és a rallye újjászületésén kell dolgozni.
Nem túlzok, ha azt mondom a halálát éljük mindannyian…

Te jelölt voltál a szakágvezetői posztra egy éven keresztül. Magadat azok közé sorolod, akikre most szükség van az RSB-ben?
Az, hogy kire lenne szükség, az túl messzire vezető kérdés, és nem aktuális sajnos. Túl sok szakembert vesztett el a sport ahhoz, hogy most ezen gondolkodjunk. Jelenleg az a kérdés, hogy kik azok, akik valamilyen formán hozzáértőnek mondhatóak, és hajlandóak is az életük egy részét erre „pazarolni”. Eddig sem volt egy lélekemelő munka egy ilyen bizottságban dolgozni, de a mostani helyzet sokkal rosszabb. Aki most a nevét adja, az jó eséllyel nem lesz népszerű. Borítékolható, hogy elmaradnak versenyek, és a felemelkedés is lassú és hosszú folyamat lesz, ha majd egyszer elkezdődik.
Most annak van itt az ideje, hogy mentsük a menthetőt. Egy újabb évet elpazaroltunk, és ennek az eredménye sajnos, most jól látszik. 2012-es évből lehetőségekhez mérten ki kell hozni a legtöbbet, és egy 3 vagy 5 éves terven kellene elkezdeni dolgozni. Igen, szóba került, hogy én is részt veszek a most megalakulandó RSB-ben. Nem örömömben teszem, hanem azért, mert felelősnek érezném magam, ha nem próbálnék mindent megtenni. Nekem is kényelmesebb lenne mással foglalkozni, de az elmúlt hosszú évek munkáját nem szeretném veszni hagyni.

Még a legutolsó szavazás előtt szóltam Endrének, hogy ha egyszer kinevezik, én beülök a bizottságába, ha szükség van rám. Azóta már egyeztettünk, gondolom az IB, mint a legfelsőbb sportszakmai bizottság Endre javaslata után fog majd a bizottság összetételét illetően dönteni.

Nincs versenynaptár...
Sajnos ez az elmúlt év vonzata, amikor a szövetség – különböző szintű - vezetése nem kommunikált folyamatosan a rendezőkkel, illetve nem hitte el, hogy tényleg baj van. Nem voltak tisztában a problémákkal, majd február-márciusra egy olyan helyzet alakult ki, hogy kiszámíthatatlan lett az összes rendezvény a 2012-es rallye bajnokságban. Nagyon sokan dolgoznak rajta, hogy legyen bajnokság, meg legyenek tartva a futamok. Napokon (esetleg heteken) belül ki fog derülni, hogy mennyi biztos rendezvény marad az első verseny kezdetére a naptárban.
Ismét itt az ideje elgondolkodni azon, hogy van-e szükség az Intéző Bizottságban a versenyzői és a rendezői érdekképviseletre…

A külső szemlélőknek nagyon úgy tűnik, hogy igencsak Hungaroring orientált lett az MNASZ. Te ezt hogyan látod?
Nagyon erős a kötődése az MNASZ vezetésének a Hungaroringhez, azt gondolom, hogy a többi rész picit el lett hanyagolva.
Nekem furcsa volt hallani a közgyűlésen, hogy a sportszövetségnek üzleti érdekei sérülhetnek, ahelyett, hogy a sport érdekeiről halottunk volna. Szerintem egy szövetségen belül üzletről beszélni a sporttal szemben életveszélyes dolog, és már látjuk, hogy a rallye életére veszélyes…

WTCC kontra IRC! Egy kasszából kaptak volna támogatást, most mégis csak az egyik kap?
Erről nincsenek információim, érdemben ennek kapcsán a Mecsek Rallye rendezőjét, Jelen Istvánt kellene megkérdezni, hogy neki mit ígértek tavaly év elején, mikor ez az elnökség megalakult, és mi teljesült, mi nem teljesült.

Egy bírósági ügyed is van a szövetséggel, mi ez az ügy, és hol tart?
Már nincs ügy, ugyanis a szövetség visszavonta. Ha egyszerűen akarom mondani, akkor az ügy tárgya „adatlopás” gyanúja volt, a gépkönyvezési adatok nyilvántartása körül merültek fel kétségeik. Indult fegyelmi eljárás is ezzel kapcsolatban. Született fegyelmi határozat, melyet megfellebbeztem, új eljárás, új határozat, melyet szeptember elején ismét megfellebbeztem, erre azóta sem válaszoltak… Ezek után február elején az MNASZ jogi képviselője jelezte, hogy a „Felperes a keresetétől eláll” és az „MNASZ elnöksége az ügyemet lezártnak tekinti, velem szemben semmilyen fegyelmi büntetés hatályban nincsen”. 
Felesleges energiapocsékolás volt ez az ügy, ugyanakkor komolyabb problémákat ki sem vizsgálnak, hiába érkeznek be az észrevételek.

Hogyan látod a hazai rallyesport jövőjét?
Kötélen táncol a 2012-es bajnokság, és ha lesz is, akkor mindenkinek - rendezőnek, versenyzőnek és mindenféle sportszakembernek - erőn felül kell teljesíteni benne, hogy ez működjön. Nagyon nehéz év lesz, nagyon kevés indulóval, nehezen összerakott versenyekkel. Meg kellene próbálni egy nagyon jó 2013-as évet építeni…
Versenyzők nélkül nagyon nehéz versenyt lebonyolítani, és rendező nélkül sincs verseny…

Ezek szerint te már csak távolabbi időszakban látod a „jövőt”?
Meg merem azt kockáztatni, hogy annyira rosszul állunk, hogy azon is érdemes lett volna elgondolkozni, hogy idén ne legyen bajnokság. Tudom, hogy ez most így nagyon durván hangzik, de ez meg így most nagyon nyögve-nyelős lesz, az idei év energiáiból, és a várakozás energiájából lehet, hogy könnyebb lett volna jövőre ujraindulni.

A szomszédos országok nem húzhattak volna ki a csávából minket?
Én rallycross-autocrossban dolgozom, olyan rendezvényeken, melyek külföldi versenyekkel közösen vannak, illetve ők is jönnek hozzánk versenyezni. Nagyon jól hangzik, de szerintem ehhez már nagyon késő van. A rallycross esetében például az előző év novemberében véglegesedik a naptár és a rendezők tudnak előre tervezni, hogy hol mennyi indulójuk lesz. 5-6 magyar autót biztosan szívesen várnak a Waldviertel Rallye-n is, de ha mi azt mondanánk, hogy odavinnénk 50 autót és még a másodosztályt is (ami nem mindenben felel meg  FIA előírásoknak biztonság terén), annak azért már nem biztos, hogy ennyire örülnének... talán,  ha ez előre le van egyeztetve, de ilyenkor már nem hiszem.

kotelen_tancol_a_bajnoksag_2

Rallycross szakágnak is voltak nehéz évei, több bajnoki futam külföldön volt, Zóna országok versenyzői számára ki lett nyitva a magyar bajnokság, lett külföldi magyar bajnok, volt külföldön a magyar bajnokság zárófutama, és ma ott tartunk, hogy nem kell versenyző létszám csökkenésről beszélni, nincs igazán szükség külföldi országban bonyolított bajnoki futamra.

Sajnos látni kell, hogy ha szeretnénk, hogy külföldi bajnokság futama hazánkban legyen lebonyolítva, akkor a külföldi partner jogosan várja el, hogy magyar bajnokság is legyen náluk. Így 1-1 rendezvényre komoly induló létszámot is lehet elérni.

Mi az a kulcs, ami szerinted szükséges ahhoz, hogy javuljon a helyzet?
Én azt gondolom, hogy az MNASZ elnökségének ill. azoknak az embereknek, akik a döntéseket meghozzák, el kellene jutni oda, hogy az összes bizottságot, az összes munkabizottságot „a szemben álló csapatok” - hívjunk két ellentétes oldalnak – tagjai közül vegyesen kellene felállítani. Sokan bíznak az Elnökség kapcsolataiban, de a szakmai részt közösen kellene vinni. Nem gondolom, hogy a túlsúlyt kellene megváltoztatni, de az MNASZ különböző bizottságainak, munkabizottságainak szerintem jót tenne, ha másik pólus véleményét is megismernék, illetve döntéseik meghozatalakor figyelembe tudnák venni. Aki dolgozni akar, annak mind lehetne munkát-feladatot adni, hisz van bőven. De én egyenlőre nem látom az erre irányuló törekvést. Fennen hirdetjük, hogy béke van, egység van... de én nem látom ezt. Félek ez majd akkor fog  kicsúcsosodni, mikor augusztus-szeptember magasságában ismét közgyűlés lesz, ahol az alapszabályról kell szavaznunk. Nem hiszem, hogy a szövetség vezetése egy egyoldalúan létrehozott alapszabályt át tudna vinni ma a tagságon.

Mindenesetre egy jó alapszabály-módosítás közelebb hozhatná a kilábalást, ehhez azonban sokmindennek meg kellene változni!
Az elmúlt időszakban – elég csak a sportrendszám, sporttörvény körüli dolgokra gondolni – több olyan történt amit pozitívnak lehet ítélni a szövetség szempontjából, DE én úgy látom, elintéződnek a dolgok, majd a szövetségi szabályozás nem készül el, hiányosan készül el, vagy jelentős késéssel készül el mögé, és nem mindig a megfelelő színvonalon.

Tartom azt, amit már sokszor sok helyen elmondtam, hogy az autósport helyzete nem teszi lehetővé a kapkodást, és a gyors változtatásokat. Ezeket a dolgokat lehetőség szerint  2013 januárjától kellett volna a szövetség rendszerébe beépíteni, amikor kész a szabályrendszer hozzá, amikor mindenki által pontosan ismert, betartható szabályok és folyamatok vannak.

Az RTE kérdést is azonnal kezelni kell, Mészáros Iván sem szeretné, hogy az első osztály konkurenciája legyen az RTE, nem arra van kitalálva, miért tekintjük konkurenciának?!

Nem jó, ha a szabályok később jelenek meg, mint elvileg alkalmazni kellene, lásd P csoport és nemzeti homológizáció.
Felesleges lenne tovább sorolni, néha úgy érzem tökéletes irány van, jól alakul a szabályrendszer is, csak „patikakörülmények között” lenne ez ideális.

Sajnos figyelembe kell azt is venni, hogy Magyarországon vagyunk, gazdasági válság van, és az autósportunk is soha nem látott válságban van.
Legfontosabb lenne, ha a meglévő autók részvételével tudnánk egy működő bajnokságot működtetni. A kiskategóriás autókat is vissza kell csábítani a bajnokságba.

Korábban ATB-vezető is voltál. Hogy látod most az ATB helyzetét?
Aki volt idén gépkönyvezésen tudja, hogy milyen a helyzet, nem kívánom véleményezni, nem az én tisztem. Lásd P csoport, F csoport kérdését, melyet nem februárban megjelenő szabályokkal kellett volna intézni. Bár nem biztos, hogy az ATB tehet erről, de biztos kikérték véleményüket.

Próbálom folyamatosan figyelni az ATB munkáját, és ötletekkel, javaslatokkal segíteni. Néha úgy érzem a jóindulatú és egyértelmű hibajavítást is támadásként értékelik néhányan.

kotelen_tancol_a_bajnoksag_1

Milyen szerepet vállalnál a jövőben a szövetségen belül?
Nem is tudom, hogy akarnék-e egyáltalán én még a szövetségen belül bármilyen szerepet is vállalni... Annyira szét van hullva, annyira nem látszik a kiút...  Eddig sem azért vállaltam tisztséget, mert szerettem volna „valaki” lenni, hanem mert abban bíztam, hogy hozzá tudok tenni a Magyar Autósporthoz. Ezt próbálom tenni, ha tisztségem van, és ennek megfelelően dolgozom akkor is, ha nincs funkcióm az MNASz-ben. Aki megkeres, annak segítek, több szakág keresett alapkiírások elkészítésekor, versenyzők kértek segítséget technikai kérdésekben, külföldi rajtolást is igyekeztem elősegíteni, a pécsi amatőr rallye sorozatot egész évben segítem, illetve versenykiírások elkészítésében is segédkezem.

 

Az interjúért köszönet:RallyRacing

Ez a hír most jelenik meg 5905. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k