Kőváry driftel szombaton
programajánló és egri összefoglaló
2008-04-25
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732044808
Napi oldal:
28730
Jelenleg:
1698
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Kőváry Barnának most már egészen biztos, hogy az Eger Rallye a mumusa. A versenyen történteken kívül kibdumáltuk a kocsiját, és a szombat éjszakai dzsemboriról beszélgettünk - illetve csak beszélgettünk volna, mert a helyes megfogalmazás, hogy beszélt ő…

- Mi történt Egerben?
- Ha az gyorsasági lesz jövőre is, én nem megyek! Tavaly ott felborultunk, idén pedig felváltottam hatodikig, és ott a hajtókar úgy döntött, hogy megnézi, milyen a kartervédőn az élet.
Alapvetően én maximálisan hiszek abban, hogy ha ilyen probléma van, az azért történik, mert Barnust fentről megvédik. Tehát az öreg kaporszakállú úgy gondolja, hogy "Barnus, neked még jobb, ha nem mész tovább!" Ez száz százalékig beigazolódott most is, látva azokat a totálkárokat, amik most összejöttek ezen a hétvégén.
Ez egy nagyon nagy falat, egy teljesen más kávéház. Úgy is tudnám fogalmazni, hogy kaptam egy F16-os vadászrepülőt, nekem pedig csak egy sárkányrepülőre van jogosítványom. Lehetséges, hogy a Trabival már elkezdtük volna elhinni, hogy mi ezt tudjuk, pedig nem tudjuk.

Szabival mindketten Trabantosak vagyunk, és át kell értékelnünk az itiner írás fogalmát ezentúl. Eltűntek az egyenesek, eltűntek a plusz információk. Csak kanyar van, kanyar hátán. Tehát az autó kanyarvadászatra alkalmas, és irgalmatlanul durván megy. Nem is baj, hogy itt most megállítottak, ennek oka volt. Nekem nem esőben, sárban, ködben, és éjszakában kell ezt megtanulnom, hanem normális körülmények között, illetve a murvákon kitapasztalni, hogy hogyan viselkedik az autó csúsztatása, és utána lehet majd a Trabantos virtust hozni. Addig ezt még nagyon-nagyon meg kell tisztelnünk. Viszont iszonyatos nagy orgazmusfíling az egész! Tehát az, amire vártam, azt megkaptam, és azalatt a két gyorsasági alatt - igaz, hogy szúrta a hátamat a kormány -, de mégis olyan élményben volt részünk, ami visszaadhatatlan.

Félelmetes, hogy mit tud ez a kis autó. Zagyvaróna-Cered a lételeme, ez a kocsi odavaló. Addigra már körülbelül a helyére került az autó, pedig mondom, itiner nélkül mentünk, mert amit írtunk, az használhatatlan volt erre a történetre. Ott nyolc másodperc volt a differencia, és szerintem az már mindenképpen bizakodásra ad okot, mert teljesen fejből mentem, és legalább két fokozattal visszább, mint ahogy az autó tudná…
Ez az autó egy istenmegahiperkirálycsászárjézuskrisztusgigamária!!! :)

- Elég nehéz megszólalni utánad, megmondom őszintén, de menjünk bele a részletekbe! Mennyiben néz ki másképp az itinered ezzel az autóval?
- Nagyon sok információt írtunk a Trabanttal. Tudjuk, hogy milyen mentalitással versenyeztünk, ezáltal fel volt írva egy csomó minden olyan, hogy kívül árok, kívül fa, ne ess belülre, itt csapágyas, itt meg tudod húzni, ez a nézői kanyar - ezek most nincsenek.
Most van az, hogy szűkül, nem szűkül, jobb három, bal három, ennyi fér bele. Nincs idő egyszerűen többre. Amikor a Szabi elmondja, akkor már öt kanyarral előrébb vagyunk. Pedig tényleg az autónak csak a húsz százalékát autóztuk ki szerintem. És még így is ennyire felgyorsultak az események. Szóval nagyon komoly a sztori, teljesen másképp kell készülnünk egy versenyre, viszont az tiszta sor, hogy három ismeretlenes egyenletünk volt, és mindegyik tényező teljesen új dimenzió volt. Most megpróbáljuk ezeket Miskolcra kiküszöbölni, természetesen a motor már a motorjavító bácsinál van, úgyhogy készülünk gőzerővel.
Ami történt, az egy anyagfáradási probléma volt, de orvosolható. Egészen konkrétan a hajtókarcsavarunk tört el, pedig vadonatúj volt. Ezért mondom, hogy fönt az öreg azt mondta: "Barnus, te még itt ne nagyon akarjál versenyezni! Kipróbáltad, megkaptad, élveztél egy nagyot, de most rakd el szépen, legyél jó fiú, menjél haza, és otthon internetezzél!" :)

- :) Eger után ment az autó a Hungaroringen. Ott hogy muzsikált?
- Mivel A-2000-ben egyedül indult a kolléga, nem volt nehéz megnyernie…:) Most az volt a cél, hogy kilométer és tapasztalatot gyűjtsön, és hál'Istennek kiderült, hogy ezzel a hosszú áttétellel, amit beleraktunk, teljesen versenyképes - még a Ringen is. Nagyon gyors a kanyarsebessége, jó az útfekvése az autónak. A Porsché-kkal és a BMW-kel egyenesben nincs esélye, de a rajtja az nagyon jó. Miután egy közösködésről van szó, így csapaton belül, így a Mészáros Lacinak adtam kölcsön az autót, mert ő viszont kölcsönadja nekem a motorját Miskolcra. Tehát ameddig nincs kész a komplett autó, addig tudunk így, egymást segítve versenyezni, és mindenki boldog, mindenki örül.:)

- Az április 26-i Street Legal Drift már a második lesz.
Az elsőn Te a hangosautóból csináltad a hangulatot…
Mi lesz most szombaton?
- Tavaly október 27-én szerveztük először azt az úgynevezett SLD-t, azaz a Street Legal Driftet. Ez a rendezvény próbálta visszahozni azt a hangulatot, ami anno még a lepencei téli és a Jánoshegyi úton történő autózásokon, valamint az illegális gyorsulásokon volt. Azt az ember- és autóközeli élményt próbáljuk visszaadni, ami mostanában már eltűnt, mert már mindenki inkább a számítógép előtt ül, és püföli a Playstation-t, ahelyett, hogy autót vezetne, vagy megcsapatná magát egy kis adrenalinnal. Ezt az egészet gyerekkori barátaimmal együtt kezdtük el intézni, és a fő szervezője egy barátom, Egyed István, akivel egyébként a Drift Országos Bajnokságnak a műsorvezetői is vagyunk. Tehát valami elképzelésünk van a dologról, de ez teljes mértékben különálló projekt, semmi köze a Drift Bajnoksághoz - ha csak annyi nem, hogy most itt lesznek azok a versenyzők is, akik a bajnokságban egyébként indulnak.

- Mi a Street Legal Drift lényege?
- Ez egy show jellegű őrület, ami tulajdonképpen egy adrenalin-bomba. Nyolc-tíz főből álló mezőnyt próbáltunk összeszedni, akik bemutató autózást tartanak. Tehát nem arról van szó, hogy halált megvető bátorsággal ki a legdurvább, ki a leggyorsabb, hanem, hogy minél látványosabban, minél szebben kiszolgáljuk a közönséget. Azt próbáljuk visszahozni, amiért anno elkezdtünk ralizni, amiért az egész őrület beindult, de már szép lassan tűnik el a ralipályákról, mert egyre többet harcolunk az óra ellen, és lassan már mindenki gyorsan és íven autózik, lásd Kőváry Barna is…:)
Azt az élményt, amit eddig megkaptunk a ralipályákon, most már sajnos a pénz, a technika, az idő, meg egyáltalán a mostani hozzáállás már kezdi kiszorítani. Ez tér vissza egy éjszakai autó- és motorsport show keretein belül. 9-10 órától tart éjfélig, harminc perces csapatások után van egy fél órás szünet, amikor lehet pisilni, kakilni, enni, inni. Az AutóExpo M1 az egész házigazdája, ott a bent lévő létesítmények szolgálják ki a közönséget, ahol van normális büfé, WC, és a fedett csarnokban mindenki kiállíthatja az autóját. Az egész sztori lényege, hogy ingyenes. Nem szedünk érte belépőt. Arról szól, hogy ha valakinek van kedve, jöjjön el, érezze jól magát, csapja meg a benzingőz, aztán menjen szépen haza, és otthon Internetezzen. :)

- Kik fognak csapatni?
- Nagyon durva jelentkezés van az őrületre, iszonyú sokan kerestek meg minket, hogy jönnének. Olyan versenyzők lesznek most itt, akik tudják, miről van szó. Nem tegnap óta csinálják, hanem láttak már labdán pöttyöt…:) Nem hibáznak, nem esnek be a közönség közé, viszont gyönyörűen tudnak autózni, a nézőknek meg folyik a fülén az adrenalin. Nem jöhet ide akárki, csak az általunk megnevezett és kiválasztott 8-10 pilóta, pont azért, hogy a sok ismeretlenes egyenletből egyet legalább kiküszöböljünk.

- …így dobtad a hangosautót, és Te is beszállsz a bemutatóba…
- Szeretnék, igen, egy óvatos, felvezető ritmusban. Természetesen az autónak most nem az a célja, hogy a driften halált megvető bátorsággal, kilincstől kilincsig autózzon, mert egy hét múlva Miskolc Rallye van, és most hál'Istennek egyben van az autó, működik, megcsináltuk a motorját, minden szupi, tehát az, amit én fogok művelni, az csak egy felvezető stílus lesz.

- Miért nem mész egy Trabival?
- Nem jött össze, ennyi. Előre kell nézni. A Trabant ebből a szempontból sajnos ide gyenge. 150-250 lóerős autók körzőznek itt, ehhez a Trabicsek gyenge. De nem mondasz butaságot, mert a következőre biztos, hogy összeszervezem… És majd vizezem a hátsó kereket agyig.:)

- Mekkora sikere volt tavaly az elsőnek?
- Az a furcsa az egészben, hogy akkor négyen próbáltuk ezt összehozni, és arra gondoltunk, hogy lesz két-háromszáz, maximum ötszáz ember, és ehhez képest voltak nyolcezren… Az autópályán állt a sor, és nem történt abszolút semmi gond. Amikor megkértük a közönséget, hogy álljon hátrébb egy fél méterrel, akkor hátralépett mindenki. Amikor azt mondtuk, hogy srácok, vége van a sztorinak, eddig tartott, mert eddig volt rá engedélyünk, akkor az 5-8 ezer ember fogta magát és szépen csendben hazament. Nem volt diszkóbaleset, nem volt guminyikorgatás, nem volt hiszti. Mert megadtuk azt a show-t az embereknek, amiért jöttek Utána nem akarták megmutatni, hogy ők is tudják ezt, mert megkértük rá őket, hogy ne csinálják, mert abból botrány lesz. Ha normálisan állsz a közönséghez, szerintem a közönség ezt meghálálja. Az elmúlt 10-15 év rendezvényei közül szinte a legjobb közönség jött itt októberben össze, és miután nem voltak biztonsági őrök, verőlegények, csak a kölcsönös szimpátia alapján működött a dolog. Az akkori közönségnek ezt köszönjük, és bízunk benne, hogy ha most is hasonlóan intelligens közeg fogad majd minket. Mindent megteszünk azért, hogy mindenki jól érezze magát. Egy csomó újítást találtunk ki, lesznek quad-osok, streetfighter-esek, ugrálnak, rakéta, tűzijáték, cicis csajok, satöbbi… Azt a fajta motorsport night-ot próbáljuk elhozni, ami eddig még nem valósult meg. Úgy, hogy mindenkinek jó legyen a szájíze, és mindenki boldog legyen. Az október 27-ei rendezvény iszonyúan jól sikerült, természetesen voltak hiányosságai, például biztonságtechnikai szempontból. Ezeket most megpróbáljuk javítani, tehát lesznek kordonok, mentő, és természetesen a rendőrségen bejegyezett eseményről van szó. Bízunk benne, hogy az idő is velünk lesz, és nem lesz eső, mert az kicsit necces lenne. De lesz ki hangosítás, mindenféle versenyautók kiállítva és lesz egy-két csattanó is. És várunk mindenkit szeretettel, mert óriási őrület lesz!:)

 

Ez a hír most jelenik meg 4976. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k