Kőváry Barnának 2008-ban egy régi-régi álma válik valóra. Barnus alapvetően is egy lelkes ember, de ennyire ujjongva mesélni ritkán hallani…
- Egy 15 éves álmom válik valóra, ha Isten is úgy akarja. Márpedig, ha az összes jelet figyelembe veszem, akkor úgy akarja, és egy szekvenciális váltós igazi Kit-Carral állhatunk rajthoz az Eger Rallye-n, illetve a ralibajnokság összes futamán. Én körülbelül tizenöt évvel ezelőtt kezdtem el Trabantozni és már akkor ez volt az álmom, hogy egy sorkapcsolású váltóval tudjak egyest rakni. Az is elég élvezet volna számomra, ha csak egyesbe kéne rakni, aztán megint üres, aztán egyes, majd megint üres. Maga az élmény miatt is nagyon fontos. De szép lassan kivártuk és dolgoztunk az ügy érdekében. A tavalyi N-es autóból most már át tudjuk alakítani FIA engedéllyel az én autómat is R3-assá. Úgyhogy Renault Clio R3, Magyar Bajnokság összes futam, mondat vége.
- Ez most már tuti? - Ez teljes mértékben biztos, hogy így lesz. A jövő héten mennek ki a fiúk az autóért Franciaországba, úgyhogy csak olyan akadálya lehet, hogy nem kapjuk meg időben a Renault gyártól az esetleges alkatrészeket. Ha jövő héten kimennek - miután Franciaországról beszélünk és a csigazabálók egy elég különleges nép -, és kitalálnak valamit, hogy még pont egyvalami hiányzik és maximum ezért nem működhet a dolog. Szóval akkor hiszem el, ha már pöfög az autó, de minden más akadály el van hárítva.
Minden rendben van, a támogatói kör teljes megelégedettségére, hála Istennek! Idénre is mindenki mellettem marad. Azért vagyok erre büszke, mert ezek már nagyon régi együttműködések. 5-8-10 éves támogatások vannak, tehát nem csak egyik napról a másikra élünk. Szépen, lassan felépítettük az egészet. Navigátorváltás is van. Pintér Ricsivel lezártuk az őrült korszakot és megpróbálunk egy kicsivel komolyabb versenyzőkké válni. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy a függőleges kart nem fogom meghúzni ott, ahol a nézők állnak, de azért fontos volna, hogy az autót célba juttassuk és a lehetőségekhez képest minél több pontot szerezzünk. Nem azt mondom, hogy itt a bajnokság megnyerése a cél, habár azért ez természetesen benne van a pakliban, de ez egy nagy feladat és más kávéház, mint a Trabant… Szeretnénk minél jobban menni vele és minél jobban élvezetet okozni magunknak, meg persze a közönségnek is.
- Vezettél már korábban R3-as autót? - Ha R3-ast nem is, azért szuper 1600-os Pumával lettem én magyar bajnok 2003-ban, tehát valami elképzelésem van róla, hogy ez körülbelül hogy kell, hogy viselkedjen. Ez az R3-as autó egy kicsivel butítottabb változata a szuper 1600-nak, annyi különbséggel, hogy ez 2000-es, nem 1600-os, de a technikai paramétereit tekintve azért közel áll hozzá. Igaz, hogy nehezebb az autó önsúlya, ezért értelemszerűen lassabb. Nagyon-nagyon várom, mert a tavalyi autóval nem volt könnyű versenyezni, miután széria volt és versenyzésre ezáltal nem volt a legoptimálisabb. De ezekkel a speciális alkatrészekkel, amikkel most felvértezzük, azért így mindjárt más lesz a leányzó fekvése. Rohadtul várom, remeg már kezem-lábam, hogy bárcsak már Eger Rallye lenne!
- Fogja ez az autó igényelni, hogy tesztelj előtte? - Mindenképpen. Amúgy is, ez tényleg nem egy trabicsek, amibe beleülünk, hátra kötözöm az egyik kezemet, a másikat meg esetleg váltásra és kormányzásra használom, tehát mindenképpen megyünk vele előtte egy jó pár kilométert. Ez is csak azon múlik, hogy az autó mikor érkezik meg és hogy tudjuk összepasszintani és lesz-e rá idő. Nem szeretnék úgy elrajtolni, hogy nincsen bennem legalább 2-3 kilométer versenytapasztalat, de ha ez így van, akkor a hídon akkor megyünk át, amikor előttünk van.
- Egyébként lesz ilyen, hogy tanulóév? Mert azért mégis csak meg kell szokni ezt az autót, vagy egyből elvárásokkal vagy magad iránt? - Ha kishitűek vagyunk, akkor mondjuk azt, hogy tanulóév. Ha meg nagypályások vagyunk, akkor mondjuk azt, hogy elvárás. Végül is attól függ, hogy mi lesz kiírva az első gyorsasági után az eredményjelzőre. Lehet, hogy para lesz, és ugyanúgy, mint tavaly Egerben a második gyors célkanyarjában eldobom az egészet, mert bennem lesz az izgulás meg a bénázás, de remélem, hogy nem és remélem, hogy felnőttem már a feladathoz. Nagyon szeretnénk bizonyítani - a csapat is természetesen ugyanaz. Ugyanaz a T-Auto-France építi az autót, aki tavaly is, illetve annyi változás van, hogy én a saját egyesületemben megyek idén.
Csak egy kis nosztalgia... (amikor a nézők nem érnek oda...)
És mintha kicsit dejavu lenne... (2000, Zala Rallye)