Kőváry teljes szezont megy
Renault Clio R3
2008-02-29
interjú • Pájer Ani - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
732032875
Napi oldal:
16797
Jelenleg:
1543
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Kőváry Barnának 2008-ban egy régi-régi álma válik valóra. Barnus alapvetően is egy lelkes ember, de ennyire ujjongva mesélni ritkán hallani…

- Egy 15 éves álmom válik valóra, ha Isten is úgy akarja. Márpedig, ha az összes jelet figyelembe veszem, akkor úgy akarja, és egy szekvenciális váltós igazi Kit-Carral állhatunk rajthoz az Eger Rallye-n, illetve a ralibajnokság összes futamán. Én körülbelül tizenöt évvel ezelőtt kezdtem el Trabantozni és már akkor ez volt az álmom, hogy egy sorkapcsolású váltóval tudjak egyest rakni. Az is elég élvezet volna számomra, ha csak egyesbe kéne rakni, aztán megint üres, aztán egyes, majd megint üres. Maga az élmény miatt is nagyon fontos. De szép lassan kivártuk és dolgoztunk az ügy érdekében. A tavalyi N-es autóból most már át tudjuk alakítani FIA engedéllyel az én autómat is R3-assá. Úgyhogy Renault Clio R3, Magyar Bajnokság összes futam, mondat vége.

- Ez most már tuti?
- Ez teljes mértékben biztos, hogy így lesz. A jövő héten mennek ki a fiúk az autóért Franciaországba, úgyhogy csak olyan akadálya lehet, hogy nem kapjuk meg időben a Renault gyártól az esetleges alkatrészeket. Ha jövő héten kimennek - miután Franciaországról beszélünk és a csigazabálók egy elég különleges nép -, és kitalálnak valamit, hogy még pont egyvalami hiányzik és maximum ezért nem működhet a dolog. Szóval akkor hiszem el, ha már pöfög az autó, de minden más akadály el van hárítva.

Minden rendben van, a támogatói kör teljes megelégedettségére, hála Istennek! Idénre is mindenki mellettem marad. Azért vagyok erre büszke, mert ezek már nagyon régi együttműködések. 5-8-10 éves támogatások vannak, tehát nem csak egyik napról a másikra élünk. Szépen, lassan felépítettük az egészet. Navigátorváltás is van. Pintér Ricsivel lezártuk az őrült korszakot és megpróbálunk egy kicsivel komolyabb versenyzőkké válni. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy a függőleges kart nem fogom meghúzni ott, ahol a nézők állnak, de azért fontos volna, hogy az autót célba juttassuk és a lehetőségekhez képest minél több pontot szerezzünk. Nem azt mondom, hogy itt a bajnokság megnyerése a cél, habár azért ez természetesen benne van a pakliban, de ez egy nagy feladat és más kávéház, mint a Trabant… Szeretnénk minél jobban menni vele és minél jobban élvezetet okozni magunknak, meg persze a közönségnek is.

- Vezettél már korábban R3-as autót?
- Ha R3-ast nem is, azért szuper 1600-os Pumával lettem én magyar bajnok 2003-ban, tehát valami elképzelésem van róla, hogy ez körülbelül hogy kell, hogy viselkedjen. Ez az R3-as autó egy kicsivel butítottabb változata a szuper 1600-nak, annyi különbséggel, hogy ez 2000-es, nem 1600-os, de a technikai paramétereit tekintve azért közel áll hozzá. Igaz, hogy nehezebb az autó önsúlya, ezért értelemszerűen lassabb. Nagyon-nagyon várom, mert a tavalyi autóval nem volt könnyű versenyezni, miután széria volt és versenyzésre ezáltal nem volt a legoptimálisabb. De ezekkel a speciális alkatrészekkel, amikkel most felvértezzük, azért így mindjárt más lesz a leányzó fekvése. Rohadtul várom, remeg már kezem-lábam, hogy bárcsak már Eger Rallye lenne!

- Fogja ez az autó igényelni, hogy tesztelj előtte?
- Mindenképpen. Amúgy is, ez tényleg nem egy trabicsek, amibe beleülünk, hátra kötözöm az egyik kezemet, a másikat meg esetleg váltásra és kormányzásra használom, tehát mindenképpen megyünk vele előtte egy jó pár kilométert. Ez is csak azon múlik, hogy az autó mikor érkezik meg és hogy tudjuk összepasszintani és lesz-e rá idő. Nem szeretnék úgy elrajtolni, hogy nincsen bennem legalább 2-3 kilométer versenytapasztalat, de ha ez így van, akkor a hídon akkor megyünk át, amikor előttünk van.

- Egyébként lesz ilyen, hogy tanulóév? Mert azért mégis csak meg kell szokni ezt az autót, vagy egyből elvárásokkal vagy magad iránt?
- Ha kishitűek vagyunk, akkor mondjuk azt, hogy tanulóév. Ha meg nagypályások vagyunk, akkor mondjuk azt, hogy elvárás. Végül is attól függ, hogy mi lesz kiírva az első gyorsasági után az eredményjelzőre. Lehet, hogy para lesz, és ugyanúgy, mint tavaly Egerben a második gyors célkanyarjában eldobom az egészet, mert bennem lesz az izgulás meg a bénázás, de remélem, hogy nem és remélem, hogy felnőttem már a feladathoz. Nagyon szeretnénk bizonyítani - a csapat is természetesen ugyanaz. Ugyanaz a T-Auto-France építi az autót, aki tavaly is, illetve annyi változás van, hogy én a saját egyesületemben megyek idén.

Csak egy kis nosztalgia...
(amikor a nézők nem érnek oda...)


És mintha kicsit dejavu lenne...
(2000, Zala Rallye)

videó megnyitása új ablakban

Ez a hír most jelenik meg 6735. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k