Drift Masters 2024 Round 5 Hungary, RabócsiRing, Máriapócs
Kőváry újra ZÖLD Trabantban
A váci prológon más kézijét rángatja majd és karbonsemlegesít
2012-09-28
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
722879497
Napi oldal:
326376
Jelenleg:
1744
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 3.futam után
1. Suborits Péter
628
2. Kasza Kristóf
569
3.
Fónagy Kristóf
558
4. Gönczi Dániel
537
5. Tóth Richárd
512
6. Kozsuk Péter
469
7. Petrovszki Máté
468
8. Bíró-Ambrus Roland
456
9. Osztás Ábel
441
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
168
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
137
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
132
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
119
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
76
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
33
9. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 6.futam,
a Barum Rallyután
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
96
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
82
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
72
4. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
5. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
6. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
7. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
8. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
44
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
44
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

kovary_ujra_zold_trabantban_1

A Vác Rallye azon túl, hogy RTE futam, egyben a Historic OB futama is, ahol Kőváry Barna a Monte Carlo-t megjárt Trabant 601-el nevezett...
 
Változik a fényezés? Vissza a múltba?

Nem, ellenkezőleg, épp a jövőbe tekintünk. A sárga szín és a BOMBA forma természetesen megmaradt, az ideológia változott. A kis sárga csibénk 2012-es károsanyag kibocsájtását, a GreenSite International Zrt. jóvoltából megváltjuk, így karbonsemleges lesz.

Ez akkor mit is jelent?

Bár mennyire is megdöbbentő, de az autó idei CO2 kibocsájtása eléri a 3 tonnát!!! , (Monte-Carlo, Mecsek, Stb...) - amit partnerünk segítségével megváltunk különböző zöld projektek támogatásával. (szélerőmű, napelem farm, erdőtelepítés). Tehát ezért zöld a Trabant...

Ez egy teljesen új megközelítése az autósportnak.
Igen, mindig is ilyenek voltunk, szeretünk új dolgokat kitalálni, megvalósítani. A "divatot" diktálni, nem utánozni kell!

Pontosan ezért élünk a lehetőséggel, amelyet Ördög Mixi dobott be a közösbe, mert felajánlotta a verseny tempót még nem látott XR3i Fordot, hogy a váci prológon vezethessem. Én persze cserébe odaadom Neki a Trabantot. Ez a helycserés támadás csak a prológra szól, a gyorsokon már én nyújtom a kézifékbowdent.... Mixi Fordja meg kapott egy újat a Lavinától, a '82-es berohadt gyári helyett...

 kovary_ujra_zold_trabantban_6

Ördögh Mixi

Hogyan jött az elképzelés?
Annyira irigykedtem Kõváryra, hogy egyfolytában Trabantozik, megkérdeztem, mi volna ha autót cserélnénk, mert én még nem vezettem rally trabantot, csak szériát ’82-ben egy jégversenyen Vilmapusztán. Itt oltottam be Lakatos Lajost - a veszprém rallyk atyját - versenyrendezés szempontjából…

Volt már ilyen felajánlásod más versenyzõnek: …
Igen, de akkor nem éltek vele!

Mit vársz a Trabitól?
Életre szóló élményt - még sosem voltam tetõn.

thumb_kovary_ujra_zold_trabantban_7Szerinted mit szól ehhez a Ford?
Remélem, nem sértõdik meg, hiszen a mezõny talán legszínesebb (kívül zöld és sárga, belül Barna) egyénisége vezeti majd, aminek nagy Õ biztosan nagyon fog örülni. Pláne, hogy 20 év után Barnus és a Lavina segítségével ismét fog a kézifék.

Jól hallom, hogy téligumi lesz az Escorton…
Igen, a slick túl nagyot fogna, és hát összetenném a két kezem, ha annyi erõ lenne benne, mint a trabiban. Egyébként, meg izgulok, hogy Barnus nehogy letörje az ablaktörlõ-kapcsolót, mikor egyest akar kapcsolni…
Találkozunk a váci prológon, mert Kõváry Úr természetesen a mûsorvezetést is elvállalta!

Egyébként a prológ műsorvezetése is működni fog, csak úgy mint a gyorsasági szakág záró futama október első hétvégéjén a ringen.
Ennek a futamnak az az érdekessége, hogy először lesz Magyarországon karbonsemleges autóverseny a Zöld Hajtás Produkció, és az S20 jóvoltából, a GreenSite segítségével!

Állj, állj! Túl sok az információ, nem tiszta a kép. Annyit értek, hogy ez egy teljesen új és jövőbe mutató kezdeményezés, de kifejtenéd ezt!?
thumb_kovary_ujra_zold_trabantban_2Az új irányvonal közösen megálmodott és létrehozott elképzelésünk Tóth Zsoltival, akivel az ominózus 2009-es bajnoki szezon emberileg is összekovácsolt.
A Zöld hajtás produkció a mi termékünk, ami új szemszögből közelíti meg az autózás, és az autósporthoz kapcsolódó tevékenységeket. Megnyugtatunk mindenkit, lesz még néhány formabontó fordulat a közeljövőben. Ahogy egyébként a szerepem is egyre meghatározóbbá válik a Vöröskereszt ifjúsági tagozatában, az s20 Humanitarian Racing csapatában, akikkel karöltve dolgozunk együtt.

Nagy Tibor,
a Magyar Vöröskereszt Budai Régiójának vezetõje

A Budai Régió s20 kezdeményezése új márkaként innovatív módon, egyfajta közösségépítéssel közelíti meg a kölcsönös segítségnyújtást. Az s20-al tíz évre határoztuk meg a szervezet stratégiai céljait, melyek kiterjednek a katasztrófavédelmi tevékenységre, az egészséges és biztonságos élet elõsegítésére, valamint a szociális segítségnyújtásra. A legfontosabb, hogy minél több embert érjünk el és motiváljunk arra, hogy akár csak egy picit is tegyenek a közösségért. A célok megvalósítása, illetve az emberek bevonása a munkába a motorsporton, a mûvészeteken és a zenén keresztül történik. A márka utat talált magának és egyre többen jelzik azt, hogy szeretnének velünk együtt dolgozni, szeretnének részesévé válni ennek a kezdeményezésnek.
Az egésznek az arca Kõváry Barna, illetve az s20 Humanitarian Racing tagjai között vannak a Terepes Csajok, Kapitány Dóra - Pánczél Boglárka páros, Koleszár Balázs, az egyik karját elvesztett supermoto versenyzõ, Perepatics Ricsi a dakaros vonalról és Temesvári Laci (a szállító) a rally irányábó

 thumb_kovary_ujra_zold_trabantban_3 thumb_kovary_ujra_zold_trabantban_4 thumb_kovary_ujra_zold_trabantban_5

Mit is jelent a karbonsemlegesítés?
Nem azt, amit elsőre gondolnál a kis rally agyaddal...


Sáfrány Ákos, a Greensite International Zrt. cégvezetõje:

A karbonsemlegesítés egy adott tevékenység (ezen esetben a versenyzés) során keletkezõ károsanyag kibocsátásnak a megváltását jelenti. Ennek egyik módja, hogy a szennyezõ önkéntes kibocsátás-csökkentési egységek (VER) vásárlásával környezetvédelmi "zöld" projekteket támogat.
Ez egy kifinomult rendszernek köszönhetõen mérhetõ és igazolható, mégpedig a következõ módon: egy alternatív projekt tulajdonos vállalkozás (pl.: szélerõmûtelep tulajdonosa) önkéntes kibocsátás-csökkentési egységekre tehet szert, amennyiben igazolni tudja, hogy tevékenységével milyen mennyiségû károsanyagot vont ki a légkörbõl, vagy kibocsátást takarított meg és megfelel az egyéb elõírásoknak. Azon vállalkozások, akik jogosulttá válnak bizonyos minõsítésû egységeket továbbadni, az ebbõl származó bevételt kizárólag újabb környezettudatos beruházásokra fordíthatják. Minden egység minõsítéssel van ellátva, ugyanis csak ebben az esetben van biztosítva az ügyfél, hogy az õ általa megvásárolt mennyiség valós kibocsátás csökkentõ projektet támogat.

Milyen módon lehet egy egész versenyt kizöldíteni?
Ezen esetben a folyamat elsõ pontja, hogy egy szakember kiszámolja a rendezvény környezeti terhelését. Egy autóversenynél olyan adatokra van szükség, mint például gáz-, villany-, vízfogyasztás, elhasznált gumik és elégetett üzemanyag mennyisége, a rendezvényre érkezõ látogatók által keletkezett kibocsátás, hulladék mennyisége és kezelési módja… Ezt követõen a megállapított karbonlábnyom semlegesítését az úgynevezett önkéntes kibocsátás-csökkentési egységek megváltásával lehet elérni. Egy rendezvény kizöldítésénél minden esetben érdemes figyelembe venni, hogy milyen területeken lehet kibocsátást megtakarítani. Itt akár a legegyszerûbb lehetõségekre is érdemes gondolni, mint például a tömegközlekedés biztosítása.

Visszatérve Rád, Barnus: Most végre tényleg megkomolyodtál?
Megpróbálom nem elfelejteni, hogy honnan jöttem..., tehát a kézit azért húzni fogom!! Idei terveink között volt a 2012-es Rally Legend is, de ezt sajnos napolnunk kell, így egy emberként szurkolunk a hazai különítménynek.
 
 

Ez a hír most jelenik meg 5547. alkalommal
Share |
Young&Partners Rali-Túra Bajnokság 2012
III. PM-Peugeot Vác Rally
Vác
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
121314 15 161718
19 20 21 22232425
26 27 28 29 30 3101
02 03 04 05060708
091011 12 131415
2024.08.23-24.

részletes infóink

2024.08.22-25.

részletes infóink

2024.08.24-25.

részletes infóink

2024.09.06-08.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k