Drift Masters 2024 Round 5 Hungary, RabócsiRing, Máriapócs
Közgyűlés előtt a raliról
Pénzes Zsolt beszélt a terveiről
2014-02-17
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
722834689
Napi oldal:
281568
Jelenleg:
4394
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 3.futam után
1. Suborits Péter
628
2. Kasza Kristóf
569
3.
Fónagy Kristóf
558
4. Gönczi Dániel
537
5. Tóth Richárd
512
6. Kozsuk Péter
469
7. Petrovszki Máté
468
8. Bíró-Ambrus Roland
456
9. Osztás Ábel
441
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
168
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
137
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
132
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
119
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
76
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
33
9. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 6.futam,
a Barum Rallyután
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
96
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
82
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
72
4. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
5. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
6. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
7. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
8. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
44
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
44
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

kozgyules_elott_a_ralirol_1

Pénzes Zsolt szakágvezető mandátuma (ahogy a többi, MNASz szakág vezetőjének is) január végén lejárt. A rendkívüli közgyűlés sok dologra ad majd választ, de a raliról még előtte kérdeztem Zsoltot:

Ugye folyik valami munka a rali körül és nem úgy kell elképzelni, hogy az RVSZ-t (Rallye Versenyek Szabályai 2014) majd most kezdi el összerakni a közgyűlés után?
Igazából 21-e után tudjuk véglegesíteni az RVSZ-t. Természetesen folyamatosan dolgozunk rajta, de ez a 'bizonytalanság' nem tesz jót. Reméljük most pénteken kiderül, hogyan tovább és még intenzívebben folyhat a munka.

A Te elképzeléseid szerint miben változna idén a rali a tavalyihoz képest?
Leginkább abban, hogy WRC-vel nem lehet abszolút magyar bajnokságot nyerni.
Folyamatban vannak tárgyalások, amik még változással járnának. Gondolok itt elsősorban az egységes verseny üzemanyaggal kapcsolatos megbeszélésekre.
Azokat a hibákat, amikkel év folyamán találkoztunk, ezeket próbálnánk az idei szabályrendszerben kijavítani (pl. a tiltott pályabejárás büntetése).
 
A Rallye2-ben van talán a legtöbb módosítás...
Igen! Eddig az abszolút Rallye2 bajnok az A vagy N csoportos autóval kellett, hogy induljon. Idén ezen változtatni szeretnénk és tulajdonképpen bármilyen autóval el lehet érni a bajnoki címet, ami 2500ccm alatt van, kétkerék hajtású, szívómotoros és nincs benne szekvenciális váltó. Ami még nagy változás, az a P csoport, ami tavaly év végén lett elfogadva. Ez az F csoportot váltja és ilyen autókkal is lehet valaki Rallye2 bajnok! A legszabadabb P csoportban (P3), ahol már a motor cseréje is megengedett, ott a köbcenti határ 2000-ben lett megállapítva, ami az abszolútban is részt vesz.
 
A versenyek lebonyolításának rendjében lesznek változások?
Azt az irány, hogy három napba, péntek-szombat-vasárnap legyenek a versenyek besűrítve, ezt folytatni kell és az idei évben is így kell megrendezni a futamokat, amennyiben lehetőség van rá, hogy minél kevesebb időt vegyen el a versenyzők normál életviteléből. Tavaly ez egész jól működött, szeretnénk ezt idén is folytatni.
 
thumb_kozgyules_elott_a_ralirol_2Nekem régi vesszőparipám, hogy a versenyek és a rali népszerűsítéséhez hozzá tartoznának a prológok, szuperspeciálok, ahol olyanokhoz is közel kerülhet a rali, akik esetleg máshol nem találkoznának vele. 
A probléma az, hogy még nem tudjuk, hogy a tavalyi évhez képest idén mennyi pénzből tud gazdálkodni a szakág, amivel a versenyeket támogatni tudnánk. Nagyon nehéz helyzet ez. Én is tudom, hogy a prológokra szükség lenne, a rendezők is tudják, de ez sajnos pénzbe kerül, és eléggé korlátozottak a rallye-bizottság lehetőségei a támogatások terén. Ahol tud, ott megvalósul a prológ, de valószínűleg lesznek olyan versenyhelyszínek, ahol ez nem fog tudni létrejönni, elsősorban anyagi okok miatt.
 
Volt arról szó, hogy a Historic kiválna a rali szakág alól és külön szakágként működne az MNASz berkein belül. Ez a történet hol tart most?
Igazából erről hivatalosan semmilyen tájékoztatást nem kaptam. Nyilván, ha lesz egy új Elnökség és érkezik hozzá egy ilyen beadvány, akkor az új Elnökség el fogja dönteni, hogy ez szükséges, vagy sem.
 
Beszéljünk egy kicsit a Sprint versenyekről. Az északi régióban két futammal többet fognak tudni megrendezni, mint tavaly.
Több változás is lesz ennél. Most készül az egységes szabályozása a Sprint versenyeknek. Eddig különböző régiókban különböző kategóriákban indultak, különböző szabályok mentén. Ezt próbáljuk egységesíteni.
Ezen kívül mindenkinek licenszet kell váltani és szabályismereti vizsgát kell tennie, ami szintén egy nagy változás.
Az északi régióban ki lesz írva egy pályázat, ami alapján a rendezőket kiválasztjuk.
Ezek a változások mellet még nagyon fontos, hogy korlátozva lesznek, hogy ki nyerhet Sprint abszolút bajnokságot. 2000ccm, szívómotor, kétkerék hajtás, ezek a paraméterei a bajnok autójának. Ennél nagyobb autóval lehet indulni még idén, de csak a mezőny végén. 2015-ben pedig már indulni sem lehet ennél nagyobb autókkal, csak a licenszes kategóriában.
 
A ralitúra teljesen külön utakon jár. Szerinted jó út ez?
Közeledtek az álláspontjaitok?
Nem hiszem, hogy ez jó irány és ezt elmondtam (Mészáros) Ivánnak is. Azért, mert bizonyos ember vagy emberek különböző tanácsokat adnak neki, akiknek semmilyen vesztenivalójuk nincs ezzel kapcsolatban, nem biztos, hogy vakon kellene hinnie ebben.
Ha itt a legrosszabbra fordulna a helyzet, akkor két nagy vesztese lenne ennek az egész történetnek: az egyik Mészáros Iván, a másik pedig az egész ralitúra társadalom. Akik osztják a tanácsokat neki, azok szerintem nincsenek is azzal tisztában, hogy milyen felelőtlenség, hogy belehúzzák a ralitúrát ebbe a csőbe.
Sajnos nem közeledtek az álláspontok. Többször ki lettünk oktatva, hogy mi semmiféle törvényt nem ismerünk és mindent rosszul gondolunk. Tavaly június óta próbáltam az Ivánnal leülni. Teljesen elzárkóztak. Tették ezt úgy, hogy tavaly minden segítség meg volt adva a túrának, minden el lett intézve, amit szeretett volna az engedélyek és a gépkönyvek kapcsán. Semmiféle beleszólás nem volt a versenyekbe.
Most sem szeretnénk nagyon beleszólni. Annyit kértünk, hogy ezek a nagy autók a mezőny végén menjenek. Ezt nem szeretnék tudomásul venni.
Azt gondolom, hogy úgy, ahogy tavaly, vagy évekig, vagy tíz évig futott a ralitúra, úgy a 2014ées évben biztosan nem lehetséges. Vagy változtatunk ezeken a dolgokon, vagy tényleg külön úton haladnak, akkor viszont sok segítséget nem tudnak kapni a szövetségtől. Nyílván ez befolyásolja a licenszes versenyzők indulását és a sportbírók és a rendezők lehetőségét, hogy ralitúra futamon dolgozzanak.
 
Remélem, hogy ez meg fog oldódni, hiszen egy nagyon nagy közösséget érint ez a történet.
Azt látni kell, hogy egy ember osztja az észt Ivánnak és az egész ralitúrának. Azt át kellene gondolni, hogy tényleg minden úgy van e, ahogy ez az ember mondja. Még egyszer mondom: ennek az embernek semmilyen veszíteni valója nincs! Se nem versenyző, se nem csapattulajdonos. Nincs versenyautója.
Igazából teljesen értetlenül állok, hogyan lehet ennyire félrevezetni az egész ralitúrát.
 
Nagyon remélem, hogy olyan megoldás lesz, ami mindenkinek megnyugtató és szeretnék még sok sok túraversenyen fotózni...
 
Menjünk bele kicsit a most pénteki eseményekbe!
A szakágvezetőt a közgyűlésen részt vevő tagok közül a szakági licensszel rendelkezők választják. Akkor ez már pénteken eldől?
Abban az esetben, ha jelen vannak a szavazattal bíró személyek. Elvileg így történik, de gyakorlatilag előfordulhat az is, hogy nem választanak szakágvezetőt és akkor az Elnökségnek kell szakágvezetőt kijelölnie és újra kiírnia a választást.
 
Rajtad kívül tudsz még jelöltről?
Hozzám még nem jutott el, hogy lenne más jelölt, de természetesen előfordulhat, hogy ott jelentkezik valaki és jelöli magát.

Még nem volt a szakágnak díjkiosztója. 
Erről lehet tudni valamit, hogy mikorra várható?
Díjkiosztót eddig azért nem tudtuk megrendezni, mert tavaly évvégére elfogyott a Rallye Bizottság pénzügyi kerete. Kértük az Elnökséget, hogy az idei év terhére előlegezzék meg a díjkiosztót. Ezt a kérést elsőre elutasították, aztán az Elnök úr - a január 6-i nyílt szakági értekezleten, ígéretet tett, hogy megkapjuk a kért összeget, de minek után az Elnökség lemondott, a megígért összeget végül nem kaptuk meg és így alakult ki a jelenlegi helyzet, hogy amíg az új Elnökség nem alakul meg, addig nem tudunk tovább lépni ebben az ügyben.
 
Nemrég jelent meg egy cikk, ami megint egy kicsit sötétebben festette le a ralit, mint amennyire az én szememben látszik.
Ebben nyilatkoztál Te is.
A cikk írója megkeresett és egy negyedórás riportot készített. Aztán elküldte az én részemet, csak és kizárólag azt, amit én nyilatkoztam. Annak a háromnegyedét ki kellett dobni, teljesen máshogy lettek leírva, mint ahogy mondtam. Ezt újrafogalmaztuk, és aztán amit újraírtunk annak a negyede jelent meg. Én adtam meg neki az Iván számát is, hogy beszéljen vele. De igazából nem tudtam, hogy kivel beszél még a cikk rója, mi lesz a cikk címe.
A legelején azzal kezdte, hogy nem ártani akar a ralinak, hanem segíteni. Nem tudom, hogy ez mennyire sikerült neki...
Az azért tisztán látszott, hogy egy olyan ember írta a cikket, aki talán még autóversenyen sem járt soha. Ezekkel a fenntartásokkal fogadtam én is a megjelent cikket. Ezzel sajnos nem tudunk mit csinálni jelen pillanatban.
 
 
Ez a hír most jelenik meg 4947. alkalommal
címkék: Pénzes Zsolt, RSB
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
121314 15 161718
19 20 21 22232425
26 27 28 29 30 3101
02 03 04 05060708
091011 12 131415
2024.08.23-24.

részletes infóink

2024.08.22-25.

részletes infóink

2024.08.24-25.

részletes infóink

2024.09.06-08.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k