|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
|
Pénzes Zsolt szakágvezető mandátuma (ahogy a többi, MNASz szakág vezetőjének is) január végén lejárt. A rendkívüli közgyűlés sok dologra ad majd választ, de a raliról még előtte kérdeztem Zsoltot: Ugye folyik valami munka a rali körül és nem úgy kell elképzelni, hogy az RVSZ-t (Rallye Versenyek Szabályai 2014) majd most kezdi el összerakni a közgyűlés után? A Te elképzeléseid szerint miben változna idén a rali a tavalyihoz képest?
Leginkább abban, hogy WRC-vel nem lehet abszolút magyar bajnokságot nyerni.
Folyamatban vannak tárgyalások, amik még változással járnának. Gondolok itt elsősorban az egységes verseny üzemanyaggal kapcsolatos megbeszélésekre.
Azokat a hibákat, amikkel év folyamán találkoztunk, ezeket próbálnánk az idei szabályrendszerben kijavítani (pl. a tiltott pályabejárás büntetése).
A Rallye2-ben van talán a legtöbb módosítás...
Igen! Eddig az abszolút Rallye2 bajnok az A vagy N csoportos autóval kellett, hogy induljon. Idén ezen változtatni szeretnénk és tulajdonképpen bármilyen autóval el lehet érni a bajnoki címet, ami 2500ccm alatt van, kétkerék hajtású, szívómotoros és nincs benne szekvenciális váltó. Ami még nagy változás, az a P csoport, ami tavaly év végén lett elfogadva. Ez az F csoportot váltja és ilyen autókkal is lehet valaki Rallye2 bajnok! A legszabadabb P csoportban (P3), ahol már a motor cseréje is megengedett, ott a köbcenti határ 2000-ben lett megállapítva, ami az abszolútban is részt vesz.
A versenyek lebonyolításának rendjében lesznek változások?
Azt az irány, hogy három napba, péntek-szombat-vasárnap legyenek a versenyek besűrítve, ezt folytatni kell és az idei évben is így kell megrendezni a futamokat, amennyiben lehetőség van rá, hogy minél kevesebb időt vegyen el a versenyzők normál életviteléből. Tavaly ez egész jól működött, szeretnénk ezt idén is folytatni.
Nekem régi vesszőparipám, hogy a versenyek és a rali népszerűsítéséhez hozzá tartoznának a prológok, szuperspeciálok, ahol olyanokhoz is közel kerülhet a rali, akik esetleg máshol nem találkoznának vele.
A probléma az, hogy még nem tudjuk, hogy a tavalyi évhez képest idén mennyi pénzből tud gazdálkodni a szakág, amivel a versenyeket támogatni tudnánk. Nagyon nehéz helyzet ez. Én is tudom, hogy a prológokra szükség lenne, a rendezők is tudják, de ez sajnos pénzbe kerül, és eléggé korlátozottak a rallye-bizottság lehetőségei a támogatások terén. Ahol tud, ott megvalósul a prológ, de valószínűleg lesznek olyan versenyhelyszínek, ahol ez nem fog tudni létrejönni, elsősorban anyagi okok miatt.
Volt arról szó, hogy a Historic kiválna a rali szakág alól és külön szakágként működne az MNASz berkein belül. Ez a történet hol tart most?
Igazából erről hivatalosan semmilyen tájékoztatást nem kaptam. Nyilván, ha lesz egy új Elnökség és érkezik hozzá egy ilyen beadvány, akkor az új Elnökség el fogja dönteni, hogy ez szükséges, vagy sem.
Beszéljünk egy kicsit a Sprint versenyekről. Az északi régióban két futammal többet fognak tudni megrendezni, mint tavaly.
Több változás is lesz ennél. Most készül az egységes szabályozása a Sprint versenyeknek. Eddig különböző régiókban különböző kategóriákban indultak, különböző szabályok mentén. Ezt próbáljuk egységesíteni.
Ezen kívül mindenkinek licenszet kell váltani és szabályismereti vizsgát kell tennie, ami szintén egy nagy változás.
Az északi régióban ki lesz írva egy pályázat, ami alapján a rendezőket kiválasztjuk.
Ezek a változások mellet még nagyon fontos, hogy korlátozva lesznek, hogy ki nyerhet Sprint abszolút bajnokságot. 2000ccm, szívómotor, kétkerék hajtás, ezek a paraméterei a bajnok autójának. Ennél nagyobb autóval lehet indulni még idén, de csak a mezőny végén. 2015-ben pedig már indulni sem lehet ennél nagyobb autókkal, csak a licenszes kategóriában.
A ralitúra teljesen külön utakon jár. Szerinted jó út ez?
Közeledtek az álláspontjaitok? Nem hiszem, hogy ez jó irány és ezt elmondtam (Mészáros) Ivánnak is. Azért, mert bizonyos ember vagy emberek különböző tanácsokat adnak neki, akiknek semmilyen vesztenivalójuk nincs ezzel kapcsolatban, nem biztos, hogy vakon kellene hinnie ebben.
Ha itt a legrosszabbra fordulna a helyzet, akkor két nagy vesztese lenne ennek az egész történetnek: az egyik Mészáros Iván, a másik pedig az egész ralitúra társadalom. Akik osztják a tanácsokat neki, azok szerintem nincsenek is azzal tisztában, hogy milyen felelőtlenség, hogy belehúzzák a ralitúrát ebbe a csőbe.
Sajnos nem közeledtek az álláspontok. Többször ki lettünk oktatva, hogy mi semmiféle törvényt nem ismerünk és mindent rosszul gondolunk. Tavaly június óta próbáltam az Ivánnal leülni. Teljesen elzárkóztak. Tették ezt úgy, hogy tavaly minden segítség meg volt adva a túrának, minden el lett intézve, amit szeretett volna az engedélyek és a gépkönyvek kapcsán. Semmiféle beleszólás nem volt a versenyekbe.
Most sem szeretnénk nagyon beleszólni. Annyit kértünk, hogy ezek a nagy autók a mezőny végén menjenek. Ezt nem szeretnék tudomásul venni.
Azt gondolom, hogy úgy, ahogy tavaly, vagy évekig, vagy tíz évig futott a ralitúra, úgy a 2014ées évben biztosan nem lehetséges. Vagy változtatunk ezeken a dolgokon, vagy tényleg külön úton haladnak, akkor viszont sok segítséget nem tudnak kapni a szövetségtől. Nyílván ez befolyásolja a licenszes versenyzők indulását és a sportbírók és a rendezők lehetőségét, hogy ralitúra futamon dolgozzanak.
Remélem, hogy ez meg fog oldódni, hiszen egy nagyon nagy közösséget érint ez a történet.
Azt látni kell, hogy egy ember osztja az észt Ivánnak és az egész ralitúrának. Azt át kellene gondolni, hogy tényleg minden úgy van e, ahogy ez az ember mondja. Még egyszer mondom: ennek az embernek semmilyen veszíteni valója nincs! Se nem versenyző, se nem csapattulajdonos. Nincs versenyautója.
Igazából teljesen értetlenül állok, hogyan lehet ennyire félrevezetni az egész ralitúrát.
Nagyon remélem, hogy olyan megoldás lesz, ami mindenkinek megnyugtató és szeretnék még sok sok túraversenyen fotózni...
Menjünk bele kicsit a most pénteki eseményekbe!
A szakágvezetőt a közgyűlésen részt vevő tagok közül a szakági licensszel rendelkezők választják. Akkor ez már pénteken eldől?
Abban az esetben, ha jelen vannak a szavazattal bíró személyek. Elvileg így történik, de gyakorlatilag előfordulhat az is, hogy nem választanak szakágvezetőt és akkor az Elnökségnek kell szakágvezetőt kijelölnie és újra kiírnia a választást.
Rajtad kívül tudsz még jelöltről?
Hozzám még nem jutott el, hogy lenne más jelölt, de természetesen előfordulhat, hogy ott jelentkezik valaki és jelöli magát.
Még nem volt a szakágnak díjkiosztója.
Erről lehet tudni valamit, hogy mikorra várható?
Díjkiosztót eddig azért nem tudtuk megrendezni, mert tavaly évvégére elfogyott a Rallye Bizottság pénzügyi kerete. Kértük az Elnökséget, hogy az idei év terhére előlegezzék meg a díjkiosztót. Ezt a kérést elsőre elutasították, aztán az Elnök úr - a január 6-i nyílt szakági értekezleten, ígéretet tett, hogy megkapjuk a kért összeget, de minek után az Elnökség lemondott, a megígért összeget végül nem kaptuk meg és így alakult ki a jelenlegi helyzet, hogy amíg az új Elnökség nem alakul meg, addig nem tudunk tovább lépni ebben az ügyben.
Nemrég jelent meg egy cikk, ami megint egy kicsit sötétebben festette le a ralit, mint amennyire az én szememben látszik.
Ebben nyilatkoztál Te is. A cikk írója megkeresett és egy negyedórás riportot készített. Aztán elküldte az én részemet, csak és kizárólag azt, amit én nyilatkoztam. Annak a háromnegyedét ki kellett dobni, teljesen máshogy lettek leírva, mint ahogy mondtam. Ezt újrafogalmaztuk, és aztán amit újraírtunk annak a negyede jelent meg. Én adtam meg neki az Iván számát is, hogy beszéljen vele. De igazából nem tudtam, hogy kivel beszél még a cikk rója, mi lesz a cikk címe.
A legelején azzal kezdte, hogy nem ártani akar a ralinak, hanem segíteni. Nem tudom, hogy ez mennyire sikerült neki...
Az azért tisztán látszott, hogy egy olyan ember írta a cikket, aki talán még autóversenyen sem járt soha. Ezekkel a fenntartásokkal fogadtam én is a megjelent cikket. Ezzel sajnos nem tudunk mit csinálni jelen pillanatban.
Ez a hír most jelenik meg 4961. alkalommal
címkék: Pénzes Zsolt, RSB
|
|
|||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
2024.11.01-05.
részletes infóink 2024.11.02-03.
részletes infóink 2024.11.03.
részletes infóink 2024.11.03.
részletes infóink 2024.11.09-10.
részletes infóink 2024.11.09-10.
részletes infóink 2024.11.09-10.
részletes infóink 2024.06-2024.11.
részletes infóink
s t a t i s z t i k á k |