Közgyűlés előtt a raliról
Pénzes Zsolt beszélt a terveiről
2014-02-17
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
737616185
Napi oldal:
159738
Jelenleg:
3327
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 5.futam után
1. Kasza Kristóf
959
2.
Fónagy Kristóf
946
3. Gönczi Dániel
873
4. Osztás Ábel
794
5. Kozsuk Péter
787
6. Suborits Péter
786
7. Végh Krisz
783
8. Bíró-Ambrus Roland
759
9. Balogh Richárd
714
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

kozgyules_elott_a_ralirol_1

Pénzes Zsolt szakágvezető mandátuma (ahogy a többi, MNASz szakág vezetőjének is) január végén lejárt. A rendkívüli közgyűlés sok dologra ad majd választ, de a raliról még előtte kérdeztem Zsoltot:

Ugye folyik valami munka a rali körül és nem úgy kell elképzelni, hogy az RVSZ-t (Rallye Versenyek Szabályai 2014) majd most kezdi el összerakni a közgyűlés után?
Igazából 21-e után tudjuk véglegesíteni az RVSZ-t. Természetesen folyamatosan dolgozunk rajta, de ez a 'bizonytalanság' nem tesz jót. Reméljük most pénteken kiderül, hogyan tovább és még intenzívebben folyhat a munka.

A Te elképzeléseid szerint miben változna idén a rali a tavalyihoz képest?
Leginkább abban, hogy WRC-vel nem lehet abszolút magyar bajnokságot nyerni.
Folyamatban vannak tárgyalások, amik még változással járnának. Gondolok itt elsősorban az egységes verseny üzemanyaggal kapcsolatos megbeszélésekre.
Azokat a hibákat, amikkel év folyamán találkoztunk, ezeket próbálnánk az idei szabályrendszerben kijavítani (pl. a tiltott pályabejárás büntetése).
 
A Rallye2-ben van talán a legtöbb módosítás...
Igen! Eddig az abszolút Rallye2 bajnok az A vagy N csoportos autóval kellett, hogy induljon. Idén ezen változtatni szeretnénk és tulajdonképpen bármilyen autóval el lehet érni a bajnoki címet, ami 2500ccm alatt van, kétkerék hajtású, szívómotoros és nincs benne szekvenciális váltó. Ami még nagy változás, az a P csoport, ami tavaly év végén lett elfogadva. Ez az F csoportot váltja és ilyen autókkal is lehet valaki Rallye2 bajnok! A legszabadabb P csoportban (P3), ahol már a motor cseréje is megengedett, ott a köbcenti határ 2000-ben lett megállapítva, ami az abszolútban is részt vesz.
 
A versenyek lebonyolításának rendjében lesznek változások?
Azt az irány, hogy három napba, péntek-szombat-vasárnap legyenek a versenyek besűrítve, ezt folytatni kell és az idei évben is így kell megrendezni a futamokat, amennyiben lehetőség van rá, hogy minél kevesebb időt vegyen el a versenyzők normál életviteléből. Tavaly ez egész jól működött, szeretnénk ezt idén is folytatni.
 
thumb_kozgyules_elott_a_ralirol_2Nekem régi vesszőparipám, hogy a versenyek és a rali népszerűsítéséhez hozzá tartoznának a prológok, szuperspeciálok, ahol olyanokhoz is közel kerülhet a rali, akik esetleg máshol nem találkoznának vele. 
A probléma az, hogy még nem tudjuk, hogy a tavalyi évhez képest idén mennyi pénzből tud gazdálkodni a szakág, amivel a versenyeket támogatni tudnánk. Nagyon nehéz helyzet ez. Én is tudom, hogy a prológokra szükség lenne, a rendezők is tudják, de ez sajnos pénzbe kerül, és eléggé korlátozottak a rallye-bizottság lehetőségei a támogatások terén. Ahol tud, ott megvalósul a prológ, de valószínűleg lesznek olyan versenyhelyszínek, ahol ez nem fog tudni létrejönni, elsősorban anyagi okok miatt.
 
Volt arról szó, hogy a Historic kiválna a rali szakág alól és külön szakágként működne az MNASz berkein belül. Ez a történet hol tart most?
Igazából erről hivatalosan semmilyen tájékoztatást nem kaptam. Nyilván, ha lesz egy új Elnökség és érkezik hozzá egy ilyen beadvány, akkor az új Elnökség el fogja dönteni, hogy ez szükséges, vagy sem.
 
Beszéljünk egy kicsit a Sprint versenyekről. Az északi régióban két futammal többet fognak tudni megrendezni, mint tavaly.
Több változás is lesz ennél. Most készül az egységes szabályozása a Sprint versenyeknek. Eddig különböző régiókban különböző kategóriákban indultak, különböző szabályok mentén. Ezt próbáljuk egységesíteni.
Ezen kívül mindenkinek licenszet kell váltani és szabályismereti vizsgát kell tennie, ami szintén egy nagy változás.
Az északi régióban ki lesz írva egy pályázat, ami alapján a rendezőket kiválasztjuk.
Ezek a változások mellet még nagyon fontos, hogy korlátozva lesznek, hogy ki nyerhet Sprint abszolút bajnokságot. 2000ccm, szívómotor, kétkerék hajtás, ezek a paraméterei a bajnok autójának. Ennél nagyobb autóval lehet indulni még idén, de csak a mezőny végén. 2015-ben pedig már indulni sem lehet ennél nagyobb autókkal, csak a licenszes kategóriában.
 
A ralitúra teljesen külön utakon jár. Szerinted jó út ez?
Közeledtek az álláspontjaitok?
Nem hiszem, hogy ez jó irány és ezt elmondtam (Mészáros) Ivánnak is. Azért, mert bizonyos ember vagy emberek különböző tanácsokat adnak neki, akiknek semmilyen vesztenivalójuk nincs ezzel kapcsolatban, nem biztos, hogy vakon kellene hinnie ebben.
Ha itt a legrosszabbra fordulna a helyzet, akkor két nagy vesztese lenne ennek az egész történetnek: az egyik Mészáros Iván, a másik pedig az egész ralitúra társadalom. Akik osztják a tanácsokat neki, azok szerintem nincsenek is azzal tisztában, hogy milyen felelőtlenség, hogy belehúzzák a ralitúrát ebbe a csőbe.
Sajnos nem közeledtek az álláspontok. Többször ki lettünk oktatva, hogy mi semmiféle törvényt nem ismerünk és mindent rosszul gondolunk. Tavaly június óta próbáltam az Ivánnal leülni. Teljesen elzárkóztak. Tették ezt úgy, hogy tavaly minden segítség meg volt adva a túrának, minden el lett intézve, amit szeretett volna az engedélyek és a gépkönyvek kapcsán. Semmiféle beleszólás nem volt a versenyekbe.
Most sem szeretnénk nagyon beleszólni. Annyit kértünk, hogy ezek a nagy autók a mezőny végén menjenek. Ezt nem szeretnék tudomásul venni.
Azt gondolom, hogy úgy, ahogy tavaly, vagy évekig, vagy tíz évig futott a ralitúra, úgy a 2014ées évben biztosan nem lehetséges. Vagy változtatunk ezeken a dolgokon, vagy tényleg külön úton haladnak, akkor viszont sok segítséget nem tudnak kapni a szövetségtől. Nyílván ez befolyásolja a licenszes versenyzők indulását és a sportbírók és a rendezők lehetőségét, hogy ralitúra futamon dolgozzanak.
 
Remélem, hogy ez meg fog oldódni, hiszen egy nagyon nagy közösséget érint ez a történet.
Azt látni kell, hogy egy ember osztja az észt Ivánnak és az egész ralitúrának. Azt át kellene gondolni, hogy tényleg minden úgy van e, ahogy ez az ember mondja. Még egyszer mondom: ennek az embernek semmilyen veszíteni valója nincs! Se nem versenyző, se nem csapattulajdonos. Nincs versenyautója.
Igazából teljesen értetlenül állok, hogyan lehet ennyire félrevezetni az egész ralitúrát.
 
Nagyon remélem, hogy olyan megoldás lesz, ami mindenkinek megnyugtató és szeretnék még sok sok túraversenyen fotózni...
 
Menjünk bele kicsit a most pénteki eseményekbe!
A szakágvezetőt a közgyűlésen részt vevő tagok közül a szakági licensszel rendelkezők választják. Akkor ez már pénteken eldől?
Abban az esetben, ha jelen vannak a szavazattal bíró személyek. Elvileg így történik, de gyakorlatilag előfordulhat az is, hogy nem választanak szakágvezetőt és akkor az Elnökségnek kell szakágvezetőt kijelölnie és újra kiírnia a választást.
 
Rajtad kívül tudsz még jelöltről?
Hozzám még nem jutott el, hogy lenne más jelölt, de természetesen előfordulhat, hogy ott jelentkezik valaki és jelöli magát.

Még nem volt a szakágnak díjkiosztója. 
Erről lehet tudni valamit, hogy mikorra várható?
Díjkiosztót eddig azért nem tudtuk megrendezni, mert tavaly évvégére elfogyott a Rallye Bizottság pénzügyi kerete. Kértük az Elnökséget, hogy az idei év terhére előlegezzék meg a díjkiosztót. Ezt a kérést elsőre elutasították, aztán az Elnök úr - a január 6-i nyílt szakági értekezleten, ígéretet tett, hogy megkapjuk a kért összeget, de minek után az Elnökség lemondott, a megígért összeget végül nem kaptuk meg és így alakult ki a jelenlegi helyzet, hogy amíg az új Elnökség nem alakul meg, addig nem tudunk tovább lépni ebben az ügyben.
 
Nemrég jelent meg egy cikk, ami megint egy kicsit sötétebben festette le a ralit, mint amennyire az én szememben látszik.
Ebben nyilatkoztál Te is.
A cikk írója megkeresett és egy negyedórás riportot készített. Aztán elküldte az én részemet, csak és kizárólag azt, amit én nyilatkoztam. Annak a háromnegyedét ki kellett dobni, teljesen máshogy lettek leírva, mint ahogy mondtam. Ezt újrafogalmaztuk, és aztán amit újraírtunk annak a negyede jelent meg. Én adtam meg neki az Iván számát is, hogy beszéljen vele. De igazából nem tudtam, hogy kivel beszél még a cikk rója, mi lesz a cikk címe.
A legelején azzal kezdte, hogy nem ártani akar a ralinak, hanem segíteni. Nem tudom, hogy ez mennyire sikerült neki...
Az azért tisztán látszott, hogy egy olyan ember írta a cikket, aki talán még autóversenyen sem járt soha. Ezekkel a fenntartásokkal fogadtam én is a megjelent cikket. Ezzel sajnos nem tudunk mit csinálni jelen pillanatban.
 
 
Ez a hír most jelenik meg 4961. alkalommal
címkék: Pénzes Zsolt, RSB
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31 010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21222324
2024.11.01-05.

részletes infóink

2024.11.02-03.

részletes infóink

2024.11.03.

részletes infóink

2024.11.03.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k