RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Kspeed - a műhely
a műhely
2005-03-17
háttér • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
710476649
Napi oldal:
226910
Jelenleg:
2369
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

A Kspeed műhelyében vagyunk, beszélgetőpartnerem Gódor István és Bedő Ákos.
A versenyautó építésről beszélünk…

Meséljetek az alapokról!
G.István: Huszti Kristóf alapította a céget. Tragikus motorbalesete után úgy gondoltuk, hogy azzal tudunk a legjobban adózni az Ő munkásságának, hogy nem hagyjuk abba amit elkezdett és folytatjuk a profilt, a versenyautó építést. Megpróbáljuk az Ő szellemiségében végezni a dolgunkat.

A versenyzők a csapatnál maradtak, minden autó amit építettünk továbbra is nálunk van szervizelés alatt. Asi autója mellett itt van Turán Frici és Herter Guszti Mitsubishije is.

A tavalyi évet már teljes mértékben úgymond egyedül csináltuk, és azt gondolom eredményesen sikerült zárni az évadot.

Mitsubishire specializálódtatok, vagy ez most csak így alakult, hogy a háromcsillagosból áll itt néhány remekmű a műhelyben…
G.István: Azt gondolom, képbe tudnánk lenni más típussal is, de mi inkább Mitsubishikre specializálódtunk, a kapcsolataink erre vannak leginkább kiélezve.

Mit jelent egy autó hűtőmaszkján a Kspeed felirat?
Mennyi pluszt tudtok adni mellé?
B.Ákos: Mindent saját magunk csinálunk, nem adunk ki semmilyen munkafolyamatot. Itt marunk, esztergálunk, heggesztünk, az elektromos munkákat is itt végezzük. Csak fényezésre és ha szükséges, homokfújásra kerül ki a műhelyből egy-egy autó, minden más itt készül.
Ezáltal mindenre jobban oda tudunk figyelni. Megszokott, hogy egymás után is ellenőrizzük az elvégzett feladatokat. Ez nem a bizalom hiánya, hanem nagyobb biztonsággal tudjuk azt állítani, hogy az autó kellőképpen fel van készítve.

A versenyzők megbíznak bennünk maximálisan. Ha valamit úgy látunk, hogy ki kell cserélni, azt ki is cseréljük, és ők tudják, hogy ez nem azért történt, hogy nagyobb számot tudjunk a számlára írni, hanem az autó megbízhatóságát tartjuk elsődlegesen szem előtt. Igénylik is ezt a versenyzőink.

Adja magát a kérdés: nem szeretnétek WRC-t szervizelni?
B.Ákos: Szeretnénk, nem szeretnénk. Arra tudjuk elmondani, hogy szerettük volna, ha kipróbálnánk.
Az biztos, hogy jól néz ki egy WRC, csúcstechnológiát képvisel. De annyira elérhetetlen a háttere, hogy az már már misztikus.
Ha leveszek egy WRC-ről egy váltót, azt az elmondások szerint, be kell dobozolni és ki kell küldeni.
Talán nagyobb kihívás egy itthon épített autó. Egy gyári autó nagyon jó, nagyon szép, szeretné is csinálni az ember, de igazából egy sima betanított munkát tudsz rajta végezni. Meghúzhatod, kilazíthatod a csavarokat. Ha valami komolyabb gond van, akkor csak nézzük egymást.

G.István: Egy WRC-nél nem lehet sok mindent improvizálni, ötleteket megvalósítani, természetesen a technikai szabályok maximális betartása mellett. Ha a WRC-ben valami elromlik, akkor azt vagy ki tudod cserélni, vagy vége a versenynek…

Nekem az szimpatikus, hogy itt áll a műhelyben két olyan, egy kategóriájú autó, akik harcolnak a gyorsaságikon a másodpercekért egymás ellen, mikor bemennek a szervizparkba, akkor egymás melletti sátor alá állnak és ugyanazok szervizelik őket…
B.Ákos: A kapcsolatuk baráti, ami nekünk is jó dolog.
Asi autójának a fejlesztése előbbre van, hiszen sok minden már kész van rajta. Ezeket a fejlesztéseket Asi nagyon szívesen megosztja Fricivel, oda is adja, és ez fordítva is így van, ha Fricinél sikerül valamit jól megoldani, akkor azt beépíthetjük a másik autóba is. És ugyanez a helyzet a Guszti autójával, számtalanszor volt például, hogy kölcsönadta a féket tartalékba a versenyre.

Mekkora a különbség a két A8-as autó között?
B.Ákos: Súlybeli különbségek vannak, ami nagyjából abból adódik, hogy a Friciében több minden van.
Például az Asiéban csak 6dugattyús fék van, Frici ragaszkodott a nagyobb, nehezebb 8 dugattyúshoz. Frici kért a fékre vízhűtést, Asi nem kért rá.
Ezekkel a plusz felszerelésekkel némi súlykülönbség adódik. És talán az is számít, hogy a Fricié egy régebbi, többször törött autóból lett építve, több rajta a gitt, több a heggesztés. És a versenyzők súlya sem egyforma… :)

Mi a szereposztás a csapaton belül?
G.István: Igazából nincs kiemelt pozíciója senkinek. Három autószerelő dolgozik, van egy lakatos szakemberünk és én, akinek a beszerzési feladatok elintézése a dolgom. A papírmunkákat, a hétköznapi dolgokat próbálom intézni.
B.Ákos: Én sem mondanám, hogy főszerelő vagyok. Én vagyok itt a legrégebben. Én csinálom a legrégebben a Mitsubishiket, de a többi fiú is ugyanannyira rálát már a feladatokra.
A műhelyben próbálom koordinálni a dolgokat és tartom a kapcsolatot a külsősökkel, ezért van rámterhelve az, hogy elosszam a feladatokat.

Itt látom Szajky Pisti féle Mitsubishit is...
B.Ákos: Markovics Gyuri fog vele menni, egyelőre még a felkészítésről van megállapodásunk, ennek az egyik fázisát láthatod.

Hétvégén versenyzés?
Igen, Frici indul a szombati tesztversenyen.

Ez a hír most jelenik meg 8552. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
121314 15 161718
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.07.27.

részletes infóink

2024.08.01-04.

részletes infóink

2024.08.04.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k