Kulcsár Dani nem csak lemossa...
RTE bajnokai - sorozat - N/1
2008-02-06
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732032363
Napi oldal:
16285
Jelenleg:
1315
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Kulcsár Dani Endrődi Harrival az oldalán N1-es bajnokok lettek tavaly. A navigátorváltás már biztos idén. És még mennyi mindenről beszéltünk..!

- Szerencsére minden fennakadás és nehézség nélkül ment 2007. Év elején sikerült elég jól felkészítenünk az autót, és mivel elhatároztuk még 2006-ban, hogy mindenféleképpen bajnokok szeretnénk lenni, ezért úgy is álltunk a dolgokhoz. Megpróbáltunk minden versenyen menni, ami sikerült is, kivéve az utolsót, ahol már nem kellett mennünk. A nagyon jó műszaki felkészültség adta a dolgot, és így sikerült a jó eredményeket elérnünk. Megnyertünk szinte minden gyorsot, és így nem volt kétség, hogy nyertük a versenyeket.

- Az, hogy az utolsó versenyen nem kellett indulni, azt jelenti, hogy könnyű bajnoki cím volt ez?
- Nem mondanám, hogy könnyű volt, mert azért a többiek is ott voltak és próbáltak megelőzni, csak nekik volt műszaki problémájuk is, nekünk meg nem. Így könnyebb volt, hogy nekünk erre nem kellett annyira figyelni, mert nagyon jól össze lett rakva az autó.

- Mitől ennyire megbízható a ti autótok? Minden egyes verseny után átnézitek, szétszeditek?
- Az is benne van, hogy ez egy N-es autó. Sok kihegyezett dolog nincs benne, mint egy A-s vagy H-s autóban. De igen, nagyon odafigyeltünk a technikai dolgokra és mindent megpróbáltunk normálisan, rendesen megcsinálni. Minden verseny után átnéztük az autót, hogy ne legyen probléma. Nem csak lemostuk, de műszakilag is ellenőriztük.

- Te magad is szereled ezt az autót?
- Igen, én autószerelő vagyok. Ez könnyebbség ilyen szempontból.

- Te, mint autószerelő autóversenyző, rá mered bízni másra, vagy inkább azzal szeretsz versenyezni, amit te magad látsz, hogy készül, vagy hogy épül fel?
- Inkább szeretem tudni, hogy én megcsináltam az autót rendesen. Volt már olyan autó, amivel úgy mentünk, hogy állítólag felkészített autó volt és nem igazán tetszett.

- Volt olyan verseny idén, ami annyira tetszett, hogy el tudnád viselni minden hétvégén?
- Azt mondom, hogy nekünk szinte az egész év ilyen volt. Tényleg nagyon összejött minden. Egyik versenynél sem volt nagy problémám. Jó, voltak futamok, amik annyira nem feküdtek nekem, meg nem tetszettek, de alapvetően nem volt problémám.

- Mióta versenyzel?
- Trabantoztam egy évet talán, de az nem igazán feküdt nekem, utána Suzukival mentem. Öt éve versenyzek, és abból négy éve Suzukival.

- Mindig is túráztál?
- Igen, csak túrában mentem.

- Miért nem léptél soha feljebb?
- Anyagi okok miatt. Azt én nem tudom megfizetni, mivel teljesen saját zsebből álljuk ezt az egészet. Nem tudjuk megfizetni, hogy esetleg másodosztályban vagy első osztályban menjünk. Az első osztályról szó sem lehet anyagilag, a másodosztályról meg isten igazából azért nem, mert nem tartom olyan nagy kihívásnak, mondjuk a másodosztályos N1-es bajnoki címet, mint egy rali-túrást.

- Beszélgettem Tajmel Tibivel, akivel arról dumáltunk, hogy a szponzoroknak is nehéz, ők maguk, a vállalkozók, a cégek is nehéz helyzetben vannak. Ezt te mennyire érzed? Mennyire számít, hogy tavaly is bajnok lettél?
- Így van. Én 2004-ben is bajnok lettem ugyanezzel az autóval és most, 2007-ben is, de az ég adta világon semmi nem változott. Akkor se lett több szponzor 2004-ben és utána sem. Ez senkit nem érdekel, hogy az amatőrben bajnok lettem. Attól nem fogok tudni több szponzort találni. Szerintem szponzort találni csak ismeretség útján lehet, én legalábbis úgy érzem.

- Mi lesz veletek idén?
- Nem tudom. Ha megyek, akkor mindenféleképpen navigátorváltás lesz, mert a navigátorom nem tud jönni, anyagilag már nem bírja. Ezt nagyon sajnálom, mert nagyon sokat tanultam tőle. Elméletileg navigátorom már van, már csak a pénz hiányzik.

- A kocsi, a kategória, a rali-túra, ezek mind-mind maradnak, ugye?
- Az mind marad, nincsen módunk váltani, feljebb lépni kategóriát, mert nincs rá anyagi keretünk. Szeretnénk megvédeni azért a bajnoki címünket, csak ehhez előbb pénzt kéne találni, hogy tudjunk menni egész évben. Ez a tervünk.

- Mennyire lehet nehéz dolgotok idén?
- Elég népes kategória, már ha megnézzük az év végi ponttáblázatot, akkor láthatjuk, hogy 24 ember szerzett pontot a kategóriánkban. Azt mondom, 24 autó biztos, hogy van. Nem mindenki jön el minden versenyre, de nagyságrendileg 3 és 5 autó között bárki lehet bajnok. Úgyhogy ott azért már a tehetség is számít.

- Csak az anyagiak számítottak, amikor kiválasztottad, hogy milyen autóval versenyzel?
- Igen, sajnos igen. Ha több pénzem lenne, akkor egyértelmű, hogy jobb, mármint nagyobb és erősebb autóval mennék.

- Az is elsőkerekes volna?
- Hátsókerekessel biztos nem mennék, az összkerekest meg még nem próbáltam. Hátsókerekessel nem tudnék úgy menni, mint mondjuk a Tajmel Tibi. Összkerekessel mennék Isten igazából szívesen, vagy egy erősebb elsőkerekessel, egy Clióval, vagy például egy Hondával, ilyesmivel. A legjobb egy Mitsubishi vagy egy Subaru lenne, de ez csak álom.

- Egyébként a hétköznapokon mivel foglalkozol?
- Autószerelő vagyok, ez a főállásom..

- Főleg milyen autókat szerelsz?
- Mindenfélét. Nem szakszerviz vagyunk, hanem egy kis maszek autójavító.

- Család?
- Nincs. Egyedülálló vagyok. A rali a családom.
Egy nagy, és boldog család tagja vagyok.

 

Ez a hír most jelenik meg 3740. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k