TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Külföldön indulsz? Figyelj a szabályokra!
Október 1-től változtak az üzemanyag-ellátásra vonatkozó szabályok!
2019-11-15
információ • (x)
h i r d e t é s
Összes oldal:
701673463
Napi oldal:
29745
Jelenleg:
2180
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

kuldolfon_indulsz_figyelj_a_szabalyokra_4

KÜLFÖLDÖN INDULSZ? FIGYELJ A SZABÁLYOKRA!
ÜZEMANYAG-ELLÁTÁS
 
Ahogyan minden negyedév első hétvégéjén, így most is összeült az FIA Technikai Bizottsága áttekinteni az eltelt időszakban tapasztalt eseményeket, meghozni új döntéseket melyek az eddigi szabályozást érintik, és előre mutatnak már a jövő évi bajnokságokra.
 
Földesi Csabát, az SRTEAM Bt értékesítési vezetőjét kértük meg, hogy segítségünkre legyen.
 
Az FIA fő feladatának tekinti a biztonság fejlesztését. Mit látsz, mire kell figyelniük a versenyzőknek, versenyautó építőknek?
Igen, jól látod: a tűzesetekből fakadó károkat és a balesetekből adódó becsapódások, roncsolások kimenetelét szeretnék tompítani. Ez nagyon fontos és erőteljes irány a technikai szabályok alakításánál, de természetesen a technológiai fejlődésből fakadó műszaki előnyszerzést is kordában szeretnék tartani. 

Hoztak-e új szabályokat?
Igen, az ülést követően már október 7-i dátummal meg is jelentettek 3 függeléket, s a napokban jön a többi függeléket érintő változtatás is. 
Most a tűzesetekhez kapcsolódó területet szabályozták újra. A versenyautók egyik legveszélyesebb „felszerelése” a folyékony üzemanyag. Rendkívül gyorsan tud rendkívül nagy kárt okozni egy begyulladás.

A külföldön indulók már megtapasztalhatták, hogy a gépátvételen megkövetelik tőlük a biztonsági tankot (gumitank), az „aviatic type” benzinvezetékeket és csatlakozókat. Ez már egy régi szabály. Az FIA 2017 január 1-től szerette volna bevezettetni a regionális bajnokságokban is, ám váratlanul ellenállásba ütköztek, pl a német szövetség sem vette át azonnal.

Eltelt két év és a környező országokban (pl Németország, Ausztria, Szlovénia, Olaszország) kötelező lett a minimum FT-3 szabványú gumitank. Véleményem szerint itthon is kötelező lesz, bár hivatalosan az ATB még nem erősített meg.

A 2017-es szabályt most még jobban körbeírták: meghatározták, hogy a benzintank fedelén hány darab nyílás lehet, s azokon milyen irányban és mi folyhat!

Ha jól gondolom, egy gumitank nagy kiadásnak számít. Jó „magyarosan” ki lehet-e kerülni, vagy másképp megoldani?
Látom, ismered a hazai viszonyokat :) . Az a rossz hírem, hogy külföldön nem lehet ezzel játszani, sőt a hologramos címke sorszámát is felírják a gépátvételen és vezetik egy táblázatban.
Az anyagi oldalát tekintve viszont jó hírem van. A szabály nem követeli meg, nem írja elő, hogy az eredeti tank helyére kell a gumitankot beilleszteni. Használható a sokkal olcsóbb univerzális tégla alakú tank is, vagy, akár a pótkerék helyére is gyártanak kör alakú benzintankokat.

Mi a különbség árban?
Jelentős, több ezer euro! Cégünk, az SRTEAM látja el az ATL üzemanyagtank gyár hazai képviseletét. Egy 60 literes gumitank már 700-800 euro költséggel beszerezhető, míg egy kézzel összerakott Mitsubishi nyeregtank ára elérheti a 3000 eurot. Természetesen mindkét kivitel megrendelhető nálunk. Egy benzintank 5 évig homológ utána 2 évre hosszabbítható az érvényessége.

kuldolfon_indulsz_figyelj_a_szabalyokra_3
Az üzemanyag-vezeték beszerzésénél is a legjobb minőséget tudjuk biztosítani az autóépítőknek a Krontec német gyár termékeivel. (a minőségre egy jellemző, hogy hadiipari beszállítók).
Az árérzékenyebb versenyzőknek alternatív megoldásként más gyártó termékeit is be tudjuk szerezni.

kuldolfon_indulsz_figyelj_a_szabalyokra_2

Nem kis beruházás. Tudsz-e valamilyen érdekességet említeni, hogy eltereljük a gondolatot a benzintankról?
Persze, ne sokkoljuk túlságosan az olvasókat.
Érdemes olvasgatni a szabályokat: jövőre csak olyan akkumulátor lesz beépíthető az R-es autókba, aminek a teljesítménye max. 250 Ah. 

Köszönöm Csabi! Gondolom majd erről is beszélünk később...i
 
Ez a hír most jelenik meg 2564. alkalommal
címkék: SRTeam, ATL, KronTec
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k