Lakatos Robi egri összefoglalója
interjú a rendezővel
2008-04-13
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732043580
Napi oldal:
27502
Jelenleg:
884
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

A Start Autó- Eger Rallye rendezősége kapott a verseny vége óta hideget-meleget. Volt, akinek tetszett, volt, akinek azért akadtak kifogásai. Lakatos Robival beszélgettünk kicsit az elmúlt hétvégéről.

- Utólag, Te magad hogy értékelnéd a versenyt?
- Azt gondolom, hogy egy olyan rendezvényen vagyunk túl, amire mind létszámában, mind a mezőny színvonalát tekintve, Magyarországon régen volt példa.
A mezőny színvonalról elég sokat árul el, hogy a magyar bajnokság 4-es rajtszámmal kezdődött. Ez köszönhető volt annak, hogy a Start Autó-Eger Rallye idén újra  a szlovák bajnokság évadnyitó futama is volt. Jót tett a színvonalnak, hogy olyan külföldi versenyzőkkel mérhették össze az erejüket a magyar nevezők, mint például a Béres Józsi, vagy Simon Jean-Joseph, és eljött volna Kuzaj is, aki 2-es rajtszámmal volt a nevezési listában, csak pont erre a hétvégére kapott egy tesztlehetőséget a Subarutól, és azt nem mondhatta le.
Egyébként úgy érzem, hogy az extrém időjárási körülmény, és a rettenetesen sok néző ellenére, balesetmentes és jó versenyt sikerült lebonyolítani. Persze, mint minden rendezvénynek, ennek is megvannak a tanulságai, amiket a továbbiakban figyelembe kell venni, de alapjaiban véve azt gondolom, hogy egy sikeres verseny volt.

- A szervizparkkal mi volt a helyzet?
- Az elmúlt két évben ez Mezőkövesden volt, egy hatalmas reptéren, óriási betonos területen, az ideális szervizpark volt. Viszont két éven keresztül azt hallgattuk a versenyzőktől, hogy milyen messze van, és miért kell oda lemenni. Most megpróbáltuk megoldani, hogy ne kelljen lemenni. De úgy 200 versenyautónak, és a hozzájuk tartozó szervizbuszoknak, kamionoknak erre alkalmas területet találni, szerintem minden rendezőnek az egyik legnagyobb feladat a versennyel kapcsolatban, sőt, lassan lehetetlenné válik ideális területet találni. Mi két helyet találtunk Egerben, és végülis a volt tüzép telepet választottuk, és kaptuk meg. Óriási terület, három és fél hektáros, és elgondolkodtató, hogy ez is szinte szűkösnek bizonyult. Ez egy nagyon elhanyagolt terület volt. Aki látta előtte, meg hogy milyen állapotba hoztuk a versenyre, az meg tudta becsülni, mennyi munkánk volt vele. Aki csak a verseny alatti állapotát látta, na, onnan kaptunk kritikákat, hogy miért is így néz ki. De szóval ma ott tartunk, hogy egy rendezvény szinte legnehezebb feladata a megfelelő szervizpark kialakítása.

- Csupán a mezőny nagysága okoz problémát?
- Az is, meg az elvárások is. Annak idején, 10 évvel ezelőtt Veszprémben egy 500 méteres útszakasz volt lezárva, ideális volt, de ma már ennek a területnek a sokszorosa sem felel meg az elvárásoknak. Nagyon nehéz a rendezőknek ezt megfelelő színvonalon megvalósítani, és ez csak egyre nehezebb lesz. De általánosságban véve is az a tapasztalat, hogy a versenyrendezés is egyre nehezebb, mind anyagi, mind tárgyi feltételek tekintetben.

És itt nagyon fontosnak tartom elmondani, hogy az a szemét, amit a tisztelt úri közönség maga után hagyott az erdőkben és az utak szélén, az finoman szólva is katasztrofális - és természetesen, akinek nem inge, ne vegye magára. De nem könnyíti meg a ralit szerető közönség a rali jövőjét… Az eltakarítás óriási feladat, és óriási pénz. Szánalmas és elkeserítő, hogy a magyar társadalom, és a magyar rali nézőközönsége ezt a színvonalat képviseli. Szégyelljék magukat, akik szemetelnek!

- A szervizparkba miért csak belépővel lehetett bemenni?
- Azért, mert ma sok tízmillió forintba kerül egy ilyen rendezvény, és ennek az anyagi hátterét meg kell próbálni előteremteni, és voltak hézagok a mi költségvetésünkben is. Úgy döntöttünk, hogy mivel nincs prológ, és máshol nem szedünk belépőt, sem parkolójegyet - zárójelben jegyzem meg, hogy ha valahol mégis szedtek, ott az Önkormányzat szedte a pénzt -, ezért a szervizpark volt, ahová belépő kellett, mert szüksége volt a költségvetésnek erre az összegre. Úgy egyébként az a véleményem, hogy eljön az az idő, amikor valamennyi gyorsasági szakaszon belépőt kell majd szednünk. Idén úgy döntöttünk, hogy ezt egyelőre nem tesszük meg.

- Kevesebben voltak emiatt a szervizparkban?
- Nem volt annyira jelentős a jegy összege, hogy erre befolyással lett volna.

- A Rallye2 mezőnye szándékosan ért célba ennyire éjjel?
- Igen, ezt terveztük, hogy legyen nekik éjszakai verseny is. Az egyik gyorsasági meg lett tartva, a másik meg köd miatt elmaradt, amiről igazán senki nem tehetett.

- Az első osztálynak viszont volt ködös gyorsaságija…
- Náluk elrajtolt a nyolcadik szakasz, mert az előfutó és a biztonsági autók, beleértve a szlovákokat is, amikor végighaladtak a pályán, úgy ítélték meg, hogy bár köd van, de nem olyan sűrű, hogy ne lehessen megrendezni a szakaszt. Akkor is és most is vállalom, hogy ez a döntés helyes volt. Mi - a rendezők - gyorsasági szakaszokat akarunk rendezni és akkor a rendelkezésre álló információk alapján ez egy helyes döntés volt. Az más kérdés, hogy mint utólag kiderült, valójában nem köd volt, hanem egy felhőben állt a hegycsúcs. És ennek a sűrűsége olyan intenzitással változott, hogy valóban voltak olyan versenyzők, akik tejfölködben mentek, és voltak, akiknek jobbak voltak a körülményeik. Végülis a Pethő Tyutyuék esése után lett valójában etap a szakasz. Hogy ez az esés a köd rovására írható, vagy a raliban ez benne van, ezt nem az én tisztem eldönteni, de utána már nem engedtük gyorsasági szakaszként teljesíteni a távot.

- Kaptál hideget-meleget: van olyan, amin már most tudod, hogy a mostani tapasztalatok alapján, a következő versenyen biztosan változtattok majd? Gondolok itt arra például, hogy ezentúl rendszeressé válik a szervizparkba a belépő..?
- Ezt az adott helyzet határozza meg. Én azt a nézetet vallom - és tudom ez most sokakban megütközést vált ki -, hogy mondjuk 100 ezer olyan néző, aki nem fizet egy fillért sem a produkcióért, az kevésbé értékes a verseny és a bajnokság számára a gazdasági hátteret biztosító partnerek számára, mint 25 ezer olyan, aki mondjuk 1000 vagy 2000 forintot képes fizetni a kedvenc sportja produkciójáért. A szponzorok nem arra fizetnek, hogy mennyien állnak a pálya szélén, hanem ma inkább a média, és a médiafelületek nagysága határozza meg egy produkció valós, piaci értékét. Én abszolút belépőjegy-párti vagyok- már csak a szelekció miatt is - mert aki azért jön ki, hogy megigyon egy kanna bort, az hátha otthon marad -, mégsem szedtünk máshol belépőt, mint a szervizparkban, holott a költségvetés igényelte volna. De a verseny tanulsága sokkal inkább az, hogy a mai magyar mezőny, bár méretében, és technikai színvonalában, európai mércével is jelentős minőséget képvisel, még nem biztos, hogy fel van készülve, hogy éjszakai futamon versenyezzen, pláne, ha az időjárás is úgy alakul, hogy nem a legkedvezőbb feltételeket nyújtja, pláne, ha egy kicsit még extrémebbé teszi, hogy például köd van.

- Mennyire nehezítette meg a rendezést, hogy három bajnokság egyszerre zajlott?
- Nem ez jelentette a plusz munkát. A nehézséget elsősorban az anyagiak előteremtése, másodsorban pedig a tárgyi feltételek megteremtése okozta. Két megyét érintettünk, kétszer annyi hatósággal volt dolgunk, két természetvédelmi területen haladtunk át, több száz fős rendezőgárdával, és nagy földrajzi távolságokkal számoltunk. Alapjában véve ezek okozták a nehézségeket. Nem attól bonyolult egy versenyt megrendezni, hogy 120 vagy 200 versenyzőpáros indul el. De szívesebben rendezek 180 autónak, mint 60-nak, mert a résztvevők létszáma, és a gépjárműpark minősége azért befolyásolja a verseny színvonalát is. Tehát én abszolút versenyzőpárti vagyok ilyen értelemben - szívesen rendezünk versenyt nagy létszámú mezőnynek, lásd például a Mikulás Ralit.

- Miért működött most nehézkesen a tájékoztatás, például a weblapotokon keresztül?
- Ezt most hallom először. Olyan élő videó-tudósítás volt az oldalon, naponta többször frissítve, ami még a wrc.com-on is újdonságba megy. Nem gondolom, hogy rosszul működött volna. Egyetlen dologgal voltak problémák, ami nem a weblap hibája, de sok kritika ért minket: az a kiértékelésnek a gyorsasága, és a minősége volt. Ez azért van, mert idén egy új csapat, új alvállalkozó csinálta a kiértékelést. Ott néha adódtak kardinális problémák, és bizony néha időbe tellett, míg úrrá lettek a problémákon.

 

Ez a hír most jelenik meg 5506. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k