Lassú víz partot mos
16. Alfa-Ker Miskolc Rally 2009 - Historic
2009-05-06
információ • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732087298
Napi oldal:
71220
Jelenleg:
2093
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Meglehetősen lassú víz volt az Iharos és Goller Országos Historic Rally Bajnokság második versenyhétvégéje, melyen a harmadik és negyedik futamukat tartották - már, akik elindultak.

Az előző verseny után többen mondták az akkor indulók, hogy a miskolci futamot kihagyják, úgyhogy nagy meglepetést tulajdonképpen nem okozott a kevés rajthoz álló. Mindössze ketten képviselték a hazai autósport eleit, de ők megvédték a mundér becsületét: a nézők szemeinek örömet okozva kocsiztak a szakaszokon, és legalább testvériesen osztoztak az eredményeken - bár, ha jól sejtem, nem így tervezték, mikor nekivágtak a borsodi megyeszékhelynek.

A Varga Roland-Varga Sándor és a Nagy István-Tóth Tibor párosok neveztek a hétvégére. Első napon Nagyék nem értek célba és Vargáék nyertek, vasárnap pedig éppen fordítva történt: Vargáék álltak ki és Nagyék vihették haza a legnagyobb kupát. Sok közös van még ebben a két párosban: mindketten motorproblémák miatt álltak ki Miskolcon, de mindketten élvezték a miskolci futamukat, egyrészt, mert a nézők szeretete fogadta mindenhol őket, másrészt, mert mindkét páros az abszolút első helyért járó pontokkal térhetett haza. De ami a hab a tortán: a salgótarjáni futam előtt mindketten a D csoport első helyén állnak...

Izgalmas lesz az év hátralévő részében kettőjük küzdelme, az egészen biztos, de most meséljenek ők a borsodi hétvégéről:

Nagy István (WV Golf GTI): "A verseny a rajtceremóniával kezdődött - volna. Történt ugyanis, hogy mi a H csoport után három perccel rajtoltunk. Na, mire mi a dobogóhoz értünk, három perc alatt már összepakolták a motyójukat, szpíker sem volt, csak átgurultunk rajta, és azt sem mondták, hogy bakfitty... Ezzel kezdődött a verseny - nagyon örültünk neki. Szombaton volt egy kis motorproblémánk, ami miatt aznap nem tudtunk versenyezni: a karburátorból kiesett egy csavar, és 3000-nél nem tudott többet forogni a motor. Már a prológon is lehetett látni, mert eléggé szerencsétlenkedtünk ott - de muszáj volt végigmennünk, mert hiába kértük, hogy kihagyhassuk, nem lehetett.
Vasárnapra aztán megtaláltuk a hibát, és rajthoz álltunk. Nagyon sajnálom, hogy Varga Rolandéknak nem sikerült, mert velük azért küzdhettünk volna egyet... Így viszont nem nyomtuk neki nagyon: most lett kész a motor, nem akartam rögtön tönkretenni. Csak mentünk a magunk tempójában, és járattuk a motort, próbálgattuk a váltót. Salgótarjánban úgy tudom, már többen leszünk, így nekünk is ott a helyünk. Ez fontos, mert azt vettem észre, hogy a nézők nagyon szeretik ezeket az autókat."

Varga Roland (Lada 2101 Gr2): "Szombaton egyedül köröztem, amit nem bántam, mert nagyon jó volt az autó és nagyon jól éreztük magunkat. Kicsit olyan érzésem volt, hogy a H csoporttal versenyzünk - de nagyon jót bandáztunk velük. Mondhatjuk, hogy élesben volt lehetőségünk tesztelni. Ha az ember ellenfél nélkül köröz, akkor tudja megkeresni a saját határait - alulról felfelé. Úgy gondolom, hogy ha az ember próbálgatja az autót, és nincs miért hajtania, csak teszi a dolgát, akkor van lehetősége olyan hibákat orvosolnia, amik a verseny közben idegtépők lennének. Gondolok itt olyanra, amit szombaton volt velünk: megforogtunk. Ha verseny közben történik, biztos szétvet az ideg, így viszont csak elröhögtük, hogy mekkora ökör vagyok, hogy nem tudtam befordulni. Most mi tehát alulról kerestük a határainkat - ha éles helyzet lesz, akkor valószínűleg átlépjük a határt, és immáron felülről feszegetjük majd... Na, ez vasárnap jött volna el, mikor már lehettünk volna ketten, de a motorunk megadta magát.
Remélem, ez volt az idei utolsó ilyen problémánk - hogy a többiekkel, a Historic-kal mi lesz idén, azt nem tudom. Úgy gondolom, hogy ez a mezőny még a Rallye2-nél is kicsit mostohább gyerekként van kezelve, illetve csak ezek a versenyzők azok, akik nem támogatóból versenyeznek, hanem saját zsebből. A mai helyzetben pedig mindenki jobban meggondolja talán, hogy hová tegyek két forintot, hová hármat... Mindenesetre bízom benne, hogy év közben azért többen leszünk, mert azt láttam Miskolcon, hogy a nézők imádják ezt. Szeretik a H csoportot, a Historic-ot - talán emiatt jönnek ki versenyre. Ez a rali bölcsője, ebből lett a magyar rali - például az én autómat a Szelepék keltették életre - amiért nagyon hálásak vagyunk nekik -, és nem kis nevek vannak a múltjában. Csak úgy tudhatjuk, hogy hová megyünk, ha emlékszünk rá, hogy honnan jöttünk: a H csoport és a Historic pedig a hőskor. Ezt kéne figyelembe venni a szabályok kialakításánál... Mindenesetre remélem, lesznek idén még szép versenyeink.
Salgótarján nekem már otthoni futam lesz, abszolút hazai, éppen ezért nagyon várom már - remélem, kibírja az autó is a végéig, és nem lesz szégyellős, és ott feljön velünk a dobogóra..."

Két induló, két kieső, két első hely - ez tehát a 16. Alfa-Ker Miskolc Rally mérlege, de álljon itt a pontos végeredmény is:

16. Alfa-Ker Miskolc Rally szombati végeredménye:
1. Varga Roland-Varga Sándor Lada 2101 Gr 2    46:29,1

16. Alfa-Ker Miskolc Rally vasárnapi végeredménye:
1. Nagy István-Tóth Tibor Volkswagen Golf I GTI   41:18,6

Az ígéretek szerint Salgótarjánban már népesebb mezőnyt csodálhatunk majd meg: az Iharos és Goller Országos Historic Rally Bajnokság következő futamai május 16-án és 17-én lesznek - találkozzunk ott is!

Az Iharos és Goller Országos Historic Rally Bajnokság együttműködő partnerei:
Iharos és Goller Kft, Kumho

 

Ez a hír most jelenik meg 3297. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k