h i r d e t é s
Összes oldal:
732032160
Napi oldal:
16082
Jelenleg:
1221
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Kasza Kristóf |
|
779 |
2. |
Fónagy Kristóf |
|
754 |
3. |
Gönczi Dániel |
|
704 |
4. |
Kozsuk Péter |
|
630 |
5. |
Suborits Péter |
|
628 |
6. |
Végh Krisz |
|
608 |
7. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
606 |
8. |
Osztás Ábel |
|
588 |
9. |
Balogh Richárd |
|
573 |
1. |
Thierry Neuville |
|
192 |
2. |
Ott Tanak |
|
158 |
3. |
Sebastian Ogier |
|
154 |
4. |
Elfyn Ewans |
|
140 |
5. |
Adrien Fourmaux |
|
130 |
6. |
Kalle Rovanpera |
|
86 |
7. |
T. Katsuma |
|
80 |
8. |
Dani Sordo |
|
44 |
9. |
Semi Pajari |
|
34 |
1. |
Hayden Paddon |
|
131 |
2. |
M.Franceschi |
|
104 |
3. |
Miko Marczyk |
|
91 |
4. |
Andrea Mabellini |
|
71 |
5. |
S. Tempestini |
|
59 |
6. |
Jon Armstrong |
|
59 |
7. |
Mads Ostberg |
|
51 |
8. |
Simon Wagner |
|
49 |
9. |
Efren Llarena |
|
45 |
1. |
Csomós Miklós |
|
157 |
2. |
Turán Frigyes |
|
124 |
3. |
Velenczei Ádám |
|
121 |
4. |
Német Gábor |
|
112,5 |
5. |
Tóth Tibor |
|
80 |
6. |
Klausz Kristóf |
|
78 |
7. |
Trencsényi J. |
|
72,5 |
8. |
Osváth Péter |
|
52,5 |
9. |
László Martin |
|
35,5 |
1. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
2. |
Balla Tamás |
|
109,75 |
3. |
Rongits Attila |
|
85 |
4. |
Bodogán Ferenc |
|
82,5 |
5. |
Hulmann Gábor |
|
73,5 |
6. |
Kronome Ákos |
|
65,5 |
7. |
Nagy G.M. |
|
43,5 |
8. |
Tóth Barna |
|
43,5 |
9. |
Cseri József |
|
37,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
65 |
2. |
Határ Attila |
|
45 |
3. |
Kerék Balázs |
|
38,5 |
4. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
5. |
Berta László |
|
20 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
14,25 |
7. |
Hibján József |
|
12 |
1. |
Baksai László |
|
121,5 |
2. |
Tamás Gyula |
|
82,5 |
3. |
Ronavolgyi E. |
|
73 |
4. |
Várnai Dávid |
|
54 |
5. |
Hauck Zsolt |
|
46 |
6. |
Ruszó Krisztián |
|
42 |
7. |
Tellér Antal |
|
41 |
8. |
Szetei Norbert |
|
37 |
9. |
Görög Péter |
|
35,5 |
1. |
Bíró Gergő |
|
66 |
2. |
Kovács Dominik |
|
59 |
3. |
Kerekes Bence |
|
49 |
4. |
Oberling K. |
|
48 |
5. |
Bajusz Krisztián |
|
48 |
4. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
5. |
Bévárdi Péter |
|
35 |
7. |
Fenyvesi Péter |
|
33 |
8. |
Krámpek Nándor |
|
31 |
1. |
Mekler László |
|
45 |
2. |
Tóth István |
|
40,5 |
3. |
Emődi Balázs |
|
21,75 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
120 |
2. |
Csukovics István |
|
78,5 |
3. |
Müller Roland |
|
65,5 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
90 |
2. |
Szombathelyi P. |
|
82,5 |
3. |
Zsolna József |
|
69,5 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|
Lázadnak a világbajnokság résztvevői az FIA, és annak jövőbeli tervei ellen.
A FIA nemrég megtartott ülése, és a bejelentett technikai változások után csak rövid ideig tartott a béke. A sort Olivier Quesnel, a Citroen sportfőnöke nyitotta. "A legfrissebb döntések csak az első lépések voltak. Változtatni kell a naptáron is." Quesnelnek az nem tetszik, hogy a világbajnokság egyik állomása az autópiac szempontjából érdektelen Jordánia.
Most viszont nincs egyedül, a világbajnokság szinte összes résztvevő gyártója lázad az FIA jövőbeli naptár tervei ellen. Nobuhiro Tajima eddig visszafogta magát, hiszen újoncként nem akart rögtön ajtóstul rontani a házba, de most már nem tudja csendben nézni a szövetség közel-keleti terveit. "A Suzuki számára India, Kína és Oroszország jelentik a fontos piacot, már akkor elégedettek lennénk, ha ezen országok egyikében versenyezhetnénk."
A FIA tervei közt már rég szerepel egy oroszországi futam. Tajima viszont kritizálta a szövetség döntéseinek átláthatatlanságát, nem tudni, hogy egyik futam miért kerül be, míg a másik miért esik ki. "Senki nem tudja megérteni, hogy egy olyan futam mint Jordánia miért kerül be, és egy olyan mint Monte Carlo miért esik ki."
Mark Deans, a Ford sportfőnöke ugyanolyan mérges, mint kollégája Olivier Quesnel, hogy 2009-ben nem lesz Monte Carlo Rally. "Ugyan nincs nagy kedvem visszatérni Valence-be, de a szezonnyitónak Monte Carloban a helye" - mondta Deans, akinek nem csak ezzel van problémája. A 2010-es bulgáriai világbajnoki futam terve sem tetszik neki, a kérdésre, csak így reagál: "Mit csináljunk ott?"
A gyártók szerint legyen hat vagy nyolc hagyományokkal bíró futam egy évben, mint mondjuk Monte Carlo, Görögország vagy Finnország. Tajima szerint a többi futam kiválogatásához egy pontrendszer lenne a legigazságosabb. "A jó pontokat elérő futamok maradnának, a rosszak kiesnének."
Ezt az ötletet támogatja David Richards, a Subaru csapatfőnöke is. Az angol, aki a maga marketinges idejében hiába próbálta elvenni az FIA-tól a naptár alkotás hatalmát nem rejti véka alá véleményét. "Ez a naptár hülyeség úgy, ahogy van." De Richards szerint kevés a remény arra, hogy a gyártók véleményétől bármilyen módon is meghatódjanak a Párizsban székelő nagykutyák. "A bizottság elfogadta a 2009-es és 2010-es naptár tervezeteket, és akkor senki nem tiltakozott ellene. A döntésükön nem fognak változtatni."
Richards nem számít arra, hogy az elkövetkezendő évek FIA által jelölt ralijainál simán megy majd minden. "Legalább két futamot nem fognak megrendezni, mert a rendező nem úgy áll, nincs felkészülve. Ha mégis meg lesznek tartva, akkor meg biztos nem a megszokott világbajnoki színvonalon. Én arra számítok, hogy 2010-ben csak tíz futam lesz." Célozva ezzel a bulgáriai, oroszországi és indinéziai futamokra. Reméli, hogy egy esetleges kudarc felébreszti a felelősöket.
Olivier Quesnel szerint az új futamok hátterében FIA főnök Max Mosley politikai mesterkedései állnak, és ennek megfelelően harcos kedvű. "Tudjuk, hogy Mosley úr nagyon okos, de vigyáznia kellene, hogy nehogy túl okos legyen. Számunkra a rally világbajnokság egy befektetés, ha olyan futamok mint Bulgária bent maradnak, akkor mi kiszállunk."
Forrás: www.rallye-magazin.de
Ez a hír most jelenik meg 3011. alkalommal
|