h i r d e t é s
Összes oldal:
732057929
Napi oldal:
41851
Jelenleg:
1720
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Kasza Kristóf |
|
779 |
2. |
Fónagy Kristóf |
|
754 |
3. |
Gönczi Dániel |
|
704 |
4. |
Kozsuk Péter |
|
630 |
5. |
Suborits Péter |
|
628 |
6. |
Végh Krisz |
|
608 |
7. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
606 |
8. |
Osztás Ábel |
|
588 |
9. |
Balogh Richárd |
|
573 |
1. |
Thierry Neuville |
|
192 |
2. |
Ott Tanak |
|
158 |
3. |
Sebastian Ogier |
|
154 |
4. |
Elfyn Ewans |
|
140 |
5. |
Adrien Fourmaux |
|
130 |
6. |
Kalle Rovanpera |
|
86 |
7. |
T. Katsuma |
|
80 |
8. |
Dani Sordo |
|
44 |
9. |
Semi Pajari |
|
34 |
1. |
Hayden Paddon |
|
131 |
2. |
M.Franceschi |
|
104 |
3. |
Miko Marczyk |
|
91 |
4. |
Andrea Mabellini |
|
71 |
5. |
S. Tempestini |
|
59 |
6. |
Jon Armstrong |
|
59 |
7. |
Mads Ostberg |
|
51 |
8. |
Simon Wagner |
|
49 |
9. |
Efren Llarena |
|
45 |
1. |
Csomós Miklós |
|
157 |
2. |
Turán Frigyes |
|
124 |
3. |
Velenczei Ádám |
|
121 |
4. |
Német Gábor |
|
112,5 |
5. |
Tóth Tibor |
|
80 |
6. |
Klausz Kristóf |
|
78 |
7. |
Trencsényi J. |
|
72,5 |
8. |
Osváth Péter |
|
52,5 |
9. |
László Martin |
|
35,5 |
1. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
2. |
Balla Tamás |
|
109,75 |
3. |
Rongits Attila |
|
85 |
4. |
Bodogán Ferenc |
|
82,5 |
5. |
Hulmann Gábor |
|
73,5 |
6. |
Kronome Ákos |
|
65,5 |
7. |
Nagy G.M. |
|
43,5 |
8. |
Tóth Barna |
|
43,5 |
9. |
Cseri József |
|
37,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
65 |
2. |
Határ Attila |
|
45 |
3. |
Kerék Balázs |
|
38,5 |
4. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
5. |
Berta László |
|
20 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
14,25 |
7. |
Hibján József |
|
12 |
1. |
Baksai László |
|
121,5 |
2. |
Tamás Gyula |
|
82,5 |
3. |
Ronavolgyi E. |
|
73 |
4. |
Várnai Dávid |
|
54 |
5. |
Hauck Zsolt |
|
46 |
6. |
Ruszó Krisztián |
|
42 |
7. |
Tellér Antal |
|
41 |
8. |
Szetei Norbert |
|
37 |
9. |
Görög Péter |
|
35,5 |
1. |
Bíró Gergő |
|
66 |
2. |
Kovács Dominik |
|
59 |
3. |
Kerekes Bence |
|
49 |
4. |
Oberling K. |
|
48 |
5. |
Bajusz Krisztián |
|
48 |
4. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
5. |
Bévárdi Péter |
|
35 |
7. |
Fenyvesi Péter |
|
33 |
8. |
Krámpek Nándor |
|
31 |
1. |
Mekler László |
|
45 |
2. |
Tóth István |
|
40,5 |
3. |
Emődi Balázs |
|
21,75 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
120 |
2. |
Csukovics István |
|
78,5 |
3. |
Müller Roland |
|
65,5 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
90 |
2. |
Szombathelyi P. |
|
82,5 |
3. |
Zsolna József |
|
69,5 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|
Benik Balázs is mesélt a nyirádi hétvégéről, a bajnokságról, és evidens, hogy vele is szóba jött a WRC-kérdés…
- Leginkább a Nyirádról szeretnék veled beszélgetni, de a WRC-kkel kapcsolatban is érdekelne a véleményed. Először beszéljünk Nyirádról: hogy ment ez a verseny? - Számunkra nagyon jó volt a verseny, gyakorlatilag hiba nélkül tudtuk teljesíteni, értem ezt a technikára és magunkra is. Az első napon minimális előnyünk volt, majd a második napon szerintem nem mentünk lassabban, ugyanazzal a tempóval próbáltunk menni, mint előzőleg, viszont ez nem volt elég a Spiciékkel szemben a győzelemhez. Másodikak lettünk, de úgy gondolom, hogy ettől függetlenül ebben a mezőnyben ez nagyon jó helyezés. A bajnokságban a matematikai esélyünk is elszállt már a győzelemre és a második helyre is, most már maximum csak harmadikak lehetünk. Összességében elégedett vagyok a nyirádi versennyel. Nagyon tetszettek a pályák, nagyon jó volt a hangulat is a versenyzők között és a verseny ideje alatt, ezzel az eredménnyel úgy gondolom, hogy év közben is meg lehetett volna elégedni. Most ez kevés volt ahhoz, hogy a bajnokságért tudjunk menni.
- Mennyire mennek a Pécs környéki pályák? - Szeretem a mecseki versenyt. Hosszú évek óta, mondhatom azt is, hogy a hagyományoknak megfelelően szinte majdhogynem ugyanazokon a szakaszokon versenyzünk, bár a rendező próbál mindig újításokat is belevinni. Nagyon szeretem azt a környezetet, nagyon szép helyszínen tudunk versenyezni, és itt mindig jó versenyek szoktak lenni.
- Az sem vette el Nyirádon a kedvedet, hogy ott derült ki, hogy a WRC-k nem versenyezhetnek a következő évben a bajnokságban? - Nyilvánvaló, hogy az emberre nem hatott pozitívan, de úgy gondolom, hogy nálunk magasabb pozícióban lévő emberek azok, akik e fölött tudnak dönteni. Nekünk ebbe azon felül semmi beleszólásunk nincs, mint amit a versenyző meg tud tenni. Ezt a döntést, ettől függetlenül, hogy nem értékelem pozitívnak, mert a magyar ralit szem előtt tartva szerintem nem tesz jót, ha kivonjuk az A/8-at és a WRC-ket. Nem beszélve a támogatókról. Ha körülnézünk, akkor látjuk, hogy a WRC-s versenyzők egy-egy fő támogatója nem egy esetben a versenyt is támogatja. Emiatt a döntés miatt úgy gondolom, hogy nagyon nagy esélyünk van elszalasztani ezeket a támogatókat, és még nem beszéltünk arról, hogy mennyi szurkolót vesztünk. Függetlenül ettől, hogy jövőre mi lesz velem konkrétan, Benik Balázzsal, ezt nem tudom megmondani, akár megy WRC, akár nem. Nem tudom, hogy jövőre tudok-e indulni, és ha igen, milyen autóval. Ha jövőre ne adj isten, nem tudok versenyezni, akkor is ki fogok állni a WRC-k mellett és a véleményemet akkor sem változtathatja meg semmi. Igen, valóban, ez egy drága kategória, ezzel tisztában van mindenki, de ha van egy pár olyan pilóta, akik ennek a költségvetését tudják prezentálni, és Magyarországon színvonalat tudnak teremteni, akkor miért ne? Most ettől a színvonaltól leszünk megfosztva. Teljes mértékben negatívan fogadom ezt a hírt.
- Tegyük félre a támogatókat, az anyagiakat. Ha esetleg úgy lenne, hogy külön bajnokság lenne, visszalépésnek éreznéd egy N-es autóba beleülni, és éppen ezért nem is ülnél bele, vagy elképzelhetőnek tartod, hogy ezzel a felállással beszállj a küzdelembe egy N-es autóval? - Még a S1600-as autóban is gondolkodtam, de N-es autóban vagy akár a S2000-es autóban is. Nem visszalépés. Úgy gondolom, hogy az ember nyilván megy egy költségvetésből, és ha a következő évre az egynegyed költségvetést tudja összerakni magának a támogatókból, akkor meg kell határozni azt, hogy milyen kategóriára elég az a pénz. Ez megint anyagi vonzatú kérdés. Abban az esetben, ha N-es autóval kellene menni, és arra egy száz százalékos lehetőséget kapnék, akkor nem esne le a karikagyűrű az ujjamról. Ugyanakkor viszont - és megint a támogatókhoz kell visszakanyarodnom -, azok a támogatók, akik egy ilyen illusztris versenyautót támogatnak, és benne van a nevében, hogy World Rally Car, nem vagyok benne biztos, hogy ők egy N-es autóra majd fel akarnak kerülni, vagy azt akarják képviselni. Függetlenül ettől, ha belekerülnék holnapután egy N-es autóba és adnának egy lehetőséget, hogy versenyezzek vele akár Magyarországon, akár külföldön, természetesen mennék. Ugyanakkor Magyarországon van harmincegynehány N-es autó. Jövőre, ha minden WRC-s átül egy ilyen N-es autóba, akkor lesz tízzel több, és nem vagyok benne biztos, hogy ez kielégíti a támogatókat és a nézőket. Mindig vissza kell erre a dologra kanyarodni. A nézőket nem biztos, hogy kielégíti a látvány, nem biztos, hogy a médiát is kielégíti, és nem biztos, hogy olyan érdeklődést mutathatna fel ezek után a ralisport, mint idáig. Ha jobban belegondolunk, az utóbbi egy-két esztendőben a nézők létszáma egyre csak csökkent.
Kérdezlek téged: azok után, ha a WRC-ket kivonjuk, nőni fog a nézősereg száma jövőre?
- Biztos nem. - Ennyi. Úgy gondolom, ha szeretnénk megmenteni Magyarországon a ralit és azt a színvonalat, ami az előző években - és beszélünk itt a 3-4-5 évvel ezelőtti dolgokról -, ha azt a színvonalat vissza szeretnénk hozni, akkor nem visszafejleszteni kell, hanem előre fejlődni. Sőt, Magyarországnak lenne még egy olyan adottsága is, hogy más országokban, ahol WRC autók nem szerepelhetnek, vagy netán nincs murvapályájuk, akár egy nyílt nemzeti bajnokságot is ki lehetne írni, ahol mind egy magyar bajnokság, mind pedig egy nyílt, nemzetközi bajnokság is szerepelhetne. Azzal még plusz új csapatokat, külföldi versenyzőket és egyéb lehetőségeket lehetne biztosítani. Úgy gondolom, hogy visszafelé lépünk és nem előre. Ez a privát véleményem, és ehhez tartom is magam. Szerintem van egy magyar mentalitás, és nem csak a versenyzők között, hanem az országban, ami tipikus tükörképe annak, mint amit most elkövetünk a rali ellen. Ennek a mentalitásnak tudható be az, hogy ha a szomszéd kertje zöldebb, akkor tegyünk érte, hogy az ne legyen zöldebb. Természetesen mindenféle indulatok nélkül beszélgetek most veled, ez csupán a véleményem, amit gondolok erről az egészről.
Ja, de arról még nem is beszéltünk, hogy ez az egész a versenyrendezőknek sem tesz jót, akiknek a támogatói köre a nézők, a nézőktől beszedett összegek, a prológ, a parkolás, és egyéb ilyen dolgok, amik a versenyrendezőknek a versenyt kipótolják.
Ahogy a Spici is mondta: ha itt mindent szavazatokkal szeretnénk eldönteni, akkor nem biztos, hogy a rali versenyzőket kellene erről megkérdezni, hanem azokat az embereket, akik miatt a rali még él: szurkolókat, támogatókat, médiát, hogy ők mit gondolnak arról, ami most itt folyik. Ha negatív, azt is vállalom és odaállok, hogy: gyerekek, ha így van, ha tényleg nem szeretitek, akkor ne legyen.
Kérdezzük meg a szurkolókat, a támogatókat és a médiát. Ha ők is azt mondják, hogy ne legyen, akkor állok elébe, és megyünk máshová versenyezni. Biztos vagyok abban, hogy akiknek Magyarországon sikerült a WRC autóra a költségvetésüket összeszedni, száz százalék, hogy nem fognak Magyarországon menni. Ez rám is vonatkozik, de vonatkozik az összes többi WRC-s versenyzőre is. Azt gondolom, hogy a nevükben nyugodtan kimondhatom ezt. Hülyék lennének visszalépni minden tekintetben, főleg akkor, ha a támogatóik még lehetővé teszik jövő esztendőre, hogy versenyezhessenek WRC-vel. Ők el fognak menni külföldre, Csehországba vagy Szlovákiába egy nemzetközi futamra.
Ez a hír most jelenik meg 9066. alkalommal
|