Le a zöldebb kertekkel…?
Benik Balázs - Nyirád után
2008-10-22
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732057929
Napi oldal:
41851
Jelenleg:
1720
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Benik Balázs is mesélt a nyirádi hétvégéről, a bajnokságról, és evidens, hogy vele is szóba jött a WRC-kérdés…

- Leginkább a Nyirádról szeretnék veled beszélgetni, de a WRC-kkel kapcsolatban is érdekelne a véleményed. Először beszéljünk Nyirádról: hogy ment ez a verseny?
- Számunkra nagyon jó volt a verseny, gyakorlatilag hiba nélkül tudtuk teljesíteni, értem ezt a technikára és magunkra is. Az első napon minimális előnyünk volt, majd a második napon szerintem nem mentünk lassabban, ugyanazzal a tempóval próbáltunk menni, mint előzőleg, viszont ez nem volt elég a Spiciékkel szemben a győzelemhez. Másodikak lettünk, de úgy gondolom, hogy ettől függetlenül ebben a mezőnyben ez nagyon jó helyezés. A bajnokságban a matematikai esélyünk is elszállt már a győzelemre és a második helyre is, most már maximum csak harmadikak lehetünk. Összességében elégedett vagyok a nyirádi versennyel. Nagyon tetszettek a pályák, nagyon jó volt a hangulat is a versenyzők között és a verseny ideje alatt, ezzel az eredménnyel úgy gondolom, hogy év közben is meg lehetett volna elégedni. Most ez kevés volt ahhoz, hogy a bajnokságért tudjunk menni.

- Mennyire mennek a Pécs környéki pályák?
- Szeretem a mecseki versenyt. Hosszú évek óta, mondhatom azt is, hogy a hagyományoknak megfelelően szinte majdhogynem ugyanazokon a szakaszokon versenyzünk, bár a rendező próbál mindig újításokat is belevinni. Nagyon szeretem azt a környezetet, nagyon szép helyszínen tudunk versenyezni, és itt mindig jó versenyek szoktak lenni.

- Az sem vette el Nyirádon a kedvedet, hogy ott derült ki, hogy a WRC-k nem versenyezhetnek a következő évben a bajnokságban?
- Nyilvánvaló, hogy az emberre nem hatott pozitívan, de úgy gondolom, hogy nálunk magasabb pozícióban lévő emberek azok, akik e fölött tudnak dönteni. Nekünk ebbe azon felül semmi beleszólásunk nincs, mint amit a versenyző meg tud tenni. Ezt a döntést, ettől függetlenül, hogy nem értékelem pozitívnak, mert a magyar ralit szem előtt tartva szerintem nem tesz jót, ha kivonjuk az A/8-at és a WRC-ket. Nem beszélve a támogatókról. Ha körülnézünk, akkor látjuk, hogy a WRC-s versenyzők egy-egy fő támogatója nem egy esetben a versenyt is támogatja. Emiatt a döntés miatt úgy gondolom, hogy nagyon nagy esélyünk van elszalasztani ezeket a támogatókat, és még nem beszéltünk arról, hogy mennyi szurkolót vesztünk. Függetlenül ettől, hogy jövőre mi lesz velem konkrétan, Benik Balázzsal, ezt nem tudom megmondani, akár megy WRC, akár nem. Nem tudom, hogy jövőre tudok-e indulni, és ha igen, milyen autóval. Ha jövőre ne adj isten, nem tudok versenyezni, akkor is ki fogok állni a WRC-k mellett és a véleményemet akkor sem változtathatja meg semmi. Igen, valóban, ez egy drága kategória, ezzel tisztában van mindenki, de ha van egy pár olyan pilóta, akik ennek a költségvetését tudják prezentálni, és Magyarországon színvonalat tudnak teremteni, akkor miért ne? Most ettől a színvonaltól leszünk megfosztva. Teljes mértékben negatívan fogadom ezt a hírt.

- Tegyük félre a támogatókat, az anyagiakat. Ha esetleg úgy lenne, hogy külön bajnokság lenne, visszalépésnek éreznéd egy N-es autóba beleülni, és éppen ezért nem is ülnél bele, vagy elképzelhetőnek tartod, hogy ezzel a felállással beszállj a küzdelembe egy N-es autóval?
- Még a S1600-as autóban is gondolkodtam, de N-es autóban vagy akár a S2000-es autóban is. Nem visszalépés. Úgy gondolom, hogy az ember nyilván megy egy költségvetésből, és ha a következő évre az egynegyed költségvetést tudja összerakni magának a támogatókból, akkor meg kell határozni azt, hogy milyen kategóriára elég az a pénz. Ez megint anyagi vonzatú kérdés. Abban az esetben, ha N-es autóval kellene menni, és arra egy száz százalékos lehetőséget kapnék, akkor nem esne le a karikagyűrű az ujjamról. Ugyanakkor viszont - és megint a támogatókhoz kell visszakanyarodnom -, azok a támogatók, akik egy ilyen illusztris versenyautót támogatnak, és benne van a nevében, hogy World Rally Car, nem vagyok benne biztos, hogy ők egy N-es autóra majd fel akarnak kerülni, vagy azt akarják képviselni. Függetlenül ettől, ha belekerülnék holnapután egy N-es autóba és adnának egy lehetőséget, hogy versenyezzek vele akár Magyarországon, akár külföldön, természetesen mennék. Ugyanakkor Magyarországon van harmincegynehány N-es autó. Jövőre, ha minden WRC-s átül egy ilyen N-es autóba, akkor lesz tízzel több, és nem vagyok benne biztos, hogy ez kielégíti a támogatókat és a nézőket. Mindig vissza kell erre a dologra kanyarodni. A nézőket nem biztos, hogy kielégíti a látvány, nem biztos, hogy a médiát is kielégíti, és nem biztos, hogy olyan érdeklődést mutathatna fel ezek után a ralisport, mint idáig. Ha jobban belegondolunk, az utóbbi egy-két esztendőben a nézők létszáma egyre csak csökkent.

Kérdezlek téged: azok után, ha a WRC-ket kivonjuk, nőni fog a nézősereg száma jövőre?

- Biztos nem.
- Ennyi. Úgy gondolom, ha szeretnénk megmenteni Magyarországon a ralit és azt a színvonalat, ami az előző években - és beszélünk itt a 3-4-5 évvel ezelőtti dolgokról -, ha azt a színvonalat vissza szeretnénk hozni, akkor nem visszafejleszteni kell, hanem előre fejlődni. Sőt, Magyarországnak lenne még egy olyan adottsága is, hogy más országokban, ahol WRC autók nem szerepelhetnek, vagy netán nincs murvapályájuk, akár egy nyílt nemzeti bajnokságot is ki lehetne írni, ahol mind egy magyar bajnokság, mind pedig egy nyílt, nemzetközi bajnokság is szerepelhetne. Azzal még plusz új csapatokat, külföldi versenyzőket és egyéb lehetőségeket lehetne biztosítani. Úgy gondolom, hogy visszafelé lépünk és nem előre. Ez a privát véleményem, és ehhez tartom is magam. Szerintem van egy magyar mentalitás, és nem csak a versenyzők között, hanem az országban, ami tipikus tükörképe annak, mint amit most elkövetünk a rali ellen.
Ennek a mentalitásnak tudható be az, hogy ha a szomszéd kertje zöldebb, akkor tegyünk érte, hogy az ne legyen zöldebb. Természetesen mindenféle indulatok nélkül beszélgetek most veled, ez csupán a véleményem, amit gondolok erről az egészről.

Ja, de arról még nem is beszéltünk, hogy ez az egész a versenyrendezőknek sem tesz jót, akiknek a támogatói köre a nézők, a nézőktől beszedett összegek, a prológ, a parkolás, és egyéb ilyen dolgok, amik a versenyrendezőknek a versenyt kipótolják.

Ahogy a Spici is mondta: ha itt mindent szavazatokkal szeretnénk eldönteni, akkor nem biztos, hogy a rali versenyzőket kellene erről megkérdezni, hanem azokat az embereket, akik miatt a rali még él: szurkolókat, támogatókat, médiát, hogy ők mit gondolnak arról, ami most itt folyik. Ha negatív, azt is vállalom és odaállok, hogy: gyerekek, ha így van, ha tényleg nem szeretitek, akkor ne legyen.

Kérdezzük meg a szurkolókat, a támogatókat és a médiát. Ha ők is azt mondják, hogy ne legyen, akkor állok elébe, és megyünk máshová versenyezni. Biztos vagyok abban, hogy akiknek Magyarországon sikerült a WRC autóra a költségvetésüket összeszedni, száz százalék, hogy nem fognak Magyarországon menni. Ez rám is vonatkozik, de vonatkozik az összes többi WRC-s versenyzőre is. Azt gondolom, hogy a nevükben nyugodtan kimondhatom ezt. Hülyék lennének visszalépni minden tekintetben, főleg akkor, ha a támogatóik még lehetővé teszik jövő esztendőre, hogy versenyezhessenek WRC-vel. Ők el fognak menni külföldre, Csehországba vagy Szlovákiába egy nemzetközi futamra.

 

Ez a hír most jelenik meg 9066. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k