MARB Fórumok, avagy megmagyarázzuk, hogy hazudtunk, de nagyon és sokat!
Gondoltam, közel van, elmegyek a vácira. (minek) Persze az sem volt utolsó szempont, hogy pár „délisprintes fácán”(marbos versenyista) a napsütötte Baranyából hozott egy kis fényt nekem ide, ázsiába, egy jót kávéztunk.
Nagy büfé volt! Felvonultak rendesen. Az elmúlt hetek forrongása (ami csak egy kis füstike) azért egy kicsit besza ratta a felső vezetést. (vezetés mi?:):) ). Gondolom parancsba kapták: Menni kell!
Az érdeklődök sorában foglalt helyett Móczár Péter és Kovács József az elnökségből, Ők tényleg tiszteletből jöttek.
És a „spájz” polc: A nagytiszteletű Sporttanács részéről, Kohári Zoltán, Holczer Dániel, és az eresbé Berényi Ákos, Csepela Tamás, Buna Zoltán, Bernhardt János, Fodor Krisztián.
Egy Koch Gabit, aki a legtöbbet foglalkozik a Versenyzőkkel, a saját eresbéje nem hívta meg.
A győri, miskolci szeánszra már nem vonult fel a kormány, csak ketten mentek. A vácin leszűrték, hogy nincs itt semmi baj, két-három napig duzzognak azt kuss lesz, majd kicsit engedünk, befogják a szájukat……………
Ezt szajkózza egy-két vezető székben ülő-bika is közülük! Ne izguljatok, a MARBosok nem zavarnak be nekünk, nincs szavazatuk, nem számít, hogy mit ugatnak…………..
Nagydolgot nem várhatott senki ettől a fórumtól.
Az egész már az alapoknál sérült. Az MNASZ összes funkcijának meg kellene egyet értenie:
A MARB MNASZILEG CSAK EGY ÉRTÉKELÉS! A MARBbal az MNASZ verheti a nyálát, hogy van utánpótlásunk a raliban, lehet statisztikát gyártani, esetlegesen, ha igazán sportvezetők lennének, lehetne támogatást szerezni, pályázgatni, reprezentálni (más úgy se megy)….
A MARBnak nevezett amatőr bajnokság az ország különböző területein zajló helyi amatőr, sprintjellegű futamok gyűjtő neve! Ennyi, nem több.
Az MNASZnek hagynia kell a területi szuverenitást! Legfőképp el kell felejteni a kiba...tt FIA állandó idézgetését, hivatkozását. Az FIA előírásai az FIA rendezvényekre kötelezőek egy szövetségre csak iránymutatások, egy amatőr játszótéren egyenesen tiltott szó.
Amúgy a MARB szabályzata lebonyolításban, rendezésben, alapjaiban minden előírásnak megfelel.
A fórumon folyamatosan azt mondogatták Nektek, a játékosoknak, hogy az MNASZ kompromisszum kész, Nektek is engedni kell…………
Milyen kompromisszumról beszéltek??????
Hazug emberek vagytok! 2015 évelején azt mondjátok: bukócső 2017-től, ue. hangzik el még novemberben is! Majd január végén megjelenik a szabály: MOSTANTÓL!!!!!! Ez a MARBos Versenyzők hülyének nézése, átverése!
Megszületett egy szabály, megjelentették, majd rájöttek, hogy vannak részek (kategória, csoport, bukócső, ruházat…) amik átgondolatlanok, kivitelezhetetlenek. Gyorsan körbe rohangálnak és magyarázkodnak.
Ezt az ARVSZ-t azonnal vissza kell vonni és két héten belül újat (javítottat kellene készíteni)
A régiós egységesítés (pl. Lada, suzuki…) már régi törekvés. 2014-ben mikor Markó Tibivel MARB munkacsoportosat játszottunk, évközben folyamatosan készítettük elő 2015-re az egységesítést. Évvégén a területi kéréseket, igényeket figyelembe véve alkottuk meg a 2015-ös szabályokat MARB szinten. Ez érintette az MNASZ-t!
A területi Lada, Suzuki…….stb. kategóriákat, kupákat, a RÉGIÓS szabályzásba (mert nincs köze hozzá az MNASZnek) integráltuk bele.
Mivel 2014 decemberében ki lettünk b….va, az enyészeté lett minden. Az újonnan jötteknek fogalma sem volt melyik szabály mire, kire vonatkozik. És ez most is így van, sok esetben fogalmuk sincs.
A váci fórumot egy időutazás jellemezte, visszamentünk pár évet. Pénzes Zsolt már 2013-ban elmondta az MARBos (akkori ARK) versenyzőknek, 2017-től csak „jó bukócső” játszik.
2014-ben már nem lehetett új autót regisztrálni MARBban rossz csővel.
A feltett kérdésekre, úgy éreztem Csepela Tamás megpróbált korrekten válaszolni. Sokszor én mint nem annyira (abszolút) műszaki ember is érdeklődve hallgattam érvelését, magyarázatát. Már majdnem értettem is addig a pontig, amíg el nem hangzott, hogy FIA így meg úgy….. meg törekedni kell az FIAnak megfelelő autók részvételére…… Na, ezt hagyjuk a picsába, itt játszani szeretnek nem efijázni.
Oldalakon át lehetne sorolni a fas…zságokat. Nincs értelme! Jövőt építsük! (építsétek) Akár még közösen is.
Fontos megjegyeznem: Többször elmondtam, akik most ott vannak a fotelekben, egy-két kivételtől eltekintve nem akarnak rosszat, nem szándékosan ártanak! Kévés a szakmai hozzáértő. Az irányvonalak nagyjából jók, a kivitelezés, bevezetés van elbaszva.
A MARBosok nagy tömeget képviselnek!
Lehet azzal nyugtatni magatokat, nem ellenfelek, nincs szavazatuk………. deeeee
Igen, Ők nem ellenfelek. Nagyon könnyen a Ti választóitok ill. visszahívóitok lehetnek.
Egy pár MARBos emberke jó kapcsolatot ápol, lobbizik szavazatot birtokló emberkével. Előfordult már olyan (Soltész Rezsőtől szabadon: nem is olyan rég, ha jól emlékszem még…), hogy egy Közgyűlésen nem lett elfogadva pl. az elnökségi beszámoló, az elnökség lemondott, mert a munkájukat minősítette a nem elfogadás. A sors iróniája, hogy 5-10 nem papírt akkori ark-s, mai MARBos fiucska lobogtatott. :):) Ha jól emlékszem tavaly egy szavazaton múlott az elnöki fotel, Pénzes Zsolt 10 szavit mozgatott, ebből 4 MARBos egyesület :):) Tényleg nincs náluk papír. :):)
(jövőhéten meg bírósági tárgyalás, meg megismételt Közgyűlés, meg fejvakarás....)
Gusztustalan a sportpolitika, az itt folyó presszió, lobbi, hazudozás, csúsztatás…)
Ezek Lányok, Fiúk (a marbosok) nem tudnak, nem is akarnak foglalkozni a sportpolitikával! Egyet szeretnének: Játszani a saját játszóterükön! Itt a saját játszótérről van szó! Van, aki több mint íz éve felépítette a játszóteret, vannak, akik több mint tíz éve ott játszanak. Folyamatosan karbantartják a szabályokat, játékokat, fejlesztenek, invesztálnak bele. Emellett még jól is érzik magukat. Ez az Övék, nem az MNASZé! Mi ezt próbáltuk meg 2014-ben szem előtt tartani, nem hatalmat játszottunk, a Versenyzőknek segítettünk takarítani a játszótéren.
Ha majd az MNASZ játszóterén (orb, rallye2) kívánnak játszani akkor ahhoz fognak alkalmazkodni.
Egyenlőre, érjétek be annyival, hogy 2014-től csatlakoztak az MNASZhez, mint egy tömeg. 2013-ig csak egyes rendezvények voltak ark jellegűek. Ez nagy szó, hiszen az MNASZ nélkül nagyon jól működtek, tízen éve.
Néhány ötlet az élhetőség érdekében:
MARB munkacsoport visszaállítása
Miért lett megszüntetve a szövetség legtöbb versenyzőt tömörítő bajnokságában? Időszerű az önálló szakággá válás. Az RSB nem tud és nem is akar foglalkozni a MARBbal. A MARBbal legalább annyi a munka (ha nem több), mint az egyéb bajnokságokkal. 20 verseny az húsz rendezvény, az eljárás szinte ua. mint egy orb futamnál.
Régiónként állítsanak fel a régiós rendezők egy-egy munka bizottságot, ahol a helyi ügyeket rendezik.
Minden régiót 1fő (később lehet több is) képviseljen az MNASZ MARB munkacsoportban.
Ha lehet az MNASZ ne a hatóságot játssza a MARBosokkal szemben, inkább használja ki a lehetőségeket.
Lássátok be, ez a MARB koordinálás nem megy Nektek! Bízom benne, a Versenyzők nem hagyják, hogy leírjátok, majd letoljátok a torkukon a baromságokat.
Kérjétek meg a Markó Tibit, hátha segít jó irányba terelni a dolgokat. (megint)
2015-ben egész évben szopattátok a Tibit, azért mert az én barátom, és én néha (sajnos ritkán) leírtam véleményemet, ami esetlegesen Nektek nem tetszett. Ezt mellőzzétek, ezért ne a Tibit átkozzátok.
Jó hétvégét Mindenkinek!
Ország gyöngye aranya, legszebb megye Baranya!
Ma este ünnepel a déli régió összes Bajnoka!
A déli régiós díjazottaknak ezúton is gratulálok!
becsúsztam a szombat hajnalba, ma lesz a Ti (baranyai sprintesek) évi rendes Fórumotok.
Oda is mennek magyarázkodni. Nem sok idejük lesz, mert kezdődik a díjkiosztó.
Fórumot akkor lehetne tartani, ha még nem lenne kész a szabályozás!
Vagy esetleg vissza lenne vonva a szabály!
Ilyenről szó nincs, a terv szerint Csepela Tamás kiáll és elmondja, hogy ez lesz , ezt kell betartani, majd lesznek versenyzői hozzászólások, akkor ránéz Kohári Zoltánra aki majd elmondja átgondoljuk.
Eltelik pár hét, és minden a feledés homályába veszik.
És majd egymásra mutogatnak!
RSB: mi szeretük volna a Sporttanács nem engedte módosítani
Sporttanács: Mi vártuk az RSB elfogadható javaslatát
Csepela Tamás: Ha sokat akarunk engedni akkor ki vállalja majd a felelőséget?
Tavaly is fel lett szólítva az RSB, hogy módosítsa az ARVSZ-t, nem történt semmi.
Idén miért történne? Az egyetlen megoldás, ha a szabályt Elnök úr visszavonja, visszavonatja az Elnökséggel, és akkor kénytelen lesz az RSB újat készíteni.
Ha ez nem történik meg akkor fölösleges pár órák lesznek ezek a fórumok.
Hello. Meg van megegy kerdésem. Ha az amatör kocsiknal is ennyi követelmény lesz akkor gondolom az amatör gépkönyvvel is lehet müszakiztatni a kocsit.?!
Szép napot mindenkinek
Az ígértemhez hívem, ma délelőtt személyes megbeszélést folytattam az RSB vezetőjével és tagjaival. Figyelembe vettük az elhangzott előzetes információkat, a versenyzői érdekeket, a szövetség sportszakmai felelősségét és a biztonságos versenyzés alap feltételeit, így az a döntés született, hogy az RSB a mai napon módosítja az ARVSZ több rendelkezését. Remélem ezen módosítások már elfogadhatóak lesznek a versenyzők számára és 2015-öt követően idén ismét népszerű és sikeres Amatőr Rallye Bajnokság részesei leszünk. RSB pár napon belül az mnasz.hu weboldalon tájékoztatja a versenyzőket a változásokról.
Magánügy.
Magánügy az, hogy mint egykori versenyző fontolgattam, hogy egy ceredi (vagy hasonló) sprintre bérelek egy jobb vasat, és egyrészt a 18 éves fiamnak, aki erősen érdeklődik az autósport iránt, megmutatom közelről a ralit, másrészt megyek egy nosztalgia kőrt. De nem fogok felöltözni másodmagammal talpig homológba (még lejártba sem), hogy menjek 50 km-t. Ennyire azért nem fontos.
Eddig magánügy. De mi van, ha rajtam kívül mások is gondolkoznak hasonló „családi” fellépéseken? Ők sem fognak menni, nem fognak autót bérelni, nem fognak ruhát sem venni, nem fognak nevezési díjat fizetni, gumit koptatni, benzint pusztítani, versenyszínhelyen megszállni és utánpótlást kreálni.
Szóval mindenki jól fog járni. Főleg az MNASZ, akik majd megállapítják, hogy ismét jól dolgoztak, ismét sikerült néhányakat kiszorítani az autósportból. Csak így tovább fiúk!
A fenti linken megtalálható az a kiírás amit az RSB jóváhagyott, benne egy érdekes rész:
"A bukócsőről
Sokan kerestetek bennünket a bukócső kérdéssel is. 2015. február 4–én, egy a MARB
rendezők, Sporttanács vezetője és RSB vezetőjével közös megbeszélésen sikerült
egyességet kötnünk, a „hidegen húzott” vs. „melegen hengerelt” kérdésben is. Az egyesség
lényege, hogy a MARB technikai rendszerekben az elmúlt években már regisztrált és
elfogadott, de nem FIA előírások szerinti bukócsővel szerelt (főkapu anyaga) versenyautók a
2015. és 2016. évi MARB versenyeken még kaphatnak rajtengedélyt, de 2017. január 1.-t
követően kizárólag az FIA előírások szerint épített bukóketrec lesz elfogadott a MARB
rendezvényeken."
A jelzett megbeszélésen részt vett HOLCZER DÁNIEL, kohári zoltán, BERÉNYI ÁKOS és az összes 2015-ös MARB rendező is.
(valószínüleg CSEPELA és FEIND is képviseltette magát)
Sziasztok!
Tudna nekem valaki segíten?
Gyerekkori álmom teljesül, hogy építem az első autómat, de elakadtam a csövezéssel.
Nem tud valaki Veszprém környékén olyan céget, vállalkozót, aki tudja hajtani a 45x2,5 és 40x2 -es csöveket a megfelelő rádiusszal?
Előre is köszönöm!
Üdv. Roni
A hétvégén rendben lezajlott a MARB-Sprint díjkiosztó.
A "Krónikás" nem csak megörökítette az ünnepélyes pillanatokat, hanem azt is leírta, hogy az ünneplés előtt megbeszélték, ami megbeszélni való volt.
Ezek szerint, jövőre minden O.K., és megnyugodhatunk.