RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Legyen vérpezsdítő!
A rajtszámos nevezési listák mellett interjú a rendezőve
2013-03-20
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
710309815
Napi oldal:
60076
Jelenleg:
2272
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

legyen_verpezsdito_1

Nem egészen három hét múlva kezdetét veszi az Országos Rallye Bajnokság, a szezonnyitó Eger Rallye-val. Nem csak a versenyzők, de már a nézők is izgatottan várják, nagy-nagy találgatások vannak a mezőnyt illetően. A versenyről pedig most a rendezővel, Lakatos Róberttel beszélgettem.

Hogyan állnak az előkészületek?

A szervezés szempontjából jól állunk, de persze ez nem feltétlen nagy érdem, hiszen nem ez lesz minden idők legbonyolultabb versenye. Tudomásul kell venni, hogy itt még mindig a túlélésért folyik a harc. Sokan küzdenek manapság  a hétköznapokkal , és ezzel sajnos mi sem vagyunk másként. Nagyon bízom benne, hogy addigra végre beköszönt a tavasz is (mert itt még mindig esik a hó). 
Nagy öröm, hogy a szlovák bajnokság újra ellátogat Egerbe, mert így a két mezőny együtt, valamint a rallye2, historic és ralitúra közel 200 fős mezőnyt tesz ki, ami ezekben a nehéz időkben mindenképp egy értékes dolog.

Eger városa is nagyon-nagyon visszavárta a rallye-t, minden tőlük telhető dologban segítenek, mi pedig egy igazán jó környezetben dolgozhatunk, a kötelességünk pedig az, hogy a versenyzők és nézők számára is élvezhető futamot rendezzünk. Ha az idei versenyt túléljük, akkor Móczár Péter alelnök úrnak és Dr Illés Zoltán államtitkár úrnak köszönhetően lehetőségünk lesz egy sportszakmai szempontból sokkal izgalmasabb futam megszervezésére is!

Bár azt mondod, nem ez lesz a legbonyolultabb verseny, ennyi mezőnyt egy helyen „elterelni” nekem mégsem tűnik egyszerűnek…
Nem gondolom, hogy ebben az értelemben komoly kockázatokat rejtene ez számunkra, hiszen a létszámból kifolyólag az ORB-t, a szlovák bajnokságot és a rallye2 mezőnyét gyakorlatilag egyben próbáljuk kezelni! Vasárnap, amikor már a ralitúra mezőnye is versenyezni fog, (ugyanúgy, mint 2010-ben is volt) szétválasztjuk őket, tehát akkor indul az ORB, amikor a túrások végezni fognak. Nem érzem úgy, hogy ezzel irracionális kockázatot vállaltunk volna, pláne úgy, hogy 3 évvel ezelőtt egy nagyobb mezőny is probléma nélkül tudta abszolválni az ilyesfajta dolgot.

A jelenlegi nevezésekből mi látszik eddig?
Gyakorlatilag a túrásokat leszámítva már látszik, hogy milyen mezőny lesz Egerben. Az ORB és a szlovák mezőny esetében nagyjából 80 versenyzőpárosról beszélünk, ez nem hangzik azért olyan rosszul, benne öt WRC-vel és több S2000-essel, a historicban 17-en neveztek, míg a rallye2-ben 26-an. Közel 120 autó, és ez szerintem már egy élvezhető mennyiség. A túránál pedig 80 körüli nevezőre számítunk, de náluk még nem lehet semmi biztosat tudni, távol van még az ő nevezési határidejük.

>> nevezési lista ORB <<

>> nevezési lista Rallye2 <<

>> nevezési lista Historic <<

Milyenek lesznek a pályák?
Minden idők legjobb minőségű Eger Rallye-ja lesz, hisz nincs túl sok gödör a pályákon, ezeket kihagytuk most!

És sok hosszú egyenes maradt azért? :-)
Tempós pályák, ezt tudjuk! De az RSB az ígéretéhez híven azért az igazán gyors részeken próbálja lassítani a tempót, több lassító lesz, mint eddig bármikor, de ebben mi nem ötletgazdák, csupán végrehajtók vagyunk.

Kényes kérdés, és talán ezzel foglalkoznak a különböző fórumokon a legtöbben: belépő?
Már 2011-ben is volt ilyen, és ne gondolja senki, hogy akkor is örömmel tettük ezt, de akkor is kénytelenek voltunk a nézőktől 1500 Ft-os belépőt kérni a két napra. Ez sajnos most sem lesz másként, de próbáltuk úgy meghúzni a határt, hogy ez egy vállalható összeg legyen. Kapunk kritikát abban az értelemben, hogy mit adunk cserébe? Miért nincs sörsátor, kivetítő és mobil WC? Azért nincs, mert az életben maradásért küzdünk, a versenyt adjuk cserébe, magát a produkciót, azt, hogy meg tudjuk úgy csinálni, hogy nem hagyunk magunk után tartozást (remélhetőleg). És egyébként csak halkan jegyezném meg, hogy nem hagyjuk magunk mögött azt az irdatlan mennyiségű szeméthegyet sem, amit a nézők ott hagynak. Azt nekünk kell eltakarítani, mert ők még mindig nem képesek a kihelyezett szemétgyűjtőbe sem elhelyezni. Mobil WC-t pedig nem merek az erdő szélére elhelyezni, mert amikor a Veszprém Rallye-n a közönség számára is megtettük ezt, mindegyiket tönkretették, ami aztán nekem került nagyon-nagyon sok pénzbe. Sajnos nem tart ott a kultúra, hogy ilyenekkel emelhessük a verseny színvonalát, pedig meg lehetne oldani, hogy ki legyen téve, de sajnos nem merem, mert nagyon félő hogy vagy felgyújtaná, vagy stihlfűrésszel ketté vágná valaki….....(megtörtént már)

A versenyzőktől is mind megkérdeztem, most tőled is: milyen Eger Rallye lesz ez szerinted?
Remélem, hogy vérpezsdítő! :-) A versenyzők mit mondtak?

Mindenki örül annak, hogy végre hamarosan kezdetét veszi a bajnokság, és hogy végre újra lesz Eger Rallye-!
Szóval jókat!? :-) Ez azért örömteli... Ebből az aspektusból kell közelíteni, hogy örüljünk annak, ami van! Látható munka folyik a háttérben, hogy legyen tovább és lehessen ennél jobb! Akkor van lehetőség, hogy  jobb legyen, ha sokan akarnak versenyezni, és itthon akarnak versenyezni, (nem pedig külföldről osztják a kritikát hazafelé), rajtam pedig az múlik, hogy élni tudok-e ezzel a lehetőséggel!

legyen_verpezsdito_2

Ez a hír most jelenik meg 8767. alkalommal
Share |
2013.04.05-07.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2013
Eger Rallye 2013
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k