Lehet, hogy Miskolc Rally nélkül maradunk?
Faluvégi Péter interjú
2008-03-05
interjú • Pájer Ani - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
732032757
Napi oldal:
16679
Jelenleg:
1495
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

A Miskolc Rally körüli időpontviharban megkérdeztük Faluvégi Pétert, az MNASZ sportszakmai alelnökét.

- A rendkívüli IB ülés múlt héten kedden, 26-án volt, amikor ez a probléma felmerült. Nevezetesen az, hogy a Miskolc Rally egy olyan időpontra akar menni, amikor két másik szakággal is ütközik a versenye, egy rallycross zóna és országos bajnoki futammal, egyébként Miskolctól 80 kilométerre, Máriapócson, és egy autós gyorsasági futammal, a Pannóniaringen. Akkor ezt hosszasan kibeszéltük az IB ülésen, és a döntés az volt, hogy tekintettel arra, hogy még a Rallye Bizottság sem lát egészen tisztán, ezért elnapolja a döntését 29-ig. A Rallye Bizottság azt mondta, addigra lát tisztán az ügyben, addigra kapja meg a miskolci dokumentumokat is. A rendező a hiányzó dolgokat pótolta február végéig. Ezek után március másodikán, vasárnap délután elment a Rallye Bizottság küldöttsége Miskolcra, és megpróbálták pontosítani és egyeztetni. Az IB ugyanis arra várt, hogy a Rallye Bizottság nyilatkozzon: meg lehet-e rendezni ezt a versenyt, ilyen határidővel, ilyen körülmények között, ugyanis a korábbi, rendkívüli IB ülés idején, 25-én ezt még nem lehetett tudni. 25-én egyébként már sokan nem értettek egyet a verseny áthelyezésével kapcsolatban, főként azért, mert más szakágak más rendezői tisztességgel betartják a szabályokat, időben jelentik be, gondoskodnak az engedélyekről, és minden egyébről, ami egy verseny rendezéséhez szükséges. Elhangzott az is, hogy elég nehéz elhinni, hogy a Miskolc Rally rendezője nem tudta tavaly októberben, hogy május elseje május elsejére esik… Most pedig arra hivatkozik, hogy május elsején majális van a városban. De ezzel együtt az IB nem döntött, hanem elnapolta a kérdés megvitatását arra az időpontra, amikor a Rallye Bizottság már biztosat tud mondani. Ezek után hétfőn reggel a Bizottság vezetője közölte velem, hogy megnézték, bejárták a pályákat, hosszasan vitatkoztak, tárgyaltak, és a véleményük szerint meg lehet a Miskolc Rally-t megrendezni. Ezek után én körszavazást kezdeményeztem eben az ügyben az IB tagjainál. Az eredmény az lett, hogy az IB nem támogatja a Miskolc Rally-nak, arra az időpontra történő áthelyezését, amikor egyébként egy Zónaverseny, Rallycross OB és egy gyorsasági futam van.

- Az IB tehát nem támogatja, az RSB szerint pedig mehet a dolog. Mikorra várható pontos, és végleges döntés az ügyben?
- Ha egy naptárat össze-vissza módosítgatunk, az biztos, hogy valakinek az érdekeit sérteni fogja. Az igazság az, hogy csak erre az időpontra nem engedélyezte, nem szavazta meg az IB a Miskolc Rally-t. Innentől pedig több lehetősége van a Rallye Bizottságnak. Vagy egy másik időpontot javasol, vagy törli a Miskolc Rally-t. Nagy valószínűséggel egy másik időpontot fognak javasolni. De azt azért meg kell, hogy mondjam, hogy alaphelyzetben is elég nehéz volt a dolog, elég sokan ellenezték ezt az időpont-módosítást, lévén egyrészt egy nemzetközi versennyel ütközik, és ez az FIA bejelentési kötelezettsége miatt bonyolítja annak az áthelyezését, másrészt a másik legnagyobb szakágunknak akkor van háromnapos versenyhétvégéje a Pannóniaringen, mindennek fényében nem hiszem, hogy bárkinek is érdeke lenne, hogy a médiák ütközzenek.

- A három verseny valóban annyira elveszi a megjelenést, és a figyelmet egymástól, hogy nem megoldás mondjuk összekapcsolni ezeket?
- 400 kilométerre van például a Pannóniaring. Azt nem nagyon lehet összekapcsolni semmivel. És mit mondjak a médiának, hová menjenek inkább? És amikor csak az egyik rendezvény kerül be egy vasárnapi, vagy egy hétvégi megjelenésbe, arra mit lehet mondani? ÉS mondok még egyet. Állítólag, mert még nem indultak el a nevezések, szóval állítólag többen vannak azok a versenyzők, akik két versenyágban is akartak volna indulni. Úgy tudom, hogy inkább raliversenyzők indultak volna gyorsaságiban. Nekik mit mondjunk? Autót béreltek, építettek, hogy el tudjanak indulni, és közben egybeesnek a hétvégék. Miután mínuszolás nincs, esélye sincs a versenyzőnek, hogy nyerhessen, vagy hogy az éves bajnokságban jó helyen legyen. Innentől kezdve gyakorlatilag kivettük a feneke alól a dolgot.

- Összegezve: mikorra várható végleges időpont a Miskolc Rally-t illetően?
- Innentől a Rallye Bizottságnál, és a rendezőnél pattog a labda. Tudomásul kell venniük, hogy erre az időpontra nem engedélyeztük a versenyt, és találniuk kell egy másikat. Én azért sajnálom az egészet, mert ennek igazából decemberben kellett volna kiderülnie, rendeződnie. Ilyen a földön nincsen, hogy február közepén, már majdnem indul a bajnokság, és most kezdjük el egyáltalán a versenynaptárt tologatni.  Egyébként az év végi két másik futammal is van probléma, ami még egy külön menet lesz, de jó lenne azt is mihamarabb...

 

Ez a hír most jelenik meg 4292. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k