RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Lehet latolgatni az esélyeket, csak éppen felesleges
Wales Rally GB 2011 – Első nap előtt
2011-11-10
információ • Magyar Bence
h i r d e t é s
Összes oldal:
710358521
Napi oldal:
108782
Jelenleg:
2721
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Hirvonen először vagy Loeb nyolcadszor? Erre a kérdésre legkésőbb vasárnap választ kapunk, addig nincs más dolgunk, mint figyelni, hogy mi történik Walesben. Nem idén fordul elő először, hogy a világbajnoki cím sorsa Nagy-Britanniában dől el, most azonban nem a múltról, inkább a jelenről, azaz még inkább a nagyon közeli jövőről írok.

lehet_latolgatni_az_eselyeket_csak_eppen_felesleges_1
fotó : Bálint Richárd

Kezdjünk a matekkal. A két bajnokesélyes közül Loeb dolga az egyszerűbb, neki ugyanis nem feltétlenül kell nyernie és még kevésbé kell megvernie Hirvonent. Ha ugyanis Mikko nem tud már az elején ráijeszteni a mezőnyre, akkor Loeb lazulhat és „csak” követnie kell a finnt. Az idézőjel nem véletlen, ez sem kis feladat, de úgy vélem, egy hétszeres világbajnok számára nem teljesíthetetlen. Elvégre Loeb a nyolcadikra hajt. Amennyiben Hirvonen szemszögéből vizsgáljuk az előttünk álló négy napot, már bonyolultabb a dolog. Menni kell, nyerni kell és nagyon szorítani a csapattársnak, hogy ő is Loeb előtt legyen a vasárnapi Power Stage előtt. Hirvonen talán utolsó esélyét kapja a sorstól, hogy világbajnok lehessen, de nem vagyok biztos abban, hogy ezzel tisztában van. Persze, értem én, hogy finn mentalitás, skandináv hidegvér meg hasonlók, de figyelve a verseny előtti nyilatkozatait ennél mégiscsak több tüzet várnék valakitől, aki sokadik lehetőségét kapja, hogy valóra váltsa élete álmát.

Az angolok le vannak nyűgözve, hogy a Great Orme gyorsasági szakasz ismét szerepel az idei programban, a versenyzők már sokkal kevésbé lelkesek emiatt, különösen Hirvonen, aki óvatos kezdést tervez. Szerintem így nem lehet odaállni.

Ha a rideg tényeket nézzük (aszfalton murvagumival, az út jobb oldalán végig járdaszegély és/vagy kőfal), még azt is hihetnénk, hogy igaza van, túl kockázatos lenne már itt bekezdeni, de: MIKKO! KOCKÁZTATNOD KELL, HA VILÁGBAJNOK AKARSZ LENNI!!!

Tudom, úgysem hallja és csak remélem, hogy van a környezetében valaki, aki erre felhívja a figyelmét. Szóval Hirvonennek mindenkit meg kell vernie, Loebnek elég Hirvonen mögött befejeznie a versenyt. Mondjuk, ha a vasárnapi Power Stage előtt Hirvonen, Loeb a sorrend az első és a második helyen, akkor tényleg kezdődik az orosz rulett, de ennyire nem szaladnék előre. Nem kétséges Kinek könnyebb és kinek nehezebb a dolga és akkor a többiekről nem is beszéltünk.

Östberg, Meeke, Petter Solberg, Ogier, Latvala. Ezúttal nem főszereplők, de azzá válhatnak. Bármelyikük képes nyerni a walesi pályákon, Latvala mondjuk csak akkor nyerhet, ha Mikko idő előtt kiszáll a meccsből. Östberg esete már nem ilyen egyértelmű, lévén nem kapja a pénzt az M-Sporttól, hanem bérli az autót, de ha úgy alakul, hogy a vége felé késnie kell majd, hogy Hirvonennek jó legyen, akkor Malcom Wilson nagyon kedvező árat adhat neki a 2012-es szezonra. Hasonló a helyzet Ogier, Petter és a Citroen viszonylatában is. Aki bezavarhat, az Meeke. A Miniről úgy hírlik, hogy murván még nem veszi fel a versenyt a két másik gyári csapattal, de a shakedown eredmények azt mutatják, hogy a tempó megvan, csak tartani kell valahogy négy napon át. Meeke már nem gyerek, sokat látott és tapasztalt pilóta, viszont mindig 110 százalékot próbál kihozni magából. Ha nincs szerencséje, akkor esik, nem is kicsit, mert kicsit nem szokott. Nyilván szeretné megverni csapattársát, mert időközben Sordo sztárrá vált a csapaton belül, eredményei alapján egyébként teljesen jogosan és ez érthetően nem tetszik a britnek. Nagy lehetőség ez neki, szerintem ki fogja használni.

A két rivális verseny előtti nyilatkozata a wrc.com-nak:

Sebastien Loeb: Ez sosem tartozott a könnyű ralik közé, de az eső segíthet nekem, mert ilyenkor nem hátrány elsőnek rajtolni. Sokszor még előnyt is jelent. Tetszenek az új gyorsok, tipikus walesi pályák. Jó helyszíne ez a csatának.

Mikko Hirvonen: Utolsó verseny idén, számunkra mindent vagy semmit. Áttoljuk mindenhol, de csak ha a murvára érünk. Az első két aszfalton csúnya vége lehet egy kis hibának is, ott biztonságit kell autóznunk, az sem érdekel ha kapunk 10 másodpercet. Ha viszont murvára érünk, teligáz mindenhol!

A csütörtöki gyorsasági szakaszok:
SS 1 Great Orme 4,74 km (100% aszfalt)
SS 2 Great Orme 4,74 km (100% aszfalt)
SS 3 Clocaenog 16,65 km

Ez a hír most jelenik meg 2772. alkalommal
címkék: Magyar Bence, WRC, Wales
Share |
2011.11.11-13.
World Rally Championship 2011
Wales Rally GB 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k