Drift Masters 2024 Round 5 Hungary, RabócsiRing, Máriapócs
Lendvai Pistikéből István lett!
10 éve majdnem gyári pilóta lett, pedig jogosítványa sem volt
2018-11-09
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
722765103
Napi oldal:
211982
Jelenleg:
5399
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 3.futam után
1. Suborits Péter
628
2. Kasza Kristóf
569
3.
Fónagy Kristóf
558
4. Gönczi Dániel
537
5. Tóth Richárd
512
6. Kozsuk Péter
469
7. Petrovszki Máté
468
8. Bíró-Ambrus Roland
456
9. Osztás Ábel
441
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
168
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
137
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
132
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
119
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
76
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
33
9. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 6.futam,
a Barum Rallyután
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
96
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
82
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
72
4. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
5. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
6. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
7. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
8. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
44
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
44
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

lendvai_pistikebol_istvan_lett_9

Rég örültem meg ennyire egy névnek a nevezési listán, mint most, amikor megláttam Lendvai Rolf Pistike nevét a Rallye2 mezőnyében.
Aki emlékszik rá, az sosem fogja elfelejteni azt a tehetséges srácot, akivel a gyári Suzuki csapat vezetője tárgyalt, de mégsem tudott eljutni oda, ahova sokan sosem tudnak... és nem azért, mert nem volt tehetsége: egyszerűen nem volt jogosítványa...
A család és néhány barát hatalmasat küzdött, de a sikertelen próbálkozások kiürítették a családi kasszát és megtört a lendület...

Szia Nagyon rég láttunk versenyautóban… Mikor is?
-Szia! Utoljára 2014 Szilveszter Rally-n mentem Tóth László barátom Mitsubishi Lancer Evo 8-as versenyautójával. Azóta jó nagy kihagyásom volt. Sajnos. 

lendvai_pistikebol_istvan_lett_8

Mondd el egy kicsit azoknak, akik nem ismernek, hogy is kezdődött a pályafutásod?
Édesapám régen versenyzett és általa csöppentem bele ebbe a sportba. 5 éves koromban kaptam meg az első autómat, ami egy Audi 80-as automata váltós autó volt.  8 évesen kaptam meg az első Zsigulimat, amit megpróbáltunk annyira „fejleszteni”, hogy tudjunk indulni versenyeken. 

lendvai_pistikebol_istvan_lett_11

2002-ben álltam először rajthoz 10 évesen, Debrecenben a Simararing-en Junior kategóriában. 2003-ban váltottunk és vettünk egy Peugeot 205 GTI-t.  Még ebben az évben, lehetőséget kaptam, hogy nemcsak rallycrossban, hanem rallysprinteken is induljak. A rallycross évünk jól sikerült az év végi értékelésben a 2. helyet tudtuk megszerezni. Életem első rallysprint versenye Tolcsván volt, ami számunkra nagy lépést jelentett. 

lendvai_pistikebol_istvan_lett_12

2004-ben a rallycross mellett sok Rallysprint futamon tudnunk rajthoz állni. Sőt még sikeresen megnyertem a Rabócsi Ringen zajló gokart iskolát. A 2004-es év hozott még egy olyan nagy lehetőséget hogy indulni tudtam a Miskolc és a Zemplén Rally előtti prológon. Amit akkor gyerek fejjel fel sem tudtam fogni, hogy hol vagyok :D Nem tudtuk már akkor sem eléggé megköszönni Ifj Tóth János édesapjának (Isten nyugosztalja) azt a rengeteg segítséget, hogy el tudjunk indulni a prológon. Hatalmas élmény volt.

lendvai_pistikebol_istvan_lett_10

A rallypsrinteken sorra jöttek a dobogós eredmények, és a Junior Rallycross bajnokságot megnyertem.

2005-ben eljutottunk odáig hogy csak rallysprinten indultunk egész évben a jól bevált 205-ös Peugeot-val. Szinte az összes sprinten kupával tértünk haza. Éreztük a fejlődést és az autó is kezdett összeállni. A kétkerekes kupa abszolút 3.hely és kategória 2.helyet szereztük meg év végén. 

2006-ban egy új 205 GTI-vel vágtunk neki az évnek, ami sokkal erősebb volt, mint az előzőek. Látszódott is az eredményünkön. Nagyon sok tapasztalatot szereztem 2006-ban. Nagyon boldogok voltunk, nem csak azért mert az összes Rallysprinten sikerült dobogón állni hanem a Rea2 Rallysprint abszolút és kategória bajnoka lettünk. 

lendvai_pistikebol_istvan_lett_5

Aztán jött a változások éve 2007. Az eredményeimre való tekintettel engedélyt kaptam indulásra a Suzuki Swift kupába. Magyarország legfiatalabb gyorsasági szakág versenyzője lettem, ami hihetetlen volt. Persze nagyon sok munkát és időt raktunk bele. De nagyon megérte. Sikerült egy nagyon jó csapatot választanunk a Proex motorsportot. Tőlük is nagyon sok támogatást és tesztlehetőséget kaptam. Az első Suzuki kupás versenyemen rögtön az első sorból rajtoltam. Viszont az öröm nem sokáig tartott, kb. az első kanyarig… :D összeütköztem egy sporttárssal. A következő versenyeken mindig benne voltam a top 5-ben. Így sikerült a 30 versenyzőből 7. helyen végezni a bajnokságban. 

lendvai_pistikebol_istvan_lett_4
Ezek után jött életem legnagyobb lehetősége, a Suzuki Sport Europe megkeresésének eleget téve kijutottunk a Wales Rally világbajnokság keretein belül megrendezett Suzuki Swift World Contest-re. Ez a Super Special-on került megrendezésre a Cardiff-i csarnokba. Itt a navigátorom Répa Kata volt, aki még Marcus Grönholm sisakját is megszerezte nekem. Leírhatatlan érzés volt, amit mi ott átéltünk. Több selejtezőn keresztül kerültünk végső ellenfelünkhöz, aki az akkor Suzuki gyári pilótája volt, Nicolas Bernardi.

lendvai_pistikebol_istvan_lett_3

Végezetül mögötte értünk célba a 2. helyen. Az eddigi pályafutásom legnagyobb élményem ez volt. Sose fogom elfelejteni, és ami még nagyon durva volt, hogy a verseny előtt volt egy versenyzői eligazítás amint vége lett oda jött hozzánk egy magyar srác és bemutatkozott – Sziasztok, Sitku Tamás vagyok.. Csak néztünk ki a fejünkből, hogy úristen egy magyar fiú ITT :D sőt földiek is vagyunk :D . Végül kiderült, hogy Tamás a Niki Schelle csapatának első számú szerelője. Nagyon sokat köszönhetek ennek a versenynek, sok barátot es kapcsolatot szereztem. A Wales rally után meghívást kaptunk egy teszt lehetőségre, amit a Suzuki Sport Europe szervezett. Itt mutatták be az SSE által gyártott Gr.N-es Swiftet. Természetesen éltünk a lehetőséggel és elmentünk. De ami ott történt azt az álmomban sem gondoltam volna. Miután az N-es Swift-el mentünk jó néhány kört és mellettem ült Yasuhiro Ishii a SSE igazgatója. Amint megálltunk mondta, hogy jó akkor most teszteld a S1600-ast. Először azt hittem viccel. De amint láttuk, hogy elkezdik melegíteni a Swift S1600-ot már tudtuk, hogy nekünk melegítik. Minden vágyam az volt, hogy ilyen kocsival tudjak menni. Hatalmas élmény volt, egy álom valósult meg!

lendvai_pistikebol_istvan_lett_6

2008-ban nagyon sok egyeztetés ment az SSE és közöttünk. Szerették volna, ha a 2008-tól elkezdjük a közös együttműködést. Egyedül azzal volt probléma, hogy 15 éves voltam és nem volt jogosítványom. Az SSE kérvényt írt az MNASZ-nek hogy a szükséges licencet adja meg nekem. Innen indult a rémálom! Az MNASZ vezetőségének javaslatára kirepültem Amerikába és levizsgáztam. Bemutattam a jogsimat az akkori szakágvezetőnek, és közölte velem, hogy amerikai jogosítványra nem kapok licencet. Bármilyen kérelmet adtunk be semmi nem állta meg a helyét sajnos. Természetesen közben a gyorsasági szakágban a Suzuki Kupában versenyeztem. Próbáltunk mindig a legjobb eredményekkel a célba érni, minden versenyen dobogón voltunk szinte. Csak az utolsó futamot nem tudtam befejezni egy defekt miatt. Így a bajnokságban 30 indulóból 3. helyen végeztem. 

2009-től jött a neheze, amire azt hittük, hogy innen indul be igazán a „Karrier” mivel júliusban töltöttem a 17-et és végre hivatalosan is lett magyar jogosítványom. Sajnos akkor jött a világválság és a SSE kiszállt az autósportból. Mi nem engedhettük meg azt, hogy több millió forintot költsünk el versenyhétvégén, szponzort sajnos nem találtunk. Szóval csak az volt, amit a család össze tud szedni. Két rallysprinten és egy Szombathely Rally-n tudtunk elindulni. 

lendvai_pistikebol_istvan_lett_7

2010-ben Sitku Tamás barátommal összeülve találtuk ki, hogy induljunk egy versenyen, mert neki van egy N-es Swiftje, sikeresen elindultunk az Arad Rally-n. Nagyon jó pályák voltak tempós szakaszokkal. Viszont a verseny nem éppen a legjobban alakult. Kategória dobogós helyéről estünk ki Madár Tibor navigátorommal. Egy tempós kanyarban lecsúsztunk és egy lápos területre estünk, ahonnan nem tudtunk kijönni. 

lendvai_pistikebol_istvan_lett_2

2012-ben ülhettem újra versenyautóba. A B.A.Z megyei rallysprint-en Nagykállóban. Kiscsák Attila barátom Evo 6-os autóját béreltük. Ezen a hazai versenyen sikerült 2 év kihagyás után újra nyernem. Nagy büszkeséggel töltött el, hogy hazai versenyen tudtunk 1. helyezést szerezni. Ezután megint 2 év kihagyás és a fent említett 2014 Szilveszter rally-n indultunk utoljára. Jól éreztük magunkat, kategória 3. helyén végeztünk. Ezt a rengeteg élményt és boldogságot szeretném megköszönni a családomnak és a barátaimnak, akik mindvégig mellettem álltak. 

lendvai_pistikebol_istvan_lett_1

Nagyon örülök, hogy újra a nevezési listán olvashatjuk a neved! Milyen autóval indulsz, kitől van, kik segítettek? 
Én vagyok a legboldogabb, hogy újra tudok menni. Citroen C2 R2 max-al megyünk. Az autót Bakó Lacitól béreljük. Nagyon sokszor beszéltünk már a Lacival, hogy menni szeretnék, de sajnos csak most jött össze. A családom és a barátaim, navigátorom Madár Tibi illetve az üzleti partnereim segítettek összerakni ezt a versenyt. Nagyon hálás vagyok érte. 

Mik a terveid? Mikor lennél elégedett a futam után?
Húú.. A terv az, hogy célba érjek. Ennyi év kihagyás után csak jól akarom magam érezni. Újra autóba ülni, gyűjteni a versenykilométereket és hogy fülig érjen a szám.:D De természetesen az időket is fogjuk nézni.. :D 

Szeretnéd folytatni? Mi kell hozzá? Milyen autóval mennél szívesen? 
Szeretném-e folytatni??? :D Minden vágyam! Újra vissza akarok kerülni ebbe a közegbe. Mivel az életem ez a sport. Folyamatosan keresem a támogatókat, de sajnos nagyon nehéz szponzort találni. De nem adom fel! Soha!! 

Peugeot 208 R2-es autóval szeretnék indulni a Peugeot kupában. Az nekem való úgy érzem, meg van Peugeot-os overallom is, már csak egy autó kell. :) 

Sok ígéretet kaptam a 2019-es évre. De ugye tudjuk, hogy az ígéret semmi, amíg nincs kézzel fogható nyoma, mert ha az ígéretekre hagyatkoznánk, akkor már VB-n mennék :D Viccet félre téve, rakom össze a 2019-es évet és szeretnék végre egy teljes Rally 1-es évet végig csinálni a Peugeot kupába ! 
 

 

Ez a hír most jelenik meg 6103. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
121314 15 161718
19 20 21 22232425
26 27 28 29 30 3101
02 03 04 05060708
091011 12 131415
2024.08.23-24.

részletes infóink

2024.08.22-25.

részletes infóink

2024.08.24-25.

részletes infóink

2024.09.06-08.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k