|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
|
Rég örültem meg ennyire egy névnek a nevezési listán, mint most, amikor megláttam Lendvai Rolf Pistike nevét a Rallye2 mezőnyében. Aki emlékszik rá, az sosem fogja elfelejteni azt a tehetséges srácot, akivel a gyári Suzuki csapat vezetője tárgyalt, de mégsem tudott eljutni oda, ahova sokan sosem tudnak... és nem azért, mert nem volt tehetsége: egyszerűen nem volt jogosítványa... A család és néhány barát hatalmasat küzdött, de a sikertelen próbálkozások kiürítették a családi kasszát és megtört a lendület... Szia Nagyon rég láttunk versenyautóban… Mikor is? -Szia! Utoljára 2014 Szilveszter Rally-n mentem Tóth László barátom Mitsubishi Lancer Evo 8-as versenyautójával. Azóta jó nagy kihagyásom volt. Sajnos.
Mondd el egy kicsit azoknak, akik nem ismernek, hogy is kezdődött a pályafutásod? Édesapám régen versenyzett és általa csöppentem bele ebbe a sportba. 5 éves koromban kaptam meg az első autómat, ami egy Audi 80-as automata váltós autó volt. 8 évesen kaptam meg az első Zsigulimat, amit megpróbáltunk annyira „fejleszteni”, hogy tudjunk indulni versenyeken.
2002-ben álltam először rajthoz 10 évesen, Debrecenben a Simararing-en Junior kategóriában. 2003-ban váltottunk és vettünk egy Peugeot 205 GTI-t. Még ebben az évben, lehetőséget kaptam, hogy nemcsak rallycrossban, hanem rallysprinteken is induljak. A rallycross évünk jól sikerült az év végi értékelésben a 2. helyet tudtuk megszerezni. Életem első rallysprint versenye Tolcsván volt, ami számunkra nagy lépést jelentett.
2004-ben a rallycross mellett sok Rallysprint futamon tudnunk rajthoz állni. Sőt még sikeresen megnyertem a Rabócsi Ringen zajló gokart iskolát. A 2004-es év hozott még egy olyan nagy lehetőséget hogy indulni tudtam a Miskolc és a Zemplén Rally előtti prológon. Amit akkor gyerek fejjel fel sem tudtam fogni, hogy hol vagyok :D Nem tudtuk már akkor sem eléggé megköszönni Ifj Tóth János édesapjának (Isten nyugosztalja) azt a rengeteg segítséget, hogy el tudjunk indulni a prológon. Hatalmas élmény volt.
A rallypsrinteken sorra jöttek a dobogós eredmények, és a Junior Rallycross bajnokságot megnyertem.
2005-ben eljutottunk odáig hogy csak rallysprinten indultunk egész évben a jól bevált 205-ös Peugeot-val. Szinte az összes sprinten kupával tértünk haza. Éreztük a fejlődést és az autó is kezdett összeállni. A kétkerekes kupa abszolút 3.hely és kategória 2.helyet szereztük meg év végén.
2006-ban egy új 205 GTI-vel vágtunk neki az évnek, ami sokkal erősebb volt, mint az előzőek. Látszódott is az eredményünkön. Nagyon sok tapasztalatot szereztem 2006-ban. Nagyon boldogok voltunk, nem csak azért mert az összes Rallysprinten sikerült dobogón állni hanem a Rea2 Rallysprint abszolút és kategória bajnoka lettünk.
Aztán jött a változások éve 2007. Az eredményeimre való tekintettel engedélyt kaptam indulásra a Suzuki Swift kupába. Magyarország legfiatalabb gyorsasági szakág versenyzője lettem, ami hihetetlen volt. Persze nagyon sok munkát és időt raktunk bele. De nagyon megérte. Sikerült egy nagyon jó csapatot választanunk a Proex motorsportot. Tőlük is nagyon sok támogatást és tesztlehetőséget kaptam. Az első Suzuki kupás versenyemen rögtön az első sorból rajtoltam. Viszont az öröm nem sokáig tartott, kb. az első kanyarig… :D összeütköztem egy sporttárssal. A következő versenyeken mindig benne voltam a top 5-ben. Így sikerült a 30 versenyzőből 7. helyen végezni a bajnokságban.
Ezek után jött életem legnagyobb lehetősége, a Suzuki Sport Europe megkeresésének eleget téve kijutottunk a Wales Rally világbajnokság keretein belül megrendezett Suzuki Swift World Contest-re. Ez a Super Special-on került megrendezésre a Cardiff-i csarnokba. Itt a navigátorom Répa Kata volt, aki még Marcus Grönholm sisakját is megszerezte nekem. Leírhatatlan érzés volt, amit mi ott átéltünk. Több selejtezőn keresztül kerültünk végső ellenfelünkhöz, aki az akkor Suzuki gyári pilótája volt, Nicolas Bernardi.
Végezetül mögötte értünk célba a 2. helyen. Az eddigi pályafutásom legnagyobb élményem ez volt. Sose fogom elfelejteni, és ami még nagyon durva volt, hogy a verseny előtt volt egy versenyzői eligazítás amint vége lett oda jött hozzánk egy magyar srác és bemutatkozott – Sziasztok, Sitku Tamás vagyok.. Csak néztünk ki a fejünkből, hogy úristen egy magyar fiú ITT :D sőt földiek is vagyunk :D . Végül kiderült, hogy Tamás a Niki Schelle csapatának első számú szerelője. Nagyon sokat köszönhetek ennek a versenynek, sok barátot es kapcsolatot szereztem. A Wales rally után meghívást kaptunk egy teszt lehetőségre, amit a Suzuki Sport Europe szervezett. Itt mutatták be az SSE által gyártott Gr.N-es Swiftet. Természetesen éltünk a lehetőséggel és elmentünk. De ami ott történt azt az álmomban sem gondoltam volna. Miután az N-es Swift-el mentünk jó néhány kört és mellettem ült Yasuhiro Ishii a SSE igazgatója. Amint megálltunk mondta, hogy jó akkor most teszteld a S1600-ast. Először azt hittem viccel. De amint láttuk, hogy elkezdik melegíteni a Swift S1600-ot már tudtuk, hogy nekünk melegítik. Minden vágyam az volt, hogy ilyen kocsival tudjak menni. Hatalmas élmény volt, egy álom valósult meg! 2008-ban nagyon sok egyeztetés ment az SSE és közöttünk. Szerették volna, ha a 2008-tól elkezdjük a közös együttműködést. Egyedül azzal volt probléma, hogy 15 éves voltam és nem volt jogosítványom. Az SSE kérvényt írt az MNASZ-nek hogy a szükséges licencet adja meg nekem. Innen indult a rémálom! Az MNASZ vezetőségének javaslatára kirepültem Amerikába és levizsgáztam. Bemutattam a jogsimat az akkori szakágvezetőnek, és közölte velem, hogy amerikai jogosítványra nem kapok licencet. Bármilyen kérelmet adtunk be semmi nem állta meg a helyét sajnos. Természetesen közben a gyorsasági szakágban a Suzuki Kupában versenyeztem. Próbáltunk mindig a legjobb eredményekkel a célba érni, minden versenyen dobogón voltunk szinte. Csak az utolsó futamot nem tudtam befejezni egy defekt miatt. Így a bajnokságban 30 indulóból 3. helyen végeztem.
2009-től jött a neheze, amire azt hittük, hogy innen indul be igazán a „Karrier” mivel júliusban töltöttem a 17-et és végre hivatalosan is lett magyar jogosítványom. Sajnos akkor jött a világválság és a SSE kiszállt az autósportból. Mi nem engedhettük meg azt, hogy több millió forintot költsünk el versenyhétvégén, szponzort sajnos nem találtunk. Szóval csak az volt, amit a család össze tud szedni. Két rallysprinten és egy Szombathely Rally-n tudtunk elindulni.
2010-ben Sitku Tamás barátommal összeülve találtuk ki, hogy induljunk egy versenyen, mert neki van egy N-es Swiftje, sikeresen elindultunk az Arad Rally-n. Nagyon jó pályák voltak tempós szakaszokkal. Viszont a verseny nem éppen a legjobban alakult. Kategória dobogós helyéről estünk ki Madár Tibor navigátorommal. Egy tempós kanyarban lecsúsztunk és egy lápos területre estünk, ahonnan nem tudtunk kijönni.
2012-ben ülhettem újra versenyautóba. A B.A.Z megyei rallysprint-en Nagykállóban. Kiscsák Attila barátom Evo 6-os autóját béreltük. Ezen a hazai versenyen sikerült 2 év kihagyás után újra nyernem. Nagy büszkeséggel töltött el, hogy hazai versenyen tudtunk 1. helyezést szerezni. Ezután megint 2 év kihagyás és a fent említett 2014 Szilveszter rally-n indultunk utoljára. Jól éreztük magunkat, kategória 3. helyén végeztünk. Ezt a rengeteg élményt és boldogságot szeretném megköszönni a családomnak és a barátaimnak, akik mindvégig mellettem álltak.
Nagyon örülök, hogy újra a nevezési listán olvashatjuk a neved! Milyen autóval indulsz, kitől van, kik segítettek? Én vagyok a legboldogabb, hogy újra tudok menni. Citroen C2 R2 max-al megyünk. Az autót Bakó Lacitól béreljük. Nagyon sokszor beszéltünk már a Lacival, hogy menni szeretnék, de sajnos csak most jött össze. A családom és a barátaim, navigátorom Madár Tibi illetve az üzleti partnereim segítettek összerakni ezt a versenyt. Nagyon hálás vagyok érte.
Mik a terveid? Mikor lennél elégedett a futam után? Húú.. A terv az, hogy célba érjek. Ennyi év kihagyás után csak jól akarom magam érezni. Újra autóba ülni, gyűjteni a versenykilométereket és hogy fülig érjen a szám.:D De természetesen az időket is fogjuk nézni.. :D
Szeretnéd folytatni? Mi kell hozzá? Milyen autóval mennél szívesen? Szeretném-e folytatni??? :D Minden vágyam! Újra vissza akarok kerülni ebbe a közegbe. Mivel az életem ez a sport. Folyamatosan keresem a támogatókat, de sajnos nagyon nehéz szponzort találni. De nem adom fel! Soha!!
Peugeot 208 R2-es autóval szeretnék indulni a Peugeot kupában. Az nekem való úgy érzem, meg van Peugeot-os overallom is, már csak egy autó kell. :)
Sok ígéretet kaptam a 2019-es évre. De ugye tudjuk, hogy az ígéret semmi, amíg nincs kézzel fogható nyoma, mert ha az ígéretekre hagyatkoznánk, akkor már VB-n mennék :D Viccet félre téve, rakom össze a 2019-es évet és szeretnék végre egy teljes Rally 1-es évet végig csinálni a Peugeot kupába !
Ez a hír most jelenik meg 6103. alkalommal
2018.11.09-11.
|
|
|||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
2024.08.23-24.
részletes infóink 2024.08.22-25.
részletes infóink 2024.08.24-25.
részletes infóink 2024.09.06-08.
részletes infóink 2024.06-2024.11.
részletes infóink
s t a t i s z t i k á k |