Szabó András!
Nem fogod elhinni, elsõre lehetett gondolni, hogy versenyezni szeretnél. :D
Viszont -kezdõ létedre- úgy érzem túlliheged a dolgot.
Elõl ilyen hátul olyan márkájú gumi, kímélõ motor fordulat, aszfalt hõmérséklet, bla-bla-bla. Jó hogy a cipõméretet nem írtad le.
Elõször is, ülj le, gondold végig mennyi pénzt akarsz beleölni. Mert hogy csak beleölésrõl van szó, ami talán soha nem térül meg.
Na ha ezen túltette magad, és még mindig akarod, akkor bérelj egy autót, és nevezz be néhány versenyre. Ha tetszik -és némi eredmény is mutatkozik- akkor vagy vegyél egy saját gépet, vagy építs. A többin majd ráérsz utána agyalni.
A lényeget nem mondtam, de korábban már írtam: versenyzõnek készülök és közel sem az F1-be. Ja és azt tudom, hogy drága :D ennél kicsit többre vagyok kíváncsi :)
(Ha rossz topickba írok, az azért van, mert nem találtam jobban a pályaversenyzéshez kapcsolódót.)
Mi a véleményetek errõl?
Fõleg versenyzõk véleményét várom, és ha megteszitek annál egy kicsit többet, hogy jó vagy rossz :D
Euroring:
Opel Calibra Turbo elsõkerék; közel 200LE (már nem új) motorkímélõ üzem max. 4ezer-4,5-as fordulatig (itt 16-170LE-t tud a motor új korában); eõl gyári méretû 205/55-ös (R16) Minerva (tescos) gumi; hátul nem gyári méret 255/45-ös (R17) Michelin. Mindkettõ nyárigumi, hõmérséklet kb. 15°C vagy alatta, aszfalt kb. szintén akkörül max. 20°C (véleményem szerint).
Körök az egy órás edzés végére lementek az induló 1:44 környékérõl 1:39-re (elõször voltam a pályán)
On board video a második félórában készült, ebbõl vannak részletek félóra elejérõl, közepérõl, végérõl. (Az elsõ félórában én magam is éreztem, hogy nagyon nem akar menni a dolog.)
https://www.youtube.com/watch?v=skiQMs4BJx0
Ha valakinek szükséges a pontosabb véleményezéshez meg van a teljes videó, eljuttatom. Minden vélemény érdekel.
Sziasztok!
Remélem itt jó helyen járok a kérdésemmel:
Rólam azt kell tudni, hogy eddig nyílt napokon vettem részt a Hunaroringen illetve az Euro-Ringen, és most szeretnék versenyezni. Az egyik lehetõség a Swift Kupa (már felvettem egy csapattal a kapcsolatot ahová befizethetnék, de drágának találom), a másik a Magyar Time Attack saját autóval, ez kedvezõbb árban, de csak idõmérõ és jobb szeretnék rendes versenyt, de csak bizonyos anyagi kereteken belül.
A Swift Kupában a saját autó is jól hangzik, mert állítólag "csak" 1,5 millióFt-ba kerül egy ilyen autó.
Nem tudom milyen lehetõségek vannak még, mert hallottam többféle amatõr futamról, de az se tudott konkrétumot mondani róluk akitõl hallottam.
Eleve nagyon kevés infót sikerült begyûjtenem amatõr pályaversenyzésrõl.
Egyik régi versenyzõ barátommal beszélgetve (õ rallyban versenyzett, de költségek tekintetében nyilván hasonlóak az arányok) arra jutottam, hogy valószínûleg teljesen amatõr verseny lenne a legköltség- és idõ (nincs sok idõm ügyintézéssel és autóépítéssel foglalkozni) hatékonyabb számomra, mint pl. a Magyar Time Attack (nem tudom ennek van-e alternatívája), vagy ha kicsit profibb szinten csinálom, akkor Swift Kupa (esetleg ennek egy még kisebb kategóriás alternatívája ha van) és érdemes befizetni egy csapathoz.
A pályán kívül a hegyiverseny is épp úgy érdekel.
Reptéri szlalomot látok kiírva, de az nem mozgat meg.
(A gokartból már kinõttem és indíttatásom sincs hozzá.)
(Láttam még valamilyen lehetõséget a Pannónia Ringen, de azt meg sem néztem, mert nekem messze van.)
ORB veszélyeztetés??? Ezért az MNASZ egy két vezetõjének teljes vagyonát kellene befizetnie és még az is kevés lenne!
Hangulatkeltés, félrevezetés??? Na ez se különb!!!!
Tisztségviselõk lejáratása??? Ezt elvégzik õk saját maguknak, ehhez egyáltalán semmi nemû segítség nem kell! Mással pedig fizettetik a kártérítést ehhez kell még pofa!
Nem is értem milyen hatóságnak érzik ezek magukat hogy ilyen összegû büntetéseket szabnak ki! Nem igaz hogy egy jogász nem tudná ezt az egész kártyavárat összeborítani már végre!!!
Rentábilis? -kinek?
A (külföldi) rendezõnek? -A sok nevezõnek mindenhol csak örülnek.
A versenyzõknek? -Õk mindig azt mondták, hogy kint jobb is, szebb is, olcsóbb is!
Az MNASZ-nek? -Tagsági díj marad, licence bevétel marad, nevezési díj a OB-re jelképes, de lenne, és kötelezõ szövetségi reklám az autókra (határ a csillagos ég). Egy aktatáskával és laptoppal, mit laptoppal! okostelóval meg lehetne csinálni.
Na jó, csak átmeneti megoldásként.
A hazai versenyek lehetõsége sincs kizárva. A pályákat eddig is sok esetben az MNASZ intézte (Móci). Az osztrák, szlovák, cseh, román meg itt is tud rendezni, ha van pálya. És hoznák a saját szponzoraikat...
Tudod mit mondott a papagály a macska szájában? -Nem kell bes.arni!
Gondolom sokaknak tetszene a Mester által elõvezetett idea, azaz hogyan lehet "karba tett kézzel, kávézgatva" versenyt rendezni.
Ha ezt a megoldást még rentábilissá is tudják tenni, akkor jövõre készen van a rally-rendezés címû szappanopera újabb forgatókönyve.
Talán ha elrendelnék, hogy ORB versenyt CSAK Magyarországon kívül szabad rendezni, más nemzeti bajnokságok betétfutamaként.................
Mivel itt már semmi sem a szabályok szerint mûködik (ami lehet, hogy a szabályok hibája), ha én lennék (Isten ments!) az RSB vezetõje, a következõ képen jártam volna el a Bp. Rallye elmaradása miatt, az osztrák versennyel kapcsolatban:
Ugyebár van egy bejáratott osztrák verseny (Ausztria a mûvelt nyugathoz, az EU-hoz és nem utolsó sorban a FIA-hoz is tartozik), ami elvileg minden elvárásnak megfelel, mivel, hogy EU, meg FIA, meg stb.
Azt mondtam volna, hogy ez a verseny a magyar bajnokság futama, mindenki aki ezen részt akar venni, nevezzen az eredeti osztrák kiírás szerint, vegyen részt a versenyen és a hivatalos eredménylistából értékeltem volna a magyar versenyzõket az ORB-ben. Nem olyan bonyolult...
Feleslegessé vált volna (ami egyébként is felesleges) a magyar rendezõ, a magyar nevezés és díja, nagyjából minden, ami magyar. Viszont mindenkinek lett volna mért ideje, értékelése. Lényegében karba tett kézzel, kávézgatva lehetett volna egy ORB futamunk. És ez a jövõre nézve is megfontolandó lehetne, ha már a magyar rendezõ(k) renitenskednek. Arról nem is beszélve, hogy a Waldviertel Rallye rendezõje is rendezhet versenyt a Mátrában, Bükkben stb. Vagy éppen a szlovákok...