A kis Toyota Yaris és az A/5 bajnoki cím után tavaly autót épített Lévai Feri és egy Honda Civic R3-al versenyzett. Idén maradt az autó, és egy kisebb teszt után beszélgettünk a pilótával:
- Hogy értékeled az előző szezont?
A tavalyi évünket egy kicsit felemásra értékelném. Úgy terveztük, hogy egy rövidített szezont futunk, elsősorban teszt jelleggel, hiszen egy vadonatúj autóval vágtunk neki az évnek, volt tanulni valónk bőven. Aztán az első két verseny dobogós helyezései után megjött az étvágyunk és úgy gondoltuk, hogy akár egy komolyabb eredmény is összejöhet az év végére. Azért ez az elszántság egy picit korai volt, talán ennek is volt köszönhető a nyirádi borulásunk. Mindent összevetve, szerintem nem zártunk rossz évet, hiszen elkerültek bennünket a műszaki hibák, rengeteget tanultunk az új autóról és nem mellesleg éppen csak leszorultunk az év végi dobogóról.
- Hogy álltok a felkészüléssel, így pár héttel a szezon előtt?
Természetesen sokkal előrébb tartunk mint tavaly ilyenkor, hiszen tavaly el sem tudtunk indulni a szezonnyitó versenyen. Most úgy néz ki, hogy néhány apróságot leszámítva rajtkész a Honda, szerencsére nem találtunk semmi komoly hibát téli revízió során.
- Az autó kapott új fejlesztéseket a télen?
Több kisebb fejlesztést kapott az autó, úgy gondoljuk, ezek komoly másodpercekkel javítják majd a teljesítményünket. Kicseréltük a kormányszervót, a lengőkarokat, és végre a hátsó tengelyen is versenyfékek segítik a lassulást.
- Milyen volt a teszt?
Múlt szombaton egy rövid tesztet iktattunk be a programba, ahol elsősorban a féket próbáltuk megfelelően beállítani, hiszen tavaly sokszor tapasztaltuk, hogy kitört a kocsi hátulja féktávon. Most sikerült úgy beállítani a fékerőt, hogy a végén rendesen jött kifelé a szemünk féktávon. Nem utolsó sorban nekem is jót tett ez a kis teszt, sikerült újra belaknom egy kicsit az autót. Remélhetőleg Eger előtt sikerül még egy tesztet beiktatnunk, ahol a futómű beállításait fogjuk finomítani.
- A csapat összeállításában változott valami?
Felkértem Agnecz Zoli barátomat, hogy azokon a versenyeken, ahol ő nem indul az A/5-ös Fabiaval, vállalja el a csapatunk koordinátori teendőit. Rá kellett jönnöm, hogy hiába vannak nagyon jó szerelőink, ha nincs egy olyan ember, aki összefogná és megszervezné a feladatokat a versenyek alatt. A szombati teszten az új csapatfelállást is teszteltük, szerencsére mindenki meg volt elégedve az eredménnyel.
- Terveztek valamilyen teszt versenyt a bajnokság előtt?
Szerettünk volna indulni egy környékbeli (közép-Dunántúl) sprint versenyen, de mivel egyedül az orfűi versenyen indulhattak licences versenyzők, ezért ez most elmarad. Úgy tűnik ez a lehetőség is a „háború” áldozatává vált. Talán majd amikor már én is és a Honda is „historic” korba lépünk, jön egy lovag fehér paripán és rendet vág a szövetség sűrű sötét erdejében.
- Mik a tervek és célok az idei évre?
A mostani gazdasági helyzetben komoly terveket nem nagyon tudunk kovácsolni, pillanatnyilag úgy tűnik egész évben fogunk tudni menni, de csak akkor ha nem jön közbe semmi. Természetesen minden versenyre versenyezni megyünk, de azt hiszem még korai a helyezéseket latolgatni.
- Tavalyi évben sem volt gyenge az A7 kategória, most a kategória szétválasztásával szerinted mennyire fog fejlődi, vagy visszaesni ez az R3 kategória?
Ha jól értesültem, akkor a nem kimondottan R3 géposztály lesz, hanem R kupa, ami mellett továbbra is értékelnek bennünket A7-ben is. Szeretnénk mindkét értékelésben helyt állni, ami nem lesz könnyű idén sem. Több épülő R3-as autóról hallottunk már pletykákat, de az egri nevezési listán egyelőre csak a tavalyról már ismert két Clio és a két Civic szerepel. Úgy gondolom, hogy idén sem lesz könnyebb jó helyen végezni.
- Milyen információkkal rendelkezel, kik érkeznek a kategóriába, kikkel kell idén komolyabban számolnotok?
Mint már említettem, a verebek több új autóról is csiripeltek, de úgy látszik Egerben nem várható új R3-as csapat. Tavaly az egyik legnagyobb lecke számunkra az volt, hogy mindenkivel komolyan kell számolni, senkit sem szabad lebecsülni az eddigi eredményei alapján.
- A támogatói hátteredet mennyire viseli meg a válság?
Elég komoly anyagi problémákkal küzdünk, de nem szeretnék erről bővebben beszélni, mert senki sem kíváncsi mások nyavalygására. Panaszkodás helyett inkább megpróbáljuk a problémáinkat minél hamarabb megoldani.
- Kik lesznek idén a támogatóid?
Továbbra is kitart mellettünk az Arzenál Szerszámáruház, a Rózsa Művek, a Somló Trans Sped, a Cepsa, a Suzuki Barta, és a Domak Szállítmányozás. Új alkatrész támogatónk a Honda Alba, és talán év közben ismét csatlakozik majd hozzánk a Diósdi Építő Kft.