Lévai Ferkó már várja...
Honda Civic R3 teszt után
2009-03-18
interjú • etele
h i r d e t é s
Összes oldal:
732088001
Napi oldal:
71923
Jelenleg:
2234
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

A kis Toyota Yaris és az A/5 bajnoki cím után tavaly autót épített Lévai Feri és egy Honda Civic R3-al versenyzett. Idén maradt az autó, és egy kisebb teszt után beszélgettünk a pilótával:

- Hogy értékeled az előző szezont?
A tavalyi évünket egy kicsit felemásra értékelném. Úgy terveztük, hogy egy rövidített szezont futunk, elsősorban teszt jelleggel, hiszen egy vadonatúj autóval vágtunk neki az évnek, volt tanulni valónk bőven. Aztán az első két verseny dobogós helyezései után megjött az étvágyunk és úgy gondoltuk, hogy akár egy komolyabb eredmény is összejöhet az év végére. Azért ez az elszántság egy picit korai volt, talán ennek is volt köszönhető a nyirádi borulásunk. Mindent összevetve, szerintem nem zártunk rossz évet, hiszen elkerültek bennünket a műszaki hibák, rengeteget tanultunk az új autóról és nem mellesleg éppen csak leszorultunk az év végi dobogóról.

- Hogy álltok a felkészüléssel, így pár héttel a szezon előtt?
Természetesen sokkal előrébb tartunk mint tavaly ilyenkor, hiszen tavaly el sem tudtunk indulni a szezonnyitó versenyen. Most úgy néz ki, hogy néhány apróságot leszámítva rajtkész a Honda, szerencsére nem találtunk semmi komoly hibát téli revízió során.

- Az autó kapott új fejlesztéseket a télen?
Több kisebb fejlesztést kapott az autó, úgy gondoljuk, ezek komoly másodpercekkel javítják majd a teljesítményünket. Kicseréltük a kormányszervót, a lengőkarokat, és végre a hátsó tengelyen is versenyfékek segítik a lassulást.

- Milyen volt a teszt?
Múlt szombaton egy rövid tesztet iktattunk be a programba, ahol elsősorban a féket próbáltuk megfelelően beállítani, hiszen tavaly sokszor tapasztaltuk, hogy kitört a kocsi hátulja féktávon. Most sikerült úgy beállítani a fékerőt, hogy a végén rendesen jött kifelé a szemünk féktávon. Nem utolsó sorban nekem is jót tett ez a kis teszt, sikerült újra belaknom egy kicsit az autót. Remélhetőleg Eger előtt sikerül még egy tesztet beiktatnunk, ahol a futómű beállításait fogjuk finomítani.

- A csapat összeállításában változott valami?
Felkértem Agnecz Zoli barátomat, hogy azokon a versenyeken, ahol ő nem indul az A/5-ös Fabiaval, vállalja el a csapatunk koordinátori teendőit. Rá kellett jönnöm, hogy hiába vannak nagyon jó szerelőink, ha nincs egy olyan ember, aki összefogná és megszervezné a feladatokat a versenyek alatt. A szombati teszten az új csapatfelállást is teszteltük, szerencsére mindenki meg volt elégedve az eredménnyel.

- Terveztek valamilyen teszt versenyt a bajnokság előtt?
Szerettünk volna indulni egy környékbeli (közép-Dunántúl) sprint versenyen, de mivel egyedül az orfűi versenyen indulhattak licences versenyzők, ezért ez most elmarad. Úgy tűnik ez a lehetőség is a „háború” áldozatává vált. Talán majd amikor már én is és a Honda is „historic” korba lépünk, jön egy lovag fehér paripán és rendet vág a szövetség sűrű sötét erdejében.

- Mik a tervek és célok az idei évre?
A mostani  gazdasági helyzetben komoly terveket nem nagyon tudunk kovácsolni, pillanatnyilag úgy tűnik egész évben fogunk tudni menni, de csak akkor ha nem jön közbe semmi. Természetesen minden versenyre versenyezni megyünk, de azt hiszem még korai a helyezéseket latolgatni.

- Tavalyi évben sem volt gyenge az A7 kategória, most a kategória szétválasztásával szerinted mennyire fog fejlődi, vagy visszaesni ez az R3 kategória?
Ha jól értesültem, akkor a nem kimondottan R3 géposztály lesz, hanem R kupa, ami mellett továbbra is értékelnek bennünket A7-ben is. Szeretnénk mindkét értékelésben helyt állni, ami nem lesz könnyű idén sem. Több épülő R3-as autóról hallottunk már pletykákat, de az egri nevezési listán egyelőre csak a tavalyról  már ismert két Clio és a két Civic szerepel. Úgy gondolom, hogy idén sem lesz könnyebb jó helyen végezni.

- Milyen információkkal rendelkezel, kik érkeznek a kategóriába, kikkel kell idén komolyabban számolnotok?
Mint már említettem, a verebek több új autóról is csiripeltek, de úgy látszik Egerben nem várható új R3-as csapat.  Tavaly az egyik legnagyobb lecke számunkra az volt, hogy mindenkivel komolyan kell számolni, senkit sem szabad lebecsülni az eddigi eredményei alapján.

- A támogatói hátteredet mennyire viseli meg a válság?
Elég komoly anyagi problémákkal küzdünk, de nem szeretnék erről bővebben beszélni, mert senki sem kíváncsi mások nyavalygására. Panaszkodás helyett inkább megpróbáljuk a problémáinkat minél hamarabb megoldani.

- Kik lesznek idén a támogatóid?
Továbbra is kitart mellettünk az Arzenál Szerszámáruház, a Rózsa Művek, a Somló Trans Sped, a Cepsa, a Suzuki Barta, és a Domak Szállítmányozás. Új alkatrész támogatónk a Honda Alba, és talán év közben ismét csatlakozik majd hozzánk a Diósdi Építő Kft.

Ez a hír most jelenik meg 3314. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k