RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Loeb 2009
A 6. világbajnoki cím rövid krónikája
2009-10-26
információ • neomatsek
h i r d e t é s
Összes oldal:
710463742
Napi oldal:
214003
Jelenleg:
5954
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Tornászként kezdte, aztán mégis versenyzésre adta a fejét. 21 évesen kezdte karrierjét, és azóta szinte megállíthatatlanul menetel, egy cél élteti, a győzelem.

Sebastian Loeb ötszörös bajnokként kezdte az idei évet, és milyen meglepő most is Daniel Elena diktált neki. Tavalyhoz képest viszont csak 12 futam szerepelt a naptárban, így Loebnek keményebben kellett küzdenie, hogy megszerezze hatodik bajnoki címét.


Januárban Írország aszfaltjain kezdett a mezőny. Loeb és a Citroen már itt megmutatták, hogy nem viccelnek, és csak a győzelem az elfogadható számukra. A verseny során egyedül Mikko Hirvonen tudott szembeszállni a francia pilótával, de a verseny végén csak a dobogó legalsó fokára tudott felállni. Így a franciának 10, Dani Sordonak 8, míg Hirvonennek 6 pontja volt.


Második körben Norvégia havas tájain mutathatták meg a pilóták, hogy mit is tudnak. Bár az első szakaszt Petter Solberg nyerte a Xsarával, onnantól kezdve ismét két ember között zajlott a küzdelem. Loeb és Hirvonen sem adta fel. A második napon még a finn pilóta állt az élen, de a harmadik naptól kezdve a francia vette át a vezetést, és a verseny végéig már ki sem adta a kezéből, így ismét 10 ponttal távozhatott. Loeb a verseny után elmondta, hogy szerinte több ilyen havas, jeges futam kellene. Sebastian Loebnek 20, míg Mikko Hirvonennek 14, a harmadik helyen álló Dani Sordonak pedig 12 pontja volt.


A harmadik futamnak Ciprus szigete adott otthont, és nem kis fejtörést okozott a csapatoknak, hiszen ez egy vegyes verseny volt, azaz a mezőnynek aszfalton és murván is bizonyítania kellett. Utoljára az 1996-os San Remo Rally volt ilyen jellegű futam. Ezen a versenyen nem volt annyira egyértelmű, hogy ki az a két ember, aki legjobban boldogulni tud az uralkodó viszonyokkal, hiszen Sebastian Loeb mellett Petter Solberg, Mikko Hirvonen, és Jari-Matti Latvala is tudott szakaszt nyerni. De a dobogó legmagasabb fokára végül Sebastian Loeb állhatott fel. Ennek köszönhetően összesen már 30 pontja volt, Hirvonennek 22, Dani Sordonak pedig 17.


A következő versenyt Portugáliában tartották, és a híres murva futam megkövetelte a maga áldozatait. Míg Sebastian Loeb egyik szakaszt nyerte a második után, addig Jari-Matti Latvala, Evgeny Novikov és a Subaruval autózó Marcus Grönholm is bukással búcsúztak a versenytől. A finn pilótának nagy szerencséje volt, hiszen Fordja több mint tízszer pördült meg. A futam végén ismét Loeb győzött, Hirvonen második, míg Dani Sordo harmadik lett. A franciának így 40, a finnek 30, a spanyol pilótának pedig 23 pontja volt.


Következhettek az argentin murvás pályák. Sebastian Loeb ismét uralta a futamot, Sordo maximális támogatásával. Egyedül Hirvonen és Latvala tudtak időnként egy-egy szakaszt nyerni. Sajnos Latvalanak problémái támadtak az autójával, így ő kiszállt az első helyekért folytatott küzdelemből. De még mindig jobban járt, mint Hirvonen, aki motor gondok miatt feladni kényszerült a futamot. A változatosság kedvéért ismét Loeb győzött, Sordo lett a második és Henning Solberg a harmadik. Sebastian Loebnek 50, Dani Sordonak 29 pontja volt, így már csak egy ponttal volt lemaradva Hirvonentől.


Májusban már a hatodik futam következett Szardínián, így a bajnokság a félidőhöz érkezett. Sebastian Loeb itt is egy finnel vívott nagy csatát, de ezúttal Jari-Matti Latvala volt a nagy ellenfél. A francia pilóta nem igazán találta a ritmust, sőt egy defekttel is meg kellett birkóznia, így végül Latvala nyerte a versenyt. Loeb csak a negyedik helyen ért be, így pontjait sem tudta jelentősen növelni. A bajnokságban 55 pontja volt, Hirvonen a második helyével ismét elhúzott egy kicsit Sordotól, hiszen neki 38, míg a spanyolnak 31 pontja volt. Mivel hátra volt még hat verseny, ezért Loeb nem érezhette magát biztonságban, Hirvonen és Sordo pedig szintén esélyes volt a bajnoki címre. Sőt a két Solberg fivér is reménykedhetett, hiszen 21 és 20 ponttal álltak a negyedik és az ötödik helyen.


Görögországban nem csak a pályákkal, de a nagy meleggel is meg kellett küzdenie a csapatoknak. Ez a futam biztos nem lopta be magát a Citroen szívébe, hiszen Loeb és Sordo sem értek célba. Előbbi egy pályára belógó sziklával bekövetkező incidens miatt kényszerült feladni a versenyt, míg utóbbi a felfüggesztését törte el. Így a dobogóra Hirvonen, Ogier és Jari-Matti Latvala állhattak fel. Loebnek továbbra is 55 pontja volt, Hirvonennek 48, míg Sordonak 31. A spanyolnak ekkor már inkább hátrafelé kellett figyelnie, hiszen Latvala a maga 25 pontjával vészesen közeledett.


A mezőny alig pihente ki a görög futamot, már jött is Lengyelország. A verseny első felében Mikko Hirvonen és Jari-Matti Latvala csatáztak, Loeb pedig ismét hibázott, és csak a szuper rally szabálynak köszönhetően maradt versenyben. A futam végefelé már biztosnak látszott a Ford teljes sikere, amikor is Latvala az utolsó gyorson tette tönkre a kocsiját, így nem ért célba. A versenyt végül Hirvonen nyerte Sordo és Henning Solberg előtt. Loeb a hetedik helyre küzdötte vissza magát, kettő pontot vihetett haza, így 57 pontja volt. Ez pedig pont egy ponttal volt kevesebb, mint Hirvonennek, aki 58 pontjával az élre állt. A harmadik helyet továbbra is Dani Sordo birtokolta kicsit lemaradva 39 pontjával.


A versenyzők ebben a felállásban vágtak neki a híres finn murvás szakaszoknak. Hazai pályán sem Hirvonen, sem Latvala nem adta könnyen magát, és Loebnek igencsak meg kellett küzdenie velük. Végül Hirvonen túl erősnek bizonyult, így a francia csak második lett, Latvala pedig harmadikként ért be. Hirvonennek 68, Loebnek 65, Sordonak pedig 44 pontja volt ekkor összesítettben.


Hosszú út várt a mezőnyre, hiszen egészen Ausztráliáig kellett menniük a soron következő verseny teljesítéséhez. Sajnos itt sokan nem örültek a csapatoknak, köveket, farönköket raktak a pályára, és az etapokon is megdobálták a párosokat. Ennek ellenére sikerült lebonyolítani a versenyt, ahol a Citroenesek kiválóan teljesítettek, de hibás papírok miatt időbüntetést szabtak ki Loebre, Sordora és Ogier-re, így végül Hirvonen könyvelhetett el egy újabb győzelmet. A futam után Mikko Hirvonennek 78, Sebastian Loebnek 75, Dani Sordonak pedig 50 pontja volt, és már csak két verseny volt hátra a bajnokságból.


A következő futamot Spanyolországban rendezték és aszfalton, ami mint tudjuk Loeb nagy kedvence, ez az a közeg, ahol igazán jól érezi magát. Nem is igazán talált ellenfélre, egyik szakaszt nyerte a másik után. Mellette csak csapattársa Dani Sordo és az immáron szintén C4 WRC-vel versenyző Petter Solberg tudott labdába rúgni. Ezek után nem meglepő, hogy Sebastian Loeb nyert, Dani Sordo második lett, míg a harmadik helyen Mikko Hirvonen ért be. A franciának 83, a finn pilótának 84, a spanyolnak pedig 58 pontja volt.


Ennél izgalmasabb nem is lehetett volna, hiszen minden az utolsó futamon Walesben dőlt el. Ezzel a csapatok is tisztában voltak, és minden tőlük telhetőt megtettek, de a Ford sajnos egész hétvégén gondokkal küzdött, ennek ellenére Mikko Hirvonen próbált lépést tartani Sebastian Loebbel. Végül a francia tornászból lett versenyző győzött, és ezzel megszerezte a hatodik bajnoki címét. Hirvonen másodikként zárta a versenyt és a bajnokságot is, soha ilyen közel nem volt még a nyeréshez, és azt ígérte, hogy jövőre még erősebb lesz. Dani Sordo pedig harmadik lett, mind a walesi futamon és összetettben is.


Loebnek nem volt könnyű éve, keményen meg kellett küzdenie az immáron hatodik bajnoki címéért. Ezzel amúgy megelőzött mindenkit, hiszen Juha Kankkunennek és Tommi Mäkinennek is "csak" négy világbajnoki címe van. Jövőre a versenyzőknek összesen 13 futam alatt kell majd megvívniuk egymással a bajnoki címért. Reméljük az is legalább ilyen izgalmas lesz, mint az idei!



Ez a hír most jelenik meg 5888. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
121314 15 161718
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.07.27.

részletes infóink

2024.08.01-04.

részletes infóink

2024.08.04.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k