LOTUS Kupa Magyarországon!
GFS LOTUS Kupa
2008-10-20
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732056980
Napi oldal:
40902
Jelenleg:
1455
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Burkus Egon neve számomra azzal a kék-sárga Polszki Fiattal forrt össze, amit gyakran néztem Ladának, biztos voltam benne, hogy ez a fiú a nem mindennapi autókat szereti. Aztán megtudtam, hogy a gyorsasági szakágban, jövőre tervezett Lotus Kupát is ő találta ki…

- Hogy áll ez a Lotus Kupa és hogy jött ennek az ötlete?
- Három kupa volt eddig a magyar bajnokságban: a Suzuki Kupa, a Clio Kupa és a Seat Kupa. A Clio Kupának idén vége van - egyrészt a versenyzők is elfogytak, másrészt a szerződésük is lejárt, így tavasszal elkezdtünk gondolkodni, hogy mit csinálhatnánk ennek a helyébe valami jópofát. Részben azért, mert nekem is több olyan versenyzőm volt, aki a Clio Kupában ment és hiányolták, hogy mi lesz a Clio Kupa helyett. Sok olyan versenyző van, aki nem akar már visszaülni a Suzukiba, mert azt már kinőtték, a Seat Kupát meg túl drágának tartják. A kettő közé próbáltunk kitalálni egy olyan kupát, ami lehetőleg egy igazi sportos élményt nyújt minél megbízhatóbb autóból, és így találtuk végül is a Lotust, ami abszolút egy igazi sportautó.

- Milyen műszaki felkészítettségűek ezek a Lotusok?
- Nagyon fontos, hogy gyári kupás autókról beszélünk, a Lotus gyár fogja legyártani nekünk ezeket az autókat, tehát nem mi fogjuk őket átalakítani. Aki ismeri a típust, az tudja, hogy az alap, utcai verzió is már alapvetően egy versenyautó. Egész más a koncepció általában a kupáknál: van egy utcai családi autó, amit átalakítanak versenyautóvá, minimális módosításokkal. A Lotus esetében viszont egy olyan sportautóról beszélünk, ami inkább versenyautó, mint utcai autó, de a gyár megoldotta, hogy alkalmas legyen a közúti közlekedésre, és így lehet közlekedni egy Lotussal az utcán, tehát a megközelítés pont fordítva van, ami nekünk nagyon jó, mert egy ilyen autóból lehet a legjobban, a legegyszerűbben versenyautót csinálni.

A gyár minimális dolgokban módosít csak az utcaiakhoz képest. Egy kicsit feszesebb futómű lesz benne, nagyobb fék lesz rajta, ami azt jelenti, hogy elől egy négydugattyús AP fék kerül rá 308 mm-es tárcsával, hátul 208 mm-es tárcsa van, elől-hátul belsőventillációs féktárcsákkal. Az autó slick gumihoz lesz méretezve, mert a gyárban ezt is megkérdezték, hogy milyen lesz a kupa, és rendes versenygumival kértük, úgyhogy minden ehhez lesz igazítva. ABS lesz az autóban, 18 fokozatú kipörgés-gátló, ami akár ki is kapcsolható, Torsen sperdiffi…

- Mekkora motor és hány lóerő?
- 1.8-as Toyota motor van benne, ami nagyon fontos, mert a Toyota abszolút híres a megbízhatóságáról, így az egész autó műszakilag fantasztikusan megbízható lesz. A motor 190 lóerős, ez egy szívómotor, tehát nincs rajta se kompresszor, se turbó, semmi ilyesmi. Egy hatsebességes váltó van hozzá, ami egy normál H-kapcsolású váltó. Ami biztató ezzel kapcsolatban, hogy a 260 lóerős kupát is ugyanezzel a váltóval szerelt autóval rendezik. A 260 lóerőt is kibírja az egész autó, úgyhogy abszolút megbízható, a 190 lóerős még inkább.

- A 260 lóerős is Toyota motoros?
- Igen, ugyanez az 1.8-as Toyota motor, csak plusz rá van szerelve egy kompresszor, így éri el a 260 lóerőt.

- Elől vagy hátul hajt az autó?
- Hátsókerék-meghajtásos közép motoros, tehát igazi sportautó felépítésű. Az abszolút versenyautó kategóriában is a leggyorsabb kategóriák is mindig ilyen építésűek, nézd meg a gokarttól a Forma-1-ig az igazi gyors versenyautó ilyen építésű.

- Mennyi érdeklődő van - ez egy elég nagy bevállalás, hogy még el sem indult, és már meg kell rendeli az autókat. Van annyi érdeklődő, hogy ez meg fogja érni?
- Úgy gondolom, hogy igen. Az előzetes érdeklődés és tárgyalások alapján szerencsére elég nagy az érdeklődés. Ez talán azért is van, mert egy nagyon jó nevű autóról beszélünk, és nem kell elmagyarázni, hogy a Lotus egy jó sportkocsi.
A másik dolog az üzemeltetési költség. Mivel az autó ennyire stabil műszakilag és megbízható, ezért nagyon alacsonyak lesznek a versenyzési költségek. Ez azt jelenti, hogy kb. annyiból fog kijönni egy szezon, mint most mondjuk a Suzuki Kupának az éves költségvetése. Ez nyilván az autó törésére nem igaz, az drágább lesz mint egy Suzukinál, de maga az üzemeltetése az körülbelül hasonló. Nagyságrendileg 5-6 millió forintból egy szezont végig lehet menni.

- Mennyire sikerült támogatókat találni mellé?
- Nagyon szerencsés volt az autóválasztás, mert ez egy olyan márka, ami mellé bármelyik pillanatban a szponzor szívesen melléáll. Annyira színvonalas autóról beszélünk, hogy nincs olyan komoly cég, akinek ez lealacsonyító lenne, hogy egy Lotus versenyautót vagy akár egy kupasorozatot támogasson.

- Vannak már fix versenyzők, akik ezzel kívánnak a jövő évben versenyezni?
- Igen, vannak már konkrét megállapodásaink - ez a napokban zajlik. Elég kevés időnk van, mert ez egy kis gyár, nekik időben el kell kezdeni az ütemezést, hogy időben megkapjuk az autót. Az október közepét szerették volna meghatározni, ami nekünk túl rövid idő volt, úgyhogy most megállapodtunk, hogy október vége a megrendelésnek a legkésőbbi határideje. Tehát aki szeretne részt venni ezen a kupán jövőre, annak október végéig, tehát az elkövetkezendő egy-két hétben el kell döntenie ezt. Van egy szerződésünk, amivel be lehet szállni. 30 százalék előleget kell kifizetni most az autóra, ami 42 ezer euróba fog kerülni, plusz ÁFA. Ez a teljes ár, ennek a 30 százalékát kell most kifizetni és február vége és március vége között vállalja a gyár a szállítást. Valószínűleg február vége előtt meglesz az autó, de nyilván olyat próbálunk vállalni, amit tudunk teljesíteni, ezért írtuk a szerződésbe a március végét.

- Nálad ez régi dolog, hogy az ilyen különleges autókhoz vonzódsz? Mert a Fiat sem volt egy hétköznapi autó...
- Igen, úgy látszik, szeretem az ilyen nem mindennapi autókat. Amit építettem Corsát a pályára, az is egy hátsókerekes középmotoros autó, tehát a koncepció hasonló volt, és talán ezért is volt a szívem csücske ez a Lotus Kupa, mert ez egy profi, gyári versenyautó, ami ugyanezekre az alapokra épül és nagyon komoly hagyománya van.
Az egész konstrukciót úgy tudom, hogy a Colin Chapman alkalmazta először, aki a Lotus gyár alapítója.

- De a Fiat megvan még?
- Igen, még megvan. Amikor az időm engedi, bele szoktam ülni. Idén mentem egy rali-túra versenyen vele. Nagyon szeretem, úgyhogy ha az időm engedi, szeretek vele autózni.

- A gyorsasági szakág vezetősége és a többi csapat hogy fogadta a Lotus Kupa hírét?
- Szerencsére nagyon pozitív volt minden irányból a fogadtatás. A szakág vezetése maximálisan támogatja, aminek borzasztóan örülök. A Zengő Zolival is nagyon sokat beszélgettem a versenyhétvégén és sokat segített nekem most, rengeteg tapasztalatot adott át. Várakozáson felüli, abszolút pozitív fogadtatása van a Kupának minden irányból - a csapatok, a versenyzők, a szakág részéről.

- Végül a legfontosabb talán: hol lehet jelentkeznie annak, aki esetleg Lotussal szeretne menni jövőre?
- A legjobb, ha nálam jelentkeznek, október végéig a 0630 932-20-31-es számon.

Ez a hír most jelenik meg 5123. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k