Ma felült, holnap már talán felállhat
Bodolai László a kórházból
2006-05-31
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
737635550
Napi oldal:
179103
Jelenleg:
3434
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 5.futam után
1. Kasza Kristóf
959
2.
Fónagy Kristóf
946
3. Gönczi Dániel
873
4. Osztás Ábel
794
5. Kozsuk Péter
787
6. Suborits Péter
786
7. Végh Krisz
783
8. Bíró-Ambrus Roland
759
9. Balogh Richárd
714
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Bodolai László és Kertész Krisztián az OPC Astrával az utolsó előtti gyorson tetőre esett...
A navigátor megúszta komolyabb sérülések nélkül, de Bodolai Laciról napokig azt hittük komoly nyomokat hagy benne a verseny... Így is lett, de szerencsére inkább lelkileg...

Telefonon értem el Lacit:
Jól indult a versenyünk, az első pár gyors után 10 másodpercen belül voltunk N3-ban, négyen-öten is. Ez kecsegtető volt, de aztán kaptunk egy defektet, amit nagy nehezen sikerült a gyorson kicserélnünk, kaptunk 10 percet a többiektől.
Innentől kezdve már nem volt izgalmas a verseny, normális tempóban mentünk.
Másnap reggel újra defektet kaptunk…

Aztán a másnapi második gyorson már tényleg csak az autóra vigyáztunk, ezen a „0” pont - Bánta szakaszon már előző nap is mentünk egyet… éppen ezért nem is nagyon értem mi történt…

Mi történt??
A rajt után 8-10 kilométerrel, egyenes szakaszon egy hármas ugrató, széles úton hosszú ugratók. Úgy gondoltuk negyedik sebességi fokozatban elfér. Átugrottunk az egyiken, leszorítottuk az orrát és amikor a másodikon elugrottunk, akkor mintha valaki felrántotta volna a kocsi hátulját és a harmadik ugratóra már orral érkeztünk és tetőre estünk…
A becsapódás nem orral, hanem szinte már tetővel történt…

Nem is fordult tovább az autó, 50-60 métert csúszott tovább tetőn…
A szervizesek átnézték a dobbantót és Ők találtak egy emberfej nagyságú követ, amire valószínűleg amikor ugrott az autó az első kerék még nem ment rá, viszont a hátsó kereket az autóval együtt megdobhatta…

És Veletek mi történt??
Hála Istennek, a navigátoromnak, Krisztiánnak semmi baja nem lett, kisebb izomhúzódásokkal megúszta.
Pont srégan az én oldalamra estünk és sajnos a tetőn látszik a bukósisakom domborulata és a tető festése a sisakon…
Megnyomta a gerincemet és két nyakcsigolyámból letörtek kisebb darabok, valamint a 2-3 hátcsigolyám összecsúszott.

Ez mit jelent?
Ma már fel tudtam ülni… Segítséggel. Azt ígérik, hogy napokon belül fel tudok állni és nem lesz maradandó a sérülésem.

Ez a lényeg, nagyon jó hír!
Hogy érzed, mi lehetett a baj forrása?
Nem voltál rendesen bekötve, vagy egyszerűen így jött össze, ilyen balszerencsésen?
A többiek is azt mondják, hogy jól be voltunk kötve, hiszen Krisztián szinte sérülésmentes. Én sem azért sérültem, mert elmozdultam volna az ülésben, hanem szinte fejre estünk és a tető ráhajlott a kocsira, a fejemre és a bukósisakra.

Nem vagy egy kisdarab ember…
A szerelőm két centivel alacsonyabb, bukósisak nélkül  hozzáér most a feje a tetőhöz…

Akkor az már biztos, hogy semmilyen maradandó károsodást nem szenvedsz?
Azt mondják az orvosok. Szerencsére nem tört el bordám sem, a mellkasomat meghúztam, az fáj kicsit.

Az autó milyen állapotban van?
Mivel a tetejére esett, nincs túl nagy kár benne, saját lábán állt fel a trélerre…
Se a motor, se a fotómű, se a váltó nem sérült. Tető kell rá, szélvédő, hátsó ajtó…

Folytatás?
Az az igazszág, hogy már nem bízok meg az autóban, hogy meg tud védeni.
Egy centi választott el attól, hogy teljesen lebénuljak, vagy még rosszabbtól…

Úgy kell elképzelni, hogy a tetőlemezen van egy kis domborulat kifelé, amit a sisakom csinált…
Nagy szerencsém is volt, hogy az áthidaló cső - amin a tető fekszik fel és azon van a vastag védőszivacs – szóval ez a cső mellé került a fejem.

Maximálisan megbíztam az autóban, hiszen nem az első esésem. Azt gondoltam ezt túl lehet élni, nem lehet semmi probléma, hiszen minden biztonsági berendezés a rendelkezésünkre áll és megfelelően használjuk…
Nyilván sok szerencsétlen egybeesés kellett ahhoz, hogy ilyen szituációba kerüljön az ember, de azt hiszem nekem ennyit nem ér ez az egész…

Versenyzőtársak is, akik látták az autót azt mondták, hogy nekik is el kell gondolkozniuk, hiszen csak egy centin múlt…

Minden a szabályok, az előírásoknak megfelelően volt beépítve az autóban és gondolom csak egy százalék esély van arra, vagy még kevesebb, hogy ilyen történjen, amit nem tud az ember kivédeni…

Nem tudom mit kell ilyenkor kívánni…
Hátha alszol rá néhányat és máshogy látod, de lehet, hogy ez a legjobb döntés…
A srácok már csinálják az autót, szeretnénk talpra állítani és kiadni bérbe. Nem akarunk kiszállni a rallyból, hisz szeretjük ezt a közeget, valószínűleg ilyen formában fog megmaradni az egyesület.

Remélem Szombathelyen már találkozunk!
Még addigra nem hiszem, hogy járóképes leszek, most még otthon kell majd lennem, még sokáig nem ülhetek semmilyen formában autóba és vezetni majd csak 3-4 hónap múlva lehet…
Remélem minél hamarabb ott lehetek a pálya szélén.

Kívánom a mihamarabbi gyógyulást és gondolom rajtam kívül még nagyon sokan!
Köszönöm szépen a megkeresést és azoknak az egyesületeknek, versenyzőtársaknak is, akik felhívtak, érdeklődtek - akikkel nem is tartunk szoros kapcsolatot – nagyon köszönöm nekik is!

Ez a hír most jelenik meg 8197. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31 010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21222324
2024.11.01-05.

részletes infóink

2024.11.02-03.

részletes infóink

2024.11.03.

részletes infóink

2024.11.03.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k