Mafi emlékére
Buli sprint verseny Királdon
2014-03-23
ajánló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
730917689
Napi oldal:
49788
Jelenleg:
3145
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat
RTE - AMTOSZ
oldalanként | növekvő
összesen: 2289 hozzászólás • 115 oldal
2149. • 2014-03-21 09:02:57
Én a müszaki és sportszakmai szabályrendszert kéreztem, mint szellemi tuljdont.
A homolog lap valamint a nemzeti homologízáció kiállítása is ha jól tudom az FIA és az FIA tag ASN jogosultsága.
A homologizációt az FIA müszaki szabályrendszere alapján állítja ki az FIA vagy az ASN.
Mint ahogy az autósortban érvényes licenc kiadása is az FIA és az ASN privilégiuma. Tényleg, milyen licencel indul egy másik FIA tagország versenyén egy nem MNASZ tag.
2148. • 2014-03-21 08:34:04
A homológizáció nem FIA tulajdon. A homológizáció a gyártó szellemi terméke, amivel igazolja, hogy az adott autót az autógyártásban elfogadott normatívák szerint, de versenycélú eltérésekkel állítja elő.

Jogilag pont ugyanannyi az értéke mint a típusbizonyítványnak.

Egy gyártói nyilatkozat, amire bárki hivatkozhat.

A szellemi termék tartalmára bárki hivatkozhat, amíg azt sajátjaként nem tünteti fel.

Tehát pont az ellenkezője igaz, mint amit írsz. Ha az AMTOSZ saját homológizációt nyújtana be, mondjuk a LADA 2106-ról, akkor sértene jogot, mert ennek egyetlen része sem lehetne azonos a Lada gyár által benyújtottéval.
2147. • 2014-03-21 08:27:41
Egy jogszabály mindig absztrakt. Ezért jogszabály csak és kizárólag állami szervet nevesíthet.

Szóval, az MNASZ-nek kell törvénymódosításért fordulnia, hogy ők nevesítve legyenek a törvényben.

Ennek igen kicsi az esélye, hogy sikerül, de ha mégis egy héten belül törli az alkotmánybíróság.

2011-ig nevesítve volt az MNASZ a jogszabályban, de akkor sem a vizsgáztatás ügyben, hanem az alkatrészekből összeépített versenyautók ügyében, amit 20 évig ügyesen arra használtak az NKH-val összefonódva, hogy az átépítési engedélyekben "tévesen" erre a jogszabályra hivatkoztak.

Így került a köztudatba, hogy "csak MNASZ".

Már 3 éve hatálytalan ez a rosszul használt jogszabály is.
2146. • 2014-03-21 08:24:36
Olvasom de nem értem, lehet nálam a hiba.
Az N-es és A-s besorolás nem az FIA szabályrendszerében használatos?
A homológlapot és kiterjesztéseit nem az FIA vagy annak honos tagszervezete, jelen esetben az MNASZ állíthat ki, az AMTOSZ tagja az említett szervezeteknek?
Az AMTOSZ, hogyan használhatja az FIA formuláit, melyek az FIA ás az érintet ASN szellemi tulajdonát képezik.
Az AMTOSZ egy önálló sportágat talált fel, hogy van e önálló szabályrendszere és jogosult e homolglapot kiállítani azt nem tudom.
De felvetődik egy tulajdonjogi és etikai kérdés, az AMTOSZ hogyan használhatja egy más sportág nemzetközi szövetségének szabályrendszerét bármilyen közösen elfogadott szerződés nélkül.
A jogtulajdonos hozzájárulása nélkül, hogyan hivatkozhat az általuk kiadott dokumentumokra valamint az általuk kidolgozott műszaki szabályrendszerre, egy hatósági szemle és dokumentumok kiadásához elengedhetetlen gépkönyv kiadásakor az érintet jogtulajdonos hozzájárulása nélkül.
Valaki homályosítson fel legyen szíves, számomra ez nem teljesen jogszerű, de én nem vagyok jogtudós.

Üdv Herczeg Áron Roni
2145. • 2014-03-21 07:10:06
Még mindig nem egyértelmű hogy ezzel most lehet műszakiztatni is vagy sem... :( ( NKH Tavalyi körlevél alapján vizsgáztat csak MNASZ gépkönyves autókat.. Idén még nem is halottak semmiről... ) nemértem mérges bizonytalan
2144. • 2014-03-21 00:25:05
Belinkelem ide is, hátha valaki egyből a fórumra kattint csak.
http://www.duen.hu/dl.php?d=sajtoanyag&i=7850
2143. • 2014-03-20 20:42:51

highand! -tőled kérdezem:

Ma beszéltem egy vezető beosztású NKH-ssal gépkönyv vs. műszaki vizsga ügyben. Azt mondta, hogy műszaki vizsgához az MNASZ gépkönyvet, mint feltételt, a törvény írja elő (lehet, hogy csak Vhr. de ez most mindegy). Ha ebben bárki változást szeretne, annak törvény, illetve Vhr. módosítást kell kezdeményeznie. A törvénymódosításhoz az országgyűlés kell (végső fokon), a Vhr. módosításhoz a miniszter.

Kérdésem, ha nem hadititok, kezdeményeztétek e a törvényi módosítást ez ügyben a megfelelő helyen, és ha igen, akkor szerinted mikorra várható a módosítás?

(Nem néztem utána sem a Trv-nek, sem a Vhr-nek, de feltételezem, hogy Te ezeket már betéve tudod.)

Vagy téves az infó?

2142. • 2014-03-20 11:04:05
Az ostobaság ugyan okozhat tévedést, de korántsem egyenlő azzal. Viszont a tudatos félrevezetés, ettől sokkal nagyobb kárt jelent.
2141. • 2014-03-20 10:22:41
Szerinted a szabályban megfogalmazott "versenynaptárban nem szereplő verseny" az a világ minden más sportversenyére vonatkozik? Szerinted ezek szerint a Téli Olimpis az tiltott verseny volt? Hát a világjátékok?

A tiltás csak és kizárólag az FIA szabályrendszere szerint megrendezett, de nem MNASZ versenyekre vonatkozhat!

Ráadásul a magyar jog szerint még ez a kikötés is semmis, mert az MNASZ-nél egyetlen egy HIVATÁSOS sportoló sincsen!

Mutasd már meg, hogy hol sportága a FIA-nak, MNASZ-nek a sprint, az STS??

Elolvastátok akár egyszer is az FIA sportágainak a leírását?
2140. • 2014-03-20 10:20:06
ostobaság=tévedés

Elnézést, nem akarok sértő lenni.
2139. • 2014-03-20 10:19:52
a közleményben szerepelt, hogy nem regisztrált a futam, így tiltott rendezvény minden mnasz sportbírónak, mnasz licencesnek.

ne dőljön be senki az előbb szólónak, neki semmi sem drága
2138. • 2014-03-20 10:14:31
Ne dőljön be senki az ellen propagandának:

- Az MNASZ nem a versenyzők, hanem a tagegyesületek számára adott ki egy teljes mértékeben jogellenes tiltást.

- A kiadott tiltás eleve egy ostobaság, mert azt is megtiltja, hogy egy tagegyesület pl. román, német, finn, stb ASN-nél neveztesse egy olyan versenyzőjét, akinek az MNASZ-nél NINCS is licence.

- Továbbá azt is megtiltja, hogy olyan sportágba neveztesse az egyesület a versenyzőjét, ami nem FIA sportág pl. amerikai roncsderbi.


Nem szabad komolyan venni, mert semmiféle következményt nem tudnak érvényesíteni.
2137. • 2014-03-20 10:07:05
Ez eddig is így volt, nem? Azért nem volt normális sprint, csak MNASZ által szervezett.
Valami nagy összefogás kéne, mert ezek továbbra is megölik a rallyt....
2136. • 2014-03-20 08:02:07
Dom!
Március 15-én este, Duen föltett egy nevzési listát, amin kb. hetven páros volt. Bizonyára azóta ez a szám, már emelkedett.
Viszont kettő nap elteltével márc.17-én, megjelent a 46/5/2014. sz. Elnökségi határozat. Ami valószínű jelentősen átírhatja a forgatókönyvet, úgy a nevezés mint a lebonyolítás szempontjából. szontyoli
2135. • 2014-03-20 00:17:23
Nem szeretnék türelmetlenkedni, de valami nevezési listát, vagy program tervet lehetne kapni? Bár lehet, megint csak én vagyok figyelmetlen és már kint van valahol
2134. • 2014-03-19 22:18:59
elég sokan átpártoltak R2-be RTE-ből ahogy nézem a Miskolc rally nevezési listát...
2133. • 2014-03-18 21:02:22
remek.....:( Tegyük fel ha én külföldön szeretnék menni... oda kell minden nemzetnek a saját gépkönyve (ha magyarországon mész magyar ha külföldön külföldi,) + műszaki vizsga, rendszám...
na ha én most itthon nem szeretnék versenyezni, viszont van egy autóm ami magyar rendszámos 3 betű 3 szám, forgalmiba versenyató szerepel ,átalakítási engedéllyel rendelkezik , bukocső certifikációval és nemzetközi homológlap alapján van megépítve ami ugye nem MNASZ es ha nem egyszrű nyomtatvány akkor én hogy a búbánatba kapok műszakit az autómra ??? ( nem szeretnék mnasz gépkönyvet , hisz nem szeretnék mnasz rendezvényeken résztvenni de a müszaki kell külföldre is... )
2132. • 2014-03-18 20:13:21
Ha ez így van, akkor ennyit a korábbi vizsgahírekről, meg egyebekről...bár az Iván napokbeli riportjában benne volt, hogy huzakodnak az NKH-val. De valószínűleg minden marad a régiben, a jó öreg szopóágon.
2131. • 2014-03-18 19:07:58
Sziasztok! Állítólag nem lesz RTE gépkönyvezés, (legalább is egy darabig úgy néz ki hogy nem) hanem mnasz gépkönyvet kell csináltatni annak is aki RTE-be szeretne indulni. Tehát az mnasz gépkönyvet fogják elfogadni RTE-versenyeken is. Úgy néz ki hogy egy jó darabig nem lesz RTE-gépkönyv. Ez szerintem elég szívás hiszen nem erről volt szó. 2-hete még olyan közlemény jelent meg hogy egy hét csúszással ugyan de lesz RTE-gépkönyvezés. Ennyi erővel aki csináltat mnasz gépkönyvet az akár mehet rallye 2-be is, hiszen gyakorlatilag olyan technikai és biztonsági szabályok vanak mint az RTE-be. Jó lett volna egy picit hamarabb is megtudni hogy mik a valódi tényállások, hiszen akkor nem biztos hogy mindenkinek érdemes volt kiváltania az idei RTE licencet. Az én véleményem az hogy aki rallye1-be vagy rallye 2-be akar menni az váltson mnasz gépkönyvet, aki meg RTE be akar menni az meg váltson RTE-gépkönyvet. Eddig ez mindig így is volt. Most meg már ide is mnasz gépkönyv kell. Szerettem az RTE rendezvényeit hiszen mindig makulátlanul jó versenyek voltak, de úgy látom hogy most nem megy a dolog. Nagy falat az mnasz. Egyenlőre ezek a mutatványok az RTE-AMTOSZ részéről csak szél ellen pisálások.
2130. • 2014-03-16 23:28:54
Az időjárással kapcsolatban még annyit, hogy a hőmérsékletet egy picit alábecsültem. Jelen állás szerint, napos, szinte már áprilisi idő várható, 18-20 fokkal.
RTE - AMTOSZ
oldalanként | növekvő
összesen: 2289 hozzászólás • 115 oldal
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
161718 19 202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
2024.09.26-29.

részletes infóink

2024.09.27-10.01.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k