Na ezért az ajánlatért kár volt ennyire felháborodni....Milyen kedvezményt biztosítanak ők azért,hogy minél többen új gumikkal versenyezzenek,ha a feltüntetett áraktól,jelenleg olyan 20-25%-al olcsóbban lehet vásárolni jelenleg verseny abroncsot!Vicc ez az egész!s***ik itt mindenki a versenyzőkre,mindenki arról a kib..szott pénzről ugat csak.Pedig én azt hittem,hogy jövőre majd megmutatják,hogy lehet venni majd 40.000-ért gumit!Nem baj srácok,maximum majd nem húztok be 4 gumi után 100 ezret,vesszük ugyan úgy külföldről majd 60 ezerért!
Úgy látszik a gumis cégek nem hisznek az MNASZ mndenhatóságában, mert a halálraítélt RTE-nek 2014-re mégis tettek gumibeszállítási ajánlatot, mégpedig a nagy autókra való gumiméretek feltüntetésével.
Mondjuk az ajánlatuk elég karcsú, legalábbis a komám ezt a 10% kedvezményt minden beszállítási szerződés nélkül megkapta tavaly a versenygumikra, amikor megmutatta licencét. Ajánlatnak legfeljebb a 600.000Ft nevezhető, ez meg vicces a Hankook 10 misi feletti ajánlata után. Meg lennék lepve, ha Iván ezt elfogadná, mert a pályázat szövegéből nekem az jött le, hogy maximálisan a versenyzők érdekeit tartja szem előtt. Mindenesetre a Hankooknak még van 4 órája arra, hogy ezt az ajánlatot túldobja, ami hát nem túl nehéz tekintve azt, hogy a három gumis cég lényegében semmiféle kedvezményt nem ajánlott fel.
A szervnek nincsen erre hatásköre, így vétójoga sem. Csak és kizárólag a Közútkezelő, illetve a zöldhatóság hozzájárulása kell, ha védett természeti területet érint a special szakasz útvonala.
OK! Igazad van, rendőrségi engedély tényleg nem kell,
de a rendezőnek tudomásom szerint bejelentési kötelezettsége van a rendőrség irányában a rendezvénnyel kapcsolatosan.
Ez viszont megadja annak a lehetőségét, hogy a "szerv",
mondjuk a "forgalom aránytalan mértékű akadályoztatása"
miatt ne járuljon hozzá! Ilyen egyszerű! Mint tudjuk jogállamban élünk kb. már 68 éve.
Rendőrségi engedély pillanatnyilag sem kell, ez valami tévedés lehet. A közútkezelő vizsgálhatja, hogy fennállnak-e a rendezés törvényi feltételei, mielőtt a közút ideiglenes kizárólagos használatához hozzájárul.
Hu0olb jól látja, már csak törvényen kívüli eszközökkel akadályozható az RTE. Én nem hiszem, hogy ebben partner lesz a Közútkezelő. Miért kellene eleve feltételezni köztisztviselőkről, hogy bűnözők, befolyásolhatóak vagy megvesztegethetőek?
A vak is látja, hogy a rally szakággal baj van, lásd gumis cégek nyílt levelét.
Itt az a kérdés, hogy az MNASZ többi szakága hagyja-e, hogy az egyik szakág fejetlen kapkodása rájuk is árnyékot vetítsen.
Szerintem nem fogja hagyni, a többi szakágban régóta áldozatos munka folyik.
"A versenyek engedélyeztetési folyamatához szükséges és megfelelő jogi szervezet részévé vált az RTE"
Ebben van a lényeg,lehet,hogy majd az MNASZ megpróbálja meghiúsítani az egészet,de az már nem törvényes keretek között fog zajlani. Amennyi kérdőjel van az MNASZ háza táján...hát...valami miatt nem hiszem,hogy 360fokot tudnának ezen fordítani,hiába van politikai ismerettség...túl sok a mutyi a háttérben...túl sok!
Nagyon egyszerű ez...Senki nem kötelezhet arra engem,hogy profi legyek,ha én úgymond hobbista szeretnék maradni.
Én úgy gondolom,hogy messze van még 2014...sok víz lefolyik addig még a Dunán:)
Olvasatomban az RTE közlemény, a lényeget tekintve
pusztán arról szól, hogy versenyeiket a jövőben is
változatlan formában fogják bonyolítani, függetlenül attól,
hogy mit akar az MNASZ. Ez dicséretes szándék, de azt
nem kellene elfelejteni, hogy pillanatnyilag az MNASZ van
abban a helyzetben, hogy kérje, vagy utasíttathassa(!) a
rendőrséget, útkezelőket, hogy ne adjanak engedélyt
ilyen-olyan okokra hivatkozva a versenyek
megrendezésére. Nem ismeretlen gyakorlat! Ez lehet, hogy
törvény, vagy akár alkotmány ellenes, de amíg ez eldől,
addig biztos, hogy nem lesz száguldozás.
Röpke néhány év...
Ezt a mondatod:
"Hogy mást ne mondjak, a versenyek megrendezéséhez hozzájárulásért nem szedhetnek pénzt, mivel ez törvényi kötelezettségük."
Így értetted, vagyis akartad írni?:
Hogy mást ne mondjak, a versenyek megrendezéséhez hozzájárulásként nem szedhetnek pénzt, mivel ez törvényi kötelezettségük.
Ez itt OFF lesz, de érdemes elolvasni, mert tanulságos.
Mutatok példát is arra, hogy az MNASZ messze nem legyőzhetetlen.
Példának okáért itt a Magyar Drift Szövetség, amit az MNASZ nevével fémjeleztek, mint szakhatóság. Íme a honlapjuk:
http://www.driftszovetseg.hu/?p=5
Meggyőző? Az igen, aki olvassa csak ide nevez. Csakhogy Magyar Drift Szövetség nem létezett soha... volt egy ilyen nevű EGYESÜLET minden szövetségi jog nélkül. Azután valaki írt valahová egy levelet...íme az eredménye:
http://mgysz.hu/htmek/sportagak/drift/leiras.htm
http://drifted.postr.hu/cimke/Belapatfalva
Izgalmas, hogy megkapták a közutat nem??
Ezen kívül még van egy oldal, amelyeken szemérmesen hallgatnak arról, hogy az MNASZ alá tartoznának, de azért ki lehet találni melyik ismeri el az MNASZ-t, mivel az eredménylista azonos az MNASZ drift szakág eredmény listájával:
http://www.drifter.hu/esemenynaptar
No de ez hová tartozik? Ez is egy 2013-as bajnoki eredmény:
http://drifting.hu/2013-prostreet
A legszebb pedig ez, az MNASZ drag bajnokságának idei végeredménye, jól reprezentálja, hová vezet az erőpolitika és a jogi dilettantizmus:
http://mnasz.hu/letoltes/MNASZ%20_Drag%20pontver_2013_NEM%20HIV.pdf
Ezen bajnokságok mindegyikében az MNASZ dedikálta azt, hogy ő lenne a "hatóság". Az eredmények pedig magukért beszélnek, lásd MNASZ bajnokság 2 ( kettő) értékelt versenyzővel....
Úgyhogy csak rajta, építsen aki akar MNASZ alá versenyautót....
Hagyni kell a mester trollokat, mert a saját pályájukon legyőzhetetlenek.
Az MNASZ frontnak, most nem marad más, mint kétkedést ébreszteni. Ugyanis, ha az RTE mezőnye kitart Iván mellett, akkor sem ORB, sem R2 nem lesz. Lakatos üzletember, 80 nevezőre nem fog versenyt rendezni, mert az ORB szinten csak veszteséges lehet.
Az MNASZ-t felügyelő ügyészségnek pedig egyszer csak felhívja valaki a figyelmét, hogy a szövetség rally szakága folyamatosan nem tesz eleget a sport törvényben előírt kötelezettségeinek.
Hogy mást ne mondjak, a versenyek megrendezéséhez hozzájárulásért nem szedhetnek pénzt, mivel ez törvényi kötelezettségük. A törvényi kötelezettségek díjait pedig az illeték törvény állapítja meg, amiben erről egy szó sem esik.
A licencekért is csak azért szedhetnek díjat, mert a törvény kifejezetten feljogosítja őket rá. Azonban a nevezési díjak már szolgáltatási díjak, ezek esetében tehát a PTK az irányadó, itt is vannak torvénytelenségek.
Az RTE-nél ez mind rendben van, támadhatatlan. Az MNASZ rally szakága mindent a politikus drukkerekre alapoz.
Nem lesz szükség rá,szerintem saját maguk megcsinálják az ORB-t...olvassátok el,hogy mit tervez gumik terén az RSB 2014-re...Nem kell őket bántani,saját magukat teszik tönkre...
Egyetlen egy gumimárka mehet a bajnokságban...tiszta vicc. Hagyni kell,hagy bohóckodjanak a saját hülyeségeikkel és arra fognak eszmélni,hogy jövőre senki nem fogja leadni a nevezést ORB futamra.
Pár észrevétel:
1. Írjátok, hogy Iván nyilatkozata nem elégséges.
Véleményem: egy háborúban csak annyi infót kell közölni amennyi szükséges a többi az ő dolguk (megnyugtatok mindenkit: ők tudják, hogy mit csinálnak)
2. Cordoba teljesen igazad van bolykottálni kell az MNASZ rendezvényeit. Én ezt teszem évek óta úgy, hogy a közelébe sem megyek ezeknek a rendezvényeknek.
Valahol megértelek,de még mindig nem értem,hogy miért rosszabb a helyzet mint két hete???
RTE-ben akarsz menni? Feketén fehéren le van írva,hogy minden marad a régiben! Nem hinném,hogy Mészáros Iván a levegőbe beszél...nem azt szoktuk meg tőle.
Inkább erre tennél fel több milliót,mint az MNASZ agymenésére...na ott tényleg nem lehet tudni,hogy ki kivel van.
Kinyomnak egy nyilatkozatot,hogy max. 1600ccm. Aztán nagy lesz az elégedetlenség és már várják a javaslatokat,hogy mi legyen...na ott van akkora kérdőjel,hogy nem hinném,hogy arra kellene alapozni amit ők mondanak...
Pl. volt egy balesetet kivizsgáló bizottság melyben benne voltak bizonyos nevek. Kijött a nyilatkozat és mindenki mosta a kezeit,hogy ők nem is tudtak semmiről!? Akkor minek voltak benne a vizsgálóbizottságba? Volt egy 22-ei megbeszélés ahol Pénzes Zsolt szakágvezető Úr kijelentette,hogy nem szereti az ATB-t és még nem tudja,hogy mi lesz...de megoldja...
Semmi konkrétumot nem mondtak...még annyit se.
Most van egy nyilatkozat,ahol kijelenőt mondatok találhatók igen nagy igazságtartalommal..
Persze mindenkinek szíve joga eldönteni,hogy kinek hisz,de csak nézz vissza arra,hogy mi volt idén...
Egy azon napon bejelentés,hogy elmarad a BP rally,majd 3 óra múlva még is meg lesz tartva...folyamatos szabályszegések...
Miről beszélünk akkor? Egy kicsit még mindig nem értelek:)
Nem. Semmivel sem jobb a helyzet mint ezelőtt két héttel.
Aki mondjuk most akar 2000-es autót építeni a jövő szezonra, az szerinted előrébb van ezzel? Téged tényleg annyira megnyugtatott ez a nyilatkozat, hogy akár több millió forintot fel mernél tenni rá?
Ilyen bizonytalanságban semmerre sem lehet lépni. Kezdjem árulni az M3-asomat? Kockáztassak és kétezres autót építsek, vagy inkább egyhatost?
Valószínű az első verseny kiírásáig megmarad ez a bizonytalanság. Kezdhetek akkor autót építeni, ha nem akarok kockáztatni, aztán talán a szezon közepére készen is lesz....
Nekem még a kéthéttel ezelőtti helyzet is jobban tetszett. Maximum egyhat, slussz-passz, lehet vele tervezni. Vagy olyat építek, vagy semmilyet. De ez így most, értelmezhetetlen...
Ha pedig végképp minden kötél szakad, akkor bojkottálni kell az Orb futamait. Ez így kicsinyesnek és erkölcstelennek tűnik, de az MNASZ sem erkölcsös.
Van 100-120 páros az RTE-ben van szintén legalább 150 páros a különböző sprint sorozatokban. Ez már szép létszám a bojkotthoz. Mondjuk Egerben minden gyorsra bemegy 20-30 tréler, szervízbusz... Mit tudnak csinálni? Idehívják a hadsereget? Nem beszélve a nézői szimpatizánsokról, akik lényegesen többen vannak mint a (pénzmosodaként működtetett) orb-ben.
Visszaolvasva, ez tényleg erkölcstelennek tűnik, -de a háborúban van erkölcs?