Nyilván mindenki nagy autóval szeretne versenyezni - és ezzel Magyar Miki is így volt - de, ha nincs más, akkor mindegy mivel, csak ne kelljen otthon ülni. Miki jól döntött, hogy beült egy Suzuki-ba, jó versenyek voltak, és saját bevallása szerint is sokat tanult.
Gratulálok a kategória győzelemhez! Sokan visszalépésnek tekintették azt, hogy nagy autóból kisautóba ültél, pedig volt már rá példa, hogy valaki nagyból kicsibe ült és nem tudott eredményt felmutatni.
Egy kicsit én is visszalépésnek tekintem, de csak ez a lehetőségem volt. Választhattam volna azt is, hogy itthon ülök és végignézem netről az eredményeket. Érthető, hogy jobban tetszett ez a lehetőség. Szerencsére Marcsi (Budai Annamária, Miki navigátora) is így gondolkodott, így esett a választás a kis Suzuki-ra. Idén senkinek sem volt annyi pénze, mint amennyi kellett volna. Nekem is főleg autós szponzoraim voltak, és ők érzik a legjobban ezt a gazdasági válságot. Idén kis költségvetéssel kellett számolnunk, így esett a választás, az N2-es Suzuki-ra. Ebben a kategóriában tudtunk úgy gazdálkodni, hogy a költségvetésünk elég legyen az alapvető feltételekre. Annyi gumit használtunk, amennyi kellett, és az autóval sem kellett spórolni. Csak ezekkel a feltételekkel lehet valamit normálisan csinálni. Biztos visszalépés ez, de a kategóriában csak ilyen autók voltak, így a verseny íze megvolt, épp úgy mint a nagy kategóriákban.
"Kicsi" autóval mentél, de egy nagyon jó csapat, nagyon jó technikai háttér állt mögötted.
Igen. Petit ismertem régebbről is, tudtam, hogy pontos ember, és ismerem a csapat másik vezetőjét is, mert ő a közelünkben lakik. Be is bizonyosodott az, hogy egy nagyon jól összerakott Suzuki csapatról van szó. Örülök ennek a választásnak. Egész évben nem volt műszaki problémánk, az utolsó verseny kivételével, odáig csak azt tudtam, hogy jól felkészítik az autót, ami sokat kibírt. Úgy tűnik, hogy Komlón fáradt el a váltó, az első gyorson, esőben kidobálta a sebességeket, a harmadik gyorson pedig negyedikbe maradt. Teljesen beszorult a váltó, amit nem mertünk kiütni, mert féltem, hogy akkor meg semmi sem lesz. A gyors utáni szervizparkban ki kellett cserélni a váltót, és erre fél órája volt a csapatnak. Sikeresen megoldották, miközben hideg volt, az eső meg szakadt a szerelősrácok nyakába. Azt tudni kell, hogy ez egy N-es technika, nem egy WRC, ami úgy van tervezve, hogy mindent gyorsan lehessen szerelni. Ez egy utcai autó, amin váltót cserélni, még emelőn, műhelyben is legalább egy óra. Egy percet csúsztunk, de az is a tankolás miatt volt. Nekem bebizonyította a csapat, hogy jól szervezett, és mindent megtesz az eredményért, a sikerért.
Kategóriádban, egész évben Te domináltál, a többiek Téged akartak megverni. Viszont volt olyan verseny is, ahol komolyan kellett nyomnod a gázpedált, hogy nyerni tudjál…
Végig próbáltam úgy nyomni a gázt, hogy ha már ezzel az autóval versenyzünk, akkor tanuljunk valamit. A versenyek végére mindig egész jó kis előnyt tudtunk összekovácsolni, de gyorsonként mindig nagy csatákat vívtunk. Olyanok a srácok N2-ben, hogy teljesen mindegy, hogy állunk az utolsó gyors előtt, lehet fél perc előnyünk is, ők akkor is nyomják a gázt, hátha azt a gyorsot mégis ők nyerik. Úgyhogy végig, az összes versenyen sietni kellett, mert mindig emberünkre akadtunk valakiben.
Melyek voltak idén azok a versenyek, amelyek tetszettek?
Az utolsó versenyen, Komlón, amikor a váltóproblémánk volt, összeszedtünk fél perc hátrányt, ezt le kellett dolgozni, így amikor kezdtek felszáradni a Mecseki pályák, elég keményen kellett mennünk, de felzárkóztunk. Az utolsó hosszú gyorsot elég jól meghúztuk.
Mecsek Rallye is tetszett, ott dőlt el a bajnokság. Nacsa Gabival az utolsó méterekig megküzdöttünk. Veszprémben pedig jól elvert a Zagyva Lajos murván.
Murván második lettél, mennyire sikerült megbarátkoznod az autóval Veszprémben?
Nem nagyon barátkoztam vele össze. Aszfalton év végére, egyre jobban kezdtem megszeretni az elsőkerék meghajtást, azt, hogy csak az autó eleje hajt. Biztos murván is lehet vele sokkal gyorsabban menni, és ezt meg is mutatta Zagyva Lali. Még nem találtam rá, hogy hogyan kellene vele úgy menni, hogy defektet se kapjak és gyors is legyek. Murván van még mit tanulnom.
Tervezed, hogy jövőre esetleg egy magasabb kategóriában folytatod a versenyzést?
Még pénz kérdése, hogy mi lesz. Ha ugyanaz lesz mint idén, akkor azt gondolom erre a kategóriára össze lehet szedni annyi pénzt, hogy lehessen menni. Az a baj, hogy nincs következő lépcső. N3-ban nem gondolkodok, mert nincs mezőny, és autó sem. A következő normális kategória már négyszer annyiba kerül. Az én nagy vágyam N4, egy komolyabb autóval, de nem látok rá nagy esélyt, hogy ez jövőre összejön. Nagyon profi volt a Tagai Tomiék csapata, az egyik legprofibb, amivel ideáig mentem, de amilyen erős lett most az N4-es mezőny, csak úgy érdemes menni, ha valakinek top autója, több garnitúra gumija, és sok tréningezési lehetősége van. Az R2-ön gondolkodunk még nagyon. Számomra még nem nagyon tisztázott, hogy kiket sorolnak oda. Jövőre mindenképpen szeretnék egy másik kategóriát kipróbálni.