Magyarok az EB előtt
körbekérdeztünk a nyirádi verseny előtt
2009-05-29
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732087726
Napi oldal:
71648
Jelenleg:
2198
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Ralicross EB előzetes

Harsányi Zoltán (Mitsubishi Lancer): "Az autó úgy tűnik, hogy még gyorsabb lett, mint a tavalyi volt- bár ez talán a többi autóra is igaz a mezőnyben... De lényeg, hogy még mi is találtunk fejlesztenivalót a kocsin, és meg is tudtuk csinálni: a hajtásláncon is fejlesztettünk, és szerintem motorerőben is jobbak lettünk. Kipróbáltuk egy reptéren, és szerintem tökéletes lett - szeretnék döntőbe jutni, és minél előrébb végezni. Most úgy tűnik, hogy 100%-os minden - már csak egy kis szerencse kell, és minden rendben lesz - úgy, ahogy tavaly is volt.
Tudom, hogy a rallycross mezőnye egyre erősebb, és ez jó, de nagyon bízom benne, hogy sok néző előtt megint sikerül majd nagy tombolást előidéznem... ebben a mezőnyben mindenki igazi ellenfél lesz, elvégre mindenki EB-ken indul, ráadásul a magyar ellenfelek is hasonló technikával rendelkeznek, úgyhogy ebből a közel 30 autóból nem tudnék olyat mondani, akit le szabadna írni. Mindenki ellenfél lesz ezen a hétvégén."

Kotán Péter (Ford Focus): "Már a greinbach-i verseny előtt is kicsit átépítettük az autót: hátratettük a hűtőt, hogy jobb legyen a hűtéskapacitásunk. Ott, akkor a döntőre vissza kellett raknunk, azon múlt, hogy nem tudtam megnyerni azt a versenyt. De most átnéztük, hogy mi volt a probléma, és úgy gondolom, megoldottuk. Tehát most újra hátratettük - meglátjuk, hogy válik majd be. Amúgy úgy érzem, hogy a kocsi most sokkal ütőképesebb, mint tavaly volt, hiszen az első két bajnoki futam is azt mutatja, hogy sikerült fejlődnünk.
Egy EB futamon mindenki ellenfél, ide mindenki úgy jön, hogy pontokat és jó eredményt vigyen haza - nagyon jó pilóták és autók lesznek most itt: ha a középmezőnyben ott tudunk lenni, pontot tudunk szerezni, akkor az már nagyon jó lesz, és úgy fogom érezni, hogy helyt álltunk. Fontos volna, mert itthon egészen más EB futamon versenyezni. Évekig csak vártunk erre, és talán bután hangzik, hisz az autóba nem hallatszik annyira be, de tavaly például hihetetlen módon behallatszott a kocsiba a nézők fantasztikus szurkolása és buzdítása... Ez még plusz erőt képes adni az embernek, hogy még jobban nyomja a gázt, még akkor is ha éppen nem sikerült lefeküdni előtte, mert a kocsin dolgozott. Tavaly még azok is hatalmas tapsot és őrjöngést kaptak, akik nem jutottak döntőbe - hogy arról ne is beszéljek, milyen fantasztikus érzés volt nekem, mikor bejutottam a döntőbe... Szeretném ezt idén is átélni."

Révész Bálint (Mitsubishi Lancer): "Lent vagyunk már Nyirádon, és volt ma egy sajtótájékoztató, ahol autóztattunk Spicivel, és bár kijött néhány technikai probléma, szerintem a hétvégén nem lesz gond. Spicinek összeakadt a váltó, mikor én mentem be, akkor meg a turbó esett szét, de kész leszünk - ez nem hátráltathat. Nagyon szeretem a nyirádi pályát, és nagyon nagy boldogság, hogy egy ilyen pályán, egy ilyen versenyen vehetünk részt. Most már publikus: a pálya egy része az enyém lett, és nagyon nagy változtatásokat csináltunk - aki járt már korábban itt, rá sem ismer a pályára, és azt is elárulhatom, hogy a fejlesztéseknek még nincsen vége, nagy terveink vannak Jőrös Pistivel. Eddig is szerette Nyirádot az európai mezőny, de most meg csak tátva maradt a szájuk, hogy milyen jó lett. De ez a harminc induló...! Nagyon nagy nevek vannak itt - itt van egész Európa! Ha a C döntőbe bekerülök, már adok a fiamnak egy puszit!:)"

Fodor György (Toyota Carina): "Ma még szeretnénk menni pár kört a kocsival, mert elég sokat dolgoztunk rajta, de valahogy még mindig nem olyan, mint szerintem kéne lennie. Tudom, hogy egy versenyautó sosincs kész, de kicsit fejlesztettük idén az első, angliai futamunkra, de annyira erős lett a kocsi, hogy töri a hajtásláncunkat - ezen próbálunk most javítani, de még tegnap is törtem el egyet... Állítgattuk, és most csak bízni tudunk benne, hogy már jó lesz. Ezen kívül a futóművet is állítgattuk, mert hiába volt erős a kocsi, nagyon nehéz volt az úton tartani, és csak repkedtem - remélem ez is rendben lesz. Az ember célja mindig, hogy a legjobb magyar legyen, de én már évek óta csak azért megyek, hogy jól érezzem magam. Nem az acél, hogy bárkit is megverjek, hanem, hogy jó legyen a kocsi, jól érezzük magunkat, és mindegy, hányadik helyen érünk célba. Ehhez nagyban hozzájárul, hogy Nyirád a kedvenc pályám, főleg, hogy most megint olyan fejlesztéseket csináltak a Pistiék, hogy megálltam csak a kapuban, és csak néztem, hogy hová érkeztem... Remélem, jó hétvégénk lesz."

Ifj. Kiss László (Mitsubishi EVO VI): "Már másfél hónapja nem ültem versenyautóban, csak remélni tudom, hogy ez nem jelent majd problémát a hétvégén. Az autót felkészítettük, mivel Máriapócson kicsit megegyengettem az elejét a döntőben, a rajt után, így a fényezését mindenképpen rendbe kellett tenni, de szerencsére műszakilag nem nagyon kellett a galiba után belenyúlni. Ott nagyon gyors akartam lenni, és feltettem mindent egy lapra - de nem jött össze.
Ez lesz a harmadik próbálkozásom az EB-n - eddig kétszer nem jött össze, műszaki hibák miatt. Most csak az a cél, hogy egy jóízűt versenyezzek, autózzak. Jó lenne felvenni a teljes mezőnnyel a versenyt, de azért azt látom, hogy nincs nagyon realitás-alapja, úgyhogy inkább az a cél, hogy a magyarok közt szeretnék tisztességesen helyt állni - mi azért közelebb vagyunk egymáshoz technikailag, mint az európai, helyenként gyári mezőnyhöz."

Bánkuti Gábor (Peugeot 206): "Jelen pillanatban hazaért az új motor, és annak a beépítésén vagyunk most, bár kicsit nehezíti a helyzetünket, hogy a műhelyünkből a komplett hátsó kipufogót ellopták, és most újra kell gyártani. Nem kis baj ez, de szerintem megoldjuk - csináljuk, és szeretnénk beleférni az időbe, mert ott akarunk lenni Nyirádon.
Szeretjük, mert nagyon jó minőségű, technikás pálya, bár nekünk kicsit hátrányos, mert elsősorban a motorerő dominál, de mindent megteszünk a minél sikeresebb szereplés érdekében. Természetesen a magyar versenyzőket is nagyra becsüljük, de elsősorban a külföldi mezőnyben szeretnénk minél előrébb végezni."

Majerszki Gábor (Suzuki Swift): "Fejleszteni nem igazán tudtunk, de a felkészítéssel már múlt szombat óta vagyunk készen: teljes vértezetben és nyugodtan várhatjuk a hétvégét. Greinbach-ban sikerült a magyar értékelés második és az abszolút tízedik helyen végeznem, és utána kezdtük a felkészülést a nyirádi EB-re - talán ez lesz az idei év legnagyobb durranása számunkra. A magyarok között egész évben megmérem magam, és most inkább arra lennék kíváncsi, hogy a nagy nemzetközi menőkhöz képest hol állunk.
Sajnos azzal tisztában vagyok, hogy mind technikailag, mint a tapasztalatok terén elég nagy a lemaradásunk, de a kihívás nagy, és a komoly tapasztalat lesz, ez egészen biztos. Lélektanilag ehhez nem is kaphatnánk nagyobb segítséget, mint hogy itthon, magyar szurkolók előtt versenyezhetünk. Eddig az EB-menőket csak a pálya széléről csodálhattam, de hogy most így versenyezhetek velük - ez szerintem minden magyar autóversenyző álma, úgyhogy igyekszünk ennek megfelelően teljesíteni is!"

Csegezi Ákos (Honda Civic): "Az autó teljesen jól áll: éppen bakokon, kerekek és elemek és minden nélkül - de haladunk. Most egy kicsit átalakult a greinbach-i versenyautó: most már végre megkapta a szélesebb futóművet, a nagyobb kerekeket, átalakítottuk az air-boxot, és ilyen apróságokat csináltunk most az EB előtt.
Saját magamhoz képest vannak csak elvárásaim: egy C döntőt mindenképpen szeretnék. Tavaly mentem ralicrossban először, és a nyirádi pálya már akkor is tetszett - most úgy hallottam, hogy átalakult az egész. Kicsit sajnálom, hogy nem lehetett előtte elmenni, és kipróbálni, de éppen azért kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz."

Újházi Béla (Opel Astra): "Már Nyirádon vagyunk, és a szerelőm, aki idén is felkészíti az autómat, Gorácz Béla - aki tavaly Közép-Európai Zóna Bajnok lett -, már a hétfőre elkészült mindennel, úgyhogy most már nyugodtan várjuk a rajtot. Fejlesztés annyi történt, hogy végre igazi versenygumikkal tudok menni - idáig nem nagyon volt lehetőségünk rá, hogy ilyeneket vegyünk, de most végre ennek is eljött az ideje. A motorunk is erősebb lett: már 225 lóerős. Nyirád a kedvenc pályám, hiszem tavaly az EB-n a 17. helyen tudtam lenni - nem jutottam ugyan a B döntőbe, de nagyon nagy élmény volt itt Európa élmenői ellen versenyezni. Nagyon tetszik a pálya, nagyon szeretnék gratulálni Jőrös Istvánnak és csapatának, hogy mindent összevetve Európa szinte legjobb pályáját hozták létre.
Csodálatos élmény Magyarországon, EB futamon indulni - ugyan már tavaly is nagyon sokan voltak kint, remélem a nézők száma idén csak nőni fog - köszönhetően a DuEnnek is, hiszen nagyon szépen be van harangozva a verseny. Szóval az élmény mindenképpen óriási, hiszen minden versenyző a saját közönsége előtt szeret versenyezni. Mivel csak két ralicross pályánk van itthon, leginkább külföldre kényszerülünk, ezért nagyon várom már a holnaputáni napot. Azzal tisztában vagyok, hogy mi, magyar versenyzők a technikai hátrányunk miatt nem nagyon rúghatunk labdába, éppen ezért ha valaki már a C döntőbe jut közülünk, ha már nagyon nagy eredmény lesz."


 

Ez a hír most jelenik meg 5652. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k