Ralicross EB előzetes
Harsányi Zoltán (Mitsubishi Lancer): "Az autó úgy tűnik, hogy még gyorsabb lett, mint a tavalyi volt- bár ez talán a többi autóra is igaz a mezőnyben... De lényeg, hogy még mi is találtunk fejlesztenivalót a kocsin, és meg is tudtuk csinálni: a hajtásláncon is fejlesztettünk, és szerintem motorerőben is jobbak lettünk. Kipróbáltuk egy reptéren, és szerintem tökéletes lett - szeretnék döntőbe jutni, és minél előrébb végezni. Most úgy tűnik, hogy 100%-os minden - már csak egy kis szerencse kell, és minden rendben lesz - úgy, ahogy tavaly is volt.
Tudom, hogy a rallycross mezőnye egyre erősebb, és ez jó, de nagyon bízom benne, hogy sok néző előtt megint sikerül majd nagy tombolást előidéznem... ebben a mezőnyben mindenki igazi ellenfél lesz, elvégre mindenki EB-ken indul, ráadásul a magyar ellenfelek is hasonló technikával rendelkeznek, úgyhogy ebből a közel 30 autóból nem tudnék olyat mondani, akit le szabadna írni. Mindenki ellenfél lesz ezen a hétvégén."
Kotán Péter (Ford Focus): "Már a greinbach-i verseny előtt is kicsit átépítettük az autót: hátratettük a hűtőt, hogy jobb legyen a hűtéskapacitásunk. Ott, akkor a döntőre vissza kellett raknunk, azon múlt, hogy nem tudtam megnyerni azt a versenyt. De most átnéztük, hogy mi volt a probléma, és úgy gondolom, megoldottuk. Tehát most újra hátratettük - meglátjuk, hogy válik majd be. Amúgy úgy érzem, hogy a kocsi most sokkal ütőképesebb, mint tavaly volt, hiszen az első két bajnoki futam is azt mutatja, hogy sikerült fejlődnünk.
Egy EB futamon mindenki ellenfél, ide mindenki úgy jön, hogy pontokat és jó eredményt vigyen haza - nagyon jó pilóták és autók lesznek most itt: ha a középmezőnyben ott tudunk lenni, pontot tudunk szerezni, akkor az már nagyon jó lesz, és úgy fogom érezni, hogy helyt álltunk. Fontos volna, mert itthon egészen más EB futamon versenyezni. Évekig csak vártunk erre, és talán bután hangzik, hisz az autóba nem hallatszik annyira be, de tavaly például hihetetlen módon behallatszott a kocsiba a nézők fantasztikus szurkolása és buzdítása... Ez még plusz erőt képes adni az embernek, hogy még jobban nyomja a gázt, még akkor is ha éppen nem sikerült lefeküdni előtte, mert a kocsin dolgozott. Tavaly még azok is hatalmas tapsot és őrjöngést kaptak, akik nem jutottak döntőbe - hogy arról ne is beszéljek, milyen fantasztikus érzés volt nekem, mikor bejutottam a döntőbe... Szeretném ezt idén is átélni."
Révész Bálint (Mitsubishi Lancer): "Lent vagyunk már Nyirádon, és volt ma egy sajtótájékoztató, ahol autóztattunk Spicivel, és bár kijött néhány technikai probléma, szerintem a hétvégén nem lesz gond. Spicinek összeakadt a váltó, mikor én mentem be, akkor meg a turbó esett szét, de kész leszünk - ez nem hátráltathat. Nagyon szeretem a nyirádi pályát, és nagyon nagy boldogság, hogy egy ilyen pályán, egy ilyen versenyen vehetünk részt. Most már publikus: a pálya egy része az enyém lett, és nagyon nagy változtatásokat csináltunk - aki járt már korábban itt, rá sem ismer a pályára, és azt is elárulhatom, hogy a fejlesztéseknek még nincsen vége, nagy terveink vannak Jőrös Pistivel. Eddig is szerette Nyirádot az európai mezőny, de most meg csak tátva maradt a szájuk, hogy milyen jó lett. De ez a harminc induló...! Nagyon nagy nevek vannak itt - itt van egész Európa! Ha a C döntőbe bekerülök, már adok a fiamnak egy puszit!:)"
Fodor György (Toyota Carina): "Ma még szeretnénk menni pár kört a kocsival, mert elég sokat dolgoztunk rajta, de valahogy még mindig nem olyan, mint szerintem kéne lennie. Tudom, hogy egy versenyautó sosincs kész, de kicsit fejlesztettük idén az első, angliai futamunkra, de annyira erős lett a kocsi, hogy töri a hajtásláncunkat - ezen próbálunk most javítani, de még tegnap is törtem el egyet... Állítgattuk, és most csak bízni tudunk benne, hogy már jó lesz. Ezen kívül a futóművet is állítgattuk, mert hiába volt erős a kocsi, nagyon nehéz volt az úton tartani, és csak repkedtem - remélem ez is rendben lesz. Az ember célja mindig, hogy a legjobb magyar legyen, de én már évek óta csak azért megyek, hogy jól érezzem magam. Nem az acél, hogy bárkit is megverjek, hanem, hogy jó legyen a kocsi, jól érezzük magunkat, és mindegy, hányadik helyen érünk célba. Ehhez nagyban hozzájárul, hogy Nyirád a kedvenc pályám, főleg, hogy most megint olyan fejlesztéseket csináltak a Pistiék, hogy megálltam csak a kapuban, és csak néztem, hogy hová érkeztem... Remélem, jó hétvégénk lesz."
Ifj. Kiss László (Mitsubishi EVO VI): "Már másfél hónapja nem ültem versenyautóban, csak remélni tudom, hogy ez nem jelent majd problémát a hétvégén. Az autót felkészítettük, mivel Máriapócson kicsit megegyengettem az elejét a döntőben, a rajt után, így a fényezését mindenképpen rendbe kellett tenni, de szerencsére műszakilag nem nagyon kellett a galiba után belenyúlni. Ott nagyon gyors akartam lenni, és feltettem mindent egy lapra - de nem jött össze.
Ez lesz a harmadik próbálkozásom az EB-n - eddig kétszer nem jött össze, műszaki hibák miatt. Most csak az a cél, hogy egy jóízűt versenyezzek, autózzak. Jó lenne felvenni a teljes mezőnnyel a versenyt, de azért azt látom, hogy nincs nagyon realitás-alapja, úgyhogy inkább az a cél, hogy a magyarok közt szeretnék tisztességesen helyt állni - mi azért közelebb vagyunk egymáshoz technikailag, mint az európai, helyenként gyári mezőnyhöz."
Bánkuti Gábor (Peugeot 206): "Jelen pillanatban hazaért az új motor, és annak a beépítésén vagyunk most, bár kicsit nehezíti a helyzetünket, hogy a műhelyünkből a komplett hátsó kipufogót ellopták, és most újra kell gyártani. Nem kis baj ez, de szerintem megoldjuk - csináljuk, és szeretnénk beleférni az időbe, mert ott akarunk lenni Nyirádon.
Szeretjük, mert nagyon jó minőségű, technikás pálya, bár nekünk kicsit hátrányos, mert elsősorban a motorerő dominál, de mindent megteszünk a minél sikeresebb szereplés érdekében. Természetesen a magyar versenyzőket is nagyra becsüljük, de elsősorban a külföldi mezőnyben szeretnénk minél előrébb végezni."
Majerszki Gábor (Suzuki Swift): "Fejleszteni nem igazán tudtunk, de a felkészítéssel már múlt szombat óta vagyunk készen: teljes vértezetben és nyugodtan várhatjuk a hétvégét. Greinbach-ban sikerült a magyar értékelés második és az abszolút tízedik helyen végeznem, és utána kezdtük a felkészülést a nyirádi EB-re - talán ez lesz az idei év legnagyobb durranása számunkra. A magyarok között egész évben megmérem magam, és most inkább arra lennék kíváncsi, hogy a nagy nemzetközi menőkhöz képest hol állunk.
Sajnos azzal tisztában vagyok, hogy mind technikailag, mint a tapasztalatok terén elég nagy a lemaradásunk, de a kihívás nagy, és a komoly tapasztalat lesz, ez egészen biztos. Lélektanilag ehhez nem is kaphatnánk nagyobb segítséget, mint hogy itthon, magyar szurkolók előtt versenyezhetünk. Eddig az EB-menőket csak a pálya széléről csodálhattam, de hogy most így versenyezhetek velük - ez szerintem minden magyar autóversenyző álma, úgyhogy igyekszünk ennek megfelelően teljesíteni is!"
Csegezi Ákos (Honda Civic): "Az autó teljesen jól áll: éppen bakokon, kerekek és elemek és minden nélkül - de haladunk. Most egy kicsit átalakult a greinbach-i versenyautó: most már végre megkapta a szélesebb futóművet, a nagyobb kerekeket, átalakítottuk az air-boxot, és ilyen apróságokat csináltunk most az EB előtt.
Saját magamhoz képest vannak csak elvárásaim: egy C döntőt mindenképpen szeretnék. Tavaly mentem ralicrossban először, és a nyirádi pálya már akkor is tetszett - most úgy hallottam, hogy átalakult az egész. Kicsit sajnálom, hogy nem lehetett előtte elmenni, és kipróbálni, de éppen azért kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz."
Újházi Béla (Opel Astra): "Már Nyirádon vagyunk, és a szerelőm, aki idén is felkészíti az autómat, Gorácz Béla - aki tavaly Közép-Európai Zóna Bajnok lett -, már a hétfőre elkészült mindennel, úgyhogy most már nyugodtan várjuk a rajtot. Fejlesztés annyi történt, hogy végre igazi versenygumikkal tudok menni - idáig nem nagyon volt lehetőségünk rá, hogy ilyeneket vegyünk, de most végre ennek is eljött az ideje. A motorunk is erősebb lett: már 225 lóerős. Nyirád a kedvenc pályám, hiszem tavaly az EB-n a 17. helyen tudtam lenni - nem jutottam ugyan a B döntőbe, de nagyon nagy élmény volt itt Európa élmenői ellen versenyezni. Nagyon tetszik a pálya, nagyon szeretnék gratulálni Jőrös Istvánnak és csapatának, hogy mindent összevetve Európa szinte legjobb pályáját hozták létre.
Csodálatos élmény Magyarországon, EB futamon indulni - ugyan már tavaly is nagyon sokan voltak kint, remélem a nézők száma idén csak nőni fog - köszönhetően a DuEnnek is, hiszen nagyon szépen be van harangozva a verseny. Szóval az élmény mindenképpen óriási, hiszen minden versenyző a saját közönsége előtt szeret versenyezni. Mivel csak két ralicross pályánk van itthon, leginkább külföldre kényszerülünk, ezért nagyon várom már a holnaputáni napot. Azzal tisztában vagyok, hogy mi, magyar versenyzők a technikai hátrányunk miatt nem nagyon rúghatunk labdába, éppen ezért ha valaki már a C döntőbe jut közülünk, ha már nagyon nagy eredmény lesz."