TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Már megint lenn...
Herczig Norbi - Nem akar engem ez a Mecsek Rallye...
2011-09-15
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
701674877
Napi oldal:
31159
Jelenleg:
2275
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Herczig Norbiék az idei évben hullámzó teljesítményt nyújtottak, jól jellemezte őket az „egyszer fenn – máskor lenn” kifejezés, de ezúttal újabb pech következett, hiszen a motor hibájából nem tudták befejezni a versenyt, lecsúszva ezzel az év végi dobogós helyezés lehetőségéről is. Norbival beszélgettem a mecseki eseményekről és egy kicsit már a jövőbeli terveiről, elképzeléseiről is.

mar_megint_lenn_1

Legutóbb arról beszélgettünk, hogy most majd pozitív dolgokról mesélsz, hogy jön még neked a Mecsek Rallye eggyel...
Valóban azt hittem, de úgy tűnik, hogy nem akar engem ez a Mecsek Rallye valamiért, most már két éve. Biztos valami rosszat tettem ott a Mecsek alján…

mar_megint_lenn_3

Idén egyszer már bejött nálatok is, hogy ami rosszul kezdődött, az jól végződött…
Most viszont nem így volt ez sem! A teszten tönkrement a versenyautó motorja, és beletették a tartalék motort, ami az elején nagyon-nagyon jól működött, de utólag számítgatva pont annál a kilométernél, amit az előzővel is mentem, elkezdett melegedni és nem is volt olyan teljesítménye. Nem mondhatnám, hogy ez a tény volt most a döntő a mi szereplésünkben, hiszen a hiba ellenére sem éreztem azt, hogy úgy mennék, ahogy kellene. Nagyon hullámzó volt a saját teljesítményem, akár egy körön belül is változott. Volt olyan gyorsasági, ami jól sikerült és az érzés is rendben volt, de volt olyan, ahol annyira görcsösen mentem, annyira óvatosan, hogy az egyszerűen nem én voltam! A második gyorstól kezdve úgy üzemeltünk ráadásul, hogy melegedett az autónk motorja. Bíztunk abban, hogy kibírja majd a verseny végéig, és nem is volt más választásunk, minthogy megpróbáljuk végigcsinálni a versenyt. A saját magam és az autó teljesítményével az első nap végén a harmadik helyen álltunk a magyar értékelésben, az IRC-ben a 10. helyen. Szerintem ez nem is adott okot arra, hogy elkeseredjünk, hiába nem tudtunk az első helyért versengeni. Második-harmadik hellyel az év végi dobogós helyünk meglehetett volna, de így ez is elúszott.

mar_megint_lenn_2

Már a rajtceremónia parcferméjébe füstölögve érkezett meg az autód, amitől többen kisebb frászt kaptak, Bútor Robi ominózus esete után...
Igen, ott is volt már probléma. Egy másik benzint használtak az olaszok erre a versenyre és szerintem itt volt a baj. Egyszerűen nem úgy működött tőle a motor, ahogy várták. Abszolút jó szándékkal tették ezt, hogy másik üzemanyagot hoztak, a gyáriak is ezzel mennek, azt remélték, hogy egy kicsi teljesítménynövekedés lesz, de nem lett, sőt... Valószínűleg nem volt meg a megfelelő hűtése, és a katalizátor olyan szinten túlmelegedett, hogy ott izzott és a hátsó lökhárító majdnem lángra kapott... Volt ott egy kis riadalom, de aztán folyamatosan nézegették, majd kicseréltek minden olyan alkatrészt, amit egy ilyen motormelegedésnél ki lehet cserélni, tehát folyamatosan próbálták enyhíteni a hibát, de alapvetően ezt nem lehet eltüntetni, ha a motorolaj hőmérséklete folyamatosan 130-150 fok körül van, akkor az az "álmos könyv" szerint sem jelent jót! Bíztunk, hogy kibírja… nem bírta!

mar_megint_lenn_5

Számomra úgy tűnik, hogy megint magadban látod a hibát?
Én mindig magamban keresem először! Éreztem most is, hogy nem megyek jól, benn hagyok, de amikor már az érzés jó volt és még mindig nem jöttek az időeredmények, akkor gondoltam ezt tovább. Azt hittem először, hogy a második gyorsasági szakaszon ott maradunk, mert amikor elfordultunk felfelé Lapis irányába, akkor volt először, hogy fura hangja volt a motornak. Kálmi ekkor mondta, hogy már mióta villog a lámpa... én nem figyelem a műszert, és Kálminak is mondtam, hogy hagyja, úgyis addig megyek, amíg megy a kocsi! Nem fogok csak úgy megállni! Itt már olyan csörgő hangja volt az autónak, hogy azt hittem fel sem érünk Remeterétig. Ez a motor nem az a motor volt.

mar_megint_lenn_8

Kívülről viszont nagyon szép volt az autód és ráadásként még körbe is hímeztétek?
Kalocsai minta volt rajta, mert amikor kiderült, hogy a Mecsek Rallye IRC futam lesz, mi már akkor tudtuk, hogy egy különleges megjelenéssel szeretnénk emlékezetessé tenni a futamot, valamint egy kis magyarságot szerettünk volna vinni ebbe az egészbe, és ez lett belőle! Nem Button és Hamilton után szabadon, mert mi ezt már korábban tudtuk és nekik ráadásul matyó hímzésük volt, nekünk pedig kalocsai... bár a kettő nem túlzottan áll messze egymástól!

mar_megint_lenn_4

Év elején beszélgettünk egyszer arról, hogy angol nyelvtanfolyamra jársz. Hogyan sikerültek a külföldi médiának tett nyilatkozataid?
Hosszú nyilatkozatba azért nem mernék kezdeni, de ahhoz képest, hogy egy bő fél éve tanulok angolul, nagyon sok dicséretet kaptam, még Kálmitól is, aki szinte anyanyelvi szinten beszéli az angolt. Volt, hogy az IRC rallyerádiójának egy-két tőmondatban tudtam válaszolni, amikor megkérdeztek. Erre nagyon büszke vagyok, és ami számomra még nagyon fontos, hogy folyamatosan, egész évben tudtam a mérnökünkkel személyesen beszélni. Úgy gondolom, hogy itt a téli szünet folyamán tudom még ezt kicsit tanulni és a jövő évben talán már segítség nélkül is boldogulni fogok.

mar_megint_lenn_7

Ha már a jövő került szóba, az angoltanulás mellett mit csinálsz még a szünetben?
Egyelőre nyalogatjuk a sebeinket! Nagyon nehéz volt így ez az év, és még egyszer így nem szeretnék versenyezni! Az elmúlt években abban az elegáns helyzetben volt részem, hogy elő tudtuk teremteni azt az anyagi hátteret, amitől egész nyugodtan tudtuk végig csinálni az évet. Nem mondom, hogy habzsi-dőzsi volt, de ez az év volt az - az elmúlt évek után - amikor nagyon nehéz volt és még egyszer így nem szeretném! Ha ezen nem tudok változtatni, akkor nincs értelme! Mindenképp az olaszokkal szeretnék továbbra is együtt dolgozni, mert nagyon-nagyon meg voltunk velük elégedve. Egyetlen egy műszaki hiba sem volt az idei évben, most is "csak" a motor, de erről meg nem ők tehetnek, hiszen az ládában érkezik a Skoda Motorsporttól, ők már csak beépítik és üzemel, ahogy üzemel. Látom, hogy hogyan működik egy ilyen profi csapat, és ha én elő tudom teremteni ennek a hátterét, akkor szeretném csinálni, ha pedig nem, akkor inkább nem szeretném csinálni! Muszáj, hogy találjunk új támogatókat, és muszáj a jelenlegieket meggyőzni arról, hogy egy kicsit "emeljük a téteket" és akkor vissza tudunk térni a normális kerékvágásba. Ez az év borzasztóan nehéz volt, persze ehhez hozzátartozik az a perec is, amit okoztam... Úgyhogy most ennyi, majd "folytköv"!

mar_megint_lenn_6

 

 

this_is_the_rallye_no_problem_9



apa_kocsit_hajt_7

Ez a hír most jelenik meg 6854. alkalommal
Share |
2011.09.09-11.
Intercontinental Rally Challenge 2011
CANON 45. Mecsek Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k