Az augusztus eleji STEFANI Baranya Kupával a honi rali bajnokságok visszatértek az aszfalt utakra. Több mint 100 nevező, több mint 100 km gyorsasági szakaszon mérette meg magát Komlón. Erről, és a soron következő, a legendás kisvaszari szakaszon tervezetett MARB versenyről kérdeztük Markó Tibor rendezőt.
A verseny óta eltelt már pár nap, milyennek értékeled a STEFANI Baranya Kupát?
A versenyzői és szakmai visszajelzések alapján jól sikerült! De ez nem ennyire egyszerű. Kezdem az elején: az engedélyeztetés folyamatában ezúttal is hangsúlyos segítséget kaptunk az MNASZ elnökségének 2 tagjától, Oláh Gyárfás Elnök úrtól és Móczár Péter úrtól, amit ezúttal is nagyon köszönök a Rallye2 bajnokság és a Historic Rallye Bajnokság versenyzői, mint elsődleges „kedvezményezettek” nevében is! Az előkészítő munka során és a helyszínen is kiemelt hangsúlyt fektettünk arra, hogy a szabályok által előírtakon túl teljesítsünk, ne csak a kötelezőt, az elvárhatót.
Újságírói szemmel ebből a leglátványosabb a belvárosi prológ volt, de talán a magas nevezői létszám is igazolta a törekvéseiteket.
Komló Város támogatásával ismét több ezer szurkoló előtt, a város főutcáján mutatkozhattak be a versenyen induló párosok, úgy gondolom egyértelmű közönségsikerrel. A nevezői létszám számomra is örömteli, még úgy is, hogy a versenynaptár szerencsétlen kialakítása (2 hét különbséggel 2 verseny – a szerk.) éreztette hatását. Az elmúlt „tizen-” év munkája, a versenyző centrikus törekvéseink és az idei évre meghirdetetett több, mint 100km gyorsasági szakasz együttesen volt hajtó erő e tekintetben. Versenyzői szemmel az is vonzó lehetett, hogy az étlapon a 9km-es szakasz mellett szerepelt egy 18km-es is.
Sokat költöttetek az időjárásra is?
Idén sem maradt el a nehezítő tényező, hiszen szárazon kezdtünk, majd jött egy kis eső, de csak a szervizbe és a 2. gyors 2. felére, majd ismét felszáradt az aszfalt. Tervezni sem lehetett volna izgalmasabbra. Ezt a szolgáltatást az égiektől kaptuk ajándékba, térítésmentesen.
A rallylive-on adott nyilatkozataikban a versenyzők közül sokan kiemelték a vizet és a csokit is.
Akkor a foglalkozás elérte célját! A célunk ezzel sem volt más, mint hogy egy picit otthonosabbá, barátibbá tegyük számukra a versenyt. Tudom, tudjuk, hogy a versenyautóban van meleg és langyos vizük, ezért azt nem kunszt pluszban osztogatni, de hűtött, hideg vizet, azt igen. Ennek van értelme és eredménye is, ahogy te is említetted.
A célban, az egyik felügyelővel beszélgetve derült ki számomra az is, hogy itt minden annyiba kerül, mintha Rallye 1-et rendeznétek, holott ez a verseny a Rallye2 és a Historic bajnoki versenye.
A hatóságok, az engedélyező szervek előtt nincs különbség autóverseny és autóverseny között. Minden költség tétel ugyan annyiba kerül, mint egy Rallye 1-es versenyen. A komoly feladatot az adja, hogy a nevezési díj csupán negyedannyi, mint a nagy tesónál. A verseny előtt a Berényi Ákos vezette MNASZ RSB biztosított arról, hogy látják és ismerik ezt a szituációt, éppen ezért anyagi támogatással igyekeznek segíteni a versenyt. Nem titok, a rendezvénynek erre is szüksége van, pláne úgy, hogy igyekeztünk, és talán sikerült is szebbet, többet, jobbat nyújtanunk a versenyzőknek.
…és a jól megérdemelt pihenés helyett egy legendával folytatódik a programotok: MARB futam Kisvaszaron.
Hét éves szünetet követően tér vissza a sprintes mezőny a legendás kisvaszari aszfaltcsíkra. A szakasz múltja és adottságai okán lett a verseny neve: a LEGENDA 2. Biztos vagyok benne, hogy ez a szakasz az egyik legnagyobb adrenalin-bomba a versenyzők számára, így most, a MARB futamon indulók sem számíthatnak másra, csak a fülükön kicsorduló adrenalinra.
Talán emlékszel, ezen a szakaszon navigáltam életemben először...
Hát persze! Holczer Danival és a kék 306-ossal mentél...
nem ma volt... :)
Mit kínál a LEGENDA 2?
A pálya több mint 7km mindkét irányban, és erre is, ara is akad benne leküzdendő feladat gazdagon! A Mecsekpölöske elág – Kisvaszar iránnyal kezdünk és ez lesz 3x, míg a Kisvaszar – Mecsekpölöske útvonal 2x. Ez az öt szakasz és közel negyven gyorsasági kilométer vár a bátor nevezőkre.
Őszintén! …kinek jó ez?
A MARB versenyzőknek kivétel nélkül, hiszen a verseny a MARB déli régiójának ötödik állomása! És Természetesen itt is rajthoz állhatnak a licencesek is!
Akár tesztelhetnek is itt a Rallye 1, Rallye2 és Historic versenyzők.
Úgy van! Az októberi pécsi évadzárónak minden bizonnyal része lesz a kisvaszari gyorsasági is, így erre kitűnő felkészülési lehetőséget nyújt a LEGENDA 2!
Hogy alakul a program?
Szombaton déltől az átvételek, és a pályabejárás vár a résztvevőkre, illetve aki lecsúszott az előnevezési zárlatról, nevezhet a helyszínen is. Vasárnap pedig versenyzünk reggeltől estig.
Versenykiírás?
A tervezetet leadtuk, az MNASZ RSB dolgozik rajta, így remélem napokon belül meg lesz a hivatalosan is jóváhagyott verzió, amit természetesen azon nyomban publikálni is fogunk!