RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
MARB futam Kisvaszaron
Interjú a rendezővel és részletes programajánló
2015-08-27
interjú és ajánló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
710385640
Napi oldal:
135901
Jelenleg:
2470
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

marb_futam_kisvaszaron_8

Az augusztus eleji STEFANI Baranya Kupával a honi rali bajnokságok visszatértek az aszfalt utakra. Több mint 100 nevező, több mint 100 km gyorsasági szakaszon mérette meg magát Komlón. Erről, és a soron következő, a legendás kisvaszari szakaszon tervezetett MARB versenyről kérdeztük Markó Tibor rendezőt. 
 
A verseny óta eltelt már pár nap, milyennek értékeled a STEFANI Baranya Kupát?
A versenyzői és szakmai visszajelzések alapján jól sikerült! De ez nem ennyire egyszerű. Kezdem az elején: az engedélyeztetés folyamatában ezúttal is hangsúlyos segítséget kaptunk az MNASZ elnökségének 2 tagjától, Oláh Gyárfás Elnök úrtól és Móczár Péter úrtól, amit ezúttal is nagyon köszönök a Rallye2 bajnokság és a Historic Rallye Bajnokság versenyzői, mint elsődleges „kedvezményezettek” nevében is! Az előkészítő munka során és a helyszínen is kiemelt hangsúlyt fektettünk arra, hogy a szabályok által előírtakon túl teljesítsünk, ne csak a kötelezőt, az elvárhatót. 

marb_futam_kisvaszaron_1
 
Újságírói szemmel ebből a leglátványosabb a belvárosi prológ volt, de talán a magas nevezői létszám is igazolta a törekvéseiteket.
Komló Város támogatásával ismét több ezer szurkoló előtt, a város főutcáján mutatkozhattak be a versenyen induló párosok, úgy gondolom egyértelmű közönségsikerrel. A nevezői létszám számomra is örömteli, még úgy is, hogy a versenynaptár szerencsétlen kialakítása (2 hét különbséggel 2 verseny – a szerk.) éreztette hatását. Az elmúlt „tizen-” év munkája, a versenyző centrikus törekvéseink és az idei évre meghirdetetett több, mint 100km gyorsasági szakasz együttesen volt hajtó erő e tekintetben. Versenyzői szemmel az is vonzó lehetett, hogy az étlapon a 9km-es szakasz mellett szerepelt egy 18km-es is.      

marb_futam_kisvaszaron_2
 
Sokat költöttetek az időjárásra is?
Idén sem maradt el a nehezítő tényező, hiszen szárazon kezdtünk, majd jött egy kis eső, de csak a szervizbe és a 2. gyors 2. felére, majd ismét felszáradt az aszfalt. Tervezni sem lehetett volna izgalmasabbra. Ezt a szolgáltatást az égiektől kaptuk ajándékba, térítésmentesen.

marb_futam_kisvaszaron_3
 
A rallylive-on adott nyilatkozataikban a versenyzők közül sokan kiemelték a vizet és a csokit is.
Akkor a foglalkozás elérte célját! A célunk ezzel sem volt más, mint hogy egy picit otthonosabbá, barátibbá tegyük számukra a versenyt. Tudom, tudjuk, hogy a versenyautóban van meleg és langyos vizük, ezért azt nem kunszt pluszban osztogatni, de hűtött, hideg vizet, azt igen. Ennek van értelme és eredménye is, ahogy te is említetted.

marb_futam_kisvaszaron_4
 
A célban, az egyik felügyelővel beszélgetve derült ki számomra az is, hogy itt minden annyiba kerül, mintha Rallye 1-et rendeznétek, holott ez a verseny a Rallye2 és a Historic bajnoki versenye.
A hatóságok, az engedélyező szervek előtt nincs különbség autóverseny és autóverseny között. Minden költség tétel ugyan annyiba kerül, mint egy Rallye 1-es versenyen. A komoly feladatot az adja, hogy a nevezési díj csupán negyedannyi, mint a nagy tesónál. A verseny előtt a Berényi Ákos vezette MNASZ RSB biztosított arról, hogy látják és ismerik ezt a szituációt, éppen ezért anyagi támogatással igyekeznek segíteni a versenyt. Nem titok, a rendezvénynek erre is szüksége van, pláne úgy, hogy igyekeztünk, és talán sikerült is szebbet, többet, jobbat nyújtanunk a versenyzőknek. 
 
…és a jól megérdemelt pihenés helyett egy legendával folytatódik a programotok: MARB futam Kisvaszaron.
Hét éves szünetet követően tér vissza a sprintes mezőny a legendás kisvaszari aszfaltcsíkra. A szakasz múltja és adottságai okán lett a verseny neve: a LEGENDA 2. Biztos vagyok benne, hogy ez a szakasz az egyik legnagyobb adrenalin-bomba a versenyzők számára, így most, a MARB futamon indulók sem számíthatnak másra, csak a fülükön kicsorduló adrenalinra.

thumb_marb_futam_kisvaszaron_9Talán emlékszel, ezen a szakaszon navigáltam életemben először...
Hát persze! Holczer Danival és a kék 306-ossal mentél...
nem ma volt... :)

marb_futam_kisvaszaron_5
 
Mit kínál a LEGENDA 2?
A pálya több mint 7km mindkét irányban, és erre is, ara is akad benne leküzdendő feladat gazdagon! A Mecsekpölöske elág – Kisvaszar iránnyal kezdünk és ez lesz 3x, míg a Kisvaszar – Mecsekpölöske útvonal 2x. Ez az öt szakasz és közel negyven gyorsasági kilométer vár a bátor nevezőkre.   
Őszintén! …kinek jó ez?
A MARB versenyzőknek kivétel nélkül, hiszen a verseny a MARB déli régiójának ötödik állomása! És Természetesen itt is rajthoz állhatnak a licencesek is! 
 
Akár tesztelhetnek is itt a Rallye 1, Rallye2 és Historic versenyzők.
Úgy van! Az októberi pécsi évadzárónak minden bizonnyal része lesz a kisvaszari gyorsasági is, így erre kitűnő felkészülési lehetőséget nyújt a LEGENDA 2!

marb_futam_kisvaszaron_6
 
Hogy alakul a program?
Szombaton déltől az átvételek, és a pályabejárás vár a résztvevőkre, illetve aki lecsúszott az előnevezési zárlatról, nevezhet a helyszínen is. Vasárnap pedig versenyzünk reggeltől estig.
 
Versenykiírás?
A tervezetet leadtuk, az MNASZ RSB dolgozik rajta, így remélem napokon belül meg lesz a hivatalosan is jóváhagyott verzió, amit természetesen azon nyomban publikálni is fogunk!
 
 
Ez a hír most jelenik meg 3442. alkalommal
Share |
2015.09.19-20.
Magyarország Amatőr Rallye Bajnoksága 2015
LEGENDA 2
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k