Markó Tibi beszél Nyirádról
Nyirád Rally 2007
2007-10-03
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
732017840
Napi oldal:
1762
Jelenleg:
1313
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Ifj.Markó Tiborral, a Marco Racing Team vezetőjével beszélgettem.
Tibi néha navigál, de legtöbbször versenyt rendez. A sok amatőr és sprint verseny, majd néhány rallye2-es viadal után a Nyirád Rally rendezőjeként kérdeztem az új versenyről:

Mikor volt itt utoljára rallyverseny?
Még sosem…
Vannak olyan sarokpontjai a versenynek, ami korábbi futamokon szerepeltek, de egyik gyorsasági sem szerepelt úgy, ahogy most fog szerepelni…


korábbi videónk a 2000-es nyirádi prológról

Tehát mindenkinek új lesz ez a helyszín és ezek a gyorsasági szakaszok, ugye?
Talán a Nyirádi Motorsport Centrum pályája ismerős lehet már néhány emberkének.

Hogy lett a Somogy Rally-ból Tapolca, majd Nyirád Rally?
Külső szemlélő számára úgy tűnhet, hogy viharos előélete lehetett ennek a versenynek, de ez közel sem volt így.
A versennyel együtt én is új vagyok az ORB rendezők táborában és remélem, hogy nem fogok szégyent vallani. Kaposváron több éve rendezünk versenyeket korábban Junior, legutóbb Rallye2 bajnokságban. Nem titkolt szándékkal, hogy a Kaposvár környékén található jó minőségű aszfaltos pályák felhasználásával egyszer majd egy első osztályú versenynek adhasson otthont Kaposvár. El is kezdtük ezt a munkát, 3-4 év erőfeszítésein vagyunk túl sok más segítőmmel egyetemben. Nagyon jól fogadták a Rallye2-es versenyeket a környéken is és sportszakmailag is sikert értünk el, hiszen volt év versenyei is a kaposvári futam. A Somogy Rally bejelentése után néhány hónappal világossá vált, hogy a területileg illetékes erdészet nem hajlandó partneri kapcsolatot létesíteni velünk, ami talán az ő szempontjukból érthető, de az előzetes együttműködésünk eddig nem erre utalt. Nagy szabású terveink voltak, hiszen ott is régen elfeledett pályákon szerettünk volna versenyt rendezni és szó volt Kaposvár utcáin megrendezett prológról is. Sok ajtón kopogtattunk és egyszer már azt vettem észre, hogy a korábbi ígéretekkel szemben már csak nekem kezd fontos lenni, hogy Kaposváron verseny legyen…

Neki kellett állni egy B terven gondolkozni…
Semmiképp sem szerettük úgy versenyt rendezni, hogy hívjuk a versenyt X Rallynak és közben az Y és a Z Rally pályáit használjuk…
Ekkor jött képbe a Balaton Felvidék.
Nagy köszönettel tartozom Lakatos Róbertnek és Tóth Iminek, akik segítségével nagy fogadókészségre találtunk a helyi erők tekintetében.
És ekkor találkoztam Jőrös Istvánnal, aki az utóbbi években a legtöbbet tette a magyar autó- és rallycrossért. A régi nyirádi rallycross pályácskából egy európai színvonalú Nyirádi Motorsport Centrumot épített az elmúlt évek alatt és az ő segítségével jött létre ez a koprodukció, amit először Tapolca Rallyként emlegettünk, majd miután egyre több minden szólt amellett, hogy Nyirád legyen a verseny központja, Nyirád Rallynak neveztünk.
Ezúton is szeretném megköszönni Jőrös úrnak a segítséget és azt a rengeteg munkát, amit befektetett és remélem, hogy a Nyirád Rally sokáig Nyirád Rally marad…

Nagy titok övezi a gyorsasági szakaszokat… Miért is van erre szükség?
Ez egy összetett kérdés. Nem akarok az új seprű jól seper cím birtokosaként tetszelegni és nem akarom megváltani a világot azzal, hogy betartatom a pályabejárás szabályait. Hiszen nem arról van szó, hogy idejön egy fiatalabb kölök és a csapatával majd jól megreguláz itt mindenkit, ugyanakkor az sem titok, hogy nem értek azzal egyet, hogy vannak versenyzők, akik a gyorsasági szakaszokat nem csak a kijelölt pályabejárás idejében látogatják és próbálják meg feldolgozni…
Sajnos ez sok esetben nem kontrollálható és sok esetben a rendezőknek sincs arra lehetőségük, hogy ezeket a pályákat hermetikusan elzárják.
Ez az egyik dolog…

A másik pedig, hogy ezzel a versennyel nem a carpe diem elv volt a mozgatunk, hanem egy öt éves tervet jelöltünk ki magunknak és a helyi erdészeti szervekkel ilyen szerződéseket írtunk alá. Az erdészet óvja és védi területeit. Közel megyünk nemzeti parkhoz, természetvédelmi területhez és fokozottan védik a saját tulajdonukat. Olyan megállapodás született, miszerint megakadályozzuk, hogy a rally miatt sérüljenek ezek a pályák és a környezet és nem hagyjuk, hogy mindenki keresztbe kasul autózzon, amikor csak akar.

A titkolózáshoz az is hozzájárul, hogy van része a versenynek, ami honvédségi területen zajlik, ahol aztán még inkább fokozott az ellenőrzés…

A verseny több olyan területet is érint, amelyek a tulajdonosaival hosszú-távú szerződésekben gondolkozunk és nekik külön kérésük volt, hogy óvjuk, védjük a területeiket. A pályabejárásban meghatározott időszakokon és természetesen a verseny idején kívül nincs lehetőség arra, hogy ezekre a területekre bárki beautózzon. A zéró tolerancia elve működik egyrészt a terület gazdái részéről a verseny rendezői felé, másrészt a versenyzők irányába a rendezőségtől.

Milyen minőségűek a pályák?
Olyan gyorsasági szakaszok kerülnek fel a magyar rally étlapjára, melyek ínyenc falatnak lesznek nevezhetők…
Talán legfrappánsabban azt mondhatnám, hogy a szombathelyi pályák minőségének és a veszprémi pályák technikásságának a keveréke. Olyan furcsa egyveleg, ami a magyar futamok közül is egyedülállóvá teheti ezt a versenyt.

Mit javasolsz, hol érdemes szállást foglalni, hiszen gondolom a nézők emiatt találgatják leginkább, hogy milyen gyorsaságik lesznek…
Nyilván olvasom én is a fórumot és olvasom a találgatásokat a gyorsaságikról, hogy hova bökjük a körzőt és hol méricskéljünk, hogy mi mennyire van az ismert pontoktól…
A két legközelebbi olyan helység, ahol szálláslehetőségek vannak szép számmal, az Sümeg és Tapolca, de az sem jár rosszul, aki Veszprémben foglal szállást.
Lesz olyan gyorsasági szakasz, aminek a belső része a tulajdonos kérésére nézőktől elzárt, de ennek ellenére még itt is javaslunk olyan részt, kanyart, ahova külön nézői pontot alakítunk ki. Ezeket a pontokat a térképek megjelenését követően a nézők számára is egyértelművé tesszük. Külön készítünk nézi térképeket a duenhu segítségével, amin láthatóvá tesszük a kitelepített büféket és egyéb szolgáltatásokat és ezek nyilván nem egyenes szakaszokon, hanem izgalmasnak talált helyeken lesznek.


korábbi videónk a 2000-es nyirádi prológról


A központ a Nyirádi Motorsport Centrum lesz, ez a versenykiírásból is kiderült…
Mi várja a nézőket itt?
A verseny bázisa lesz itt. Pénteken a gépátvételeken után itt lesz a prológ, szinkronpályán. Kultúrált parkolási lehetőség mellett tudják minden nap a szervizpark eseményeit végigkísérni az idelátogatók, valamint valószínűleg nem árulok el nagy titkot, hogy minden nap az utolsó gyorsasági szakasz is itt lesz megrendezve, körgyorsasági jelleggel, a prológtól kicsit különbözően.

Természetesen a szombati napon a Rallye2 bajnokság mezőnye is szerepel a programban, négy helyszínen követik az ORB mezőnyét.

Mikor lesz nevezési lista?
Október 1-én volt nevezési zárlat és napokon belül beérkezik az összes nevezés, reméljük a magyar posta is így akarja. A héten megkezdődik a szakmai munka, hogy ebből valamilyen nevezési lista születhessen.
Most szeretném a versenyzők figyelmét felhívni arra, hogy ne lepődjenek meg, ha feltételesen kerülnek fel a nevezési listára. Javaslom, hogy mindenki nézzen utána, hogy rajta van e még a sportorvosi listán, ami az MNASZ honlapján elérhető és tegye meg a szükséges lépéseket, hogy ne legyen gátja a versenyen való indulásának. (Felfüggesztett versenyzők listája)


Kérjük a nézőket, hogy tartsák be a szabályokat és a rendezők kéréseit.
Nyirádon lesz belépő, az ára nem fogja meghaladni egyik korábbi rendezvény belépőjének az árát sem és a jegy mellé színes műsorfüzetet is kap a néző, térképekkel, interjúkkal.

Szeretném, ha a Nyirád Rally öt év múlva is a versenynaptárban szerepeljen…

Várjuk még az előfutók jelentkezését!

Ez a hír most jelenik meg 6163. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k