TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Másodszor is bajnok Szilágyi
Horvát bajnokság 2009
2009-11-22
interjú • grf - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
701674721
Napi oldal:
31003
Jelenleg:
2273
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Néhány elvetemült ralifan, még biztos emlékszik a 2001-2002-es évekre, amikor Szilágyi Jani előbb egy 106 S16-al, majd egy 306 S16-al riogatta a nagyobb kategóriák versenyzőit a hazai gyorsaságikon. N2-ben és N3-ban is olyan eredményeket ért el, amit a mai napig még megközelíteni sem tudtak ezekben a géposztályokban. Aztán egy kevésbé sikeres év után úgy döntött, hogy déli szomszédunknál próbál szerencsét, és döntése helyességét rögtön egy abszolút bajnoki cím igazolta. Azóta is a horvátországi gyorsaságik csúszós, fehér aszfaltját koptatja, meglehetős sikerrel. 2004 után, 2009-ben ismét sikerült elhódítania a bajnoki címet, attól a Juraj Sebalj-tól, aki csapattárs, barát, és ellenfél is egy személyben. Az immár kétszeres Horvát abszolút bajnokot, Szilágyi Jánost faggattam a fentiek apropóján.

A poreci verseny, a horvát bajnokság befejező futama volt az elmúlt hétvégén. Három ponttal vezetted a bajnokságot a verseny előtt, ami azt jelentette, hogy a bajnoki címhez elég, ha közvetlenül Juraj Sebalj mögött érsz célba. Sokan drukkoltak neked és követték a versenyt itthonról, a számítógépet figyelve. Hogy készültél, milyen volt a verseny előtti heted?   
Elmondom neked a valóságot, azt, amit a számok nem mesélnek el. Az egész történet ott kezdődött, hogy mindkét autó, már egy héttel a verseny előtt készen volt, csak egy utolsó ellenőrzés volt vissza, amihez kellett egy mérleg, amivel a talpterheléseket, azaz az egy kerékre eső súlyt tudjuk mérni. Úgy volt, hogy a mérleget Katica (Katona Zoltán) hozza a hét elején, de elfelejtette, így Asi-tól kértem kölcsön, amivel szerdán megmértük az autókat. Juraj autója tökéletes volt, viszont az enyém valami katasztrofálisan rosszul ált, a két első kerék között 160 kg különbséget mértünk. Asi segítségével nekiálltunk beállítani a rugófeszítéseket, ami sikerült is, viszont a futómű-geometriát már nem. Az autók felkerültek trélerre és elindult a csapat Porecbe, ahova csütörtök este meg is érkezett.
Gondoltam, majd lent megoldom a futómű állítását pénteken. Csütörtökön felvettük az itinert, nekiálltunk bejárni a pályákat, amik közül kettő teljesen új volt, a másik kettőt már ismertem. Az előzetes hírek arról szóltak, hogy az új pályák teljesen titkosak, csak a pályabejáráson lehet, majd menni rajtuk. Nos, a hivatalos pályabejárás alatt rajtam kívül, szinte senki nem volt a pályákon, ennyit a titokról! Szerencsére aránylag egyszerű, könnyen felírható gyorsaságik voltak, így nem volt gond, nem múlott rajta semmi. Aztán pénteken ebéd után mentem a kocsival pár kört egy régi gyorsasági szakasz lezárt részén és rájöttem, hogy nagy a baj! Az autónak semmi köze nem volt, ahhoz, amit addig megszoktam, teljesen máshogy kanyarodott, mindent át kell állítani. Gyorsan nekiálltunk csavargatni a futóművet, de nem sok idő volt, mert rohanni kellett a két új, számomra ismeretlen pályát felírni. Elmondtam a srácoknak mit, hogyan, milyen értékre állítsanak, és mentünk tréningezni. Este, mikor visszajöttünk már alig láttunk, de gyorsan beültem a versenyautóba, és mentem vele néhány kört, hogy ellenőrizzem a beállításokat, majd tovább finomítottunk rajtuk. Szombat reggel megint mentünk ki a pályákra, de 11-re vissza kellett érni a gépátvételre, ahol szerencsére gyorsan végeztünk. Gondoltam, még csak 11 óra van, a tréning kész, a gépátvétel megvan, és van még 4 óránk a rajtig, eszembe sem jutott a rajt előtti Parc Ferme. Nyugodtan állítgattuk a futóművet, mikor érkezett egy telefon, hogy hol vagyunk, mert már minden autó gyülekezik a Parc Ferme előtt, és 2 órakor ott kell lennie mindenkinek. Futómű beállítás félbehagyva, rohanás a kocsival a Parc Ferme-be. Benzin annyi volt benne, hogy kibírja az első gyorsaságit, gumi az volt fenn, amivel szállítottuk, futómű még mindig össze-vissza állt…hú, tiszta káosz volt minden.

A nagy kapkodásnak meglett a következménye...
Meg se néztük a szuperspeciál pályáját, előtte elmentünk és gyorsan feldiktáltam, mondtam Aliznak, hogy kiabáljon, mikor az utolsó körben ki kell menni. Nem néztem meg a papírt rendesen, így rosszul diktáltam fel a pályát, az utolsó körben kihagytam egy kombinációt, és a szuperspeciálon egyenesen kimentem a pályáról. Ezen a prológszerűségen iszonyatosan rosszul viselkedett az autó, de mégis jó érzéssel autóztam. Kiérünk, nézem az időt, és látom megvertünk mindenkit, hát nincs itt gond, csak Saskin ment ilyen jó időt! Visszamentünk a Parc Ferme-be, ahol a többiek mondják, hogy baj van, mert elrontottam és rossz helyen jöttem ki. Akkor ennyi volt a Porec Rally, gondoltam, mert a kiírás szerinti 3 perc büntetést, ezen a 90 km-es versenyen nem lehet ledolgozni. Mondtam Jurajnak, hogy a csapat pakol, én meg ott maradok segíteni neki a versenyen. Juraj rögtön felajánlotta, hogy beszél az apjával - aki a versenyigazgató volt - de én úgy gondoltam, hogy ez nem lenne helyénvaló, főleg úgy, hogy mi, ketten küzdünk a bajnoki címért. Ment az okoskodás és közben jött egy SMS a versenyirodáról, amiben közölték velem, hogy a felügyelő testület, a versenyzők kérésére (!!!) úgy döntött, hogy a 3 perces büntetésemet 30 másodpercre módosítja, amúgy meg további kellemes tartózkodást Horvátországban és jó versenyzést kívánnak. Érted ezt??? A versenyzők aláírást gyűjtöttek, hogy mérsékeljék a büntetésemet és ne egy tévedés döntse el a bajnoki címet! Mondjuk a 30 mp sem volt kevés, főleg úgy, hogy ott volt Gassner és Patric Sandel is, de ezek után nem tehettem meg, hogy nem indulok el a versenyen.

A verseny számodra jól alakult, ha nincs a 30 mp büntetésed, akkor simán vered a német bajnok Hermann Gassnert és a VB menő Patric Sandelt is.
Vasárnap elindultunk, és az első gyors után rögtön a hetedik helyen találtam magam, a másodikon volt egy túlcsúszásom, meg kellett fordulnom és úgy visszajönni az útra. A harmadikon már "vicsorogtunk" egymásra Juraj Sebalj-al, a negyedik után meg Sandel emberei már nézegették az autóinkat, méregették a gumihőmérsékletet és nem értették mi történik. Hozzáteszem, Ők körönként rakták fel az új gumikat, mi meg fejenként négy új gumival megcsináltuk az egész versenyt. A nyolcadik gyorsaságin, Sandel odakoppintotta a hátulját, aminek következtében az egész hajtása szétesett, majd a váltója is. Már harmadik helyen voltam és a második helyen Gassner volt előttem 20 mp körüli előnnyel.

Úgy mentél végig a versenyen, hogy azt hitted Gassnert kell legyőznöd a bajnoki címért.
Én végig azt hittem, hogy a Gassner nevezett, és értékelik a bajnokságban, bár Ők elég sokszor mondták, hogy csak szabadságon vannak, de nem igazán értettem miért hangsúlyozzák ezt ennyire. Jött az a gyorsasági, amit nagyon szeretek, ahol eddig az enyém volt a pályacsúcs, de most a Juraj jobbat ment, viszont én is siettem és adtam 6-ot vagy 7-et Gassner-nek. Mondom, ebből még akármi is lehet. Mentünk vissza szervizparkba, ahol mindenki gumit cserélt, csak mi nem. Megint kimentünk egy körre, amit nagyon lenyomtam a sötétben, lámpasorral, de a körgyors miatt az első kanyarban utolértem Sasa Stanisic-et. 3km-t "botoztunk" utána negyedik fokozatban, ott, ahol 5. leszabályzáson kellett volna menni, nagyon sokat bent hagytunk. A következő gyorson lecsapódott a pára és csúszott nagyon, itt sikerült nyernem, és 7 mp körül adtam a Gassnernek. Kiszámoltam, hogy maradt 11 vagy 12 mp hátrányom, amit nem lehetetlen behozni az utolsón. Mindent kipakoltam az autóból, minimális benzin volt csak benne, és mentünk mintha az életünk múlott volna rajta, áttoltam mindenen, olyanokat vállaltam el, hogy azóta sem tudom, hogyan úsztuk meg, mégsem sikerült! A gyors végén ott álltak Jurajék és Gassnerék a beíró után, mi megálltunk, hogy gratuláljunk neki a bajnoki címhez, erre Ő ölelgetett és mondta, hogy én vagyok a bajnok! Kérdezem tőle, hogy mi van, nem tudsz számolni? Te nyerted, Gassner a második, én csak a harmadik vagyok, az meg nem elég! Erre Gassner navigátora megint kezdi, hogy Ők csak szabadságon vannak itt! Akkor esett le, hogy mit akartak ezzel egész versenyen mondani! Valóban neveztek a versenyre, elindultak, de mivel látták, hogy nagyon szoros a bajnokság, így a nevezésüket úgy adták le, hogy eredményük ne számítson bele a bajnoki értékelésbe! Kezdtem magam szarul érezni, Juraj segített a büntetésem csökkentésében, most meg elhappolom előle a bajnoki címet, nem jó ez így! Közöltem vele, hogy ki fogok késni egy időellenőrzőn, hogy elém kerüljön a következő, aki értékelve van a bajnokságban és Ő lesz a bajnok. Erre majdnem megvertek, még a szervizparkban is arra figyeltek, hogy nehogy szándékosan elkéssek valahol, szabályosan berugdaltak a saját autómba, és mondták, hogy a bajnok az én vagyok, de jövőre várnak és folytatjuk!

Volt itt egy előre elkészített kérdés, ami így hangzott: miért olyan jó a horvát bajnokságban versenyezni? Ezt most kihagynám, talán nem kell hozzá külön magyarázat!
A versenyzők lent aláírták, hogy csak 30-at kapjunk, hogy tudjunk meccselni, legyen esélyem. Életem egyik legnagyobb élménye volt így autózni, nagyon jó volt. Ahogy ezen a versenyen mentem, úgy a Peugeot 306-al mentem utoljára, 2002-ben!

Egyébként az éved milyen volt a horvát bajnokságban?
Az történt, amit már nagyon régóta szerettem volna, végig - versenyről-versenyre - gyorsultam. Az összes időm sokkal jobb ugyanazokon a gyorsokon, mint tavaly. Ina Croatia Rally-n volt egy csomó S2000, és abszolút negyedik időket szaladtam a vége fele. Opatijában második lettem a Juraj mögött, de ott már nagyon "fickós" időket autóztam, csak elrontottam a gumiválasztással. Én vezettem, csak leesett az eső, és slick-kel kellett odamennem esőbe. Utána, a következő versenyen hatalmas meccset vívtunk, ott is sokkal közelebb voltam a Juraj-hoz, mint tavaly. Porec…az meg a szívem csücske, soha nem felejtem el.
 
Mi volt a navigátorváltás oka? Miért szállt ki Dienes Babszi?
Sajnos egészségügyi problémái voltak és az orvosa - finoman szólva - megmondta neki, hogy tartózkodjon ettől a sporttól. Ezúton is köszönöm Dienes Babszinak, Vörös Aliznak és Arany Virágnak az idei munkát. Jó volt velük versenyezni!

Miért ragaszkodsz a női navigátorokhoz?
Nem akarom megbántani a férfiakat, de egy nő, ha már ilyesmire szánja el magát, akkor biztos, hogy precízen és pontosan fogja csinálni a dolgát.

Az egész pályafutásod alatt egy férfi navigátorod volt csak?
Igen, a Kerekes Joti, de neki is hosszú haja van! :)

Az azért komoly, hogy megnyered a horvát bajnokságot vasárnap este Porec-ben, és hétfőn reggel autóvezetést, vagy éppen repülőgép vezetést oktatsz Veszprémben.
Rengeteg tanulóm van, 14 a teherautón és 17 embert repülni tanítok jelen pillanatban. Sok tanulóm volt lejelentve vizsgára, ezért vasárnap este fél 11-kor hazaindultam. Beértem az irodámba hajnali 4 órakor, lefeküdtem kicsit aludni, és reggel 7-kor már a teherautóba ülve álmodoztam a csillogásról, miközben Veszprém útjait szeltük, és azon gondolkodtam, hogy milyen gyorsan múlik el a világ dicsősége, mennyire jó volt 12 órával ezelőtt, ott lent a tengerparton, a dobogó tetején!
 
Juraj Sebalj autóját is a Te csapatod készíti fel a versenyekre és ott is közös a szervizetek. Elég kényes helyzet, hogy egy bajnokságban, a két nyerő ember egymásnak szervizel, nem volt ebből gond?
Úgy hidd el, hogy sosem! Nagyon figyeltem arra, hogy a mérnök mindig egyformán programozza a két autót. Amit magamnak kitaláltam, azt mindjárt rátettük Juraj autójára is kérdés nélkül. Az autóját teljes egészében én állítottam be, Ő csak beleül és megy vele, néha a gátlón teker egyet, hogy keményebb, vagy puhább legyen. Nagyon jóban vagyunk, tanítottam őket repülni is.

Hat éve versenyzel már Horvátországban, jövőre mit tervezel? Láthatunk itthoni futamokon?
Biztos, hogy megyek itthon két versenyen, a Mecsek és az Eger van tervben. Nagyon elgondolkodtam a szlovén bajnokságon is, nagyon jó pályáik vannak, nagyon jó szervezés, nagyon tetszik. Közel van, pillanatok alatt lent vagy, és olcsó. Lemész, pénteken tréning, szombaton gépátvétel, 10 órakor rajt, délután 1-kor megállítják a mezőnyt, ebédelsz, majd versenyzel tovább este 6-ig, utána meghívnak este egy frankó vacsorára, díjkiosztó, és mehetsz. Versenyeztél 100 km-t, jól érezted magad, nem cseszted szét az autódat! - mi kell még?

A horvát bajnokság is érdekel, továbbra is?
A kettő, az sok egyszerre. Lehet, hogy Ina Croatia-ra és egy Porec-re, elmennék, de az egész bajnokság nem valószínű. Lehet, most eljött a pillanat, hogy körbenézzek, és vagy haza kell jönni, vagy elmenni Szlovéniába, Szlovákiába. Szerencsére a szponzoraimnak mindenhol vannak érdekeltségeik, így mindenhol jó!

Ez a hír most jelenik meg 7985. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k