Megen kicsurgott a sárga a pelusból, és pont appu fejére!
eresbé le.... sport tanács
29-30.-án volt az Oroszlány rallye. Egy a versenyt érintő RSB határozat (90/2015), az esemény után 08. 31.-én jelent meg hivatalosan az MNASZ oldalán. (nem volt végrehajtási, nem találtam a hivatalos oldalon, abban nem szerepelt:)). Ez is szabálytalan, de ettől sokkal nagyobb locs (fél deci sárga) az ST fejére, hogy a határozatban (már sokadszor) a végvári vitézek szabályt, arvsz-t módosítottak! Ezt csak a Sport Tanács tehetné.
Persze tehetik, mert engedik, meg nincs is elfogadott arvsz, azt olvadáskor visszapostázta javításra a legfelsőbb sportszakmai szerv. (nem nemi)
az újabb 2 deci sárga:
Egy többszörösen módosított, betarthatatlan, átgondolatlan, értelmetlen Sport Tanácsi határozat uccsó verziója így szól:
151/2015 Sporttanácsi határozat, 2015.07.02.
A Sporttanács a 115/2015. sz. határozattal módosítva hatályba lépett, 103/06 sz. határozatát az alábbiak szerint módosítja:
A Rallye2 versenyek tekintetében 2015. április 15-től nem tervezhető olyan gyorsasági szakasz, ahol
az elérhető átlagsebesség meghaladja a 120 km/h-t, valamint a MARB sorozatokban nem tervezhető
olyan gyorsasági szakasz, ahol az elérhető átlagsebesség meghaladja a 100 km/h-t.
Az adott gyorsasági szakaszt a versenyből AZONNAL TÖRÖLNI kell, amennyiben azon a Rallye2 verseny vagy a MARB VERSENY ABSZOLÚT ÉRTÉKELÉSÉBEN SZEREPLŐ VERSENYZŐK BÁRMELYIKE A FENT RÖGZÍTETT ÁTLAGSEBESSÉGEKET MEGHALADJA.
Fenti határozatot a Sporttanács 4 igen szavazattal elfogadta.
Ezeket a kilométerperórákat valaki szóvá tette, azonnal reagáltak:
Minden jó, mit ugatsz! A Duenen rossz kilométerek szerepeltek! 7400 méteresek voltak a gyorsaságik, úgy már jó minden, 100 alatt van.
Már megen ez hiteltelen (fővitéz minősítése) Duen! Hiteltelenül elírta!
Léptem fel rögtön a hiteles MNASZ oldalra! Na, mit találtam? A lezajlott 15 MARB BAJNOKI futam egy kiírását sem! :):):)
Még jó, hogy van a MARBosoknak ez a Duen srác! Nála megtaláltam az oroszlányi kiírást.
A kiírásban 7,4km-esként szerepelnek a gyorsaságik.
És most én röhögtem, de nagyon:
gy3 7,4 km Vörös – Vörös 4. kat. 4:15,5 104,26 km/h!
gy5 7,4km ifj. Fogarasi-Brettschneider 5. kat. 4:25,7 100,26 km/h!
Még így is több, mint 100 km/h :):)
Utólag már nem törölhető, mert azonnal kellett volna törölni a határozat szerint. :):)
Megérdemlik a sárgát, rendesen.
Végváriak elfoglaltak! Hónapok óta folynak a vizsgálat hegyek 64, 68, 70…… határozatok szerint.
De legalább van MARB bajnokság állása!
5-ös kategóriában olyan versenyző szerepel az ötödik helyen, akinek sem igazolványa sem licence sincs. :) Igaz, a 272 abszolútban felsorolt párosból, csak kb. 30-nak van igazolványa.
Bizonyára a Rendező az előírások szerint időben leadta a verseny biztonsági tervét a Szövetség felé. Elméletileg tehát tisztázott a lassítók száma és elhelyezkedése mind a két irányban. Vajon milyen meggondolásból tartja vissza ezt az információt a nyilvánosság elől?
Értem én, hogy melegben nyúlik az aszfalt, hidegben meg összemegy.
Konkrétan csak arra lennék kíváncsi, hogy hány lassítóval lesz megrendezve a gyors. Ez az infó még hiányzik a kiírásból, a lehetséges nevezőknek viszont nem mindegy.
balli!
Manapság egyik napról a másikra, hirtelen hűl vagy melegszik a hőmérséklet. Ez olyan markáns változásokat hozhat akár a futott idő, akár a megtett távolság tekintetében, hogy nem győzöl majd csodálkozni.
Fogadok egy defektes pótkerékben, hogy a verseny végén, a "nahát, éppen szabályos" felkiáltással üdvözölheted a leggyorsabb km/óra átlagot.
"Régen sok OB futamot rendeztek itt, utána az Ralitúra kedvelt színhelye volt, csakúgy, mint a Sprint futamoké. Most MARB verseny lesz, reméljük akár jövőre újra Rallye2 és Historic is legyen."
öö, izé, András csak szólok hogy alig két hónapja volt itt Rally2 verseny.
Mindenesetre egy pályarajzot is szívesen vennénk, hány lassító lesz, mert a rally2 az P14-et nem nézve is 118-as átlagot ment itt. Tempós pálya, a 100-as átlaghoz (hülye szabály) meg kell szórni lassítóval csúnyán.
De a szabály ezt mondja:
"A versenykiírást a verseny adminisztratív átvételének napja előtt legalább 45 nappal (rallye esetében 60 nap) kell az MNASZ Titkárságára benyújtani a kiírás jóváhagyási díj egyidejű befizetésével, melynek összegét a mindenkor érvényes díjtáblázat tartalmaz."
A biztonsági tervet pedig:
(amiben kellene lenni útvonalnak is)
"A verseny rendezőjének a jelen dokumentum alapján elkészített biztonsági tervet a verseny adminisztratív átvételének napja előtt legalább 30 nappal az RSB-hez jóváhagyásra be kell nyújtania. Az MNASZ RSB-nek a beérkezést követő 5 napon belül, (legkésőbb a versenyt megelőző 25. napig) van lehetősége az esetleges elvégzendő módosításokról tájékoztatnia a rendezőt.
Amennyiben a szükséges dokumentumok határidőre történő benyújtása nem történik meg, az RSB vezetője intézkedhet a rendezvény naptárból történő törléséről, a rendezvényre vonatkozó hozzájárulás visszavonásáról."
103/08
A Rallye 1 és Historic licenccel rendelkező versenyzők, az ORB kivételével rallye versenyeken csak értékelésen kívül, teszt jelleggel vehetnek részt. A rendezők a Rallye 1 és Historic licenccel rendelkező versenyzők vonatkozásában, a MARB rendezvények esetén, nem hozhatják nyilvánosságra az elért időeredményeket.
Fenti határozatot a Sporttanács 4 igen szavazattal elfogadta.
Tisztelt tóth!
Még nem találkoztam az említett MNASz határozattal, de ha valóban létezik ilyen megkülönböztetés licences és licences között, akkor én kérek elnézést.
/ezek után gondolom az előfutókra is tudsz valami jogi csűrcsavart, ahogy a balli által említett átlagsebességre is/
Tavaly ez a szakasz még 8,5 km volt, most csak 7,7.
Legyünk jóindulatúak számoljunk a 7,7-el. Az V-ös kategória nyertese 4,20 -on belül jött le
(voltak tőle sokkal gyorsabbak, de legyünk jóindulatúak azokat most ne nézzük):
több mint 106 km/h átlag.
"a MARB sorozatokban nem tervezhető olyan gyorsasági szakasz, ahol az elérhető átlagsebesség meghaladja a 100 km/h-t. Amennyiben bármely versenyjármű a fent leírt átlagsebességeket meghaladja, úgy az adott gyorsasági szakaszt a versenyből haladéktalanul törölni kell."
Namivan?
Minden szabály annyit ér amennyit betartanak belőle.
Ez semennyit.
Pedig a rendező megtett mindent.
9 és 10 db lassító volt irányonként. Nem a szabványos hanem 4 soros! Ez már a versenyzők szívatása, szlalom kategória. És még így sincs meg az átlag, nem vagyunk egy alpesi szerpentines ország na.
T. Ortodox. A rendezőség helyesen járt el mivel az "MNASZ határozat" úgy szól, hogy csak a(z) R1 licencel rendelkező versenyzők időeredményét nem hozhatják nyilvánosságra semmilyen egyéb nem ORB futamon.
No kérem, nem véletlenül lettek -újra- a rallye bizottság tagjai, a kazári rendező és a versenyigazgató.
(ma is nyilvánosságra hozták az előfutók és a licencesek eredményeit)
Igen volt!
"Korrekt konzultációt" tartottunk Veletek! A tavalyi szezon alatt a hozzánk eljutott versenyzői észrevételeket, kéréseket, panaszokat megvitattuk, egyeztettük Veletek. Úgy gondolom
egy-két kérés kivételével mindenben a versenyzők véleményét építettük be a 2015. évi szabálytervezetbe. A konzultációk után leültünk az összes MARB-os rendezővel, közösen, mindenki beleegyezésével alakítottuk ki a szabályzatot. Közben az égből pottyant vitézek vették át a hatalmat, összekuszálták a szabályzat, jelentős részét.
Most az a szabály, hogy nincs szabály. :):)
A Sporttanács még nem fogadta el a visszadobott szabályzatot. :):)
"...az első 10 rajthoz állás alatt összegyűjtött pontok összessége adja a szerzett pontok számát."
Volt erről tavaly egy korrekt konzultáció. Ott voltak a versenyzők, rendezők, az MNASZ képviselői.
Megszavaztuk, hogy 8 futam számítson bele a bajnokságba.
A szabályzatba belekerült tíz. Megint nyer a pénz.