Mayer Gábor argentin versenye
Mayer Gábor - Tagai Róbert - Subaru Impreza
2008-03-31
információ • Répa Kata
h i r d e t é s
Összes oldal:
737571227
Napi oldal:
114780
Jelenleg:
1118
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 5.futam után
1. Kasza Kristóf
959
2.
Fónagy Kristóf
946
3. Gönczi Dániel
873
4. Osztás Ábel
794
5. Kozsuk Péter
787
6. Suborits Péter
786
7. Végh Krisz
783
8. Bíró-Ambrus Roland
759
9. Balogh Richárd
714
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Mayer Gábor - Tagai Róbert - Subaru Impreza
Argentin Rallye - 2008. március 27-30.

PÁLYABEJÁRÁS

Mayer Gábor és Tagai Róbert a tavalyi angliai bemelegítés után az idén Argentínában rajtol el elõször a világbajnoki sorozatban. Gábor az idén még nem ült túl sokat az autóban, így az elsõ nap biztosan a ráhangolódással fog eltelni, és ha az sikerült,  jöhet a normál tempó.

"Jók a pályák, bár a péntekiek nem igazán tetszenek, azoktól nagyon félek. Azokon a pályákon tipikusan egy hiba elég, hogy kiállj, és még "szuper raliban" sem tudsz elindulni. A szombat viszont nagyon tetszik, az nagyon lobogós, inkább az fekszik nekem, de a vasárnapiakkal sincs baj. A pénteket valahogy majd túlélem, és ugyan úgy mint Angliában, az elsõ napot itt is szerényebben teljesítem.

Robi nagyon felkészült, zsigerbõl megoldja a feladatait, inkább az a gond, hogy abszolút szárazok voltak a pályák, amikor felírtuk, most meg tegnap óta esik. Ahogy néztem, itt sokan vakargatják a fejüket, hogy hogyan tovább, hiszen hömpölyög a víz a pályákon.

Nagyon hasonlít a Veszprém Rally talajához, az a különbség, hogy nagyon mélyre lehet esni. Van melletted egy jelképes kõkorlát, ami nem egy túl masszívnak tûnõ védelem, alattad meg 3-400 méteres szakadék, de ezzel jobb nem foglalkozni, hanem úton kell autózni.
A péntek tehát mindenféleképp azzal telik majd, hogy belerázódjak, és vigyázzak az autóra, de szerintem nem lesz gond."

PÉNTEK

Gáborék elégedettek lehetnek a pénteki eredménnyel, hiszen a nap közepére a 37. helyrõl induló páros a 27.-re tornázta fel magát. A nap végére, kilenc szakasz után pedig a 26. helyre hozták a Subarut, ami kategóriájuk 14. pozícióját jelenti.

A pénteki elsõ kör után:
"Az elsõn lejöttünk, nagyon nagy ködben, a másodikon amikor felszállt a köd, már jobban éreztük magunkat. Aztán egy bal kettõben megforogtunk, negyedik telin, ami nem esett jól. Az volt a baj, hogy lefulladt az autó, és 50 másodpercig indítóztunk, mert nem akart beindulni. Fogy az autó nagyon, a lengõkar lelazult, a kormányközép elment, a hátsó difinél állandóan hibát jelez, de amúgy jó minden."
"Hihetetlen, hogy mennyi ember van a közúton és a gyorsaságin. Úgy sikoltoznak, hogy még a hangos kocsiba is behallatszik. Én meg hülye vagyok, mert ott is keresztbe megyek, ahol nem kéne, de élvezzük nagyon!"

A nap végén:
"A második körben nagyon rossz volt a pálya, minden leszakadt az autóról. Annyira szét volt járva, hogy a kartervédõn autóztunk, még a sárvédõ is leesett, pedig nem mentünk neki semminek. Megpróbáltunk nagyon óvatosan, nagyon lassan menni, hogy ne legyen baj. Nem tudom, a többiek hogy csinálják, hogy gyorsak is, és baj sincsen. Mi lassan megyünk, és akkor is széthullik minden, pedig jó az autó. Nem értem. Talán a hatodikon gyorson tudtunk egy jót menni, ott jól éreztem magam. Amilyen pechünk van, akik mögöttünk voltak egész nap, azok mennek szuper ralizni. Elõlünk nem esett ki senki.
A nap legnagyobb kalandja az volt, hogy egy kanyart úgy diktáltam fel Robinak, hogy jobb kettõ, és a vége emel, és egy ésre van a féktáv, aztán egy bal öt, és ez nem így volt, hanem rögtön bal öt lett belõle. Akkor beestünk a nézõk mellé, kitolattunk, és mentünk tovább.

A fiúk most kicserélik a futómû alkatrészeket, mert az utolsó két gyorson már vészvillogóval jöttünk. A szervizbe is úgy jöttünk be, hogy 100-nál többel nem bírtunk menni a kocsival. Egyenesen is alig ment. Holnap megpróbálunk gyorsítani, azok a pályák tetszenek nekem.

Elfáradtam, ez a verseny sokkal nehezebb, mint Anglia. Ehhez képest az sétagalopp, ez pokol! Olyan sziklák vannak az úton, hogy írhatsz te akármit, csinálhatsz bármit. Az elõtted lévõ 20-25 autó kifordít egy nagyobb követ, ott lehetsz te okos, meg szép, de ott be is fejezted. De, hogy ezek hogy tudják kerülgetni a köveket ötödik telin, azt nem tudom, de most át is sétálok Nasserhez, és megkérdezem, hogy mi a csízió."

SZOMBAT

A péntek esti  45 perces szervízben nem lustálkodhatott a szervizcsapat, hiszen Gábor balsejtelmei sokszorosan beigazolódtak. 13 tételes lista készült arról, hogy milyen alkatrészeket kellett kicserélni, mert a durva talaj teljesen szétverte a Subaru futómûvét. A csapat kitett magáért, és csaknem mindent sikerült is megjavítani, ám a bal elsõ lengõkar kifogott rajtuk, mivel a felfüggesztés kiszakadt, így meg kellett találni a lehetõ legjobb megoldást, amire a reggeli rajt elõtt még 15 perc állt rendelkezésre.

Ám az idõ rövidsége miatt lehetetlen volt kivitelezni a végleges megoldást, ezért a navigátorra több feladat hárult, mint normál esetben, minden gyorsasági után be kellett feküdni az autó alá, hogy a csavarokat meghúzza.

Átmenetileg mûködött is a dolog, mert az elsõ, és második szakaszon kategória 12. idõt mentek.  De a negyedik szakasz elõtt jött a telefonos segítség kérés, mert végérvényesen leszakadt a lengõkar rögzítõ füle, így egy újabb rögtönzött megoldástól remélhették, hogy talán kibírja a még hátralévõ egy szakaszt. A délelõtti utolsó gyorsot végül sikerült teljesíteniük, így az absz.24.-ként, kategóriájuk 11. helyén érkeztek a napközbeni szervizbe, ahol a csapat ismét megpróbálja kiküszöbölni a hibát, hogy az autó sikeresen beérjen az esti célba .

A szombat déli szervizben mondták:
"Reggel spaniferrel volt felkötve a lengõkar, ami csak három szakaszt bírt ki, aztán csak megpróbáltuk túlélni a szervizig. Egyébként imádom ezeket a pályákat, nagyon jól érzem magam rajtuk, csak épp nem tudunk rendesen menni. Szerencsére nem autógyilkosak a mai szakaszok, inkább homokos a felület, sziklák nem nagyon vannak, nem úgy mint tegnap. Azt beszéltük, hogy jobb lett volna, ha fordítva van a két nap. Azok a gödrök, amiket szárazon felírtunk, most mind tele vannak vízzel. Amikor átkelünk rajtuk, az autó le akar állni, és úgy érzed, hogy csak úszik a vízen. Két-három percig két hengerrel megyünk, majd nagy nehezen magához tér, aztán a következõnél megint ez történik. A nézõk pedig utálnak, mert elóvatoskodod a vízátfolyást."

Szombat esti nyilatkozat, Tagai Robi:
"A délutáni elsõ két gyorsra azt beszéltük meg, hogy megyünk, ameddig bírja az a futómû megoldás, amit a fiúk kitaláltak, és aztán majd megpróbáljuk behozni a lemaradást. Két csavar tarotta a lengõkart, amin az elsõ szakasz után még tudtam húzni egy kicsit, a második után az egyik már nem volt meg, de a negyedik szakasz közepén már a másik is kiesett belõle. Legjobban az etapokon féltem, 130-as tempónál, mert elég szorosak az idõk, sietni kellet. Amikor fékeztünk, a kerék beleért a doblemezbe, és olyan büdös gumi szag volt, hogy azt vártam, hogy mikor robban szét. Ennyit életemben nem szereltem még, már úgy érzem, mindent tudok az autóról. Holnapra már csak az a terv, hogy célbaérjünk. Már nincs kivel harcolni, csak akkor tudunk elõre lépni, ha valaki hibázik, de ezt nem kivánom senkinek. Érezhetõen biztosabban megyünk, az itiner még nem tökéletes, de már az is sokkal jobb, mint Angliában volt."

Izgalmas napja volt a Mayer-Tagai párosnak, de velük együtt a szervizcsapat is végig drukkolta a napot, hogy csak kibírja a lengõkar-felfüggesztés nem igazán 100%-os megoldása, amire már nem jutott elég idõ elõzõ nap este. A reggeli spaniferes felkötözés nem bírta sokáig, de délben sikerült helyette két csavarral rögzíteni. Ám ez a megoldás is csak rövid ideig állta a sarat, míg végül ismét leszakadt minden. Így kész csoda volt, hogy az autó beért a napvégi célba, ráadásul nem is rossz helyen. Gáborék azért az óvatoskodás mellett néha egy kicsit bátrabb tempót is megengedtek maguknak, így a 14., és 15. szakaszon abszolút 9., majd 8. leggyorsabb idõt is produkáltak. Estére a mezõny 21. helyére hozták a Subarut, kategóriájuk 10 legjobbjaként. Az utolsó napon még három szakasz vár a versenyzõkre. Gáborék már csak célba szeretnének érni, hiszen a jobb helyezésnek csak akkor van esélye, ha valaki hibázik.

VASÁRNAP

Ugyan már csak két igazi szakasz és egy rövid Super Speciális volt hátra vasárnap, mégis sok versenyzõ életét megkeserítette az a maradék 42 verseny-kilométer. Így jártak Gáborék is, akiknek egy szikla miatt kellett elveszíteniük a már kezükben lévõ pontszerzõ helyet, és csak a kategória 10. helyét tudták végül megszerezni, összetettben pedig a 20. legjobb eredményt érték el. A STI japán fõnöke némiképp kárpótolta a csapatot, mert az "N" csoportos Subaruk között megszerzett második helyért elismerõ oklevél, és pénzjutalom várta õket a  célban.

"Nem szeretem a nagyon szûk, csiki-csukis pályákat, mint amilyeneken ma kellett mentünk, bár a fiúk összerakták az autót, most tényleg nem volt vele semmi probléma. Az elsõ gyors után nem is néztük az idõket, csak kényelmes tempóban jöttünk, biztos volt a kilencedik helyünk. A másodikon szakaszon esett az esõ. Láttuk, hogy kiesett Nasser, amit sajnáltam ugyan, de annak örültem, hogy nyolcadikok vagyunk. Tudtuk, hogy mögöttünk nagyon messze van a következõ páros.

Nagyon óvatosan, kb.10 km/órás tempóval autóztunk, de egy derékszögû kanyarban megindult az autó,és amerre lejlett az út, arra csúsztunk a sárban. Felúsztunk egy sziklára úgy, hogy mind a négy kerék a levegõben volt. Szerencsétlenségünkre csak egy pár kistermetû fickó volt csak a környéken akik meg próbálták ledönteni a kõrõl az autót, de nem sikerült. Aztán eltelt még 10 perc, amíg jött újabb három ember segíteni. Robi az emelõvel próbálta alábakolni, én nem szálltam ki a kocsiból. Ott álltunk kb. 13 percet, aztán valahogy leevickéltünk onnan. Ott összeomlott bennem minden, odalett a nyolcadik hely.

Mire a cordobai Stadionba értünk már azt sem tudtam melyik az autó bal, vagy jobb oldala. Ráadásul attól féltünk, hogy kikésünk, és a szerpentinen, murvagumival 51 perc alatt tettük meg a 90 km-es etapot. Nagyon kellett sietnünk, és attól féltem, hogy az autó ki sem bírja. Mire megérkeztünk, már szinte semmi minta nem volt a gumin. Robi veszekedett velem, hogy csak menjünk végig nyugodt tempóban, de leszállt a lila köd, próbáltam gyorsan menni, pedig nem tudok. A két kilométer alatt elõször leestem az útról, majd 300 méterrel késõbb ismét leestem az útról ahol palánkokat, meg homokzsákokat döntögettem. A célkanyart nagyon szûkre vettem, mert ott nagyon csúszik, ott kishíján fel is dõltünk, és majdnem elvittük a fotocellát is. Aztán mondták, hogy vége a versenynek, menjek haza, és több kárt már ne okozzak. Nagyon sajnálom, mert titkon azt reméltem, hogy legalább egy pontot össze tudok szedni. Azt hiszem, még nagyon sokat kell tanulnom!"


Ez a hír most jelenik meg 10240. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31 010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21222324
2024.11.01-05.

részletes infóink

2024.11.02-03.

részletes infóink

2024.11.03.

részletes infóink

2024.11.03.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k