TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Mecsek-rali MARB-betétfutammal
Beszámoló a sajtótájékoztatóról
2018-10-05
sajtóanyag • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
701718672
Napi oldal:
74954
Jelenleg:
2301
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

mecsek-rali_marb-betetfutammal_1
 
Új vagy részben új gyorsasági szakaszok, új rajt- és célceremónia-helyszín, egy különleges amatőrrali (MARB)-betétfutam – október 12. és 14. között ezekkel a különlegességekkel kerül ismét főszerepbe az autósport Pécsett és szerte Baranyában. Az 52. Aquaprofit Mecsek Rallye újdonsága, hogy a Prológ mellett a rajt- és a céldobogó is a Pécs Plazánál várja az érdeklődőket, ráadásul ingyenesen. A versenyzők pedig a klasszikus mecseki pályákon, de helyenként új vonalvezetésű gyorsasági szakaszokon is kipróbálhatják autóikat. 
Az ORB-sorozatban az abszolút kategória élmezőnye két fordulóval a bajnokavató előtt még meglehetősen nyitott, ahogy a géposztályok élén is nagy csata vár még a csapatokra, emiatt is tarthat számot a pilóták körében a szokásosnál is fokozottabb érdeklődésre az 52. Aquaprofit Mecsek Rallye. Amely október 12-én, pénteken délután a Pécs Plazánál megszervezendő rajtceremóniával indul, ahonnan ezúttal is a nemzetközi Historic mezőny vág neki elsőként az újabb megmérettetésnek. A tavalyitól eltérően azonban ezen az estén csak a Plaza-parkoló gumilassítóinak minél gyorsabb kerülgetése vár a pilótákra, a Prológ után pihenő jön, a mecseki szerpentineknek már csak szombat reggel vág neki a mezőny.
Erről, illetve a futam további előzetes tudnivalóiról pénteken sajtótájékoztatón számoltak be a szervezők. Elsőként a verseny névadó szponzora, az Aquaprofit Zrt. elnöke, Nádasi Tamás szólt pár szót arról, hogy cége miért tartja fontosnak a részvételt az autósportban – nem meglepő módon egy gyerekkori kötődést is felemlítve, amely őt az akkori pécsi motorversenyek bűvöletébe vonta. 
Nagy Csaba országgyűlési képviselő, a Szervező Bizottság elnöke legelőször azt az utóbbi napokban szárnyra kapó híresztelést oszlatta el végérvényesen, amely a pécsi futam feltételezett szervezési és adminisztrációs hiányosságai miatt terjedt futótűzként ralisberkekben, a „jólértesültek” szerint magát a rendezést is veszélybe sodorva. Tőle megtudhattunk, hogy az MNASZ kérésének eleget téve valamennyi szükséges dokumentumot és engedélyt az előírt határidőben bemutatott a rendező, a futam tehát erről az oldalról is biztonságban van. Ezen túlmenően azoknak a szervezeteknek, cégeknek, hivataloknak és segítő személyeknek mondott köszönetet, akik erőn felül járultak hozzá most is a rendezés sikeréhez.
Lovay Miklós versenyigazgató először saját tisztsége apróbb-nagyobb fortélyaiba avatta be a jelenlévőket, majd a programról, helyszínekről, időtervről szólt bővebben. 
A versenyt hivatalosan szervező PSN Zrt. vezérigazgatója, Vári Attila hangsúlyozta, hogy az ország mára legnagyobb és egyik legeredményesebb sportiskoláját működtető társaság számára a raliban is fontos az utánpótlás-nevelés, így a Baranya megyei önkormányzattal együttműködve ezúttal közvetlenül a Mecsek-rali keretében vállalták föl a házigazdaszerepét a rali „előszobájának” is tekinthető MARB és Sprint-kupa sorozat Remeterét–Árpádtető közötti futamának is.

Amint azt a futam számaira áttérve a pécsi ORB-futam versenyigazgatója, Lovay Miklós elmondta, tavalyhoz képest az is jelentős változás, hogy a Historic (amely egyébként az idén szintén prológozik is) és az ORB-pilóták ezúttal teljesen azonos gyorsaságikat teljesítenek, szám szerint szombaton nyolcat, vasárnap további négyet, összesen 176 kilométeren, és a baranyai hagyományoknak megfelelően természetesen végig aszfalton.
A gyorsasági szakaszok gyakorlatilag mind jól ismertek nemcsak a pilóták és navigátoraik, de a ralibarát nézők előtt is, mégis lesznek érdekességek. A tavalyi három új gyorsasági közül a Golgota–Hetvehely ugyanúgy marad, míg a Szágy–Gorica közti 13 km-es technikás, kanyargós erdei aszfaltgyorsaságit 2017-hez képest az ellenkező irányban teljesíti mindkét mezőny. Máré várától pedig Pécsvárad helyett most Zobákpusztág kanyarog az 1. és 5. gyorsasági – utóbbiról hangsúlyozandó, hogy a fokozottan védendő természeti értékek miatt a nézők elől elzárt terület, így a szervezők külön kérik, hogy a ralibarátok ne ide induljanak a hétvégén. 
Vasárnap vélhetően a leghosszabb hazai raliszakasz, az orfűi körgyorsasági lesz a sláger a rajongók körében. Itt az első kör Orfű és Árpádtető között fut, a másodiknál Orfű tetőn balra kanyarodva Remeterét–Ranga László út felé folytatják a száguldást.
 
Elhangzott, hogy eddig a pillanatig 68 ORB-páros (a mezőny első 15 párosa R5-ös gépekkel), illetve 46 historic-kettős (ez tízzel több a tavalyinál) adta le a nevezését, illetve, hogy mivel minden sorozatban nyílt még a bajnoki címek sorsa, izgalmas párharcokra van kilátás az érkező pilóták között.

Amelyben természetesen pécsi, baranyai szereplőkért is szoríthatnak a helyi sportbarátok. Miközben tavaly két egyforma, remekül felkészített Skoda Fabia R5-össel vágott neki a távnak ifj. Ranga László és testvére, ezúttal csak utóbbi, az idei egyetlen futamán, a Szombathely-ralin az abszolút 3. helyen célba érő Ranga Péter (Holczer Dániel navigálásával) gördül majd át a rajtkapun. Ő azonban a sajtótájékoztatón, amellett, hogy igyekezett pár „volán mögötti” kulisszatitkot megosztani a versenyautók különféle beállításairól vagy az eltérő vezetéstechnikáról a különböző útviszonyok függvényében, immár hagyományosan ismét adott pár tippet is a média képviselőinek – így a nézőknek –, hogy hová is érdemes kilátogatni a hétvégén, e sorban természetesen saját kedvenc pályáik, az orfűi körgyors és Árpádtető szerepeltek az élen. 

Az ORB-sorozat abszolút élmezőnye még nagyon is nyitott: a mostani (mínuszolások nélküli) sorban Turán Frigyes és Bagaméri László (Ford Fiesta R5) áll az élen, ám a mögöttük sorban következő (és a Mecseken is e sorrendben rajtoló) Vincze Ferenc, Igor Bacigál (Skoda Fabia), Kazár Miklós, Tóth Zsolt (Skoda Fabia R5) valamint Hadik András, Deák Attila (Ford Fiesta R5) duók egyaránt trónkövetelőkként autóznak majd. Igaz, az évzáró Zemplén-rali 1,5-ös sorzója miatt vélhetően nem a Mecsek dönt majd a bajnoki trófea sorsáról, ám az itt begyűjthető pontok nélkülözhetetlenek lesznek az elsőséghez. 

És ahogy azt már a bevezetőben említettük, ezúttal egy különleges betétfutammal bővül a Mecsek-rali: az eddigi rendtől eltérően, ezúttal csak a MARB déli régió bajnokság résztvevői számára lesz pontszerző verseny a Mecsek Rallye Sprint futam. A rendezők a klasszikus Camping–Árpádtető szakaszt két irányban, és extraként az Orfű–Remeterét–Camping gyorsokat kínálják az érdeklődőknek, összesen 43 kilométer mért szakasszal. 
 

52. Aquaprofit Mecsek Rallye
A 2018. évi Historic Európa-bajnokság 8. (záró), az Országos Rallye Bajnokság (ORB) 7., és az Országos Rallye Challenge (ORC) 7. futama
 
2018. okt. 12., péntek
Pécs Plaza. 16.00: rajtceremónia, majd Prológ (előbb a Historic; fordított rajtszám szerinti sorrendben); vasárnap 15.45 célceremónia
 
2018. okt. 13. szombat
1. és 5. gyorsasági: Máré vára–Zobákpuszta 
2. és 6. gyorsasági: Mecsekpölöske–Alsómocsolád
3. és 7. gyorsasági: Szágy elág.–Gorica
4. és 8. gyorsasági: Hetvehely–Golgota
 
2018. okt. 14., vasárnap
9. és 11. gyorsasági: Golgota–Hetvehely 
10. gyorsasági: Orfű kör–Árpádtető
12. gyorsasági: Orfű kör–Ranga László út
 

 

Ez a hír most jelenik meg 3367. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k