RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Mecsek Rallye... Kettő az egyben
Jelen István számtanórája
2012-05-06
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
710357077
Napi oldal:
107338
Jelenleg:
2673
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

mecsek_rallye_ketto_az_egyben_1

Bár az idei évben elmarad a várva várt hazai IRC futam, a Mecsek Rallye mégis nagy eseményként jelenik meg, melyről a verseny rendezőjével, Jelen Istvánnal beszélgettem.

Nem túl biztató az idei kezdés, mennyi ma a valószínűsége annak, hogy megrendezésre kerül a Mecsek Rallye?
Azt mondhatom, hogy 100 %!

Milyen versenyre számíthatunk az idén?
A Mecsek Rallye az idei évben egyrészt Historic Európa Bajnoki futam lesz, másrészt pedig az Országos Rallye Bajnokság második fordulója.

Az időpontja megegyezik a korábban már ismertté vált júniusi első hétvégével?
Igen, ebben az időpontban kerül megrendezésre, csupán annyi módosítással, hogy kétnapos lesz a rendezvény, mely pénteken (június 1-jén), és szombaton (június 2-án) zajlik. Erre a módosításra azért volt szükség, mert ezen a hétvégén rendezik Nyirádon a Rallycross Európa Bajnokságot (2012. június 2-3.), így ezzel lehetőséget adunk a médiának arra, hogy arra a rendezvényre át tudjanak vonulni, ill. természetesen a nézők se maradjanak le róla.

mecsek_rallye_ketto_az_egyben_2

Milyen programja lesz idén a Mecsek Rallye-nak?
Pénteken a Széchényi téren kezdünk egy rajtceremóniával, majd ezután a prológ következik. Nem megszokott módon, ezen a napon még két esti gyorsasági szakaszt is teljesít a mezőny, a kb. 15 km-es Áprádtető-Abaligetet, és a kb. 17 km-es Nyárásvölgy-Hetvehely szakaszt, így már az első nap 33 km versenytávja lesz a futamnak.

Hány gyorsasági szakasz kerül megrendezésre szombaton?
Összesen 6 gyors lesz, ami 3 pályán kerül lebonyolításra: Hetvehely-Nyárásvölgy (első napi fordítva, 18km), Orfű kör - Árpádtető (28 km), és az Alsómocsolád-Mecsekpölöske (14 km),
így ezzel a két nap alatt a verseny gyorsasági össztávja 153 km lesz.

Milyen mezőnnyel lehet számolni?
Egyelőre most még nehéz ezt megtippelni, így a Bükfürdő Rallye előtt! Én kb. 40 historic autóra számítok, az ORB mezőnyéből pedig nagyjából 50-60 versenyzőpárosra, legalábbis a mai recessziós világban - a mai hírek tükrében - nagyjából ilyen indulói létszámra lehet számítani.

mecsek_rallye_ketto_az_egyben_3

Hatalmas siker és várakozás előzte meg a tavalyi IRC futamot, idén viszont elmarad…
A rendezvény sikeréhez Pécs város vezetésének igen pozitív hozzáállása és anyagi támogatása is döntően hozzájárult, amit ezúttal is köszönünk. Elismerés illeti a közreműködőket is, akik magukénak érezték a rangos eseményt, és mindent megtettek a színvonalas lebonyolításért. Mára mindenki előtt ismertté vált, hogy anyagi okai voltak a lemondásnak…

Gondolom nem ennyire egyszerű ez a tény, mi áll a háttérben?
A tavalyi verseny előtt két héttel sikerült megkötnünk a szerződést 50 millió Ft állami támogatásról, amely utófinanszírozású volt. Ez azt jelenteti, hogy a verseny után be kellett mutatnunk egy csomó dokumentumot, és amikor ezeket rendben találják, csak akkor fizetik ki a pénzt. Az 50 millióból 30-at még mindig nem kaptunk meg. Nem arról van szó, hogy nem akarják kifizetni, de még csak azt sem mondhatom, hogy nem állnak a legpozitívabban a rendezvényünkhöz a jelenlegi elszámolási rendszer ennyi időt vesz igénybe. Az idei évre is megvolt az ígéretünk, hogy megkapjuk ezt a támogatást, de ígéretekkel nem tudjuk kifizetni az Eurosportot, és a versenyzőket sem hagyhattuk bizonytalanságban. Ezért kellett lemondanunk az idei versenyt.

Szerepet játszott ebben az, hogy az MNASZ-nél – sokak meglátása szerint – a többi szakág került most előtérbe?
Ez egyszerűen badarság. Az MNASZ vezetése is rajta volt azon, hogy az IRC-futamot meg tudjuk rendezni, és Gyulay Zsolt (az MNASZ elnöke) is mindent megpróbált ennek érdekében.

Nagyságrendileg mennyivel kerül többe egy IRC futam, mint egy ORB futam?
Egy ORB futam 20-30 millió forintból megrendezhető, az IRC viszont (a nagyobb táv és a nagyobb infrastruktúra miatt) 50 millióból hozható ki, de ez még nem a végösszeget jelenti, hiszen ehhez jönnek még a járulékos költségek.

Mint például?
Az IRC futam jogdíja, a helikopteres közvetítés (bérlés és a személyzet költsége), belsőkamerák bérlése (az Eurosportnak például a magyar belsőkamerák sem feleltek meg, ezeket is bérelni kellett), műholdas közvetítő kocsi, személyzettel, utazással, szállással. Az IRC futamokon egy 18 fős állandó stáb dolgozik, az ő költségeik: szállás (legalább négycsillagos szállóban), repülőjegyek költsége, autóbérlés és üzemanyag költsége, tolmács, étkeztetés. Az Európa-kupa futam FIA bejelentési díja. Ha ezt mind összeadjuk, akkor 98,4 millióra rúg a számla, amelyhez még hozzá kell adni a verseny fent említett 50 millió forintos rendezési költségét. Így jön ki a kb. 150 millió forintos végösszeg.

mecsek_rallye_ketto_az_egyben_4

Mennyi az esélye, hogy újra IRC futam lehessen a Mecsek Rallye?
Optimistán állok a dologhoz, és úgy vélem, hogy a nehéz gazdasági helyzet ellenére is van rá esély, hogy egy év kihagyás után 2013-ban visszacsábítsuk az IRC-t Magyarországra!

mecsek_rallye_ketto_az_egyben_6Tehát akkor az óriási költségek ellenére is megéri ezt megrendezni?
Nézzük a tavalyi futamot! Pécs 30-40 km-es körzetében nem lehetett szállást találni. Az Observer által összeállított magyar médiamegjelenése egy kicsit elmaradt a várakozásoktól, de az Eurosport által küldött nemzetközi megjelenés sokszorosa volt a versenyre fordított költségeknek. A hazai turizmus rengeteget profitált a verseny résztvevői és az idelátogató szurkolók révén. Bízom benne, hogy sikerül előteremtenünk a pénzt a jövő évi futamra és újra pályázhatunk az IRC-re!

Mi is ezen szurkolunk, de már az idei évre is egy sikeres, problémamentes Mecsek Rallye-t kívánunk… amilyen az lenni is szokott!

mecsek_rallye_ketto_az_egyben_5

 Az interjúért köszönet:RallyRacing

Ez a hír most jelenik meg 5774. alkalommal
Share |
2012.06.01-02.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
46. Mecsek Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k