h i r d e t é s
Összes oldal:
710357077
Napi oldal:
107338
Jelenleg:
2673
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Suborits Péter |
|
208 |
2. |
Kasza Kristóf |
|
196 |
3. |
Fónagy Kristóf |
|
190 |
4. |
Gách Bence |
|
175 |
5. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
174 |
6. |
Tóth Richárd |
|
167 |
7. |
Gönczi Dániel |
|
161 |
8. |
Csortos László |
|
157 |
9. |
Petrovszki Máté |
|
153 |
1. |
Thierry Neuville |
|
136 |
2. |
Elfyn Ewans |
|
121 |
3. |
Ott Tanak |
|
115 |
4. |
Sebastian Ogier |
|
92 |
5. |
Adrien Fourmaux |
|
91 |
6. |
Kalle Rovanpera |
|
63 |
7. |
T. Katsuma |
|
58 |
8. |
A.Mikkelsen |
|
29 |
9. |
Dani Sordo |
|
27 |
1. |
Hayden Paddon |
|
73 |
2. |
M.Franceschi |
|
63 |
3. |
Mads Ostberg |
|
53 |
4. |
Jon Armstrong |
|
25 |
5. |
S. Tempestini |
|
40 |
6. |
Miko Marczyk |
|
40 |
7. |
Oliver Solberg |
|
35 |
8. |
Georg Linnamae |
|
26 |
9. |
Andrea Mabellini |
|
28 |
1. |
Csomós Miklós |
|
122 |
2. |
Turán Frigyes |
|
103 |
3. |
Velenczei Ádám |
|
96 |
4. |
Német Gábor |
|
85,5 |
5. |
Klausz Kristóf |
|
77 |
6. |
Tóth Tibor |
|
71 |
7. |
Trencsényi J. |
|
56,5 |
8. |
László Martin |
|
35,5 |
9. |
Osváth Péter |
|
35,5 |
1. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
2. |
Rongits Attila |
|
85 |
3. |
Bodogán F. |
|
82,5 |
4. |
Balla Tamás |
|
74,75 |
5. |
Hulmann Gábor |
|
72 |
6. |
Kronome Ákos |
|
42,5 |
7. |
Cseri József |
|
37,5 |
8. |
Hevesi Norbert |
|
35 |
9. |
Prigyeni Péter |
|
34,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
50 |
2. |
Határ Attila |
|
35 |
3. |
Kerék Balázs |
|
31,5 |
4. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
5. |
Berta László |
|
20 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
14,25 |
7. |
Hibján József |
|
12 |
1. |
Baksai László |
|
96,5 |
2. |
Ronavolgyi E. |
|
73 |
3. |
Tamás Gyula |
|
61,5 |
4. |
Várnai Dávid |
|
54 |
5. |
Ruszó Krisztián |
|
42 |
6. |
Szetei Norbert |
|
37 |
7. |
Görög Péter |
|
35,5 |
8. |
Hauck Zsolt |
|
28 |
9. |
Strider Zoltán |
|
26 |
1. |
Kovács Dominik |
|
59 |
2. |
Bíró Gergő |
|
53 |
3. |
Bajusz Krisztián |
|
46 |
4. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
5. |
Bévárdi Péter |
|
35 |
6. |
Kerekes Bence |
|
34 |
7. |
Fenyvesi Péter |
|
33 |
8. |
Krámpek Nándor |
|
31 |
9. |
Oberling K. |
|
29 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
45 |
2. |
Nagy István |
|
27 |
3. |
Müller Roland |
|
24 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
45 |
2. |
Varga C. Zoltán |
|
28 |
3. |
Hankó László |
|
26 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|
Bár az idei évben elmarad a várva várt hazai IRC futam, a Mecsek Rallye mégis nagy eseményként jelenik meg, melyről a verseny rendezőjével, Jelen Istvánnal beszélgettem.
Nem túl biztató az idei kezdés, mennyi ma a valószínűsége annak, hogy megrendezésre kerül a Mecsek Rallye?
Azt mondhatom, hogy 100 %!
Milyen versenyre számíthatunk az idén?
A Mecsek Rallye az idei évben egyrészt Historic Európa Bajnoki futam lesz, másrészt pedig az Országos Rallye Bajnokság második fordulója.
Az időpontja megegyezik a korábban már ismertté vált júniusi első hétvégével?
Igen, ebben az időpontban kerül megrendezésre, csupán annyi módosítással, hogy kétnapos lesz a rendezvény, mely pénteken (június 1-jén), és szombaton (június 2-án) zajlik. Erre a módosításra azért volt szükség, mert ezen a hétvégén rendezik Nyirádon a Rallycross Európa Bajnokságot (2012. június 2-3.), így ezzel lehetőséget adunk a médiának arra, hogy arra a rendezvényre át tudjanak vonulni, ill. természetesen a nézők se maradjanak le róla.
Milyen programja lesz idén a Mecsek Rallye-nak?
Pénteken a Széchényi téren kezdünk egy rajtceremóniával, majd ezután a prológ következik. Nem megszokott módon, ezen a napon még két esti gyorsasági szakaszt is teljesít a mezőny, a kb. 15 km-es Áprádtető-Abaligetet, és a kb. 17 km-es Nyárásvölgy-Hetvehely szakaszt, így már az első nap 33 km versenytávja lesz a futamnak.
Hány gyorsasági szakasz kerül megrendezésre szombaton?
Összesen 6 gyors lesz, ami 3 pályán kerül lebonyolításra: Hetvehely-Nyárásvölgy (első napi fordítva, 18km), Orfű kör - Árpádtető (28 km), és az Alsómocsolád-Mecsekpölöske (14 km),
így ezzel a két nap alatt a verseny gyorsasági össztávja 153 km lesz.
Milyen mezőnnyel lehet számolni?
Egyelőre most még nehéz ezt megtippelni, így a Bükfürdő Rallye előtt! Én kb. 40 historic autóra számítok, az ORB mezőnyéből pedig nagyjából 50-60 versenyzőpárosra, legalábbis a mai recessziós világban - a mai hírek tükrében - nagyjából ilyen indulói létszámra lehet számítani.
Hatalmas siker és várakozás előzte meg a tavalyi IRC futamot, idén viszont elmarad…
A rendezvény sikeréhez Pécs város vezetésének igen pozitív hozzáállása és anyagi támogatása is döntően hozzájárult, amit ezúttal is köszönünk. Elismerés illeti a közreműködőket is, akik magukénak érezték a rangos eseményt, és mindent megtettek a színvonalas lebonyolításért. Mára mindenki előtt ismertté vált, hogy anyagi okai voltak a lemondásnak…
Gondolom nem ennyire egyszerű ez a tény, mi áll a háttérben?
A tavalyi verseny előtt két héttel sikerült megkötnünk a szerződést 50 millió Ft állami támogatásról, amely utófinanszírozású volt. Ez azt jelenteti, hogy a verseny után be kellett mutatnunk egy csomó dokumentumot, és amikor ezeket rendben találják, csak akkor fizetik ki a pénzt. Az 50 millióból 30-at még mindig nem kaptunk meg. Nem arról van szó, hogy nem akarják kifizetni, de még csak azt sem mondhatom, hogy nem állnak a legpozitívabban a rendezvényünkhöz a jelenlegi elszámolási rendszer ennyi időt vesz igénybe. Az idei évre is megvolt az ígéretünk, hogy megkapjuk ezt a támogatást, de ígéretekkel nem tudjuk kifizetni az Eurosportot, és a versenyzőket sem hagyhattuk bizonytalanságban. Ezért kellett lemondanunk az idei versenyt.
Szerepet játszott ebben az, hogy az MNASZ-nél – sokak meglátása szerint – a többi szakág került most előtérbe?
Ez egyszerűen badarság. Az MNASZ vezetése is rajta volt azon, hogy az IRC-futamot meg tudjuk rendezni, és Gyulay Zsolt (az MNASZ elnöke) is mindent megpróbált ennek érdekében.
Nagyságrendileg mennyivel kerül többe egy IRC futam, mint egy ORB futam?
Egy ORB futam 20-30 millió forintból megrendezhető, az IRC viszont (a nagyobb táv és a nagyobb infrastruktúra miatt) 50 millióból hozható ki, de ez még nem a végösszeget jelenti, hiszen ehhez jönnek még a járulékos költségek.
Mint például?
Az IRC futam jogdíja, a helikopteres közvetítés (bérlés és a személyzet költsége), belsőkamerák bérlése (az Eurosportnak például a magyar belsőkamerák sem feleltek meg, ezeket is bérelni kellett), műholdas közvetítő kocsi, személyzettel, utazással, szállással. Az IRC futamokon egy 18 fős állandó stáb dolgozik, az ő költségeik: szállás (legalább négycsillagos szállóban), repülőjegyek költsége, autóbérlés és üzemanyag költsége, tolmács, étkeztetés. Az Európa-kupa futam FIA bejelentési díja. Ha ezt mind összeadjuk, akkor 98,4 millióra rúg a számla, amelyhez még hozzá kell adni a verseny fent említett 50 millió forintos rendezési költségét. Így jön ki a kb. 150 millió forintos végösszeg.
Mennyi az esélye, hogy újra IRC futam lehessen a Mecsek Rallye?
Optimistán állok a dologhoz, és úgy vélem, hogy a nehéz gazdasági helyzet ellenére is van rá esély, hogy egy év kihagyás után 2013-ban visszacsábítsuk az IRC-t Magyarországra!
Tehát akkor az óriási költségek ellenére is megéri ezt megrendezni?
Nézzük a tavalyi futamot! Pécs 30-40 km-es körzetében nem lehetett szállást találni. Az Observer által összeállított magyar médiamegjelenése egy kicsit elmaradt a várakozásoktól, de az Eurosport által küldött nemzetközi megjelenés sokszorosa volt a versenyre fordított költségeknek. A hazai turizmus rengeteget profitált a verseny résztvevői és az idelátogató szurkolók révén. Bízom benne, hogy sikerül előteremtenünk a pénzt a jövő évi futamra és újra pályázhatunk az IRC-re!
Mi is ezen szurkolunk, de már az idei évre is egy sikeres, problémamentes Mecsek Rallye-t kívánunk… amilyen az lenni is szokott!
Az interjúért köszönet:
Ez a hír most jelenik meg 5774. alkalommal
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
hírek • videók • fotóalbumok • sajtóanyagok • fórumok
|