TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Megint először lettem magyar bajnok
Kazár Miki mesél a zárófutamról és a bajnoki címről
2012-11-08
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
701674746
Napi oldal:
31028
Jelenleg:
2277
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

 megint_eloszor_lettem_magyar_bajnok_1

Nem kellett mindenáron a legjobb eredménnyel végezni a Kazár-Ferencz párosnak a Baranya Kupán ahhoz, hogy magyar bajnokká váljanak az idei évben, mégsem volt feszültségektől mentes ez a futam számukra. A célt viszont elérték, és Miki immár nem csak a jobb1-ben szerzett abszolút bajnoki címére lehet büszke.

Hogyan készültetek a végső megmérettetésre?
A legfontosabb az volt, hogy technikailag nagyon felkészültünk, amit csak lehetett, azt kicseréltük a kocsin. Volt két tesztünk is, de az sem jött rosszul, hogy mi a kassai versenyen végig tudtunk menni és ott volt bennünk még a 160 versenykilométer is. Technikailag és minden más szempontból is maximálisan felkészültünk.

megint_eloszor_lettem_magyar_bajnok_6Könnyebb volt így odaállni a rajtba, hogy nem kellett mindenáron nyerned itt a bajnoki cím megszerzéséhez?
Mindenképp! Szerintem ez könnyebbség és nem teher, ha elég a harmadik helyen célba érni. Nem izgultam túl, viszont nagyon komolyan vettem a feladatot. Voltak persze olyanok is, akik megpróbáltak kizökkenteni, mint például amikor az első gyors előtt odajött hozzám néhány ellenfelem, és azt mondták, hogy az lenne igazán remek, ha én megnyerném ezt a futamot, az adná az igazi értékét a bajnoki címnek. Én meg persze rögtön visszakérdeztem, hogy biztosan úgy gondolják, hogy ezzel engem be lehet ugrasztani? Mire ők elkezdtek röhögni, és mondták, hogy „de legalább megpróbáltuk!”. :-) Nem rossz szándékkal tették ezt, inkább csak megpróbáltak a sportszerűség keretein belül kizökkenteni… Nem jött össze! :-)

Az első gyorson még csupán ötödik időt autóztál…
A verseny előtt nagyon sokan próbáltak tanácsot adni a taktikát illetően, legtöbben azt javasolták, hogy olyan lassan menjek, mintha ekét húznék. Az első gyorson tényleg nagyon lassan mentünk, majdnem mindenhol egy fokozattal lejjebb kapcsoltunk, így legalább 10 másodpercet benn hagytunk. Ezt követően mondta Asi, hogy hagyjuk ezeket a tanácsokat, autózzak 98 %-on, és a második gyorson autóztam egy abszolút első időt. :-)

megint_eloszor_lettem_magyar_bajnok_3

Hogyan sikerült a vasárnapi „kocsikázás”?
Rögtön az első gyorssal az volt a gondom, hogy Árpádtetőn még életemben nem mentem lefelé, hiszen a Mecsek Rallye-n ott kaptam defektet, az IRC-n pedig kiestünk, így itt még nem mertem úgy lenyomni. A következő etap lett, majd ismét nyertünk egy gyorsot és így már fel is kapaszkodtunk a harmadik helyre. A második körben a nyárásvölgyin mentem lassabban, mert amikor az első körben ott etapként teljesítettük azt a pályát, megcsúszott az autó és akkor gondolkodtam el rajta, hogy ha én ott eldobtam volna etapon, akkor 20 évig röhögtek volna rajtam az emberek. Úgy gondoltuk ezután, hogy ami cikis, azt meg kell fékezni, ahol egyértelmű, azt át kell tolni, de észnél kell lenni. Nagyon jót versenyeztünk, Ramón is, a csapat is felnőtt ehhez a feladathoz, mindenki 100 % felett tejesített, egyedül nekem kellett 98 %-on menni.

megint_eloszor_lettem_magyar_bajnok_4

És az utolsó versenyen nyújtott 98 %-os teljesítményeddel is ti lettetek a bajnokok!
Azt kell mondjam, hogy a többiek ott vesztették el ezt az egészet, hogy hibáztak, Norbi is kétszer nullázott. Az év közepénél nekünk is volt egy kis törés, hogy hogyan tovább a veszprémi eset után, de szerencsére felálltunk, sosem adtuk fel, nem hátráltunk meg. A titkunk, hogy mi nem hibáztunk!

Milyen érzés bajnoknak lenni?
Jó érzés! Jó érzés, ha az embernek vannak céljai és azokat eléri! Mindehhez persze egyedül én kevés lettem volna! Mögöttem áll egy profi csapat, akik ezúttal is mindent megtettek a céljaink elérésének érdekében, és szerencsére Ramónnal is nagyon jól ment a közös munka az év folyamán. Nagyon jól tudtunk együtt dolgozni, megvan az az összhang közöttünk, ami elengedhetetlen, hogy ilyen sikereket érhessünk el.

megint_eloszor_lettem_magyar_bajnok_2

Köszönettel tartozom mindazoknak, akik bármit is tettek azért, hogy idáig juthassunk az év végére! Szeretném megköszönni a csapatnak az egész éves kiváló munkát, a partnereinknek, hogy mellettünk állnak, Ramónnak, hogy mindig maximálisan számíthattam rá, és természetesen a szurkolóinknak, akik az egész évben végig bíztattak minket! Mindezek nélkül nem juthattunk volna idáig!
Nagyon jó érzés volt az utolsó beíróban látni, hogy harminc ember áll pirosban… Norbi és Igor is odajöttek gratulálni… Azt hiszem, hogy minden célomat elértem az idei évben, hiszen nem csak itt, de quaddal is bajnok lettem. A verseny után egy hatalmas nagy teher leesett rólunk! Még 2008-ban mondta egy barátom, hogy „Soha nem fog veled még egyszer megtörténni az, hogy először leszel magyar bajnok!” És ez most megdőlt! Megint először lettem magyar bajnok… csak a másik oldalon! De ezt már tényleg nem lehet túlszárnyalni… középre nem ülhetek! :-)

megint_eloszor_lettem_magyar_bajnok_5

Milyen volt a verseny, ti hogyan láttátok?
Nagyon jó kis verseny volt, azt hiszem mindenki elégedetten térhetett  haza, a rendezésre egy szavunk sem lehet. Markó Tibi ismét kitett magáért, kiszolgálta a versenyzőket és a nézőket is egyaránt, hiszen egy olyan mezőnyt terelt össze, ami manapság igen ritka. Rengeteg ember volt a prológon is, de a késő esti árpádtetői gyorsaságin is nagyon sok szurkolót láttunk, mint ahogyan a vasárnapi pályák mellett is. A gyorsasági szakaszok nagyon tetszettek, ezek valóban igazi ralipályák. Mi nagyon jól éreztük magunkat a versenyen, reméljük ez már a jövőbe mutat, és hasonló rendezvényekkel találkozunk a 2013-as évben is!

Hogyan tovább?
Most a sport egy kicsit a háttérbe fog szorulni, megpróbálok a munkámra összpontosítani, hiszen ott most jön majd a főszezon, és természetesen szeretnék több időt tölteni a családommal.

Like-old a csapat facebook oldalát!
megint_eloszor_lettem_magyar_bajnok_7

Ez a hír most jelenik meg 3646. alkalommal
Share |
2012-10-20
Komló • rally ob
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k