h i r d e t é s
Összes oldal:
732057439
Napi oldal:
41361
Jelenleg:
1569
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Kasza Kristóf |
|
779 |
2. |
Fónagy Kristóf |
|
754 |
3. |
Gönczi Dániel |
|
704 |
4. |
Kozsuk Péter |
|
630 |
5. |
Suborits Péter |
|
628 |
6. |
Végh Krisz |
|
608 |
7. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
606 |
8. |
Osztás Ábel |
|
588 |
9. |
Balogh Richárd |
|
573 |
1. |
Thierry Neuville |
|
192 |
2. |
Ott Tanak |
|
158 |
3. |
Sebastian Ogier |
|
154 |
4. |
Elfyn Ewans |
|
140 |
5. |
Adrien Fourmaux |
|
130 |
6. |
Kalle Rovanpera |
|
86 |
7. |
T. Katsuma |
|
80 |
8. |
Dani Sordo |
|
44 |
9. |
Semi Pajari |
|
34 |
1. |
Hayden Paddon |
|
131 |
2. |
M.Franceschi |
|
104 |
3. |
Miko Marczyk |
|
91 |
4. |
Andrea Mabellini |
|
71 |
5. |
S. Tempestini |
|
59 |
6. |
Jon Armstrong |
|
59 |
7. |
Mads Ostberg |
|
51 |
8. |
Simon Wagner |
|
49 |
9. |
Efren Llarena |
|
45 |
1. |
Csomós Miklós |
|
157 |
2. |
Turán Frigyes |
|
124 |
3. |
Velenczei Ádám |
|
121 |
4. |
Német Gábor |
|
112,5 |
5. |
Tóth Tibor |
|
80 |
6. |
Klausz Kristóf |
|
78 |
7. |
Trencsényi J. |
|
72,5 |
8. |
Osváth Péter |
|
52,5 |
9. |
László Martin |
|
35,5 |
1. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
2. |
Balla Tamás |
|
109,75 |
3. |
Rongits Attila |
|
85 |
4. |
Bodogán Ferenc |
|
82,5 |
5. |
Hulmann Gábor |
|
73,5 |
6. |
Kronome Ákos |
|
65,5 |
7. |
Nagy G.M. |
|
43,5 |
8. |
Tóth Barna |
|
43,5 |
9. |
Cseri József |
|
37,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
65 |
2. |
Határ Attila |
|
45 |
3. |
Kerék Balázs |
|
38,5 |
4. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
5. |
Berta László |
|
20 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
14,25 |
7. |
Hibján József |
|
12 |
1. |
Baksai László |
|
121,5 |
2. |
Tamás Gyula |
|
82,5 |
3. |
Ronavolgyi E. |
|
73 |
4. |
Várnai Dávid |
|
54 |
5. |
Hauck Zsolt |
|
46 |
6. |
Ruszó Krisztián |
|
42 |
7. |
Tellér Antal |
|
41 |
8. |
Szetei Norbert |
|
37 |
9. |
Görög Péter |
|
35,5 |
1. |
Bíró Gergő |
|
66 |
2. |
Kovács Dominik |
|
59 |
3. |
Kerekes Bence |
|
49 |
4. |
Oberling K. |
|
48 |
5. |
Bajusz Krisztián |
|
48 |
4. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
5. |
Bévárdi Péter |
|
35 |
7. |
Fenyvesi Péter |
|
33 |
8. |
Krámpek Nándor |
|
31 |
1. |
Mekler László |
|
45 |
2. |
Tóth István |
|
40,5 |
3. |
Emődi Balázs |
|
21,75 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
120 |
2. |
Csukovics István |
|
78,5 |
3. |
Müller Roland |
|
65,5 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
90 |
2. |
Szombathelyi P. |
|
82,5 |
3. |
Zsolna József |
|
69,5 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|
Zajlik az élet az RSB-ben és körülötte sem a csend jellemző. Meghatározó emberek álltak fel, léptek ki a Bizottságból, akkor, amikor azt hittük, hogy végre olyan az összetétel, ami garancia lehet egy konstruktív működésre. Úgy hiszem, hogy ennek oka nem feltétlenül a Bizottságon belül keresendő. Tóth Imrével a Baranya Kupán találkoztam Komlón és, ha már így jött ki, akkor beszélgettünk egy kicsit.
Komló Baranya Kupa, mi az apropója, hogy itt indultok? - Ez az idei év retro fílingjének egyik állomása. Tomi több mint 20 éve nyerte meg elsőre a túra bajnokságot, én pedig még soha nem indultam túrában. Kaptunk egy jó ajánlatot és elindultunk Komlón az RTE futamon. Így már mindketten végigjárjuk a szamárlétrát. Nézőként már többször voltunk RTE futamon, bizonyos szinten segíteni is próbáltunk a lehetőségeinkhez képest a futamoknak. Most eljött az indulás ideje is. Bár kicsit meglepő, (vagy talán már meg sem lepett) de a vezetés egyes tagjainak az volt a legnagyobb problémája, hogy hogyan indulhat Turi egy WRC-vel RTE futamon. Ezzel úgy elvoltak…, elemezgették egy ideig. Mészáros Iván örült neki , mert ennyit nem foglalkoztak még az RTE versenyekkel.
Kiszálltál az RSB-böl! Hallhatunk valamit az okokról? - Miért, kiszálltam?
Ezek szerint nem? - Én úgy gondolom, hogy volt egy nagyon erős Bizottság Kassai András vezetésével, erős háttérrel, önálló ötletekkel, határozottsággal, sokoldalú sportszakmai tudással és egyáltalán nem azzal a megosztottsággal, ami a szövetségre jelenleg jellemző. Lehet, hogy ez csak az én utópiám, de valószínűleg ez szúrta a szemét az elnökségnek is. Túl erős szervezetet látott benne, vagy akár ellenfelet is, nem tudom biztosan. Kassai Andrást megzsarolták azzal, hogy őt visszahívják és feloszlatják az RSB-t, ha engem nem távolít el. Ez nem egy újkeletű hiszti, mert már korábban is volt az elnökség és a rallye érdekeltségű elnökségi tanácsadók részéről ilyen irányú nyomás személyem irányába. Ezért kértem egy bizalmi szavazást magam ellen, mert nem szerettem volna, hogy egy szakági vezetés, ahol olyan értékes emberek dolgoznak, mint Lakatos Robi, Büki Ernő, Nattán Gyuri, Holczer Dani, Szántó Laci bácsi - aki szerintem abszolút tudója ezeknek a dolgoknak - támadásban legyen azért, mert én korábban megsértettem a jelenlegi vezetés egyik részét. Visszaadtam az igazolványomat, amihez érdekes módon nagyon ragaszkodtak, pedig úgy kellett megkeresnem, hiszen soha nem használtam, mert nem kellett. Megismernek mindenhol, bárhova beengednek anélkül is. Ahová meg kellene, oda meg én nem akarok bemenni. Ami az egészben furcsa, hogy hivatalosan azóta sem történt semmi. Áttételes üzengetések vannak és az általam kért bizalmi szavazással kapcsolatban sem történik semmi. Bár ez abszolút jellemző a szövetség jelenlegi működésére. De ez közel sem arról szól, hogy Turi milyen színű gumit használ…
Amikor összeállt a jelenlegi RSB, akkor a külső szemlélő is azt mondta: ebből lehet valami!. Még Kassai András is kezdett sokkal önállóban dolgozni, viselkedni. Mennyire tudta az Elnökség Andráson keresztül befolyásolni a Bizottságot? - Kassait a jelenlegi Elnökség odatette a szakág élére, mint egy bábút. Kinevezése után még Szamos is azt mondta, hogy nem alkalmas RSB vezetőnek, de mindegy csak ne a KOKO legyen. Ez a bábú - idővel - életre kelt, mint Pinokkió, kinyílt a szeme, kezdte elveszíteni naivitását. Sokszor mondtuk neki: Isten hozott öcsém, ez itt a való világ! Bizonyos mértékig elvhű volt, de a vége felé karakánul kiállt a Szövetség, a rallye szakág és a versenyzők érdekében született döntések mellett. Az RSB üléseken részt vettek elnökségi tagok is, de inkább a munkában adtak tanácsot és nem beépített kémként. Bíztunk benne, hogy elkezdődhet a sportszakmai munka a rallye érdekében.
De így, közel két év távlatából talán az a legnagyobb bajuk Andrással, hogy szép lassan kifogyott a távirányítóból az elem…
Néhány meghatározó ember kiszállása vezethetett Kassai András lemondásához? - Ő azt mondta, hogy az Elnökség kérésére kell megkérnie ezt a bizalmi szavazást ellenem, ami azóta sem történt meg. Azóta sem kaptam semmiféle visszahívó levelet, vagy határozatot. Én akkor mondtam neki, hogy ez már széthullott és el fogja veszíteni a támogatottságát. Erőtlen lett, azzal, hogy néhány lelkes, ingyen és sokat dolgozó fiatalember hagyta el a Bizottságot. Biztos, hogy lemondása okai között a Bizottság szétesése is szerepelt, de véleményem szerint a felső vezetés is kiállt a háta mögül, hát ez így eléggé légüres tér lett számára.
Amit mondasz, az megerősít abban, hogy a vezetésből bizonyos személyek komoly erőfeszítést tettek, hogy távirányíthatóvá tegyék az RSB-t. - Nézd, ez egy sportszövetség, aminek kéne, hogy legyen egy alapszabálya is - lassan elkészül majd a mienk is! De mindemellett az is zavaró számomra, hogy a Legfőbb Ügyészség által előírt kötelezettségeket az MNASZ hónapok óta nem teljesíti, és így felmerül a gyanúja, hogy törvénytelenül működik. Az ügyészség által is kért Közgyűlés nem egy szükségképpen elkerülendő rossz, hanem a demokratikus működésünk egyik alapvető pillére, aminek összehívásától csak azok tartanak, akik a demokráciát semmibe veszik.
A sportszövetséget nem egyéni érdekekre kéne alapozni. Annak a szövetségnek a szabályai mindenkire egyformán vonatkozzanak és kezdődjön ez úgy, hogy a szabály érvényes egy adott versenyen induló, adott rajtszámú versenyzőpárosra. Például nagyon tetszett néhány Felügyelő Testületi döntés, ahol név nélküli döntéseket hoztak adott rajtszámú versenyzőkről - anélkül, hogy megnézték volna, hogy ki az -, vagy az általuk elkövetett szabálytalanságokról, viszont nagyon nem tetszett az, amikor bizonyos emberek "beüzentek", hogy ezt, vagy azt a versenyzőt, vagy cselekedetét hogyan kell elbírálni. 2007-ben valamelyik versenyen, egyik élversenyzőnk többször is szétütötte ugyanazt a lassítót. Ezt a sportbíró rádión jelentette, amit Szamos Miki hallott. Behivatta magához a lassítónál dolgozó sportbírót, a gyorsasági vezetőbíróját és a versenyigazgatót, majd komolyan felelősségre vonta őket a rádiózás miatt. Szerinte ezt nem szabadott volna másnak hallania.
De számtalan furcsa esettel találkoztam az évek során…..
Mit látsz, mi a kiút a jelenlegi helyzetből? - Kellene egy olyan Elnökség, aki nem önös érdekeivel, vagy bizonyos versenyzők, tagok érdekeinek a képviseletével foglalkozik, hanem a sporttal, a Szövetséggel. A Szövetség társadalmi elismertségével, szponzorszerzéssel, a jövővel. Jelenleg a Szövetségnek nincs valódi szponzora, a versenyzők által befizetett pénzekből tartja el magát. Túl nagy a szervezet, túlságosan költséges a működtetése és olyan vezetőink vannak, akik ezt kizárólag egzisztenciális okokból csinálják. Ezt az Elnökséget el kell távolítani és az olyan embereket, akik ezért a sportért tenni akarnak, hagyni kéne dolgozni. Kell egy jó marketing szakember és egy hozzáértő, lelkes manager!
Nem kell messze mennünk a jó példáért. Több más sportszövetség pár évvel ezelőtt ugyanitt tartott, ahol mi. Csináltak egy reformot, leépítették a holdudvart és a tehetetlen vezetést. Felállítottak egy profi sport-menedzselést és az elnökség építi a társadalmi kapcsolatokat a sportág elismertsége és működése érdekében. Létrehoztak egy marketing és egy médiavonalat. A sportszakmai vezetést pedig rábízták a sportvezetőkre. Ez a rendszerváltozás kellett, hogy eredményesek legyenek ezek a szakágak. Ilyen például a jégkorong és az ökölvívás.
Milyen esélyt látsz arra, hogy belátható időn belül nálunk is megvalósuljon egy ilyen reform? - Már az Elnökségen belül is megvan a megosztottság. Két részre szakadtak és bizonyos dolgok a többi tag nélkül dőlnek el. Ez nem jó az autósportnak - ha még szó van erről egyáltalán -, de bízom benne azért vannak, akik még ezt is figyelik.
Elsősorban a versenyzők közötti kreált megosztottságot kellene megszüntetni. Mindenkinek a saját dolgával kéne foglalkoznia. A pilóta legyen pilóta, a navigátor meg navigátor, a csapatvezető pedig foglalkozzon a csapata vezetésével, érdekképviseletével, a manager meg matekozzon. Magyarországon mindenki profi bajnokságot szeretne, ugyanakkor teljesen amatőr a szemlélet. Csak egy példa: A tavalyi RVSZ módosításnál (rallye versenyek szabályai) feldobtam, hogy a csapatvezetői kártya kiadását kössük minimum vizsgához, ugyanúgy, ahogy a versenyzőknél, hiszen ők is résztvevői a versenyeknek. Óriási felháborodás lett belőle! Mit képzelek, ez sértés rájuk nézve - mondták! Mi a helyzet ma? A "csapatvezetők" jelentős része nincs tisztában a szabályokkal, nem ismeri az alapvető jogait, kötelezettségeit sem. Ez senkinek sem jó. Elkerülhetnénk egy csomó felesleges vitát, félreértést, sértődést.
A jelenlegi Elnökség 2009-et jelölte meg a WRC-k végének. Most nagy a hallgatás ez ügyben. Mi várható, vagy mit kéne tenni? - Ez egy érdekes helyzet, mert a WRC az mindenképpen óriási látvány, hatalmas vonzerő. A WRC pártiaknak jelenleg nem könnyű a helyzetük, de nem egyszerű a döntéshozóknak sem, mert igen nehéz egy olyan döntést meghozni, ahol milliárdos üzleteket húzhatsz át egy tollvonással. Van egy gazdaságilag meghatározó üzleti kör, aki jelentős befolyással bír és azt kihasználva komoly nyomást gyakorol az Elnökségre, viszont nem rendelkezik elegendő szavazattal. A másik oldal, az "ennesek" mezőnye. Ők viszonylag nagy szavazatszámmal rendelkeznek, nekik nem érdekük, hogy maradjon a WRC. Szeretnék, hogy az abszolút elsőség viszonylag szélesebb kör számára legyen elérhető. Aztán van itt egy harmadik tényező, amiről keveset beszélnek, mégpedig a nemzetközi irányzat a ralisportban. Azt, hogy Magyarországon a közeljövőben világbajnoki WRC futam lehet, azt csak a Kokó hitte el a Franknak, addig, amíg a Tamás be nem került, azóta már azt hiszem ő sem.
Elérhető közelségben - nemzetközi futamként - egy IRC futam megrendezésére van esély. Márpedig ebben az esetben annak a szabályait kell betartani, ami viszont nem teszi lehetővé WRC autók indulását. Ugyanaz a probléma merül fel, mint az utóbbi években, a Budapest Rallye-n! Ha az FIA-hoz akarunk tartozni, akkor be kell tartani a szabályaikat, a WRC-ket mégsem szabad kitiltani, sem üzleti sem nézői szempontból. Úgy gondolom, hogy a Szövetség részéről egy erős marketing és média munka segíthetné a probléma megoldását. Lehetne egy elkülönített bajnokság a WRC - A8-as autóknak, az "FIA kompatibilis" bajnokság mellett, vagy azon belül. Természetesen egy esetleges IRC rendezvényen ezek az autók nem indulhatnak, vagy értékelésüket kell teljesen elkülöníteni. Ez nagyon nehéz dolog, és amíg a ralis társadalom ennyire megosztott, addig szinte kivitelezhetetlen feladat. Ez egy sportszövetség (mármint az MNASZ) dolga lenne, hogy ezeket a kérdéseket megoldja. Amennyiben az FIA felé "nyalunk", akkor abban az irányban kell fejlődni, de egyik pillanatról, a másikra semmiképpen nem szabad kizárni a bajnokságból azokat a versenyzőket, akik nem férnek bele a jelenlegi FIA előírásokba. Vannak szponzorok, akik annak örülnek, ha minden kanyarban a hátsólámpád jön elöl és vannak, akik a bajnoki címért adják a pénzt. Aki WRC-vel, A8-al, vagy netán VFTS-el akar menni, az hadd menjen azzal. Ők ezt annak ellenére vállalják, vállalhatnák, hogy tudják: a nemzetközi rendezvényeken nincs lehetőségük a szereplésre.
Kassai András lemondása után kimentek a papírok az egyesületekhez. Szerinted ki lesz az új RSB vezető? - Nem mindegy, hogy ki kapja a papírt, ki tölti ki azt! Az egyesületeknek van szavazati joga és nem a versenyzőknek. Az egyesület vezetése pedig nem mindig úgy szavaz, ahogy a versenyzője szavazna. Több vonal van, de én annak örülnék, ha nem nevekben gondolkodnának az egyesületek, hanem olyan kapná a megbízást, akinek van elképzelése, koncepciója a megújulást illetően. Kérdés, hogy az utóbbi évek történései mennyire félemlítették meg a szavazásra jogosultakat. Merik-e vállalni a véleményüket?
A többfelé szakadt versenyzői társadalom, minden csoportjának van saját jelöltje, de sehonnan sem láttunk, olvastunk egy konkrét koncepciót. Vannak részinformációk bizonyos emberek terveiről, szándékairól, de sehol egy programtervezet. - "Ez a legjobb, így legalább nem fognak számon kérni, nem lesz csalódás!" - mondják sokan. Ezzel én semmilyen szinten nem értek egyet! Akinek nincs koncepciója, vagy nem vállalja fel nyilvánosan azt, annak nincs helye az RSB-ben, főleg nem mint vezető. Van a "Kokót vissza" és a "vissza Kokó-t" féle vonal, ami szerintem lejárt lemez! Kokót én egy nagyon kommunikatív embernek tartom, és úgy gondolom helye van az Elnökségben, de az RSB az más. Az RSB, a sport szakmai részével foglalkozó bizottság.
Ez ellen csak a Kokó és az Elnökség tiltakozik, nem értem, ha maguk közé nem akarják, akkor miért akarják RSB vezetőnek. De a Kokó sztorival kapcsolatban nekem egyébként is vannak homályos pontok. Közel két éve azt hallgattuk, hogy a Kokó féle vonal szétlopta a Szövetséget. A nagy lejárató kampány során azért sikerült értékes embereket eltávolítani az autósport közeléből és létrehozni a jelenleg is fennálló megosztottságot. Na most akkor mi van? Akkor nem voltak jók, most már igen? Megkapták a ,,büntetésüket", vagy elévült, vagy esetleg meg sem csinálták azokat a törvénytelenségeket, amikkel vádolták őket?
Lesz egy meghallgatásotok az állítólagos miskolci kerékcsere ügyében. Ugyanakkor neked lesz egy fegyelmi tárgyalásod is az MNASZ-ben a jövő héten. Két külön dologról beszélünk. A holnapi meghallgatás az a Turi-Tóth párosnak lesz, a fegyelmi ügyben csak én vagyok érdekelt. Ha egy versenyen elkövetnek egy szabálytalanságot, akkor az egy adott rajtszámú párosról szól. Ez a történet az első két hónapban - amíg ezt szóvá nem tettem -, arról szólt, hogy a Tóth Imi kereket cserélt Miskolcon. Határozottan ki tudom jelenteni, hogy nem cseréltem kereket! Nem cseréltem kereket, mert nem akartam! Ha ez a történet két hónapig arról szól, hogy Tóth Imre kereket cserélt, akkor nem értem! Amennyiben arról, hogy a 6-os rajtszámú versenyzőpáros a Miskolc Rallye-n kereket cserélt, akkor megvan a hivatalos, szabályos útja a bejelentésnek. Vádolják meg a versenyzőpárost, jelentsék be írásban, hogy nyoma legyen, aztán majd az illetékesek kivizsgálják. Bár ha jól gondolom mindennek van egy adott határideje…
Úgy gondolom, hogy ez inkább azért volt, mert én előtte "bekérdeztem" egy közös RSB-Elnökségi összejövetelen. Azt mondták, hogy mindenki kérdezze meg a frankót, mármint nem a Frankot, hanem az igazat! Én meg megkérdeztem, amit a mai napig nem bánok. Azóta megy a kapálózás, miközben óriási jogi szabálytalanságokat követnek el ebben is, de ez a szövetség egyébként sem törvényszerűen, jogszerűen működik. De - olvasgatva más megnyilvánulásokat - nemcsak nekem vannak aggályaim.
Volt egy interjúd az itiner.hu oldalon, ami végül nem jelent meg. - Nekem nem volt interjúm az itiner.hu oldalon. Én adtam egy interjút Mihályi Csabának és megkértem, hogy küldje vissza átolvasásra, amire azt mondta nem lényeg. Én mondtam, hogy mindenféleképpen ragaszkodnék hozzá, erre küldött egy interjút, ami megközelítőleg sem azt tartalmazta, amit mondtam, ezért megkértem, hogy ne jelentesse meg, az általa kreált szöveget.
Tóth Imre - szerencsére - nem csak sportvezető, hanem aktív versenyző is. 1987 óta versenyzel, aránylag sok pilótának olvastad már az itinert. Könnyen alkalmazkodsz? -Óriási szerencsém volt az életben, hogy nagyon jó pilótákkal versenyeztem, akiktől rengeteget tanultam. Valójában nem olyan nagy történet ez. Mindenki elmondja, hogy mit, hogyan szeretne hallani, én meg azt csinálom, és úgy, amit és ahogy kérnek , kicsit kiegészítve a saját tapasztalataimmal. Ha a pályabejárás két napja alatt nem jössz rá, hogy a pilóta mit szeretne, akkor két év is kevés lesz.
Hosszú évek alatt nagyon sok feladatot végeztem a csapatoknál és a rallyen belül - talán ezért - sikerült pár dologba belelátni. Azokat a feladatokat végzem el amit az adott csapat és a pilóta kér. Ha nem nekem kell a szerviztervet elkészíteni, akkor nem csinálom, igaz azért titokban leellenőrzöm.
Valahol régebben olvastam, hogy a Tomival úgy tréningeztek, hogy nem ő diktálja a pályát, hanem te írod, amit gondolsz... Nem azt írom amit én gondolok, hanem amit ő gondol és közben átbeszéljük, hogy hol és mit csinál én meg lejegyzetelem. Talán az eredmények igazolják, hogy többé-kevésbé működik a szisztéma.
Eddigi pályafutásod melyik versenyére emlékszel legszívesebben? - Mindegyikre szívesen emlékszem, eredménytől függetlenül. Mindegyik más, mindegyikhez fűződnek élmények, még ha kudarc is az. Ott voltunk, harcoltunk, küzdöttünk! Tavaly, mikor elestünk a Mecseken, rögtön kikristályosodott, hogy vége a bajnokságnak, és nem csak annak a versenynek. Nem is foglalkoztunk továbbiakban azzal. Lezártuk, vége van, bebuktuk, ennyi.
Magyarországon az autósport támogatásában az autóimportőrök nagyon kis hányada vesz részt. Ennek mi az oka? - Mindenkinek más a célcsoportja, ez nemzetközi szinten is így van. A szomorú a dologban inkább az, hogy az év elején nagyon sok negatív választ kaptam cégektől - köztük autóimportőröktől is -, ahol azt írták, hogy, amíg az autósporton belül ilyen a helyzet, amilyen, addig nem kívánnak ebben semmilyen szinten részt venni. És itt elsősorban nem a mi támogatottságunkról van szó, hanem a magyar autósport megítéléséről. Itt pontosan az előbbiekben említett koncepciónélküliségről van szó. Egy profi marketinges 3-5 évre előre tervez. Nálunk azt sem tudjuk, hogy jövőre mehetnek-e a WRC-k, vagy sem! Mi lesz a bajnokság irányvonala a következő években, hány futam lesz, stb!
Indulsz a hazai bajnokság mellett az IRC sorozatban is Bútor Robival. Az idei első versenyetek nem sikerült túl jól. Mi volt a baj? - Tök ártatlan helyzetben felborultunk. Tovább is tudtunk volna menni, mivel egy percen belül, szereztem egy kötelet a közeli garázsból, amivel kihúzhattak volna bennünket az árokból, de a sportbíró nem engedte, így csak a futam végén tudtunk kimenni a gyorsról. A verseny maga tökéletesen szervezett, igen komoly támogatottsággal rendelkező futam. Szenzációs adottságokkal, nagyon jó pályákkal. A szervizparkot a történelmi belvárosban alakították ki, a gyorsasági szakaszok 40 kilométeres körön belül voltak.
Következő versenyetek a Barum Rallye. (az interjú a verseny előtt készült! - a szerk.) - Nagy kihívás! Nagyon nehéz, de egy hagyományosan jól szervezett verseny, komoly ellenfelekkel. Nem mentünk még ezen a versenyen, de nagyon várjuk már. Kedden utazunk, szerda-csütörtök tréning, aztán a verseny. Majd meglátjuk - de nem fogunk spórolni az biztos!
Itthoni terveitek Turi Tomival? - Nem igazán állt össze az idei évünk. Év elején mondtam, hogy '99-ben mekkora vágyam volt egy aktív hajtásos Corollával menni. Hát tessék, az álom valóra vált! Az autónak legfőbb előnye az ára, erénye a megbízhatósága. Számunkra is meglepetés volt, hogy az év első két versenyén egész jó időket tudtunk menni. Úgy gondolom, hogy ebben elég nagy szerencsénk is volt. Tudtunk menni egy kiegyensúlyozott tempót és ez elég volt egy dobogó, vagy dobogóközeli helyekre. Ez nem reális eredmény, ehhez kellettek a kategóriatársaink - és nem ellenfeleink - hibái is.
Idén csapatot váltottatok. Ennek volt valami konkrét oka, vagy egyszerűen üzleti megfontolás döntött? - Év elején olvastam a Holczer Racing felhívását, hogy fiatal feltörekvő tehetségeket keresnek. Hát jelentkeztünk…hátha!
Azóta megtörtént a meghallgatás, megvolt a fegyelmi tárgyalás is. Nem történt semmi. Továbbra is megy szöszölés, ködösítés. Nem tudom mikor lesz vége, mikor mondja már valaki, hogy a Tóth Imre egy bűnöző és eltiltjuk háromezer évre, vagy ártatlan és bocsánatot kérünk tőle. Csak egyet szeretnék, de nagyon: hagyjuk dolgozni! Őt is, és még jónéhány embert, akik képesek arra, hogy előre tolják a szekeret. Ami lényeges és nem szabad elfelejteni: ahhoz, hogy tolni tudd a szekeret, le kell róla szállni!
Ez a hír most jelenik meg 5416. alkalommal
|