|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
|
Megnyerte a Ciprus Rally-t az ERC2 kategóriában a Botka Dávid Szeles Péter kettõs. A Botka Rally Team párosa a leggyorsabb volt az egész versenyen, hatalmas tömeg ünnepelte a Larnaca tengerparti sétányán felállított célceremónián a gyõzelmüket. Aztán jött a feketeleves, a verseny végén két perc büntetést kapott a csapat, így csak a második helyért járó pontokat adhatták hozzá a bajnoki tabellán a páros neve mellé. A szombati váltó meghibásodás miatt kategóriája második helyérõl kezdte a zárónapot Botka Dávid és navigátora a Ciprus Rally-n. Bizakodva indult neki a hátralévõ 8 gyorsasági szakasznak a legénység, hiszen a szervizcsapat az összes hibát megjavította a versenyautón.
’Problémamentesen tudtunk vasárnap autózni. Az elõttünk lévõ párosnál, a ciprusi bajnoknál - minden gyorsasági szakaszon - gyorsabbak voltunk. Így az utolsó körre már ledolgoztuk a hátrányunkat és a verseny végén fél perces elõnnyel a kategória legelején végeztünk.’ - összegezte a napot a pilóta
Mindenki gratulált a magyar egységnek, hiszen elsõ ciprusi versenyükön az ERC2 éllovasai mellett a helyi versenyzõk is erõsítették a kategóriát, amelynek élére állhatott volna nyolc futam után a Botka-Szeles páros, ha a verseny legvégén nem kapnak két perc büntetést…
A céldobogóról a technikai ellenõrzésre vitték az autót, ahol 17 (!) tételben sorolták fel a megvizsgálandó alkatrészeket. Tényleg bontás volt a ’bontásként’ emlegetett verseny végi technikai ellenõrzés.
’A versenyautónkat teljesen szétszedték az ellenõrök, de természetesen semmilyen szabálytalanságot nem találtak, amin persze nem is lepõdtünk meg, hiszen tudtuk, hogy minden rendben lesz. Amikor a széria autóban a jobb hátsó (gyári) oldalablakot kezdték el vizsgálni és a legvégén még az ülés tartó konzolon lévõ furatokat is lemérték, akkor egy kicsit úgy éreztük, mindenáron ki akarnak minket zárni vagy záratni. ’
A technikai ellenõrzés után Földesi Csabát, a csapatfõnököt hívták fel, hogy a csapat a megengedett 18 gumi helyett 20 darabot használt el, így két perces büntetéssel sújtják.
’A verseny elõtt a csapatfõnöki eligazításon felvetõdött egy kérdés, miszerint mikor kezdõdik a futam.' - emlékezett vissza Földesi Csaba - ’Ez azért is volt érdekes, mert a kvalifikáció elõtti hajnali két szabad edzés rajtjához levihetik e a szerelõk az autót. Ott egyértelmûen azt mondták, hogy a verseny a kvalifikációs gyorsasági szakasz elõtti beíróban kezdõdik’
Valóban 20 gumit használtunk el, ’- folytatta Dudu - ’ hiszen - ahogy eddig is - minden versenyen a szabadedzés elsõ körére felraktunk két nagyon használt gumit. Korábban nem volt ezzel gond, hiszen, ahogy a nevében is benne van, free practice a kvalifikáció elõtti két szakasz. Valahogy most ez nagyobb hangsúlyt kapott és így a gyõzelmet a helyi versenyzõ szerezte meg, akirõl úgy tudjuk, hogy a rendezõ rokona… '
A két perc büntetés miatt az abszolút értékelésben két helyet hátrébb csúszva a nyolcadikon, kategóriában a második helyen végzett a páros. Ahelyett, hogy átvette volna a vezetést az ERC2-ben a bajnoki összesítésben a Botka Dávid - Szeles Péter duó, továbbra is a második helyen állnak 184 ponttal, öt ponttal lemaradva a cseh versenyzõ mögött.
’Hazugság lenne azt mondani, hogy jó szájízzel jöttünk el a ciprusi versenyrõl. Egy bajnokságban veszünk részt, ahol minden pont számít és ezek a pontok most nagyon hiányoznak. A terveink szerint a zárófutamon nem indultunk volna, most úgy tûnik, hogy ezt nem tudjuk kihagyni.
Tovább kell lépnünk, a következõ versenyre összpontosítunk, két hét múlva a híres Acropolis Rally-n szeretnénk gyarapítani a pontjainkat!’
Ez a hír most jelenik meg 3730. alkalommal
Cyprus Rally 2015 • sajtóanyag
2015-09-27
Cyprus Rally 2015 • sajtóanyag
2015-09-25
2015.09.25-27.
|
|
|||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
2024.11.01-05.
részletes infóink 2024.11.02-03.
részletes infóink 2024.11.03.
részletes infóink 2024.11.03.
részletes infóink 2024.11.09-10.
részletes infóink 2024.11.09-10.
részletes infóink 2024.11.09-10.
részletes infóink 2024.06-2024.11.
részletes infóink
s t a t i s z t i k á k |