TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Megvan a pécsi győzelem
Herczig Norbiék megküzdöttek érte és megkapták
2012-06-06
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
701674790
Napi oldal:
31072
Jelenleg:
2289
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

megvan_a_pecsi_gyozelem_5

Nagyon régóta váratott már magára ez a mecseki abszolút győzelem, de Herczig Norbi éppoly kitartóan üldözte ezt, mint ahogyan a verseny során Turán Friciéket. Ezúttal skodálatos eredmény született és a Herczig-Bacigal páros állhatott a dobogó legfelső fokára.

Milyen volt a mecseki célban?
Nagyon jó érzés, már jó ideje nagyon-nagyon vágytam erre a mecseki győzelemre, ami először talán 2009-ben került kézzelfogható közelségbe, amikor is tudtuk vezetni a versenyt, egy defekt után óriási csata alakult ki a Turán-Zsiros párossal, de akkor ott ők voltak a gyorsabbak. Azóta viszont nekem valahogy nem akart ez sikerülni, hiszen a rá következő évben az első helyről az utolsó gyorsaságin estünk ki, tavaly – az IRC futamon – pedig egyetlen egy tiszta gyorsot sem tudtam menni. És ez volt az, ami számomra egy fájó pont volt, mert úgy éreztem, hogy a Mecsekben szeretek is, és tudok is jól menni, de a tavalyi technikai problémáinknak köszönhetően nem tudtam ezt bebizonyítani sem magamnak, sem a csapatnak, sem a környezetemnek. Nem mondhattam ezek után, hogy „jön nekem eggyel a Mecsek Rallye”, mert ez már nem igaz… de úgy érzem, hogy a sorstól most valamit visszakaptam.

megvan_a_pecsi_gyozelem_6

Nem sajnálod, hogy ezúttal nem IRC futam volt?
De igen egy kicsit bánhatjuk, de valójában nincs jelentősége számunkra. Az élmény, ahogyan mentünk, amit mi itt át tudtunk élni Igorral, azt már nem veszi el senki!

Kemény volt ez a küzdelem?

Igen, az volt. Minden futam előtt kitalálunk egy taktikát, és most sem volt ez másként. Talán a siker kulcsát most az jelentette számunkra, hogy a verseny folyamán végig tudtuk tartani a kitűzött célt, nem tértünk el a taktikánktól, és nyomás alatt sem jöttünk ki a saját magunk által diktált ritmusból.

megvan_a_pecsi_gyozelem_1

A gumiválasztás ezúttal jól sikerült nektek...
Mondjuk inkább úgy, hogy ezúttal is! Bükfürdőn is jól sikerült, és most is. Sokat gondolkoztam az első napi gumiválasztásunkon, amikor mi slickkel jöttünk ki, de megvágtuk a nedvességre. Az első gyorson azt éreztem, hogy nedves volt, de nem is mentem úgy, mint ahogyan lehetett volna ezzel. Nem volt még meg a megfelelő rutinom és ott egy picit mehettem volna bátrabban ezzel az abronccsal. Friciék intermédiát választottak, ott ők sokkal jobb időt futottak nálunk, de ennek a jelentős részét a második gyorson le tudtuk dolgozni, ahová már a mi választásunk volt a jobb. A második napon pedig abszolút a biztonságra mentünk, mi – az első körben - egy picit többet vágogattunk az abroncsba. Utólag is úgy látom, hogy jól döntöttünk, és ha még egyszer kellene döntenem, most sem tenném másként. Mindehhez persze hozzátartozik, hogy nagyon nagy segítségünkre volt a két Skoda Motorsportos mérnök, akik a rendelkezésünkre álltak ezen a versenyen. Korábban ilyen komoly mérnöki háttérrel még nem dolgoztunk, de most láttuk, hogy mennyire sokat számít ez a döntések során. A tavalyi év miatt szinte centiről centire ismerték a pályákat, tudták, hogy merre járunk, mit csinálunk és mit, hová kell állítsunk, ezek pedig együttesen nagyon sokat segítenek egy pilótának a döntésben.

Kevés különbségekkel, apró lépésekkel jöttetek fel...
Óriási meccs volt, nagyon jó, és nagyon nagy! Jó volt megélni, hogy Friciék és mi is nagyon jól küzdöttünk, és nem az volt, hogy bármelyikünk a másik hibájából tudott volna előnyt kovácsolni. Nem a másik hibázására - kicsúszás, vezetői hiba, defekt - alapoztunk, hanem végig küzdöttünk az akkori legjobb tudásunk szerint, abból pedig kialakult egy eredmény, és ebből szerintem mindketten nagyon sokat tanultunk.

megvan_a_pecsi_gyozelem_2

Hogyan álltatok oda az utolsó gyors rajtjába?
Mikor Igorral elkezdtünk együtt menni, elmeséltem neki, hogy van pár olyan gyorsasági szakasz, amit nagyon kedvelek, és ezek közé tartozik az alsómocsoládi is. Nagyon megörültem, mikor megjelent a versenykiírás, és megláttam, hogy ez lesz az utolsó gyorsasági szakasza a futamnak, ráadásul most már életbe lépett az új pontozási szabály is. Majd ezt követően nem is beszéltünk többet erről, nem veséztük ki, hogy mit és hogyan kellene majd itt csinálni. Egyszerűen csak odaálltunk a rajtba, és annyit kértem Igortól, hogy bízza rám a döntést, ha fogom érezni – ami az első-második féktávon úgyis kiderül -, akkor hajtsunk, de ha nem jön az „érzés”, akkor ne legyen az, hogy ő mégis elkezd hajtani. Igor maximálisan tiszteletben tartotta ezt, majd miután elrajtoltunk „jött az érzés”, úgyhogy próbáltunk sietni…

Olyannyira, hogy az utolsó gyorsaságin elsők lettetek... ti is.
Igen, mi is. :-) Most egy ilyen helyzet állt elő, teljesen egált jöttünk Botka Duduékkal, és erre nem is igazán voltak felkészülve a szabályalkotók, mert nem tudták rögtön megmondani, hogy akkor a pontok ezúttal hogyan lesznek elosztva. Azóta hallottam, hogy talán 4,5-4,5 pontot fogunk kapni Duduékkal közösen. Azt gondolom, hogy ez egy korrekt eljárás a tények ismeretében, de most is el kell mondanom, amit már Bükfürdőn is elmondtam, hogy véleményem szerint túlzó ez a pontozás az abszolútban. Soknak tartom, hogy az első helyezett 5 pontot kap, sokkal korrektebb lenne a 3-2-1 pont kiosztása, vagy mondjuk a jelenlegi pontok felezése: 2,5 - 2 - 1,5 - 1 - 0,5.

megvan_a_pecsi_gyozelem_7

Hogyan tetszett ez a - viszonylag - új időbeosztású verseny?
Már a verseny előtt is elmondtam, hogy ez nekem nagyon-nagyon tetszik, jó ötletnek tartom, hogy a pénteki napot ilyen szinten kihasználjuk. Egyébként is pénteken kezdődnek az átvételek, van egy rajtceremónia, egy esetleges prológ, majd utána nincs semmi, szombaton-vasárnap pedig versenyzünk. Én azt mondom, hogy ez mindenkinek egy segítség lehet, hogy elkezdjük már pénteken és szombat este be is fejezzük. Nagyon jó ötletnek tartom, bízom benne, hogy ezt esetleg a többi verseny rendezője is megszívleli. Nekem nagyon tetszett az éjszakai, és szerintem a többieknek is... Egy nagyon jól szervezett verseny volt, nulla csúszással, nagyon-nagyon jó volt a Széchényi tér, ami kellően patinás helyszín volt mind a rajtceremóniához, mind a célceremóniához is. A Mecsek, az Mecsek! Úgy szoktam mondani, hogy ezúttal sikerült a magyar rallye-k Monte Carlo-ját megnyerni. :-)

megvan_a_pecsi_gyozelem_3

Igor ezúttal is jól vizsgázott? Itt már sokkal nehezebb volt az ő feladata, mint a bükfürdői gyorsokon…
Nagyon-nagyon jól vizsgázott, nagyon érezte! Számomra a navigátori munkának fontos momentuma, hogy meglegyen a megfelelő hangsúly, hogy hogyan tudja visszaadni az információkat, de ami talán még ennél is fontosabb: a ritmus. A Mecsek Rallye-n több pálya is olyan, ami megköveteli a ritmusváltást, és Igor ebben is maximálisan helytállt, nagyon jól érezte, mikor kell gyorsulni, mikor kell picit visszafogni a diktálást, és nagyon jól adta át az infókat.
Nem feltétlenül a navigátori munkához kapcsolódik, sokkal inkább egy nagyon pozitív emberi tényező, és talán nem is nekem kellene ezt elmesélnem, de azt hiszem Igor ezt magától el sem mondaná, egyrészt mert eleve kevesebb lehetősége nyílik a nyilatkozásra, másrészt a szerénységéből adódóan sem. A verseny hevében - a második nap első köre után - Zsiros Gabi kicsit elszámolta magát, majdnem kikéstek, és Igor volt az, aki azonnal szólt Gabinak, hogy „időtök van, be kéne menni!”. Ha nem szól, akkor kikésnek, ami ugye 10 másodperces büntetést von maga után, és azt hiszem, hogy ezek azok a momentumok, melyek igazi sportemberi magatartásról tanúskodnak!

megvan_a_pecsi_gyozelem_8

www.srth.hu

Ez a hír most jelenik meg 4126. alkalommal
Share |
Pécs • rally ob
2012.06.01-02.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
46. Mecsek Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k