Mennyi? Még nincs 30!
Cselényi Balázs
2009-02-04
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
732069045
Napi oldal:
52967
Jelenleg:
1505
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Tavaly év végén sokan azt mondták, hogy fiatalítani kell a sportvezetést. Cselényi Balázs, az MNASZ új sportszakmai alelnöke 29 éves... Őt kérdeztük a munkájáról.

- Tavaly a technikai bizottság vezetője, idén pedig már sportszakmai alelnök. Ha nem ismernélek, azt gondolnám: ez a Cselényi Balázs milyen törtető... :)
De mivel ismerlek, tudom, hogy ez messze nem így van, ezért is kérdem így: hogy kerültél a sportszakmai alelnöki székbe?
- Már az előző közgyűlés előtt megkerestek bizonyos körök, hogyha változás lenne az elnökségben vállalnám-e a sportszakmai alelnöki tisztséget, akkor elvállaltam volna a változás érdekében, most a decemberi közgyűlés előtt újra megkerestek és ismét vállaltam a jelölést. A közgyűlés előtt többen támogatásukról biztosítottak, így gondoltam vállalhatom ezt a posztot.

- A sportszakmai alelnöki tisztség társadalmi pozíció.
Nem kapsz fizetést. Mivel foglalkozol a cilvil életben?
- Nyáron végeztem az egyetemen, utána még kis csúszással teljesítettem egy nyelvvizsgát, majd január óta egy hegesztéstechnikai nagykereskedésben dolgozom. Véleményem szerint az MNASZ helyzete sem gazdaságilag, sem morálisan nem olyan, hogy abból biztosan meg lehetne élni. Én már régebben is úgy gondoltam, hogy valamiből élni kell és emellett, ha időm engedi és szükség van az MNASZ-ben Cselényi Balázs munkájára, akkor fogok tevékenykedni.

- Mit gondoltál, mikor elvállaltad, mik lesznek a feladataid?
És mi lett másképp? Mik a feladataid?
- Legfontosabb feladatnak a béke megteremtése tűnik közös erővel. Ezután a sportszakmai vonal erősítését kellett feladatul tűzni. Ebbe beletartozik az Intéző Bizottság vezetése, valamint az Elnökségben a sportszakma képviselete.
Mindenkinek látnia kell, hogy a sportszakmai vonalon egy teljes generáció hiányzik, ezt pótolni nem fogjuk tudni, de folyamatosan építeni kell.
Ma közel 2 hónap elteltével úgy látom, ezek a feladatok egy időre elegendő munkát szolgáltatnak.
Az új alapszabály a bizottságok felépítését is megváltoztatta, így az új struktúrák kialakításában is segítek a szakágaknak.
Most égetően fontos a versenynaptár, és a hazai és nemzetközi szabályzatok megjelenése. Ebben mindenki tevékenyen kiveszi a részét.
Az Intéző Bizottság a nyár folyamán megpróbálja átalakítani az MNASZ szabályrendszerét, hogy a versenynaptár és legalább a bajnokságok kategóriái jóval előbb ismertek legyenek.

- Az tetszik, hogy nem játszod el az "alelnök urat".
Nemrég például feltűntél egy videón, ahogy az egyik gyorsasági szakágban induló csapatnak maticázod az autóját és ha jól tudom, a tankolózónában is szerepet vállaltál. Még ez is belefér?
- Úgy gondolom sajnos itthon kevés az olyan nemzetközi verseny ahol tanulni lehetne. Már jó pár éve részt veszek hasonló módon szinte minden szakágban külföldi versenyeken, hiszen rengeteget lehet ott tanulni.
Ennek a csapatnak a hosszútávú versenyeken - ha időm engedi - már több mint 3 éve segítek. Ebben a formában a matricázás és a tankolás mellett lehetőségem nyílik belelátni a gépátvétel folyamatába, az adminisztratív ellenőrzések folyamatába, részt vehetek a versenyzői és a csapatvezetői eligazításon, és az ott tapasztaltakat itthon tudom hasznosítani az autósport fejlődésének érdekében. 

- Mi változott az MNASZ életében az új vezetés óta?
- A három szakágtól független bizottságot - különböző okok miatt - új emberek fogják vezetni. A szakemberek oktatása és továbbképzése részben már az új vezetők által lesz irányítva. A munkatervek, feladatkörök megalkotása az elnökségben most van napirenden.
Sajnos már most lehet szembesülni a gazdasági válság hatásaival, így a rendezőknek versenyzőknek egyre nagyobb munkát jelent a biztos pénzügyi háttér előteremtése, így a lehetőségekhez mérten az Elnökségnek meg kell próbálni ebben is segíteni.
Az intéző bizottság létszáma várhatóan csökkeni fog, de én személy szerint várom, hogy a rendezők és a versenyzők képviselője megjelenjen ott. Hiszen az ő véleményükre a különböző döntések meghozatala előtt szükség van.

- Talán Te vagy a legfiatalabb az "új" csapatban. Mennyire érzed, hogy hallgatnak a szavadra? Mennyire kell bizonyítanod?
- Erre a kérdésre térjünk vissza a jövőben, ma még azt érzem bizonyítani kell, de úgy gondolom ez a természetes. Biztos figyelő szemekkel nézik egyesek munkásságomat, de a közgyűlésen a jelenlévők nagy többségének támogatását megkaptam, és próbálok ezeknek a tagoknak megfelelni. Hiszen a nevezők, a versenyzők a legfontosabbak ebben a rendszerben.

- Azt gondolom a gazdasági válság idén az autósportot és a támogatói köröket is nagyban súlytani fogja. Biztos vagyok benne, hogy az a licensz számokra, a nevezésekre is nagyon ki fog hatni. Mi az a plussz, amivel kicsit lassítani tudjátok a csökkenést?
- A költségvetés alakításakor fontos szempont volt, hogy a versenyzőkre és a rendezőkre háruló terhek a lehető legkisebb mértékben emelkedjenek. Az elkövetkező időszakban meg kell vizsgálnunk azt, hogy a szövetség központi költségeit milyen módon lehet majd csökkenteni.

- Tavaly Te voltál a technikai bizottság vezetője. Elindult egy munka, amit most átadtál, de azt hiszem, azért figyeled az eseményeket. Mik az irányok, mik fognak idén változni, mire lehet számítani?
- A Technikai Bizottság munkáját továbbra is figyelemmel kisérem, és szerintem ha időm engedi tevékenyen részt is fogok venni benne. Fontos dolog, hogy az elmúlt években a nemzetközi versenyeken mindig pozitívan értékelték a külföldi megfigyelők a technikai stáb munkáját, és igénylik, hogy évről évre ugyanazokkal az emberekkel dolgozzanak együtt. Tisztában vagyunk azzal, hogy folyamatosan fejlődni kell, és tapasztalatokat szerezni. A biztonság terén szép lassan sikerül rendet tenni, innentől a folyamatos és következetes technikai ellenőrzések lesznek napirenden. Szakágaknak is kiemelt szerep jut a munkában, hiszen az elmúlt években többször előfordult, hogy nem szabták ki, vagy felfüggesztett büntetésként szabták ki a +1 versenyes eltiltást. Sajnos ezzel a "barátságtalan" lépéssel lehet elrettenteni a szabálytalankodókat. Mindenki emlékszik, hogy még egy nagyobb turbószűkítő használatáért sem szabták ki ezt a büntetést…
Fontos az az FIA szabály is mely kimondja, hogy technikai szabálytalanság esetén nem fogadható el védekezésként, hogy ez nem jelentett előnyt a versenyző számára.

- Egyre több helyen olvashatjuk, hogy a HANS fejrögzítő szerkezet használata fokozottan ajánlott. Mi az álláspontod erről?
- Igen a 2009-es évben az MNASZ minden bajnokságában fokozottan ajánlott lesz használni, 2010-től pedig már lesznek olyan kategóriák ahol kötelező is lesz, erről az intéző bizottság év közben folyamatosan tájékoztatja majd a versenyzőket.
Tapasztalatunk azt mutatja, hogy Magyarországon főképp azok a versenyzők használják ma a HANS-ot akik sérülést szenvedtek hiánya miatt. Sajnos még mindig sokszor hallani azt versenyzőktől mikor kötelező biztonsági berendezés árairól van szó, hogy ennyi annyi gumit tudnánk vásárolni ebből az árból.  Tudomásul kell venni, hogy az autósport veszélyes üzem, és a biztonságra áldozni kell.

- Sok sikert kívánok és év közben is többször kifaggatunk még, hogy merre az arra... :)

Köszönöm! Kérek mindenkit akinek panasza, észrevétele van, ne tartsa magában hanem jutassa el felénk!

Ez a hír most jelenik meg 4121. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k