Az ítélet mérsékelve
Botka Dudu eltiltását mérsékelte az MNASz vezetése
2012-04-03
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
732498978
Napi oldal:
86813
Jelenleg:
1573
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat
MNASZ fórum
oldalanként | növekvő
összesen: 2773 hozzászólás • 139 oldal
1973. • 2013-11-20 08:04:56
Idézet:
"Ezt követően az MNASZ és RSB képviselői jelezték a megjelenteknek, hogy a véleményük, és szavazatuk nem irányadó és mindentől függetlenül a döntés joga az Ő kezükben van továbbra is, ugyanis ők nagyon jól tudják, hogy mi a jó a versenyzőknek!"

Ha ez tényleg igaz és ez hangzott el a nagy megbeszelés végszavaként,akkor simán megérdemelnék,hogy csak azok neveznek ORB-be aki egyetért ezekkel a csoda emberekkel...Hihetetlen....az eszem megáll.

szontyoli
1972. • 2013-11-19 18:56:46
Sziasztok!
A tegnapi RSB megbeszélés kapcsán van egy cikk a www.rvo.hu oldalon.
Hétfő esti RSB megbeszélés
1971. • 2013-11-19 16:33:31
Valaki meg tudja erősíteni vagy cáfolni az ITT írottakat?
1970. • 2013-11-19 15:11:28
Pár napon belül megjelenik a közlönyben az új törvényszöveg, ott majd láthatod a változást.

Sajnos.
1969. • 2013-11-19 13:56:00
Szia!

Lökettérfogat-változásról beszélünk, vagy károsanyag kibocsátás-növekedés miatti EURO-besorolás-változásról?

Mi az új egyébként ebben a törvényben? Nem találom az érdemi változást benne a korábbi szöveghez képest.
1968. • 2013-11-19 10:19:53
A tárgyévet követő 5. év dec 31.-én évül el. Ez tehát 6 év. Szvsz, de ez részlet kérdés. Itt az a lényeg, hogy előírták a jelentési kötelezettséget a hatóság számára. mindazok tehát, akik anno az átalakítási engedély kérelmükbe nem írták bele a kibocsátás növekedését, de a hatóság ezt a vizsgán észleli, valamint az átalakítás jellege miatt vélelmezhető, hogy ez a megnövekedett kibocsátás már korábban is fennállt, azoknak a regadó különbséget visszamenőleg be kell fizetni. ( egyszeri befizetés) Azonban a helyi gk, adó mértéke is függ a kibocsátástól és a vélelem ezzel kapcsolatban is beáll, de ezt már évente visszamenőleg kell majd befizetni.

Az MNASZ-nek lobbiznia kellett volna azért, hogy a rendelkezés a versenycélú gk-ra ne legyen igaz.
1967. • 2013-11-19 09:01:44
Nem vagyok illetékes, de az Art szerint az elévülési idő 5 év, szóval 6 évre visszamenően nem terhelhet senkit kötelezettséggel az adóhatóság. Sőt, aki hat éve nem fizette be, annak már nem is kell...
1966. • 2013-11-18 22:24:36
Megkérdezem az MNASZ illetékeseitől, hogy ez ellen a ma elfogadott törvényjavaslat ellen miért nem lobbiztak a politikus drukkereken keresztül? Van arról fogalma az MNASZ vezetésének, hogy 6 évre visszamenően ez mekkora adóteher utólagos befizetését terheli a versenyzőkre?





8. A regisztrációs adóról szóló 2003. évi CX. törvény módosítása
44. § A regisztrációs adóról szóló 2003. évi CX. törvény (a továbbiakban: Rega tv.) 9. §
(4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) Ha az adókötelezettség átalakítás miatt keletkezik, az adó alanya köteles a területileg
illetékes közlekedési hatósághoz benyújtott előzetes engedély iránti kérelmet benyújtani. A
közlekedési hatóság haladéktalanul értesíti a vámhatóságot az adóalany átalakítási szándékáról,
közölve minden, az e törvény szerinti adókötelezettség megállapításához szükséges adatot (az
eredeti és az átalakított gépjármű motortérfogatának és környezetvédelmi kategóriába tartozásának,
valamint az e törvény szerinti adó alanyának beazonosításához szükséges adatokat).”
45. § A Rega tv. 14. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Ha a 8. § (2) bekezdése szerinti esetben a különbözet előjele negatív, a gépjármű átalakítása
előtti forgalomba helyezéskor megfizetett és az átalakítást követő forgalomba helyezéskor számított
adó különbözetét az adóalany a vámhatósághoz benyújtott kérelemmel visszaigényelheti, ha az
átalakítást követő forgalomba helyezéskor a gépjármű környezetvédelmi osztályba sorolása jobb,
mint az átalakítás előtti forgalomba helyezéskori környezetvédelmi osztályba sorolása.”
1965. • 2013-11-18 17:52:38
Ez hülyeség. Vannak látványsportok, a rally is ilyen. A nézők nélküli rally olyan, mint a focimeccs üres lelátók előtt, nem az igazi. Nem beszélve arról, hogy a versenyzők is sokkal jobban be tudják "adni" a hirdetéseiket a sponzoraiknak tömött nézőfal előtt.
1964. • 2013-11-18 14:10:52
Sanko!
Egy Orb futam megrendezésénél és lebonyolításánál, csak a sokadi tényezőnek számít, hogy mennyi néző megy ki. Már évekkel ezelőtt hallottunk olyat rendező szájából, hogy " azt sem bánom, ha egy néző sem lesz". Ugye Te is hallottál már nézők elől elzárt gyorsaságiról? Vagyis a sportérték nem ezzel mérhető. Szerinted hány néző volt kíváncsi pl. a kalapácsvetők viadalára? Vagy hány ezren "tombolták" végig az 50 km-es gyaloglás útvonalát?
Pedig mindkettő olimpiai sportág.

Igaz, amikor még Janika ment, az tényleg más volt......
1963. • 2013-11-17 22:54:40
Kedves Ortodox.
Lehet, hogy az Orb első 15-20 versenyzőpárosa nem az Iván fennhatósága alatt kíván versenyezni de nagyságrendekkel többen kiváncsiak az RTE mezőnyére mint az orb élmezőnyére. Ennek már nincs sportértéke persze nem a versenyzők tehetnek róla. Amikor még Janika ment az rally volt...
1962. • 2013-11-14 21:04:28

Roni!

Kb. 25 éve érik az a helyzet, ami most van. Az MNASZ
ennyi ideje dolgozik azon, hogy leamortizálja magát
a versenyzőtársadalom többsége előtt.
Mostanra sikerült, és végre a hegyek elkezdtek vajúdni!
Reményeim(nk) szerint nem egeret fognak szülni.
Éppen itt az ideje, hogy Mészáros Iván megkapja azt
a helyet, ami Őt, az elmúlt sok év munkája alapján
szinte már alanyi jogon megillet.
Munkatársait feltehetően ugyanolyan jó érzékkel fogja
kiválasztani, mint eddig tette, és akik nem számíthatnak
bizalmára, azok kezdhetik kipakolni a fiókjaikat az
irodájukban...


1961. • 2013-11-14 13:11:06
Herczeg Áron!

"Nem merték felválallni a konfrotációt az RTE irányítóival, mert valamikor egy tálból ettek"

Pontosan mire gondolsz? Milyen konfrontációt kellett volna még felvállalni azon kívül, hogy kisajátították az egy hétvégés verseny ötletét ( Iván szellemi terméke), kisajátították a homológizáción kívüli autók indításának ötletét ( Iván szellemi terméke), ki akarták sajátítani egy valótlanul állított kizárólagos sporthatóság látszatát keltve az RTE mezőnyében induló nagy autók indítását ( Iván sportszakmai munkájának eredménye), ugyanerre hivatkozva "engedélyeket" osztottak - pénzért.

Mit kellett volna még tenniük más munkájának eredményeit kisajátítva?

Annyira kíváncsi vagyok, milyen konfrontációt kellett volna még felvállalni!

Butkai Cs. Zoltán
1960. • 2013-11-14 11:26:09
hu0olb!
Ne rám legyél mérges.....

/csak leírtam, én hogyan látom a helyzetet/
1959. • 2013-11-14 11:05:24
Mit valljunk be? Minek csatlakozzanak a szövetségek kívüli versenyzők a szövetséghez,ha az csak kérdőjelekkel,plusz költségekkel és hülyének nézéssel jár?

A lelkem mélyén én is szeretném,hogy az MNASZ legyen mindenek felett,de jelen állásban Isten ments,hogy tovább kavarják a kulimászt...eleget ártottak már így is!

Az az elszakadás,ha jobban megnézed és utánajársz nemcsak egy rózsaszín ábránd....

Üzemeljen a szövetség tovább...elég nekik az ORB,R2,Historic....
1958. • 2013-11-14 10:59:25
R007!
Valahol a lelke mélyén minden Szövetségen kívűli versenyző, szerelő, szimpatizáns, tisztában van az általad leírtakkal. Egy apró bibi van a történetben, hogy mindezt, nem hajlandók nyiltan bevallani.
Nincs ötlet, nincs terv, csak a lázadás az ellentmondás öröme, és az esetleges elszakadás rózsaszín ábrándja.

A Szövetség pedig "üzemel" tovább. forgatom a szemem
1957. • 2013-11-14 10:53:23
Szoktam olvasni a hozzászólásaid és alapjávan véve szimpatikus amit írsz,írtál eddig.

Én régen is mondtam,hogy szükség van az MNASZ-re,a Rally szakágra,de mostanság már kezdem ezt megkérdőjelezni...

Nem akarlak megsérteni,biztos,hogy több közöd van az egészhez,jobban belelátsz a dolgokba,de amiket írtál mégha pozitív, szimpatikus dolog szinte már mese mese mátka kategória.

Annyiszor elhangzott már,hogy le kellene váltani őket, dolgozni kellene,olyan emberek kellenének akik nem a pénz miatt csinálják,hanem amiatt,mert szeretik a rallyt. Ez olyan mint egy tanári állás. Egy tanárnak hivatása van és nem munkája! De sajnos már ez a hozzáállás is kezd elmerülni a süllyesztőben. Sokan azért mennek tanárnak,mert van nyári szünet...meg is látszik,hogy hol tart az oktatás itthon...persze tisztelet a kivételnek.

De,hogy visszakanyarodjak a fő témához.

Hogyan lehet olyan emberekre bízni a dolgokat akik tenni is akarnak valamit? Azt látni,hogy van egy, két, három, négy rallygarcha és kész...az van amit ők mondanak,akarnak és szépen szisztematikusan nyel el mindent a mutyi meg a fertő...

Jelen esetben én is ugyanazt csinálnám amit Iván. Ami az RSB,MNASZ házatáján születik meg már évek óta,nem a rally érdekeit képviseli! Csak azt,hogy kinek legyen igaza,hova vándoroljon a pénz és aki nem szimpatikus, annak hogyan tegyünk keresztbe...ez szánalmas és egyben felháborító is!

A Holczer Dániel-es riport után nekem is kinyílt a bicska a zsebemben,mert egy komplett amatőr társadalmat alázott porig. És az tény,hogy az amatőr versenyzők nagy százaléka inkább autóversenyző mint a profik, akik ugye soha semmilyen hibát nem követnek el...Ugye az idei sok baleset nem az RSB,MNASZ hiábja...nem a nem törődömség,meg sz.rok rá hozzáállás hibája,hanem szerencsétlen amatőr autóversenyző azt sem tudja,hogy melyik a fék meg a gáz és üti el az embereket a pálya szélén,mert nem tud vezetni. A gyomrom forgott sok cikk,ill. hozzászólás kapcsán,hogy a versenyzőt próbálták bemocskolni...a rendező, az MNASZ-es felügyelő, az RSB szakágvezető aki végig ment a pályán na az nem hibás,de az igen aki versenyzik egy biztosított pályán...szánalom a köbön!

Az MNASZ Rallyszakága egy nagy mutyihalmaz...idén sorozatosan szegték meg a szabályokat, fegyelmik repkednek a levegőben. Érdekes,addig még nem akartak mindenen nyerészkedni addig nem volt ilyen,most hirtelen a nagy változások idején csak a baj van...

Lehet még hinni abban,hogy változás lesz,de szerintem ezt már megette a fene...Tényleg csak úgy lehetne,hogy teljesen új emberállományt kellene választani ami tuti,hogy nem lesz...

Én személyszerint szurkolok Ivánnak...én nem hiszek már az MNASZ-ben,járassák csak le magukat,meg csinálják a diktatúrát...

1956. • 2013-11-14 10:26:51
Talán azon is el kellene gondolkodni, jó e szakadás ki fogja a Magyar Rally bjnokságot kiírni, megrendezni, ki lesz Magyarország Rally Bajnoka 2014-ben, ki állítja ki a licenceket (hazai, nemzetközi), ki a tagja az FIA-nak ?!

Jelen állás szerint mindehhez az MNASZ-nek van jogosultsága, jelen pillanatban az MNASZ:
Tagja az FIA-nak
A nemzetközi licencek kibocsájtása is a szövi jogosultsága.
Bármilyen FIA sorozaton (CEZ, EB, VB ..) csak az FIA által elfogadott tagszervezet által kiadott licenccel lehet indulni.
Delegálja a különböző bizottságokba a képviselőket
Kizárolagos joga van a Nemzeti bajnokság megrendezésre
Tagja a MOB-nak
A MOB jogosultsága az állami sportcélú támogatások elosztása

Akkor minek kell létrehozni valamit, ami csak lebeg a semmiben, nulla jogosultsággal, nemzetközi elismertséggel, kapcsolattal?
A többi szakág működik a lehetőségekhez képest fejlődik, vannak kiemelkedő nemzetközi eredményei, akkor a rally miért nem.

Az RTE ha nem volt idén szerződése a szövivel, normálisan illegitim sorozat volt. A gyöztest nem lehet bajnoknak nevezni. Miért kell ezt a helyzetett még fokozni.

Normális a szakágat jól ismerő, tenni karó emberekre kell bizni az irányítást, össze kellene fogni, fel kellene építeni a Rally-t, létre kellene hozni egy eladható árúcikett a szponzorok és a média felé. A jelenlegi vezetés megbukott döntéseik hátrányosan befolyásolták a szakág működését, csökkentették az indulók számát, csökkent a futamok és a nézők száma. Nem merték felválallni a konfrotációt az RTE irányítóival, mert valamikor egy tálból ettek, az összefogás elmeradt, egy nagyon szük kör érdekeit képviselték. Most egy csak a hiradásokból megismert és aközöltek alapján vállalhatatlannak tünő szerződést akarnak ráerőltetni a szakágra.

Nem egy sújtalan valamit kell létrehozni, hanem a megfelelő, jogosultságokkal rendelkező szövetségen belül a szakág vezetést kell hozáértőkre bizni, az Elnőkségnek talán több figyelemet kellene szentelni a szakág gondjaira, szép-szép a Hring fejlődése, de a hazai autósport nem csak Mógyorodon a kerítésen belül zajlik. Össze kellene állítani egy hosszútávú tervezetett, benne meghatárózni a főbb irányokat, ki kellen dolgozni egy korrekt követhető bajnoki rendszert az ARK-tól az ORB-n át a nemzetközi szintig. Különös hangsúlyt kellene kapnia az utánpótlás nevelésnek a tehetséggondozásnak, fontos a tervezhetőség és a költségtakarékosság.

Kvázi dolgozni kellene már és nem agyament adhoc döntéskkel még jobban zilálni a szakágat.

Üdv Herczeg Áron "Roni"
1955. • 2013-11-14 07:53:13
Tisztelt Urak!
Igaz, unalmas volt a Mecsek rally. Kevés autó, talán az első 5 még úgy-ahogy (de inkább az "autó" miatt.....) ez van. Akinek tetszik és megéri elmegy és nézi, akinek meg nem az fikázza.
De....nekem megérte-megérte? és az orfűi gyors rajtjánál néztem: nem tudom máshol milyen sportbírók voltak, de itt a "vezető bíró" mellényes hölgy elképesztően jól és határozottan irányitotta a rábízott csapatot. (ameddig én láttam) Gratulálok!!! A Nézőkről (mert mindenki őket akarja védeni, kiszolgálni) csak annyit, hogy a legnagyobb szám egy amorf testű fiatalember volt, aki részegen fényképeztette magát és szerepelt a tó parton. Na ezt nem oldja meg semmilyen "GUMI" szerződés. Üdv:Neon
1954. • 2013-11-13 23:50:33
"November 18-án, 18 órakor a Sportok Házában a versenyabroncsokra vonatkozó ajánlatokról és a jövő évi szabályokról lesz szó!"


Idézet Verdák 1, .....Kipufogófűrdő városának gumisa Luigi mondja Villám McQueen versenyzőnek:

- Gyere boltomba, Luigi lesz neked hálás, akkor is ha nem vagy Ferrari. Te veszes négy gumi és én adni vadiúj pótgumi!
- Nézd, nekem adják a gumikat ingyen!
.......Óhohohó...........
- Luigi vezet elő új ajánlat! ( nov 18)

Luigi vezet elő új ajánlat!
MNASZ fórum
oldalanként | növekvő
összesen: 2773 hozzászólás • 139 oldal
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.10-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k