Ha sört nem is...... apropó ha-val kezdünk mondatot? Ha egybe írtam volna a hogyist? Igy se jó, valami pirosakkal húzgálja alá a gép, de nem ám simán, hullámosan! Nincs harag, csak szemtelenkedem
Na most akkor valamit tisztázni kellene. Az "RSB megbeszélés emlékeztetõje" címû írást ki és kinek a nevében jelentette meg?
Mert amennyiben ez egy hivatalos MNASZ közlemény, akkor azt illene feltüntetni, továbbá azt is, hogy az MNASZ-en belül melyik RSB vezetõ írta ezt alá.
Ugyanis az ebben feltüntetett, mint a megjelentek közötti egyeztetés eredményeként sugallt pontok között olyanok is vannak, amelyek a megbeszélésen megemlítésre sem kerültek.
Így ekképpen ezt az írást csak úgy lehet értékelni, mint a földre dõlt, több sebbõl vérzõ Sir Galahad utolsó megegyezési ajánlatát.
Ami simán lehet hadicsel is, lévén, hogy senki MNASZ-es döntéshozó azt alá nem írta, így bármikor visszaszívható, azonban a sprintesek és az RTE-sek megvezetésére kiválóan alkalmas.
A régi rendszerben a hatalom gyakorlói mögött álltak a szovjet tankok és a besúgóik mindenhol ott voltak.
A mostani rendszerben a hatalom gyakorlói elvették az emberek józan gondolkodását és ezért mindent megtudnak magyarázni a semmivel (ez érvényes az élet minden területén).
Ha egy tömeg nemtetszését fejezi ki a beépített emberek csitítgatják a dühös embereket és mire oda kerül a sor, hogy mondhatjátok, kössünk kompromisszumot addigra megmagyarázták nekik, hogy a fehér az fekete és elfogadják.
Ezért nem lesz változás mert ha józanul gondolkodnának az emberek nem lehetne mellébeszéléssel kimenteni a helyzetet, mert nincs de, nincs csak ami rossz az rossz...
A másik stratégia, hogy a hatalom emberei feldobnak egy labdát: 2014. Január 1-tõl csak 1.6 alatti motorral versenyezhettek amatõrben. A nép zúgolódik, kompromisszumot kötnek pl.: na jó legyen 2000 köbcenti a határ de a kétkerékhajtás marad.
A tömeg belenyugszik, rendben így is elértünk valamit... persze elérték azt a határt amit eredetileg is be akartak vezetni és mindenki örül :)
Ez csak egy másik fórumon olvasott komment kapcsán jutott eszembe. Engedjétek meg, hogy idézzek belõle:
"Aki gyáva, az ugrik minden kompromisszumra. De gyáva népnek nincs hazája - gyáva sportolónak pedig nincs sportága. Ha még van, akkor majd nem lesz." - pagerniki
Én is megfogadtam,hogy nem írok többet,de számomra egyszerûen hihetetlen,hogy ennyire megvezethetõk vagyunk.
Nem mentem el a 22-ei gyûlésre,pont amiatt,hogy ezzel is tudassam,hogy nem értek egyet a politikával és nagyjából el tudtam képzelni,hogy mirõl fog szólni az egész.
Mézesmadzag elhúzás, indulatok csitítása és mellébeszélés.
Néztem az élõ közvetítést...
Egyszerûen hihetetlen,hogy eddig mindenki szidta Pénzes Zsolt szakágvezetõ urat,majd most õ lett a barát. Hozzáteszem nem személyeskedem nem utálok én senkit nem is sértegetek senkit,de azon megdöbbentem,hogy ennyire félre lehet vezetni minket...sajnos ez olyan mint a politika. Beszéljünk egy kicsit más hangnemben és már mindjárt elmúlik minden sérelem. Ezért nem halad elõre ez az ország,mert nem vagyunk elég tökösek,hogy kiálljunk saját magunk mellett.
Ki mit vont le a megbeszélésbõl? Nem a közlemény elõtt kellett volna megbeszélést tartani az amatõr versenyzõkkel?? Nem elõtte kellett volna felvilágosítani õket,hogy mik a tervek,reagáljanak,reagáljunk...Most persze várják a javaslatokat,hogy mindenki ezzel legyen elfoglalva õk meg csinálhassák a saját kis bizniszüket.
Mikor látjuk azt be,hogy az amatõr autóversenyzéshez nincs szükségünk az MNASZ-re! Nem hatóság...ébredjünk már fel! Jött most egy Holczer tûzrólpattant Dániel és azt sem tudja,hogy mirõl beszél...konkrétan porig alázta és vérig sértette a komplett amatõr társadalmat!
Szerintetek az autósport nem lehet tömegsport??? Csak úgy versenyezhetsz és csak ott,ahol az MNASZ engedi és megmondja...Gyerekek ilyen nincs! Nem lehet hatóság...pont a sport segítése a feladata,de most nem azt teszi...pont,hogy az ellenkezõjét.
"Az MNASZ a sporthatósági jogok gyakorlója"...nem igaz,ez akkora hülyeség mint innen Jeruzsálem...
Az a lényeg,hogy elhitessék,hogy csak rajtuk keresztül lehet mindent,de még nincsennek ilyen jogszabályok mi szerint a sprintbe, az amatõrbe bele avatkozhatnának...gondolom ezért csitították a kedélyeket,hogy majd szépen megcsinálják ezeket.
Ébresztõ amatõrök...ezt nem tehetik meg!!! Holczer Dániel meg inkább maradjon a kaptafánál...nem áll jól neki a megmondó ember titulus...
Megfogadtam, hogy csendben maradok, de itt megint kiborult a bili:
"Ezen feladatunkkal kapcsolatosan, fontosnak tartom leszögezni, hogy a jelenlegi szabályzás mellett nem lehetséges az egységes és biztonságos lebonyolítási rendszer bevezetése az ARK és Rallye sprint futamok tekintetében, mivel az ARK és a Rallye sprint futamok lebonyolítási rendszere csak az adminisztratív engedélyezési procedúra tekintetében tartozik szövetségünkhöz. Történik ez mind azok ellenére, hogy egy adott esemény, baleset, tragédia tekintetében, mind a morális mind a tényleges felelõsség kérdése tárgyában Szövetségünket érik támadások."
Tehát akik rendeztek sprintet az nem rendezhetnek, magmodják, hogy ki rendezhet, ha baleset történik, akkor meg tájékoztatnak, hogy tulajdonképpen az MNASZ-nek csak adminisztratíve van köze az egészhez. ááááá
Vettem magamnak a bátorságot, hogy leírjam ide a
véleményemet a kialakult helyzetrõl. Honnan a bátorság?
Onnan, hogy fiatalságom sok szép pillanatát köszönhettem
a rallye-nak, és szeretném, ha a mai ifjúság is részesülhetne
hasonló élményekben. No meg azért, mert
hajdanán (80-as évek eleje) a legalacsonyabb osztályban
kezdtem és a feljutásos rendszerben jutottam el a R1-be.
Késõbb (90-es évek második fele, és a 2000-es évek eleje)
belekóstoltam az amatõr versenyzésbe, autocross,
rallyecross, sprint, minirallye. Szóval, szerintem van némi
rálátásom az autósportra. Senkit sem szeretnék untatni, de
hosszú leszek, és talán sikerül egy olyan lehetõséget
felvázolnom, ami kiutat jelenthet a jelenlegi
patt helyzetbõl.
BALESETEK: Szerintem teljesen irrelevánsak a téma
szempontjából, mert mint ahogy elõttem már többen is
leírták, az autóverseny az veszélyes üzem. Nyílván meg
kell tenni mindent a józan ész határain belül, hogy minél
kevesebb esélye legyen az emberi sérüléseknek, de ez
teljes egészében Indianapolisban, és a F1-ben sem szokott
mindig sikerülni. Ergo: Felesleges ezen görcsölni.
Balesetek voltak, vannak és lesznek is!
Azt is látni kell, hogy más sportágakban is fennáll a sérülés
veszélye, nem csak a versenyzõk, de a nézõk esetében is.
Ha a rallye-t csak a veszélyesség szempontjából nézzük,
akkor az hátrányos megkülönböztetés.
MNASZ:
Azt látni kell, hogy ma, Mo-on az MNASZ az autósport
nemzetközileg, és politikailag elismert vezetõ szervezete.
Ezen gyakorlatilag nem lehet változtatni mert ilyen a lapok
leosztása, és kész! Ahhoz, hogy ez a rendszer
megváltozzon, annak csak egy feltétele van:
Szûnjön meg az oszd meg és uralkodj világnézet.
Ja, és e feltétel teljesülése után még teljen el 5-10 év az
akklimatizálódás érdekében.
Szerintem könnyen belátható, hogy ez a feltétel nem fog
rövid idõn belül megszûnni, úgyhogy jobb beletörõdni a
jelenlegi helyzetbe.
Maximum csak arra lehet törekedni, hogy a személyi
változásokban való bizakodás helyett, radikális
változások történjenek, leginkább az alapszabály
és szervezeti felépítés tagsági érdekekhez történõ
igazításával.
No meg, meg kellene kérdezni Mészáros Ivánt, aki az
utóbbi években a legtöbbet tette, hogy neki mi a véleménye
a jelenlegi helyzetrõl és a kivezetõ útról?
Engem nagyon érdekelne.
RALLYE:
Ez egy gyûjtõfogalom, amit a tisztánlátás érdekében
fel kell osztani részekre.
ORB: A legmagasabb anyagi színvonalon mûködõ rész.
Az anyagi szint magasságából egyáltalán nem következik a
magas minõségi szint. Ezt fel lehet úgy is fogni, hogy baj,
és úgy is, hogy nem baj. Szerintem mindenki úgy használja
fel a rendelkezésére álló anyagiakat és versenyzõi
képességeket, ahogy neki tetszik, ha megvannak hozzá a
szervezeti keretek. Attól, hogy egy bajnokságban vannak
gyengébb képességû versenyzõk, még nem következik az,
hogy a legjobbak nem képviselhetnek magas minõséget.
Viszont ebbõl a felfogásból az is levezethetõ, hogy a kutyát
sem érdekli, hogy ennek a rétegnek hogy rendeznek, milyen
gazdasági feltételek mellett versenyeket. 15 résztvevõnek is
lehet ORB futamot rendezni gazdaságosan. Ennek
megfelelõ nevezési díjakat kell szedni, és ehhez a 15
versenyzõhöz kell a szponzorokat meggyõzni. A jelenlegi,
rallye-t uraló pénzügyi viszonyok között (finoman szólva)
ez nem lehetetlen.
R2: Szerintem a rendszer szempontjából nem meghatározó,
sõt a létjogosultságát is meg lehet kérdõjelezni.
HISTORIC: Nem igényel különösebb szabályozást,
jól el van az oldalvizeken. Fontos, hogy legyen, mert
közönségvonzó, és olyan versenyzõi igényeket elégít ki,
amit nem szabad jelentõsen korlátozni, és az érzelmekrõl
(is) szól.
AMATÕR: Itt célszerû két részre osztani az érdekelteket.
Egyrészt van ugye a rendszámos mûfaj, akik közúton is
kénytelenek közlekedni, másrészt vannak a sprintesek.
Rendszámosok:
Mivel az ország közlekedése erõsen szabályozott,
egyes esetekben túlszabályozott, ezért kényszerûen
alkalmazkodni kell ehhez.
A jelenlegi vezetés e probléma megoldását a sport-
rendszámban látja. Szerintem hibásan, mert ezzel a
legbonyolultabb és legköltségesebb megoldást választotta.
Nem hiszem el, hogy amatõr versenyautók, amelyek
megfelelnek az adott verseny, versenytípusnak megfelelõ
magas színvonalú gépátvételén, ne kaphatnának alkalmi és
ideiglenes közlekedési engedélyt a verseny útvonalára.
Ez pusztán hozzáállás kérdése a szövetség, a rendezõk és a
hatóság részérõl.
Sprintesek:
Az itt induló autókat szokásos bontószökevényeknek
nevezni, holott eredmény centrikus versenyzés esetén
mûszakilag ezeknek is tökéletesnek kell lenni. A trehány,
igénytelenül megépített autók kiszûrése a gépátvételen
megtörténhet(ne).
Pillanatnyilag ez a versenyzési mód a leglenézettebb
magasabb körökben, pedig ebben van a legnagyobb
potenciál. Már 15 éve is azt vallottam, hogy a rallyecross
mintájára ez az a versenyág amit akár országos bajnoki
szintre is lehetne fejleszteni a kedvezõ feltételei miatt.
Ehelyett jelenleg az eltaposása a cél.
Én nem gondolom, hogy az amatõr versenyekkel
kapcsolatban a tehetséggondozást és az utánpótlás kellene
hangsúlyozni. Értem én, hogy ez jól hangzik, és magasabb
szinteken erre lehet esetleg elvi támogatókat szerezni, de
mivel a valóságban nem errõl szól a dolog, megint csak egy
hazugságra építünk. Arról van szó, hogy itt olyanok
versenyeznek, akik csak szimplán szeretik a sportágat, és
nem feltétlenül tehetségek. Lehetnek fiatalok és idõsebbek,
szegények és gazdagok, akiknek eszük águkban sincs
magasabb osztályba lépni. Ez természetesen nem zárja ki az
esetlegesen itt feltûnõ tehetségeket.
Nem értem, hogy az autóversenyzés esetén miért nem lehet
tömegsportról beszélni, ugyanis ismét csak szerintem, a
tömegsport jelleget nem feltétlenül az indulók száma adja
(ami egyébként a sprintben nem elhanyagolható).
Azt viszont értem, hogy a költségvonzat miatt sokak
szemében irritáló lehet a tömegsportnak nevezés.
Vannak virtuális határok, amiket lassan le kellene dönteni.
BIZTONSÁG és RENDEZÉS:
Nem véletlenül említem a kettõt együtt, ugyanis összefüggõ
kérdések.
Az agyrém, hogy a jelenlegi vezetés részben a ccm
korlátozásában látja a biztonság megoldását. Ez már csak
azért sem jó, mert az amatõr státusz alatt leginkább nem a
tehetséggondozást kell érteni (fentebb). Továbbá azért sem,
mert mint tudjuk az autókon van minimum két pedál,
amivel azt kordában lehet tartani. Vagyis nem a ccm a
meghatározó, hanem a pedálokat kezelõ ember. Bármilyen
korlátozást életbe lehet léptetni az gépekkel kapcsolatban,
ha az emberek nem nõnek fel a feladathoz.
(A fõoldalról elérhetõ egy cseh amatõr sprintõl szóló videó,
ahol S2000-s autók is mennek, nem is egy! –akkor mirõl
beszélünk, mikor a ccm-eket emlegetjük?)
Az a szándék, hogy képezzük a versenyzõket (Hungaroring
vezetéstechnikai pálya) az látszólag az emberi tényezõ
befolyásolására irányul, de teljesen biztos vagyok benne,
hogy eredménytelen lenne az ilyen törekvés. Azért, mert
versenyezni csak (és kizárólag) versenyeken lehet
megtanulni. A rákormányzást pedig felesleges tanítani.
Szerintem emberi oldalról a versenyzéshez kell bizonyos
fokú intelligencia. Ha ez megvan, akkor jelentõs
veszélyforrás szûnik meg.
Az amatõr autóversenyzést leginkább a rendezõk felõl
lehetne felügyelet alatt tartani. A jelenlegi elképzelés,
miszerint az MNASZ engedélyez és ellenõriz mindent, az
csak arra jó, hogy el legyen mosva a felelõsség, és
mindenkit elkedvetlenítsen (nehéz zsákban futni).
Egy versenynek egy felelõse legyen!
Az MNASZ írja elõ, hogy az amatõr rendezõk váltsanak
licence-t (a rendezõi licence nem ismeretlen fogalom),
tartsanak nekik tanfolyamot, mûszaki elõírásokról, nézõi,
versenyzõi biztonságról, pálya elõírásokról, rendezési
minimumokról stb. és vizsgázzanak belõle. E tudás
birtokában rendezzék versenyeiket teljes felelõsséggel.
Az MNASZ csak probléma esetén lépjen színre, és utólag
ellenõrizze a szabályok betartását, és ha rendellenességet
tapasztal, büntesse meg a rendezõt. Legyen joga arra is,
hogy szúrópróba szerûen ellenõrizze a rendezõt, és
rendezvényét, de ne legyen joga ahhoz, hogy pénzt szedjen
a gyakorlatilag tõle független rendezvény után semmilyen
címen.
Borítékolom, hogy ilyen, egyéni rendezõi felelõsség esetén
minden rendezõ meggondolná, hogy mi legyen a kiírásban,
hol legyen a gépátvétel (aknás lehetõség, és megfelelõ
átvevõ személyzet), kit enged elindulni, alkalmaz e
sportbírókat, milyen lesz a pályabiztosító személyzet és
milyen elõzetes feltételeket ír elõ a versenyén való
részvételhez. Ilyen feltételek lehetnek a versenyzõi múlt,
helyi minimum vizsga (ez MNASZ jogkörbe is tartozhatna
akár), helyi gépkönyv (van aki csak nála indul),
versenyautók mûszaki elõírásai, sportorvosi vizsgálat, vagy
problémás versenyzõk esetén akár pszichológiai
alkalmassági vizsgálat is! Ez persze csak szélsõséges
esetben, de a lényeg az, hogy a szabályok nagy részét a
rendezõ határozhassa meg, de a felelõsséget is neki kelljen
vállalni.
Ha már vannak rendezõk, azoknak lehetne ligája is, ami
megállapodhatna a szövetséggel, hogy mint rendezõk mit
utalnak a szövetség hatáskörébe, és milyen jogokat
tartanának meg maguknak (és nem fordítva, hogy a
szövetség diktál.)
Nyilván logikus lenne, hogy a rendezõk egymás között
egységesítsenek szabályokat (pl. biztonsági berendezések).
Az a lényeg, hogy ne a szövetség legyen mindennek a
meghatározója, hanem a rendezõ, saját felelõsséggel és
saját rendezvényi elképzeléssel.
Tudom, hogy minden felmerülõ kérdésre én sem adhattam
választ, de ha csak egy használható ötletet felvetettem, akkor már nem untattalak benneteket hiába.
"Ameddig amatõr versenyrõl versenyre sportolók és nézõk sora sérül, a válasz számomra nem is lehetne kérdéses. Ameddig emberek halnak meg a versenypályák mentén, ez nem is lehet kérdés."
Rally 1. futamon is történt sajnos halálos baleset több esetben, akkor az MNASZ rendezvényeit milyen szigorításokkal kellene szabályozni? Ne engedjenek nézõket a pálya közelébe és a gyorsasági szakaszokat gumifallal vegyék körbe! Akkor nem lesz baleset.
" Azok az autók, amelyek pedig „profik” kezébe valók, a helyükre kerülhetnek azokba a bajnokságokba, ahol a helyük van."
Az, hogy valaki profi nem feltétlen azt jelenti, hogy a bõre alatt is pénz van. Egy profi versenyzõ egy erõs autóval amatõrben 10-ed akkora költségvetésbõl érezheti jól magát mintha 1.osztályban menne. Természetesen ennek az ellentéte is igaz: nem mindenki profi, tehetséges akinek pénze van és 1.osztályban tud versenyezni. Ha így gondolják az úrak akkor tessék az 1.osztályba jutást is teljesítményközpontúvá tenni és legyen kieséses alapon aki nem teljesít essen vissza 2.osztályba.
"Nemes egyszerûséggel azért, mert jóval többen vannak az MNASZ-en kívül, azok a versenyzõk, akiknek az érdekeit sérti egy ilyen jellegû döntés, mint az MNASZ-en belül azok a versenyzõk, akiknek az érdekeit szolgálja egy erõs és élhetõ, kiszámítható bajnokság."
Végre egy õszintén értelmezhetõ mondat! Kibújt a szög a zsákból: az szúrja a szemüket, hogy többen vannak az MNASZ-en kívûl... vajon miért? Ezen kellene gondolkodni!
"Aztán a Hende eset után is, és persze most is lapon van ez..."
Ez csak egy eset akinek éppen nem volt szerencséje. Történhetett volna akár egy 1.osztályú versenyzõvel is, mert bizony õk is tesztelnek illegálisan. Ezért nem kellene visszaélni ezzel az esettel.
Ma estére szólt a meghívás a rally szakágvezetõ részérõl, a 2014-es év szabálymódosításaival kapcsolatban.
Erre pont a mai napon megjelenik a Holczer féle tervezet is.
Ez most teljesen véletlen ugye?
Most akkor mi az etikusabb???
A családtól "ellopni"a kajapénzbõl a fékbetétre valót,vagy fiktív számlákat írni fiktív cégeknek,és abból bérelni egy WRC-t,vagy egy Szlovák rendszámú R4 Evo-t....
De várok még egy kicsit,mert szerintem el fogtok ti innen húzni a p.csába
Most olvasom a Raldás vizsgálat nyilatkozatát...
Megállapítják, hogy kiváló volt a biztonsági terv, minden rendben is volt. Erre azt hozzák megoldásként, hogy MNASZ alá vonjanak be minden versenyt, hogy jobban ellenõrizhessék a biztonsági feltételek teljesülését ?!
Balesetek lesznek mindig, sajnos. Vannak elkerülhetõk és vannak szerencsétlen, megelõzhetetlen balesetek. Be kéne látni, hogy ez utóbbiakat nem lehet csökkenteni. Az elõbbieket meg a részvevõk ( fõként nézõk ) józan eszének "kifejlesztésével", okítással lehet megelõzni.
Mindegyikõtök! Új, régi, jövõbeli… Egy picit üljetek le és gondolkodjatok el azon, mit beszéltek!
Elolvastam a Raligarchák elsõ részét és csodálkoztam. Most elolvastam a másodikat és felháborodtam… Ilyen nincs! Nem lehet, hogy a tárgyalás elõtt már ítéletet hirdessenek az amatõr raliról. Ez nem a Tanú c. film, ez az élet!
Azt mondjátok, hogy az ORB és társai az amatõr versenyek miatt halódnak. Azért nem akar senki profi versenyt rendezni, mert kevés a nevezõ, nincs pénz. Vajon miért? Vajon ha kevesebb lesz az amatõr versenyzõ, ez megváltozik? Vajon ha minden amatõr csak pedálos Moszkviccsal mehet sprint versenyre, akkor ki juthat el majd egyszer az ORB-be?? Vagy oda születni kell? Vajon szerintetek mindenki szakadár arab terrorista, aki nem az ORB, R2, Historic vonalon halad? No ne... Ezt senki nem gondolhatja komolyan! Tutti, senki nem is gondolja, csak indok kell a meghozott döntések eladásához.. ezért ezzel nem is foglakozom.
De Holczer Úr tárgyi tévedései felbosszantottak…
Elõször is az amatõr versenyek túlnyomó többsége sprintverseny, ez zárt pályán halad, ez nem számít közútnak, sem sport sem más rendszám nem kötelezõ rajta. Nem hinném, hogy MNASZ határozattal ez megváltoztatható. Azt sem hinném, hogy ha a telkemre meghívom a barátaimat és autózunk, akkor engedélyt kellene kérnem az MNASZ-tõl… Esetleg ez a beszólás célzottan az RTE-nek szólt? Olyan félelelmetes, vagy miért kell ennyire bántani õket?
Másodszor kikérem magamnak a bontószökevényezést… (A tragacsom nevében is...) Tisztelt Raligarcha Úr: járt az utóbbi években amatõr versenyen?? …vagy ámátõr gépátvételen mostanában… Javaslom nézzen el egyszer… Vagy olvassa el a kiadott szabályokat... az MNASZ archivumban szerintem meglesz…
Kimondatlan, de erõs rosszindulat érzõdik a városlõdi verseny felemlegetésében. Sportbírók hiányára és dilettantizmusra hivatkozik. De hát ezen a versenyen 86 ember volt fehér lebernyegben és mindegyikre az volt ráírva, hogy MNASZ Sportbíró! Mit gondol a nagyfiúk versenyein kik állnak a pálya szélén??? És a megfigyelõ és koordinátor, meg ilyenek? Nehogy már azt mondja, hogy eddig közük se volt hozzá, de majd most jól megmutatják… Egyébként elárulom: ma Magyarországon az rendezhet Rallysprint versenyt, akinek Önök megengedték. Most meg lehülyézi õket? Szerintem nem szép dolog.
Szóval a lényeg, hogy mi amatõrök zavarunk. Jól el leszünk küldve, meg leszünk dorgálva. Én pl. Ausztriához lakom közel, ott 100 EUR a nevezés amatõrben, itthon sem kevesebb. Más meg Szlovákiához, Romániához, Horvátországhoz lakik közel. Persze nem hiányzunk majd.. De majd elolvasom a sirámokat 6 év múlva, amikor 5 autó indul az ORB-ben, hogy „nem értjük, miért ilyen kicsi a mezõny”..
Rally – Politika 1:8. Akár a foci…
Ui: A tisztán látás kedvéért: 1,6-osnál kisebb, gépkönyves autóm van. A sarcot is rendesen befizetem. Nem a szabályok ellen vagyok, hanem a butaság, az elõítélet és a dilettantizmus ellen…
Lada 1600A, MNASZ gépkönyvvel egy ilyen amatõr ominózus ARC-Városlõdi verseny autó felkészítéssel, gumikopással, benzinnel + minden egyéb költséggel (1 pilóta + 1 navigátor + 1 szurkoló) max. 100eFt
Ha nekem I. osztályban kellene mennem, egy versenyen mondjuk Miskolcon, (nem nézve azt, hogy még kellene költeni az autóra, hogy oda jó legyen) min. 800eFt
Ebbõl a pénzbõl én egész évben versenyzek ARK-ban, és nem csak egy versenyen megyek I. osztályban.
Én jobb anyagi helyzetben vagyok, mint a versenytársaim nagy része,
DE!!! soha nem fogok menni I. osztályban, inkább betolom az autóm a garázsba és majd mutogatom a gyerekemnek, meg majd berregünk hozzá.
Naív elképzelés, hogy az emberek akik itt versenyeznek feljebb fognak menni és csak a ti kedvetekért több pénzt fognak áldozni az amúgy sem olcsó ralizásra.
Egy dolgot nézzetek meg és gondolkozzatok el rajta! A TME-t beszüntettétek. Az ottani versenyzõk milyen versenyen szoktak indulni????
Ettõl függetlenül a biztonság növelésével és a fokozottabb technikai ellenõrzéssel egyetértek. De nem lehet fûnyíró elven elsöpörni mindent!!!
Mindennek kell hagyni idõt. Nem várhatjátok el, hogy aki sok milliót költött az autójára, az jövõre dobja ki a kukába és építsen egy olyant, ami a jövõ évi szabályoknak megfelel.
Sportrendszám: mennyiben lesz jobb az, hogy az autómon SP rendszám lesz? Így is minden évben elviszem a NKH-hoz és ott minden mûszaki feltételnek megfelel. Nem kell sok pénzért elvitetnem a Hungaroringre, hanem begurulok vele Veszprémbe!!!! Ha mûszakilag nem megfelelõ úgyis megbukik a vizsgán.
Örömömre szolgál, hogy nem csak álneveken jelensz meg végre a fórumokon, hanem arccal is!
A megbeszélés nem tartozik a tárgyhoz, ahogy az sem, hogy miért csak a "semmirõl" beszélünk, ha te jelen vagy, nyilván megdolgoztál érte.
Kicsit olyan, mintha arra utalnál,hogy mi próbálunk helyezkedni, ezt gyorsan meg is cáfolnám, az általad említett emberek közül senki nem szeretne más tisztséget, mint ami most van neki, ez pl. Ernõ, Balázs és az én esetemben konkrétan a semmit jelenti! Az, hogy segítünk, ha tudunk, és megkérnek, az bármilyen furcsa, nem valamiféle hatalomvágy nálunk (és nálad?).
Na mindegy, nem is ezért írtam, hanem pár dolog azért legyen tiszta: nem attól lesz "fehér" az autósport, ha mindenkit sportrendszámba és MNASZ gépkönyvbe kényszerítesz. Nem attól lesz kevesebb baleset, ha meggondolatlan szabályokat hoznak inkompetens emberek. Remélem, hogy számon fogják kérni, hogy hogyan lehetett például a mai napig nem létezõ P-csoport szabályra hivatkoznod a beadványban, mintha hatályos lenne!
Megszólaltál, de inkább csak rontottál vele a helyzeten, nem hiszem, hogy a sport érdekeit szolgálják a nézeteid.
"Nyilván nem az 1600cm3-tõl lesz kisebb a potenciális veszély, de ettõl a moratóriumtól kezelhetõ lehet a versenyzõi létszám"
Ez komoly? Akkor meg miért nem csak a páros alvzszámúak mehetnek, attól is kezelhetõbb lenne a létszám! Egyszerûen nem tudod mit beszélsz, ami nem lenne baj, de jelen pillanatban ezekre alapozva van hatályban egy elnökségi határozat! Tényleg az gondolod, hogy a létszám a probléma? Ha ez így van, akkor miért nem azt akarod korlátozni?
Idekevered a hétvégi balesetet (is), de tisztában vagy a hátterével?