Az ítélet mérsékelve
Botka Dudu eltiltását mérsékelte az MNASz vezetése
2012-04-03
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
732529982
Napi oldal:
117817
Jelenleg:
2082
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat
MNASZ fórum
oldalanként | növekvő
összesen: 2773 hozzászólás • 139 oldal
1813. • 2013-10-22 18:21:22
Dani! Te végiggondoltad, hogy mennyi ember építi kis pénzből az autókáját? Hogy nem eszik inkább ebédet, és félrerakja a pénzét, hogy pár hónap alatt, mondjuk legyen egy sperr az autóban? Eleve, MNASZ gépkönyvet sosem fog kapni az autó, mert ugyan mondjuk Markó Tibi bajnokságában gépkönyvvel rendelkezik, az ottani komoly biztonsági előírásoknak megfelel, de az MNASZ gépkönyvhöz még százezreket kellene költeni. Erre pedig ezeknek az embereknek nincs, és nem is lesz pénze. Ez pedig ebben a formában RABLÁS ! Merthogy eddig ért valamit a keze munkája, de most aztán sem használni, sem eladni nem tudja. Így aztán egyszerre veszi el egy ilyen szabályozás az ember szórakozását (hobbiját, életét) és a pénzét is. És akkor a forgalmi engedélyről, műszaki vizsgáról még nem is beszéltünk.
Menjenek ORB-be versenyezni? Komolyan azt hiszed, hogy ez lesz? Horribilis pénzekért ebbe a bajnokságba? Ugyan már... Inkább elmegy külföldre, ahol tisztelik, szeretik, egyformák a feltételek, nincsenek jobbak a jók között, anyagilag pedig pedig még esetleg jobban is jön ki a végén, olcsóbban megússza. Abba már bele sem gondolok, hogy mennyien fognak betartani a tisztelt Szövetségnek, ha meghozza ezt a lépést, és "csakazértsem" felkiáltással inkább lezárják autósport pályafutásukat, de nem dőlnek rabigába.
Több néző? Viccelsz?! Én évente általában egyszer látom ezt a mezőnyt, és siralmas... Minden évben reménykedek, aztán jön az újabb csalódás. Gondolod, hogy más nincs ezzel így? Ezért a mezőnyért elenyészően kevesen fognak elutazni nemhogy néhány száz kilométert, de a szomszéd városba is csak nehezen.
Ez az egész elképzelés több sebből vérzik. Én eddig hittem, hogy az MNASZ azért szeretné szabályozott keretek között tartani a rendezvényeket, hogy legyen rend, és biztonság. De most fel lettem világosítva, hogy nem ez a cél. Elkeserítő...
Nem értem, ha jó a biztonsági terv, azt be is tartatják, ennek ellenére a néző olyan helyen tartózkodik, ahol nem kellene, és megsérül, akkor azért miért a versenyző a felelős? Miért azokon kell elverni a port, akik még mindig szeretik és művelik ezt a sportot? Attól, hogy "csak" 1600 köbcentiméteres autók indulhatnak, attól nem lesz kisebb a balesetveszély. Ráadásul egy szívó, 1600-as motor a mai világban simán 200 lóerő fölött van. Ugyan már... 20 km/h-val is halálra lehet gázolni valakit...
1812. • 2013-10-22 18:04:14
Szerintem nem lesz megoldható az általános helyzet érdekek részbeni sérülése nélkül.
A sprintversenyeken nem mindenhol volt jó a rendezés (mint azt pár hozzászólással lejjebb írták), voltak komoly hiányosságok. Amikor azt írjátok hogy "milyen jó kis versenyek voltak" valamelyik sprintbajnokságban, akkor nem biztos hogy látjátok mögötte a gondokat...
Ráadásul szerintem nem tartható a mai viszonyok mellett az hogy konyhapénzből megspórolt versenyzés életben maradjon. Ez nem az a sportág a mai világban, bármennyire is jó lenne a kispénzűeknek (persze a ló túloldalára sem szabadna átesni a szabályozással).
1811. • 2013-10-22 18:01:03
golyót a fejbe...
köszönöm!
1810. • 2013-10-22 17:37:36
Holczer Dani!
"Nemes egyszerűséggel azért, mert jóval többen vannak az MNASZ-en kívül, azok a versenyzők, akiknek az érdekeit sérti egy ilyen jellegű döntés, mint az MNASZ-en belül azok a versenyzők, akiknek az érdekeit szolgálja egy erős és élhető, kiszámítható bajnokság."
Letojom a magyar bajnokság versenyzőit akiknek az érdekét szolgálja egy erős és kiszámítható bajnokság!
Azt ne úgy érjétek el hogy közben tönkreteszitek azok "játékát" akik soha nem is akartak a magyar bajnokságban indulni, se anyagi sem időhiány miatt!
Mindenki evezzen a saját vizén! És ne miattuk tegyéket tönkre a sprintversenyeket. A saját bajnokságukat oldják meg ők! Nyilván nem kell bontószökevényeket elengedni a a futamokon és nem kell rögtön nagykocsival indulni mindenkivel, de akik letettek valamit a sprintbajnokságokban azt ugyan hagyjátok már versenyezni ott és azzal ahol szeretnének!

Köszönöm!
1809. • 2013-10-22 16:54:23
Csak kibújt a szög a zsákból! Ugye, hogy azért tették, (teszik) tönkre a jól működő sprint ill túra bajnokságot, hogy a RB ne pusztuljon el teljesen, ne legyen oda a semmirekellők megélhetése!!! Fa...a!!!! mérges
1808. • 2013-10-22 14:38:26
Hát "haladunk Európába vazze"...szólhatnának a politikusoknak,hogy akkor legyen 3 kiló a minimálbér és nem lesz gond a sport rendszám...

Nem meglepő egyáltalán, én valami ilyesmire számítottam,teljesen egyszerűen az amatőrnek annyi,mert ha nem teszik tönkre akkor az ORB-nek is annyi...és természetesen az amatőrök sz.r autókban ülnek,nem tudnak vezetni és miattuk történnek a halálos balesetek...köszönjük Emese:)

Lehet menni a mai tájékoztatóra...de minek?:):)

Valahol megértem az MNASZ hozzáállását,de ez megint a lapok felosztása és önkényuralom...ez így ennyi
1807. • 2013-10-22 14:32:51
Holczer interjú: jön a kötelező sport-rendszám már az amatőrbe is. bizonytalan
1806. • 2013-10-22 13:48:23
Üveges Úr versenyein nem kis gondok voltak. Pl. amikor jött a vonat gyors közben, vagy amikor elfelejtette értesíteni a Királd környéki önkormányzatokat, hogy verseny lesz. Törölt gyorsaságik, versenyek sora. Hosszú hónapok után nagy nehezen visszakönyörgött nevezési díjak. Vagy kérdezd meg a túrásokat milyen jól szervezte meg a Miskolc Rally-t. Be nem kalkulált Volán járattól a műszaki mentő hiányáig volt minden, na meg rágó a szájában a díjátadón.
Vácon az SRT "Évrendezőjevagyok" Urat akarták meglincselni a sprintesek. Persze neki is volt olyan, hogy mentő nélkül indult el a gyors. Rendezhette volna külön is a sprint versenyeket, de Ő akarta egyben megtartani. Ez így volt gazdaságos.
A nagykállói sprintversenyen leszalagozott területen történt a tragédia. Ezt nem korrekt a rendező nyakába varrni.
Az 1600-as korlátot senki sem akarja/akarta Holczeren és Miklóson kívül. Az ATB áldásos tevékenységét is Miklósnak köszönhetjük. Ő engedte szabadjára az embereit. Ha kicsit tájékozott lennél tudnád, hogy mennyi cirkusz volt az ATB és a szakág között.
Persze van még mit rendbe tenni bőven, de talán végre most Miklós távozásával erre komoly lehetőség nyílt..
1805. • 2013-10-21 22:57:26
De okos vagy. Bölcsészre jártál? :D

1804. • 2013-10-21 21:49:17
Na, az iniciálé író, már megint fején találta a szöget!
1803. • 2013-10-21 21:33:58
Mielőtt a fejemet vennétek, jelzem, hogy a türelem fölemlítése nem hónapokban vagy években mérhető időszakról szól. Ha figyelmesen olvastok kiderül, hogy csupán a közelgő egyeztető tárgyalás kapcsán említettem. mérges
1802. • 2013-10-21 21:24:21

Rossz kérdésfeltevésre csak rossz választ adhatsz!
A helyes kérdés nem úgy szól, hogy hányan kapnak fizetést
azért mert autóversenyeznek(?), hanem úgy, hogy hányan
élnek belőle? -és erre egész más a válasz, mint amit írtál.

Szerintem az RTE elejétől felfelé (majdnem) mindenki,
plusz rallycross eleje, autocross eleje.


1801. • 2013-10-21 21:15:21
És ez így van már legalább tizenöt éve!
1800. • 2013-10-21 20:33:24
nasanyika!
Azt azért tessék odatenni a második mondat végére, hogy "...hivatalosan." kacsintok
1799. • 2013-10-21 17:29:17
Azt tudtátok, hogy Magyarországon mindenki amatőr autóversenyző rallyban?

Attól lenne profi, ha főállású, fizetett pilóta vagy navigátor lenne, ilyen nincs!

Mindenki amatőr, tehát minden verseny amatőr verseny!
1798. • 2013-10-21 14:26:44
Nehéz már türelmesnek lenni...

Mike nagyon jól összefoglalta. Teljesen leegyszerűsítva amióta az MNASZ,RSB,ATB belemászott az amatőrbe is egy kabaré az egész...semmi nem klappol,csak a baj van mindennel és többet várakozik az ember,mint versenyzik...érdekes még önállóan csinálhatták a versenyrendezők a versenyeket,pörgős volt,mindenki elégedett volt és senkinek nem jutott az eszébe,hogy lehúzás,mert cserébe kapott egy szolgáltatást úgymond...kifizette a pénzt,de cserébe elégedetten ment mindenki haza,hogy versenyeztünk egy jót...

Nem hiszem,hogy türelem kell,inkább össze kellene már fogni és szembe menni a dolgokkal,mert ha megint pudnigok leszünk,marad minden ilyen sz.r...és akármennyire is fáj...ez tény!
1797. • 2013-10-21 14:10:50
OK Türelemesen várok.

Ha elfogyott írok. :D
1796. • 2013-10-21 13:40:06
Mike!

Nem tudok róla, hogy utaltam bármiféle optimizmusra.
Azt írtam: türelem.
A kettő között nagy a különbség. ;)
1795. • 2013-10-21 13:24:46
Mindenki tudja, hogy nem jó. Miért is tudja? Mi az irány?

Volt egy Üvegesünk, meg egy BAZ sprintünk. Olyan amilyen, de volt. Aztán volt egy Krisztiánunk, meg egy SRT bajnokságunk.

A történet úgy nézett ki, hogy beedzettük a pályát valamikor, szombat délután vagy vasárnap reggel megjelentünk adminisztratív, gépátvételés gyerünk. Főleg az SRT-ben ment minden folyékonyan.

MNASZ belenyúlt, most az van, ha egyáltalán meg van tartva a verseny, hogy szívunk szombat hajnaltól mindenféle hülyeséggel, rajtceremóniával, úton útfélen levesznek gépkönyvezésért, belekötnek a poroltóba és kevesebbet megyünk.

Apropó gépkönyv. Tudtátok, hogy ha egy ARK versenyző 3 régióban indul, akkor 3-szor kell gépkönyvezésért fizetnie. De gépkönyvet nem kap. Akkor miért is fizet?

Kiadták a versenyszervezést olyanoknak, akik nem tudnak versenyt szervezni vagy a régiekre ráerőszakolták, hogy rendezzenek RTE-vel közösen. Balhé, balhé hátán.

Aztán az MNASZ jóságos tevékenységének a mérlege 2013-ban. 1 halott, sok sebesült, elmaradt versenyek, 1 gyorsos versenyek, lincshangulat, a pilóták azt keresik, hogy melyik Szlovák vagy Román bajnokságban tudnának jövőre indulni.

Csak kérdezném, hogy SRT-ben hány nézőt csaptak el 2012-ben?

Most meg 1600ccm.

Miért is legyünk optimisták?

1794. • 2013-10-21 11:20:25
Köszönöm, nem kérek példákat, úgy emlékszem nekem is van néhány.... kacsintok

Arra a szemléletre utaltam, hogy még semmi sem biztos, de már mindenki tudja, hogy NEM JÓ!
Fölösleges dolog fikciókat, majdani elképzeléseket támadni.
Türelem..... kacsintok
MNASZ fórum
oldalanként | növekvő
összesen: 2773 hozzászólás • 139 oldal
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.10-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k