Bocsánat, hogy az MNASZ múltbeli tevékenységébõl indulok ki miszerint a csókosnak mindent szabad, másnak meg semmit. Írjak páldákat vagy elfogadod, hogy igazam van?
Aki hobbiból autózik, annak ugyanúgy jár(na) az egyenlõ bánásmód.
BMW-zek. Mindig is BMW-ztem. Nem is akartam és nem is akarok mással menni. Sprinteztem. Nem is akartam és nem is akarok máshol menni. Gyári, utcai motorral magyek. Nem akarok fejleszteni, soha nem is akartam. Nem csaltam. Soha nem is akartam.
1 tonnás az autóm (4 hengeres motorral). Milyen motort tegyek bele? Tisztelt MNASZ mondja meg, hogy milyen motort tegyek bele!
Egy 1.9 16v is moci 65-100 ezer Ft. Ha jól választok áttételt ütõképes így is. A BMW nem gyárt használható motort 1600ccm alatt. Kezdjek el fejleszteni egy 1.6 alatti motort csilliárdokért, a jól bevállt gyári motorok helyett? Ez kinek jó? Vagy mutassak rá az 1.9-re, hogy 1.6 és bizonyítsák be, hogy nem? Isten hozott csalós korszak!
Na jó fejlesztünk használható 1600 ccm alatti motort. Lesz vagy félmillió. És?
Hogyan fogja az MNASZ ellenõrizni, hogy 1.6 alatt van. Egy 4 hengeres BMW egy Honda egy Lada motorról senki nem mondja meg, hogy 1.5-1.6 talán 1.8-1.9 vagy 2.0. Vagy olyan becsületkassza lesz a dologból? Esetleg pofára megy majd az ellenõrzés? Amíg tudtam/tudtunk menni gyári 1.9-cel eszembe nem jutott ráfogni, hogy 1.6. A Hondások és a Ladások is tartották a kategóriát. Nagyjából mindenki tudta, milyen motor van a másik autójában. Jövõre ki fogja bevallani, hogy mekkora a motor?
Az mnasz egy nagy rakás fekália. Most finom voltam. Egyik tagja sem képviseli a Magyar rallyt, egyik tagja sem azt nézi, hogyan lehetne újra felviráhoztatni ezt a sportot. Egy cél lebeg a szemük elõtt, a pénz. Higgyétek már el, a nézük nem a nagy autók miatt mennek vissza apáylákra, hanem a szoros, látványos gyors emberkék miatt. Lehet az egy trabant is, egy warthburg is, egy lada is, egy skoda, egy opel corsa satöbbi.Tanácsolom nézzétek meg a régi videókat, és azonnal rájöttök arra hogy miért volt annyi ember, és akkoriban miért nem volt ennyi marakodás. Hozzáteszem, generáció váltás volt azóta, és én úgy érzem, soha nem lesz már olyan. ha én egy mnasz tag lennék, és a rallyért élnék, mert hogy ez egy elengedhetetlen tulajdonságnak kellene lenni egy tagnak, nem a rallyBÓL, hanem a rallyÉrt. nagy különbség, akkor érdeklõdnék más országoknál, hogyan is csinálják ezt õk. Mert a lengyeleknél, szlovákoknál, cseheknél, románoknál, észteknél, ausztriában mûködik normálisan a rally. Persze tt sem hibátlan minden, de mûködik. Lehet egy nagyon jó, nézõcsalogató rallyt rendezni max 1600 cm+ ig is. Ha jó pilóták ülnek az autóban, és nem a kiégett, ebbõl fényesen megélõ emberkék. Sok tehetséges fiatal van nálunk, de egy fillér nélkül sajna. Õk biztos megtöltenék a gyorsok szélét újra, de addig ezt nem lehet véghezvinni, mig az az elv, hogy a nézõ egy rossz tényezõ egy versenyen. Az sem normális dolog, hogy az a menõ nálunk, minél drágább, tuti autót épitsenek minden kategóriában, már-már a csalás határait súrolva. Jó dolog az hogy egy egy lada 4-5 millába kerül? Aztán meg féltjük mint a himes tojást? Régen, mikor egy N2 es kategóriában 100 autó indult, tized ennyibe nem kerültek a kocsik, nem volt gond egy tetõ, és nagyon sokan a látványra is mentek, lendületbõl. Ma s***t sem látsz ezekbõl, tisztelet a kivételnek. A fejelkben kellene rendet tenni, kicsit átformálni az értékrendeket, és elõtérbe helyezni a fiatalokat, és az össze mnasz tagot szélnek ereszteni, mert nem képesek maradandót, nézhetõt alkotni. Nem kell ide már bocsánatkérés, meg ide oda vagdalkozás, mindenki sáros valamiben, és sajna nálam azt a mitoszt az emberkék nagyon lerombolták, amitõl régebben felnéztem rájuk....Tehát ha ez marad, és csak a pénz harácsolása motivál mindnekit, akkor itt egyre rosszabb lesz, jobb soha.
Ide lõjetek.......
Sikerült jó sok mindent összelapátolnod.
Hatalmas ötlet a repülõzést példaként felemlíteni. Pl. a mi utcánkban is annyi de annyi magánrepülõ van amit versenyzésre használnak, hogy csak na. Kb. ugyan ez áll a jetskire is. Vagyis, ez a példa nem példa.
Azt mondod, nem kell szabályozni a köbcentiket, aztán elõadsz egy tervezetet, amiben az van, hogy elsõ évben ennyi, másodikban annyi, lehet a motor ûrtartalma. Na most akkor hogy? Ja, és az milyen megkötés, hogy nem lehet 4 évnél fiatalabb?
A rendezõknek feljutó ill. kiesõ szisztéma? Ki fogja elbírálni, és milyen alapon?
Megszünteted a R2-t? Csak okkor lesz újra, ha 80 db. kereklámpás indul? Ne találd már föl a márka-kupa fogalmát.
A végén még egy aranyos:
"a nagyobb autó jobban szennyezi a környezetet jobban eszi az útpadkát" ..... na itt kiszálltam.
Ehhez azt szólom, hogy elmehetsz vele a sóhivatalba.
A hasonló pórnépek nemhogy javaslatot nem tehetnek (hogy, hol, milyen formában, kinek?) hanem még a véleményüket sem kérik ki azok akik a fejük fölött döntenek. Pedig elvileg a "jónépnek" a szolgálatában kellene lenniük, de felsõbb érdekekre hivatkozva is minimum kompromisszumra kellene törekedniük. És minden szinten, az élet minden területén ez zajlik... ha valaki máshol élne és nem ismerné az itteni valóságot. Ugyanígy lesz ezzel az MNASZ tájékoztatóval is. Tájékoztatnak, hogy "benyaltátok a mellékelt cikkben található virslit. Na a viszont látásra." Ez nem szakmai fórum, csak ítélethirdetés.
Érdekes kihatása lesz a mai sajnálatos balesetre a rally válságra. Ha a Golf 2000-res volt, akkor a visszaszívják a 2000-res kompromisszumot? Ha 1600 volt, akkor meg lemegy a szabály 1300-ra? Kérdés az is, hogy a kormányközeli csatornákon vajon rally balesetrõl fognak-e beszámolni, vagy most hirtelen a politikai drukkerek hatására a sprint egyszeriben már nem rally, azaz az MNASZ-nek, a rallynak már semmi köze köze hozzá. Na de ha már nem rally, hanem "autóverseny" csak, akkor vajon miért hívja az MNASZ rally szakág a sprinteseket megbeszélésre? Hiszen az is lehet, hogy nem rally ez fránya sprint, hanem csak sima autóverseny!
Meg kellene érteni már, hogy nem a lóerõket kell szabályozni, hanem az emberek számára kell szabályt alkotni, akik azokat vezetik.
Megnéztem, a rokon motoros mûszaki sportokban hogyan oldották ezt meg. Mert például a repülõsöknél sem volt könnyû az olyan új hobby szintrõl indult versenyzést beilleszteni és kezelni, mint a motoros sárkányrepülõk. A motorcsónakosoknál is sikerült beilleszteni a jetskiseket. De ezt nem úgy csinálták, hogy amikor már jó sokan jetskiztek és sárkányrepültek, akkor a szövetség ezekkel szemben beindította a saját szövetségén belüli konkurrens szakágait. Nem bizony, mert nem MNASZ. Felajánlották az akkor már stabil bajnokságot üzemeltetõ új sportágaknak, hogy önálló jogi személyként, önálló szakosztályként mûködjenek a nagy átfogó szövetség alatt. Cserébe egyszer és mindekorra elosztották egymás között a rendezési jogokat és senki nem beszél a másik dolgába. Talán le kellene a másolni a már mûködõ receptet, hiszen a motorosok is pontosan ezt vették át.
A köbcentiket akarják korlátozni az „amatõrök” számára, de elõzmény nélkül lehet licencet váltani az ORB-re, bravó. Inkább egy tisztességes feljutás-kiesés rendszert kellene csinálni. Az sokkal jobban védi a biztonságot, mint bármilyen köbcenti korlátozás.
Az egészet az elérhetõség, a költség alapján kell szervezni. Amatõr = dolgozik hétközben -> olcsó kocsi. Profi versenyzõ=managelik -> drága kocsi
Most leírok egy lehetséges kompromisszumot. Bevallom az egészet a repülõk és csónakosok, motorosok szabályaiból loptam össze. Viszont mûködhet, érdemes elolvasni ötletadónak.
Sprintek: elsõ évben max 1300cm3 a kezdõknek, a másodikban max 2000cm3 és max 2800cm3 a jóknak, hogy a régi, már olcsó 1600-as turbós vasak beleférjenek. (A hangsúly az olcsó versenyzésen van) A kategóriák elsõ három helyezettje feljuthat a Túrába. Aki 5 éven át
egyfolytában bajnok, annak kötelezõ feljebb lépni az ORB-be. Az már profi.
Túra: Legalább egy elõfutás és 3 befejezett verseny a sprintben. Elsõ évben max 1600cm3. Második évben max 2000cm3. A kategóriák elsõ három helyezettje feljebb léphet az MNASZ-be ORB-be. Aki 5 éven át bajnok, annak ez kötelezõ. A pont nélkül évet záróknak kötelezõ egy év a sprintben. Õk a kiesõk, úrja a sprintet színesíthetik. A Túrában nem mehetnek top autók, az legyen az ORB-é. R4, S1600, WRC, stb. Versenyautónak gyárilag tenyésztett autóknak ott az ORB. Az utcai autóból átépített versenyautók max 3500cm3, azzal a nagyon szigorú megkötéssel, hogy a tipus, amit átépítenek nem lehet fiatalabb 4 évnél. Például jövõre EVOIX mehet, de EVOX már nem. „A” csoport max 1900cm3. ( A 2000-res régi „A”-s autók úgyis csak az ORB veteránoknál tudnak megfelelõ szervízt kapni) A turbós összkerekes autókon 2mm-el kisebb szûkítõ, mint az ORB-n. ( ez már most is így van) A „H” csoportban megkötés, hogy csak azonos gyártótól származó alkatrészek lehetnek egy autóban, pl BMW-ben csak BMW. „H”-s Ladákra elfogadva más is, ha az autót az MNASZ-nek bemutatják és kiegészítõ lapot váltanak ki rá. El kell oda jutni, hogy a turbós összkerekesek „N”-sek legyenek elõbb utóbb ( a szûkítõ miatt ez nem akkora teljesítmény veszteség, mint sokan gondolják). Aki ezeknél drágább, erõsebb autót tud vezetni, az már profi, arra ott az ORB. Az átlagsebességet nem kell korlátozni, arra ott van Iván és a lassítói, amik nélkül a versenyzõk talán kevesebb kárt szenvedtek volna, de hogy nézõkben több kár esett volna az elmúlt 15 évben az biztos.
Minimum vizsga: Az így önálló jogi személyként mûködõ alsóbb ágazatok maguk szedik be és állapítják meg a licenc díjakat. Viszont a minimum vizsgát, annak anyagát az MNASZ minimum vizsgája alapján, azzal összhangban kötelezõ összeállítani.
Licencek: Az osztályok önállóan állapítják meg és szedik be a díjakat. A licenceket az MNASZ-nek jóváhagyásra be kell mutatni, a névsort kötelezõ beküldeni.
Biztonsági terv: MNASZ hagyja jóvá, ha van díja, akkor a nevezési díjakon felül MNASZ számlára kell befizetni nevezõ párosonként, hiszen ezt a munkát és felelõsséget az MNASZ vállalja.
Felügyelet: 1 fõ MNASZ felügyelõ minden versenyen, konzultációs joggal. Lehet, hogy az MNASZ ezt a jogot kevesli, de ennek az egy fõnek az ereje egy esetleges baleset után a rendõrségi vizsgálatnál óriási lesz, hiszen tanúsíthatja, hogy a kellõ idõben felhívta a figyelmet a hiányosságokra. Jó lesz a rendezõknek jóba lenni vele.
Adó: Felejtsük már el. Ha a fentiek megvalósulnak, a feljebb lépések, kiesések miatt beindul a versenyautók körforgása.
Szakmai irányítás: Ajánlatok, de nem szabályok formájában felülrõl lefelé. Aki az ajánlat figyelmen kívül hagyásával balesetet okoz, akár közvetve, az elé majd odateszi az ORB a rendõrségi eljárásban.
Rendezõk: Rendezõi licencet kell váltani. A kiesés feljutás itt is érvényesül. A jó rendezõ feljebb léphet, a rossz lefelé.
R2: Felejtsük már el. Összevonni az ORB-vel és mindjárt lesz mezõny. Majd akkor kell R2, ha újra 80 db kereklámpás Lada, vagy bármilyen egyforma autó nevez le egy verseny. Ez a rally mai helyzetében nevetséges nagyképûsködés. A nevezési díjakat a kategóriák alapján kell szedni, hiszen a nagy autó jobban szennyezi a környezetet és jobban eszi az útpadkát. Teszeni fog az ötlet a mostani R1-nek és az R2-nek is. A rendezõknek meg tökmindegy, csak legyen meg a nevezõi létszám, azaz a ZSÉ.
Óvás, fellebezés: Felfelé a hierarchiában egy lépcsõvel. A sprint mezõny a Túrához fellebbez, a Túra az ORB-hez.
Névhasználat: Az osztályoknak a honlapjukon és a versenykiírásonkon, rallytáblán az MNASZ és a FIA logót kötelezõ feltûnõen elhelyezni.
Kötelezõ biztonság: Sprint: bármilyen áramtalanító, „E”-jelû cuccok, gázcsõ, tûzoltó palack. Túra: szabvány áramtalanító, lejárt homológ, varratmentes hideghúzott, tûzoltó palck, turbó-négykerék lejárt homológ tûzoltó rendszer ( õk úgy is az ORB-be jutnak elõbb utóbb)
Gépkönyv, mûszaki: Sprint: Módosítás leírási füzet, évente ellenõrizve. Túra: A fentiek megvalósulása esetén MNASZ gépkönyv. A gépkönyv díja az MNASZ-hez, de ebben az esetben ingyenes mûszaki bizottság az MNASZ-tõl a versenyekre. ----- Amennyiben saját Túra mûszaki bizottság, akkor gépkönyv díja is marad a Túránál. A gépkönyvekre MNASZ felülvizsgálat évente és autónként és természetesen ennek díját a Túra ( túra versenyzõ ) fizeti. A Túra gépkönyvezésnél egy fõ delegált MNASZ mûszaki felügyelõ költségtérítve.
Mert még nincsenek meg a feltételek(kiírás, regisztráció,RSB jóváhagyás stb
Úgy gondolom jövõ héten hivatalos lesz. üdv Koch
Ernönek mondanám mert a telefont nem szokta felvenni. A baranyai versenyekre nem én járok de észlelve a hibát utólag beléptettem a navigákat és értékelve vannak, mindenkit felhívtam és megnyugtattam.
Az lenne a kérdésem, hogy a 10.16-án módosított ARK naptárban miért nem szerepel a miskolci verseny? 10.11-én még arról volt szó, hogy Miskolcon mutassunk meg, hogy.........
http://mnasz.hu/letoltes/ark%20naptar%2020131016.pdf
Elõre is köszönöm, köszönjük.
Ez ilyen elterelõhadmûvelet,hogy gyorsan elfelejtsük,hogy idén mit csinált...
Meg van szerintem írva már a forgatókönyv,hogy mi lesz a végeredmény.
El tudom képzelni,hogy mi lesz...õ errõl nem tudott,majd õ megtesz mindent...meg õ úgy tudta,hogy 2000ccm-er...abszurd még így is.
Képlettel: hülyénenék nézés a köbön...
Szerintem az RSB meg MNASZ között is volt egy kis senejdenej pittyputty...Jól jött most S***** Úr lemondása...lehet terelni,hogy mik a tervek...de ne legyen igazam!
Ja még néhány kérdés. Ha valaki veszi a fáradtságot és elmegy a parasztvakításra, tegye már helyettem ezeket!
Az MNASZ az otthon PC-n PS-en vagy Xboxon történõ rallyzást is ki akarja sajátítani? Kell-e gépkönyvezni ehhez a konzolokat? Beszélhetünk-e interneten a rallyról, vagy ahhoz is kell minimumvizsga? Mennyi a tagsági díj, ha csak szeretem a rallyt és mennyi, ha ezen szeretetemet autóra helyezett matricával ki is nyilvánítom?
Kedves Mike úr, Tisztelt Hatóság!
Köszönöm jóindultú tájékoztatását. Remélem ezen jogszabályok ismeretében, a jövõben elkerülhetem a közlekedésrendészeti szervek "közúti ellenõrzés" címen foganatosított zaklatását.
Hála az Önök által biztosított hivatalos dokumentumoknak, a jövõben immár teljesen legálisan folytathatom, a lakosság körében oly'kedvelt tevékenységemet.
Sajnálattal kell tájékoztatnom, hogy az Ön állítása már nem helytálló.
A MNKSZ elnöke, aki szakmai hozzáértését "kajak szakmai" és politikai kapcsolatait bevetvén már utasította a NKH-t, hogy a triciklit közúti használatra kizárólag MNKSZ gépkönyvvel lehessen használni.
Önöknek megmarad a zártpályás triciklizés, illetve lányoknak való cukorbetöltõvel rendelkezõ 1000 lóerõs metálfestésû triciklik kizárólag 40km/h sebességgel menetirányra kizárólag keresztben történõ haladásra használható vattacukor készítés lehetõsége.
Én ma elvittem a "gépet" vizsgáztatni,és azt mondták,hogy most már csak munkagép rendszámmal vizsgáztathatom le....Én megkérdeztem,hogy az eddigi 20 éve használt tehergépjármû 3 betû-3 szám rendszám miért nem jó nem kaptam választ.Majd jött a hideg zuhany,hogy azzal a kocsival amivel eddig szemes,illetve csöves kukoricát is szállíthattam minden hová,jövõre csak szemes csemegét szállíthatok,mert munkagéppel csak azt lehet,és azt is csak földúton....