Az ítélet mérsékelve
Botka Dudu eltiltását mérsékelte az MNASz vezetése
2012-04-03
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
738059639
Napi oldal:
7818
Jelenleg:
898
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat
MNASZ fórum
oldalanként | növekvõ
összesen: 2773 hozzászólás • 139 oldal
1713. • 2013-10-10 20:45:41


Tudható volt, hogy az MNASZ nem pusztán a rally szakágból áll. Nyilvánvaló volt, hogy a többi szakág nem fogja tétlenül bevárni azt, hogy egy esetleges hullám (amit nem õk okoztak) õket is veszélyezteti.

Asztalhoz kellene ülni. Rendkívüli közgyûlésre gondolok.

1712. • 2013-10-10 17:32:12
A hír igaznak tûnik a marcipán elolvadt, de sajnos a gazdag ember még nem mondott le bizonytalan
1711. • 2013-10-10 17:01:43
SZ.mint Marcipán=Szójáték! csókollak
1710. • 2013-10-10 17:00:34
Egy "másik"fórumon olvastam,hogy lemondott S*****????Valaki valami infó,vagy csak kacsa????Jó lenne,remélem Pénzes is megy utánna vigyorgok vigyorgok vigyorgok
1709. • 2013-10-10 15:41:27
Helló!
T.Gyurma!
Tökéletes a hozzászólás, gratulálok!
Ha közzétennéd azt a telefonszámot amit említesz az írásodban, Én szívesen felhívnám! Tudnék mirõl beszélni az illetékes úrral!
Szervezzünk demonstrációt a székház elé, szerintem nem lennénk kevesen!!!!
1708. • 2013-10-09 11:34:52
Ezt ettõl jobban tényleg kevesen tudták volna megfogalmazni.

Várjuk ki a végét!
1707. • 2013-10-08 22:23:20
Gyurma! Ezt kevesen tudták volna jobban megfogalmazni köszönjük.minden szó igaz
DE pont azok a nagyszámú érintettek --amatör, RTE versenyzõk nem tudják magukat képviselni (hisz nem MNASZ tagok)erre kellene megoldás
1706. • 2013-10-08 22:03:31
A zárt ex-RSB facebook csoportban már leírtam reggel, de tessék, nevekkel ide is:

Nem kell megijedni!

Hát nem sikerült... Pedig megfogadtam, hogy nem szólok...

Tegnap, amikor leülepedett a Budapest Rallye-n történt számos igen durva esemény, akkor írtam egy oldalt itt, de a végén gyozött a korábbi elhatározás: kitöröltem. Nem szólok. Pedig lett volna miért, két MAFC versenyzot rángattak meg úgy, hogy az már szinte büntetojogi kategória. Foleg szegény Landherr Zoliéknál, mert oket egyáltalán nem engedték elrajtolni, pedig minden eszement eljárást megpróbáltak végigcsinálni, amit az ATB eloírt, elturték, hogy félrevezetik, illetve meg sem hallgatják oket, fel sem veszik a telefont. Végül nem sikerült - részben az ATB hibájából - vizsgát szerezni a versenyig, szereztek tehát egy ideiglenes 3 napos engedélyt, ami minden jog- és sportszabálynak megfelel, de Feind Gábor, Guba István, és Csepela Tamás nyomására a felügyelok úgy döntöttek, hogy nem indulhatnak, és nem is indultak.

Ez viszont apróság ahhoz képest, ami ma felkerült a szövetség honlapjára!

Az elozménye ennek, hogy az elnökség Holczer Dánielt bízta meg a korábbi baleset kivizsgálásával. Meglepo volt a döntés, mert nem szoktak ilyesmit szaktudás nélküli emberre bízni, és sajnos az eredmény is ennek megfelelo lett.. Dani utoljára akkor kapott ekkora szerepet, amikor a másodosztály szponzora a MATADOR lett, ez a 9 pont összemérheto azzal, mert vannak benne olyan elemek, amik védhetoek, ugyanakkor aki átlátja, az tudja, hogy mindkét eset a kizárólagosságról, és ezen keresztül a pénzbehajtásról szól. Semmi köze a biztonsági dolgokhoz, teljesen szembe megy a tapasztalatokkal, és a helyes iránnyal.

Egy nap gondolkodás után ki merem jelenteni, hogy az elnökség legalább annyira félre lett vezetve S***** Miklós által ebben az esetben is, mint a Budapest Rallye törlése kapcsán, itt volna az ideje, hogy az MNASZ elnöksége korrekt információk alapján hozzon döntéseket, és nem megkérdojelezheto kompetenciájú, és ellenérdekelt, sértett emberek félrevezetése nyomán!

Nem gondolom, hogy minden jól van úgy, ahogy most van. De talán mielott másokat kényszerítünk a "helyes útra", azelott illene végignézni magunkon... Milyen tisztségviseloink, milyen szabályrendszerünk, milyen jövoképünk, és nem utolsó sorban milyen ügyfélkezelésünk van? Ez a 9 pont elfogadhatatlan, és az egyetlen megnyugtató dolog, hogy annyira képtelen, hogy nem kell aggódni, hogy megvalósul.. Miért? Nézzük végig:

'1. 2014. évtol a magyarországi összes Rallye verseny és versenysorozat kiírását, a Sporttörvény eloírásainak megfeleloen, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség ellenorzi, azok lebonyolítását csak az érvényes és vonatkozó sportszabályok figyelembevétele mellett engedélyezi.'

Ez még úgy ahogy elmegy, jogszabályi lehetoség adott, és ha megfeleloen alkalmaznák ezt a hatalmat, akkor elonyös is lehetNE. Szerintem viszont ezzel óriási, és felesleges felelosséget vállal fel az MNASZ, amellett, hogy felesleges munkát is a nyakába vesz.

'2. Az ORB, Historic és Rallye2 Bajnokságok mellett megrendezésre kerülo valamennyi egyéb hazai szervezésu rallye versenyen illetve versenysorozatban, a 2014. évtol, egységesen kell alkalmazni a biztonsági, technikai és lebonyolítási szabályokat.'

Ez az elso hiba. Egyszeruen nem lehet egy kalap alá venni ezeket az eseményeket, nem lehet egységes feltételrendszert kiterjeszteni rájuk! Persze vannak dolgok, amikben nem szabad engedni, fontos a megfelelo biztonsági színvonal, de ez így önmagában nem eloremutató szabály.

'3. Bármely hazai rallye versenyen használt versenygépjármunek MNASZ gépkönyvvel kell rendelkeznie.'

Egyszeru adó, bevételnövelo tényezo, nem történt az elmúlt években olyan baleset, amit a jármu biztonsági színvonalának alacsony szintje okozott. Értem ez alatt, hogy nem az autók biztonsági szintje okozta a sérülést, illetve nagy általánosságban hasonló sérülések keletkeztek volna egy MNASZ eloírásoknak mindenben megfelelo autóban is. Emellett természetesen fontos a biztonsági szint emelése, ám ehhez nem kell kizárólag MNASZ gépkönyv eloírása.

'4.Az MNASZ ORB, Historic és Rallye2 versenyeken kívül más, hazai rallye versenyen, a továbbiakban maximum 1.600 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú, feltöltés nélküli motorokkal szerelt, kétkerék hajtású versenygépjármuvek használhatóak, beleértve a meghívásos kategóriákat is.'

Ez már agyrém. Aki egy kicsit is jártas ebben, az tudja, hogy ha 1.6 literes határt akarok húzni, akkor azt nem pont 1600-nál húzom meg, mert kiesnek a határ felett 1-3 ccm-el lévo autók. Miért 1600? Mi a baj egy 2000 ccm-es autóval, ami mondjuk 20 éves? Ez csak arra jó, hogy átkényszerítse a versenyzoket egy másik bajnokságba, ám szerintem a piaci alapú eloszlásnál sokkal kártékonyabb a kényszerítés. Ez a pont mutatja, hogy S***** Miklós az egyik ötletelo. Sokszor hallani ezt tole, és szócsöveitol (Katona, Csepela, Feind, stb). Mindenféle alapot nélkülöz, eljárt felette az ido. Lehet, hogy Miklós fénykorában még jogos is lehetett ez a határvonal, de mára teljesen átrendezodött a mezony, kifejezetten ártana egy ilyen szabály bevezetése, nem hozná az elvárt eredményt.

'5. Az ORB, Historic és Rallye2 versenyeken kívül, az egyéb rallye versenyek tekintetében nem tervezheto olyan gyorsasági szakasz, ahol az elérheto átlagsebesség meghaladja a 100 km/h sebességet.'

Ez sokaknak ijeszto, de annyira mégsem durva. Azt tudni kell, hogy korábban az FIA is alkalmazta (nem ilyen határral). A magyar viszonyok eltéroek, itt igen gyorsak a pályák (lásd a hétvégi szakaszt pl.). Az átlagsebesség maximalizálása célszeruen gyors pályákra (olykor átgondolatlanul) kirakott lassítókat jelent, ami nem csökkenti, hanem növeli a veszélyhelyzetek számát.
Ettol függetlenül a leírt határ nem annyira kevés, a 100-as átlagsebességhez tartozhatnak 50 alatti, és olykor 150 km/ó feletti értékek is. Nagyon nem mindegy, hogy az 1.6 alá kényszerített amator átlagsebességét nézzük, vagy a teszt céllal (külön engedéllyel!) résztvevo WRC-t. Tehát ez egy gumiszabály, a megfogalmazás pontatlan, kidolgozatlan, sokkal komolyabb hatást lehet kiváltani egyéb paraméterek szabályozásával. (Például véleményem szerint a verseny és a gyorsasági szakaszok össztávja sokkal inkább biztonsági kérdés, mint az átlagsebesség, pl. egy 18 méter széles aszfalton ez utóbbi más értelmet kap, mint a fák között egy ösvényen...)

'6. 2014. évtol, bármely rallye sorozatra érvényes új licenc kiadása csak gyakorlati és elméleti képzés és vizsga teljesítése után lehetséges.'

Ez a kedvencem! Új licenc... Minden évben, mindenki új licencet kap, tehát ez MINDENKIT azonnal érint, aki Magyarországon rallyeversenyen tervez részt venni januártól... Ha nem tudnám, hogy ehhez pl G***** Zsoltnak semmi köze, akkor azt mondanám, hogy emelni kell a Hungaroring kihasználtságát... Viszont itt is csak arról van szó, hogy ezeken a jogcímeken is pénzt lehet szedni, mert egész egyszeruen nem lehet ezt elfogadható színvonalon kivitelezni.
Nem nagyon tudok olyan megkérdojelezhetetlen szakember-gárdát mondani, aki ezt megfelelo színvonalon tudná ilyen mennyiségben csinálni. Annak pedig nem sok értelmét látom, hogy a javaslat szerzojéhez hasonló kvalitású 'szakemberek' tegyék ezt meg, kicsit hiteltelen lenne a dolog, bár kétségtelenül jövedelmezo bizonyos csoportoknak.

'7. ORB, Historic és Rallye2 licences versenyzok az egyéb típusú hazai rallye versenyeken csak külön engedéllyel, értékelésen kívül, teszt jelleggel vehetnek részt.'

Másik kedvenc. Az elso pontból következik, hogy minden rendezvényt az MNASZ felügyel. Ennek tükrében furcsa, hogy a saját versenyzoinek megtiltja a saját felügyeletu rendezvényein történo indulást. Kilóg a lóláb, ahogy mondják, itt nyilvánvaló, hogy mesterségesen próbálják terelni a versenyzoket, mint a birkákat a nekik megfeleloen jövedelmezo irányba!

OFF
Apropó birkák! Nem megbántani akarlak, kedves olvasó, de ha érdekel annyira ez a történet, hogy idáig elolvastad ezt az irományt, akkor miért nem veszed fel a telefont, és változtatsz a saját helyzeteden?! Miért lehet téged is birkának nézni, aki szó nélkül turi, a sérelmére elkövetett sorozatos, durva hibákat?! Ez egy SZÖVETSÉG! Ennél fogva az történik, amit a TAGOK AKARNAK! A Tagokat pedig ti alkotjátok! Ti ezt akarjátok? NEM? Akkor tegyetek ellene!!!
ON

'8. Az Elnökség felkéri a Rallye Szakági Bizottságot, hogy 2013. december 1. napjáig dolgozza ki és terjessze az Intézo Bizottság elé a fent jelölt módosításokat is tartalmazó 2014. évre vonatkozó Rallye Versenyek Szabályait.'

Értem... Tehát van pontosan 53 nap megemészteni ezt a 9 pontot, és kialakítani egy megfelelo szabályozást. Persze. Az FIA december végén megjeleno útmutatásai meg senkit nem érdekelnek (amúgy tényleg nem, de eddig mást mondtatok!). Ez a pont már-már kötekedés, ha az Elnökség venné a fáradságot, hogy utána néz, hogy mit adnak a szájába, akkor nem írna ilyeneket. Egy ilyen szintu változást hosszú hónapok egyeztetése kellene, hogy megelozzön, nem pedig egy 50 napos ultimátum!

'9. Az elnökség felkéri dr. Szél Attilát a Rallye Biztonsági Bizottság megalakítására, mely bizottság feladata az IB mellett a továbbiakban a rallye versenyeken való elozetes ellenorzés (inspekció), verseny közbeni ellenorzés és közremuködés is.'

Ez szerintem nem szerepel az alapszabályban , mint az elnökség hatásköre... Persze ha ez csak szintén egy elkapkodott mondat, és igazából munkabizottságot szeretnének létrehozni, akkor rendben, csak nem ez van leírva... Egyébként azt gondolom, hogy túl van ez is lihegve. Attila eddig is sokat dolgozott ebben az ügyben, és nem gondolom, hogy ne lett volna megfelelo mozgástere. Számomra nem értelmezheto továbbá a 'rallye versenyeken való elozetes' kifejezés, vagy elozetes, vagy ottani, a ketto ;#8211;nálam- kizárja egymást, de ne menjünk bele, mert ilyenbol rengeteg van ebben az irományban...

Tisztelt MNASZ Elnökség!

Önöket ismét félrevezette Miklós, és az általa elotérbe helyezett emberek! Ez a 9 pont az Önök idei munkájának megcsúfolása. Emlékezzenek, a programjukba azt írták, hogy nem kívánnak beleavatkozni a sportszakmába! Ez a legdurvább beleavatkozás, ami létezik, és egyes emberek anyagi haszonszerzése, vagy sértettsége motiválja, ebben a formában nincs sportszakmai létjogosultsága!

Kedves S***** Miklós!

Nem tudom, hogy vette-e bárki a bátorságot a környezetedben arra, hogy kimondja: elég! Komolyan azt gondolom, hogy segítségre van szükséged! Volt egy idoszak, amikor rengeteget tettél a Magyar Autósportért, de az utóbbi években ezek már a homályba vesznek a kicsinyes, sértett rombolásod miatt. Kérlek, hogy fontold meg az azonnali visszavonulást, mert ez csak egyre rosszabb lesz!

Kedves Olvasó!

Még egyszer szeretném felhívni a figyelmedet, hogy a felelos TE VAGY, ha ezt hagyod. Az MNASZ elnöksége prominens személyiségekbol álló csoport, akik nem foglalkoznak érdemben az autósporttal (tisztelet a kivételnek). Ez nem baj, nem ez a dolguk. A dolgukat nagyrészt jól végzik, rég nem látott eredmények születtek idén ezen a téren. Egy dolgot csinálnak nagyon rosszul, hagyják magukat félrevezetni! Akik ezt teszik, azok nyugodtan tehetik, hiszen TE nem nyitod ki a szádat. Nem jössz el a közgyulésre, nem szavazod le azt, ami nyilvánvalóan rossz neked, nem nézel a dolgok mögé, hanem azt hiszed el, amit a legtöbbet hallasz. Ne higgy azoknak az embereknek, akik duruzsolnak a füledbe. Higgy a szemednek, és ha látod ezt a rombolást, akkor emeld fel a szavad ellene!

Nattán Gy.
1705. • 2013-10-08 21:11:10
Gyurma,

Neveket kérünk! Kik hozták ezt össze?



Egyébként az "alsóbb" osztályok autóinak, géposztályainak limitálásával én egyetértek, sõt jónak tartom, de nem ilyen módon.
1704. • 2013-10-08 20:27:42
Kár készpénzenek venni ezt a közleményt. Páran simán félrevezették az elnökséget, pont mint a Budapest Rallyeval kapcsolatban...

Aki látja belülrõl a rendszert, az tudja, hogy kizárt, hogy ez megvalósuljon!

1703. • 2013-10-08 20:17:30
Még 1 kis türelmet. Néhányan kéretik magukat az adatokkal pont mint a gyerekek, pedig nem szíveséget tesznek .Ha felhívsz neveket is mondok.
1702. • 2013-10-08 19:50:01
Kedves mnasz, tönkretetéttek a rallyt, ezzel a módosítással amivel meg szeretnétek ellehetetlíteni a rte-et, azt éritek el hogy mo-n nem lesz rally!!! Az a baj hogy "sokat akar a s***ka de nem birja a farka" szerint mûködtök!!! Összefogással és nem a pénzt elõtérbe helyezve, meg lehetne menteni ezt a sportágat, és sok kivételes tehetség nem tûnne el a semmiben!! De ehhez ezt a pénzéhes brigádot pics@n kéne rugni!!! Olyan embereknek kellene vezetõségben lenni aki a sport szeretetéért, vannak ott nem azért hogy tele tömjék a zsebüket! Nagyon szépen meg köszönjük az elmult pár év munkáját, ez alatt eljutottunk arra a szintre hogy nincs egy nézhetõ verseny se, és már nem is megyek el sehova versenyt nézni (pedig többszáz km-t is képes voltam utazni egy-egy versenyre), a klasszikus vb szintû pályáinkon nincs egy verseny se, a színvonalas amatõr versenyeket (amiket ugy gondolom támogatni kellett volna, hogy legyen utánpótlás) ahelyett hogy együtt mûködtek volna, teljesen megszüntették!!! A rally 1 nézhetetlen a rally 2-be meg van 10 kocsi az is etapon megy, ki akar ezé nektek több száz ezret fizetni? Kifog szponzorálni versenyzõket amikor nincs nézõ a versenyeken, mindemelett nincs nyilvánossága az egész sportágnak, azzal kellene pénzt szerezni hogy toljuk a médiában... nem lesz itt rend egy darabig! Azt kellene csinálni hogy egy versenyen se kellene rajthoz állni senkinek!!!Oszt akkor eltünnétek magatoktól, mert nem lenne kit lehuzni, de jó uton haladtok hogy ne legyen, megoldjátok ezt ti saját magatok!!!
1701. • 2013-10-08 17:55:33
A sok fröcsögés és haláltáborozás mellet azért szivesen hallanék sportszakmai érveket a köbcentikorlátozás ellen.

Hülyén csinálják, ez tény, hagyni kellene 1-2 év kifutási, felkészülési idõt.
Akiknek már van autójuk, az elértéktelenedik, akik most építenek nagy autót, azok kegyetlenül megszívták, ez tény. De ezek nem sportszakmai érvek.

Az talán már tényleg túlzás, hogy a világ talán legerõsebb (lásd a laza szabályokat) rally EVO-i a magyar harmadosztályba mennek.
Nyáron asszem itt volt hír, hogy WRC is indul valamelyik ARK-n... Ezt most hogy?????

Az egyhatosokkal semmivel nem kissebb a sportértéke a versenyzésnek mint a négyszáz lovas evókkal és M3-akkal, aki meg csajozni akar a versenyautóval, az meg talán nem is baj, ha kihullik, vagy feljebb lép.

1700. • 2013-10-08 16:22:23
Lotus kupa???
Amíg nem jönnek ki a Ringrõl egy rallye gyorsaságira, addig nem zavar. Hagyom, mert én sem vágnám le az aranytojást tojó tyúkomat.
vigyorgok
1699. • 2013-10-08 15:06:54
Azt még muszáj megjegyeznem,hogy miért nem szabályozzák a sok celebet aki a Lotus kupában "versenyez"?? Ilyen erõvel a Barátok közt egy kezdõ lépcsõfok,hogy mehessen Lotus kupában...

Van jó irányvonal,de ez olyan bonyolult mint a színestévé...hát úgy is álljunk hozzá! király
1698. • 2013-10-08 15:01:50
A utánpótlás nevelés tényleg olyan szépen hangzik...kellene is vele foglalkozni,mert azt én is aláírom,hogy ezzel senki nem foglalkozik itthon...

De abba is bele kell látni,hogy az ORB-be is köröz pár olyan versenyzõ,aki nem ült elõtte kisebb autóban,amatõr versenyeken...haver vagy éppen jó embertõl bérel autót...

Szemléletmódot kell váltani...fog ez fájni mindenkinek,de másképpen nem lehet.

Vagy az a fõ szempont,hogy ideig óráig változtassunk,vagy az,hogy hosszú távra építsünk itthon egy jó valamit ami Magyar Rallynak hívnak...
1697. • 2013-10-08 14:57:14
Én rugalmas ember vagyok:) Csak úgy tudnak mûködni a dolgok,hogy ha az ember közösen próbál tenni a rallyért valamit.

Azt látni kell,hogy minden sz.r az MNASZ-nél csapódik le,ez kétségtelen,hiszen õ a hivatalos szerv...A rendõrség õt találja meg, a média õt találja meg...Jogi dolgok vannak itt amiket be kell tartani,be kell tartatni...ezzel nem tudsz mit csinálni el kell fogadni,alkalmazkodni kell hozzá!

Pont volt mostanság elég negatívum,hogy menjen a vakarózás ezerrel. Persze,hogy védig magukat és védeni is kell és mint mondtam is bõven megérett arra a Rally itthon,hogy gyökeres változásokat kell hozni,de van folyamatosság...nem lehet azonnal pofán csapni mindenkit!!!Ez fontos!!

Nem tartom megoldásnak azt,hogy ilyen módon nyírbálják meg itthon a rallyt...valahol van az egészben ráció,de nem lehetne ezt ennyire drasztikusan. Azt látni kell,hogy jelenleg nem az ORB vagy R2, esetleg Historic tartja életben itthon a rallyt,hanem az amatõr meg az RTE...itt egy szemléletmódot kell változtatni,mindenkinek...idõ kell,hozzá,hogy tényleg arról szóljon ez a két szakág,hogy kezdõ lépcsõfok legyen...de lassan fõ le a kávé,ennek is lassan kell lefõnie! Nem lehet ekkora elégedetlenséget kelteni senkiben, ez fontos! Valahogy tényleg változtatni kell,mert ez hosszútávon senkinek nem jó...de csak kapkodás van, hatalomgyakorlás és kinek van igaza, ill. kinek nincs. Megy a mutyi,meg a pacsizás...

Gyökeres változások kellenek ez már látszik,de ésszel és fokozatossággal...
1696. • 2013-10-08 13:07:58
hu0olb!

Jelzem elõre, nem akarok senkit, sem támadni, sem védeni. kacsintok
Mindössze végiggondoltam. Vajon mit tennél, ha Neked jutna az a feladat, hogy képviseld a szövetséget különféle zûrös ügyekben?
Mondjuk pár hónap leforgása alatt, lenne egy halálos baleset, pár rosszul megrendezett verseny rengeteg reklamálóval, elmaradt rendezvény visszafizeteten nevezésekkel, miniszteri autóval ütközõ versenyzõ, stb., stb.
Mindez, "természetesen" csak a szövetségen tud lecsapódni, hiszen ez a hivatalos szerv, és az utca embere -akár csak a média- minden hangos/szines/csikorgó kerekû jármûvet egyaránt rallye-autónak hív.
Ugye, hogy Te is megpróbálnád védeni az érdekeidet?
Nézd innen......
1695. • 2013-10-08 11:50:42
Ha tõled csak ennyire futja,akkor legalább akkor hülyeség ez is mint amiket én mondok vagy írok:)
1694. • 2013-10-08 10:34:19
Látod neked is van lehetõséged itt napok óta hülyeségeket beszélni!
MNASZ fórum
oldalanként | növekvõ
összesen: 2773 hozzászólás • 139 oldal
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
282930 31 010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21222324
25 26 27 28 29 3001
2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.21-24.

részletes infóink

2024.11.22-24.

részletes infóink

2024.12.06-08.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k