Tudható volt, hogy az MNASZ nem pusztán a rally szakágból áll. Nyilvánvaló volt, hogy a többi szakág nem fogja tétlenül bevárni azt, hogy egy esetleges hullám (amit nem õk okoztak) õket is veszélyezteti.
Asztalhoz kellene ülni. Rendkívüli közgyûlésre gondolok.
Helló!
T.Gyurma!
Tökéletes a hozzászólás, gratulálok!
Ha közzétennéd azt a telefonszámot amit említesz az írásodban, Én szívesen felhívnám! Tudnék mirõl beszélni az illetékes úrral!
Szervezzünk demonstrációt a székház elé, szerintem nem lennénk kevesen!!!!
Gyurma! Ezt kevesen tudták volna jobban megfogalmazni köszönjük.minden szó igaz
DE pont azok a nagyszámú érintettek --amatör, RTE versenyzõk nem tudják magukat képviselni (hisz nem MNASZ tagok)erre kellene megoldás
A zárt ex-RSB facebook csoportban már leírtam reggel, de tessék, nevekkel ide is:
Nem kell megijedni!
Hát nem sikerült... Pedig megfogadtam, hogy nem szólok...
Tegnap, amikor leülepedett a Budapest Rallye-n történt számos igen durva esemény, akkor írtam egy oldalt itt, de a végén gyozött a korábbi elhatározás: kitöröltem. Nem szólok. Pedig lett volna miért, két MAFC versenyzot rángattak meg úgy, hogy az már szinte büntetojogi kategória. Foleg szegény Landherr Zoliéknál, mert oket egyáltalán nem engedték elrajtolni, pedig minden eszement eljárást megpróbáltak végigcsinálni, amit az ATB eloírt, elturték, hogy félrevezetik, illetve meg sem hallgatják oket, fel sem veszik a telefont. Végül nem sikerült - részben az ATB hibájából - vizsgát szerezni a versenyig, szereztek tehát egy ideiglenes 3 napos engedélyt, ami minden jog- és sportszabálynak megfelel, de Feind Gábor, Guba István, és Csepela Tamás nyomására a felügyelok úgy döntöttek, hogy nem indulhatnak, és nem is indultak.
Ez viszont apróság ahhoz képest, ami ma felkerült a szövetség honlapjára!
Az elozménye ennek, hogy az elnökség Holczer Dánielt bízta meg a korábbi baleset kivizsgálásával. Meglepo volt a döntés, mert nem szoktak ilyesmit szaktudás nélküli emberre bízni, és sajnos az eredmény is ennek megfelelo lett.. Dani utoljára akkor kapott ekkora szerepet, amikor a másodosztály szponzora a MATADOR lett, ez a 9 pont összemérheto azzal, mert vannak benne olyan elemek, amik védhetoek, ugyanakkor aki átlátja, az tudja, hogy mindkét eset a kizárólagosságról, és ezen keresztül a pénzbehajtásról szól. Semmi köze a biztonsági dolgokhoz, teljesen szembe megy a tapasztalatokkal, és a helyes iránnyal.
Egy nap gondolkodás után ki merem jelenteni, hogy az elnökség legalább annyira félre lett vezetve S***** Miklós által ebben az esetben is, mint a Budapest Rallye törlése kapcsán, itt volna az ideje, hogy az MNASZ elnöksége korrekt információk alapján hozzon döntéseket, és nem megkérdojelezheto kompetenciájú, és ellenérdekelt, sértett emberek félrevezetése nyomán!
Nem gondolom, hogy minden jól van úgy, ahogy most van. De talán mielott másokat kényszerítünk a "helyes útra", azelott illene végignézni magunkon... Milyen tisztségviseloink, milyen szabályrendszerünk, milyen jövoképünk, és nem utolsó sorban milyen ügyfélkezelésünk van? Ez a 9 pont elfogadhatatlan, és az egyetlen megnyugtató dolog, hogy annyira képtelen, hogy nem kell aggódni, hogy megvalósul.. Miért? Nézzük végig:
'1. 2014. évtol a magyarországi összes Rallye verseny és versenysorozat kiírását, a Sporttörvény eloírásainak megfeleloen, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség ellenorzi, azok lebonyolítását csak az érvényes és vonatkozó sportszabályok figyelembevétele mellett engedélyezi.'
Ez még úgy ahogy elmegy, jogszabályi lehetoség adott, és ha megfeleloen alkalmaznák ezt a hatalmat, akkor elonyös is lehetNE. Szerintem viszont ezzel óriási, és felesleges felelosséget vállal fel az MNASZ, amellett, hogy felesleges munkát is a nyakába vesz.
'2. Az ORB, Historic és Rallye2 Bajnokságok mellett megrendezésre kerülo valamennyi egyéb hazai szervezésu rallye versenyen illetve versenysorozatban, a 2014. évtol, egységesen kell alkalmazni a biztonsági, technikai és lebonyolítási szabályokat.'
Ez az elso hiba. Egyszeruen nem lehet egy kalap alá venni ezeket az eseményeket, nem lehet egységes feltételrendszert kiterjeszteni rájuk! Persze vannak dolgok, amikben nem szabad engedni, fontos a megfelelo biztonsági színvonal, de ez így önmagában nem eloremutató szabály.
'3. Bármely hazai rallye versenyen használt versenygépjármunek MNASZ gépkönyvvel kell rendelkeznie.'
Egyszeru adó, bevételnövelo tényezo, nem történt az elmúlt években olyan baleset, amit a jármu biztonsági színvonalának alacsony szintje okozott. Értem ez alatt, hogy nem az autók biztonsági szintje okozta a sérülést, illetve nagy általánosságban hasonló sérülések keletkeztek volna egy MNASZ eloírásoknak mindenben megfelelo autóban is. Emellett természetesen fontos a biztonsági szint emelése, ám ehhez nem kell kizárólag MNASZ gépkönyv eloírása.
'4.Az MNASZ ORB, Historic és Rallye2 versenyeken kívül más, hazai rallye versenyen, a továbbiakban maximum 1.600 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú, feltöltés nélküli motorokkal szerelt, kétkerék hajtású versenygépjármuvek használhatóak, beleértve a meghívásos kategóriákat is.'
Ez már agyrém. Aki egy kicsit is jártas ebben, az tudja, hogy ha 1.6 literes határt akarok húzni, akkor azt nem pont 1600-nál húzom meg, mert kiesnek a határ felett 1-3 ccm-el lévo autók. Miért 1600? Mi a baj egy 2000 ccm-es autóval, ami mondjuk 20 éves? Ez csak arra jó, hogy átkényszerítse a versenyzoket egy másik bajnokságba, ám szerintem a piaci alapú eloszlásnál sokkal kártékonyabb a kényszerítés. Ez a pont mutatja, hogy S***** Miklós az egyik ötletelo. Sokszor hallani ezt tole, és szócsöveitol (Katona, Csepela, Feind, stb). Mindenféle alapot nélkülöz, eljárt felette az ido. Lehet, hogy Miklós fénykorában még jogos is lehetett ez a határvonal, de mára teljesen átrendezodött a mezony, kifejezetten ártana egy ilyen szabály bevezetése, nem hozná az elvárt eredményt.
'5. Az ORB, Historic és Rallye2 versenyeken kívül, az egyéb rallye versenyek tekintetében nem tervezheto olyan gyorsasági szakasz, ahol az elérheto átlagsebesség meghaladja a 100 km/h sebességet.'
Ez sokaknak ijeszto, de annyira mégsem durva. Azt tudni kell, hogy korábban az FIA is alkalmazta (nem ilyen határral). A magyar viszonyok eltéroek, itt igen gyorsak a pályák (lásd a hétvégi szakaszt pl.). Az átlagsebesség maximalizálása célszeruen gyors pályákra (olykor átgondolatlanul) kirakott lassítókat jelent, ami nem csökkenti, hanem növeli a veszélyhelyzetek számát.
Ettol függetlenül a leírt határ nem annyira kevés, a 100-as átlagsebességhez tartozhatnak 50 alatti, és olykor 150 km/ó feletti értékek is. Nagyon nem mindegy, hogy az 1.6 alá kényszerített amator átlagsebességét nézzük, vagy a teszt céllal (külön engedéllyel!) résztvevo WRC-t. Tehát ez egy gumiszabály, a megfogalmazás pontatlan, kidolgozatlan, sokkal komolyabb hatást lehet kiváltani egyéb paraméterek szabályozásával. (Például véleményem szerint a verseny és a gyorsasági szakaszok össztávja sokkal inkább biztonsági kérdés, mint az átlagsebesség, pl. egy 18 méter széles aszfalton ez utóbbi más értelmet kap, mint a fák között egy ösvényen...)
'6. 2014. évtol, bármely rallye sorozatra érvényes új licenc kiadása csak gyakorlati és elméleti képzés és vizsga teljesítése után lehetséges.'
Ez a kedvencem! Új licenc... Minden évben, mindenki új licencet kap, tehát ez MINDENKIT azonnal érint, aki Magyarországon rallyeversenyen tervez részt venni januártól... Ha nem tudnám, hogy ehhez pl G***** Zsoltnak semmi köze, akkor azt mondanám, hogy emelni kell a Hungaroring kihasználtságát... Viszont itt is csak arról van szó, hogy ezeken a jogcímeken is pénzt lehet szedni, mert egész egyszeruen nem lehet ezt elfogadható színvonalon kivitelezni.
Nem nagyon tudok olyan megkérdojelezhetetlen szakember-gárdát mondani, aki ezt megfelelo színvonalon tudná ilyen mennyiségben csinálni. Annak pedig nem sok értelmét látom, hogy a javaslat szerzojéhez hasonló kvalitású 'szakemberek' tegyék ezt meg, kicsit hiteltelen lenne a dolog, bár kétségtelenül jövedelmezo bizonyos csoportoknak.
'7. ORB, Historic és Rallye2 licences versenyzok az egyéb típusú hazai rallye versenyeken csak külön engedéllyel, értékelésen kívül, teszt jelleggel vehetnek részt.'
Másik kedvenc. Az elso pontból következik, hogy minden rendezvényt az MNASZ felügyel. Ennek tükrében furcsa, hogy a saját versenyzoinek megtiltja a saját felügyeletu rendezvényein történo indulást. Kilóg a lóláb, ahogy mondják, itt nyilvánvaló, hogy mesterségesen próbálják terelni a versenyzoket, mint a birkákat a nekik megfeleloen jövedelmezo irányba!
OFF
Apropó birkák! Nem megbántani akarlak, kedves olvasó, de ha érdekel annyira ez a történet, hogy idáig elolvastad ezt az irományt, akkor miért nem veszed fel a telefont, és változtatsz a saját helyzeteden?! Miért lehet téged is birkának nézni, aki szó nélkül turi, a sérelmére elkövetett sorozatos, durva hibákat?! Ez egy SZÖVETSÉG! Ennél fogva az történik, amit a TAGOK AKARNAK! A Tagokat pedig ti alkotjátok! Ti ezt akarjátok? NEM? Akkor tegyetek ellene!!!
ON
'8. Az Elnökség felkéri a Rallye Szakági Bizottságot, hogy 2013. december 1. napjáig dolgozza ki és terjessze az Intézo Bizottság elé a fent jelölt módosításokat is tartalmazó 2014. évre vonatkozó Rallye Versenyek Szabályait.'
Értem... Tehát van pontosan 53 nap megemészteni ezt a 9 pontot, és kialakítani egy megfelelo szabályozást. Persze. Az FIA december végén megjeleno útmutatásai meg senkit nem érdekelnek (amúgy tényleg nem, de eddig mást mondtatok!). Ez a pont már-már kötekedés, ha az Elnökség venné a fáradságot, hogy utána néz, hogy mit adnak a szájába, akkor nem írna ilyeneket. Egy ilyen szintu változást hosszú hónapok egyeztetése kellene, hogy megelozzön, nem pedig egy 50 napos ultimátum!
'9. Az elnökség felkéri dr. Szél Attilát a Rallye Biztonsági Bizottság megalakítására, mely bizottság feladata az IB mellett a továbbiakban a rallye versenyeken való elozetes ellenorzés (inspekció), verseny közbeni ellenorzés és közremuködés is.'
Ez szerintem nem szerepel az alapszabályban , mint az elnökség hatásköre... Persze ha ez csak szintén egy elkapkodott mondat, és igazából munkabizottságot szeretnének létrehozni, akkor rendben, csak nem ez van leírva... Egyébként azt gondolom, hogy túl van ez is lihegve. Attila eddig is sokat dolgozott ebben az ügyben, és nem gondolom, hogy ne lett volna megfelelo mozgástere. Számomra nem értelmezheto továbbá a 'rallye versenyeken való elozetes' kifejezés, vagy elozetes, vagy ottani, a ketto ;#8211;nálam- kizárja egymást, de ne menjünk bele, mert ilyenbol rengeteg van ebben az irományban...
Tisztelt MNASZ Elnökség!
Önöket ismét félrevezette Miklós, és az általa elotérbe helyezett emberek! Ez a 9 pont az Önök idei munkájának megcsúfolása. Emlékezzenek, a programjukba azt írták, hogy nem kívánnak beleavatkozni a sportszakmába! Ez a legdurvább beleavatkozás, ami létezik, és egyes emberek anyagi haszonszerzése, vagy sértettsége motiválja, ebben a formában nincs sportszakmai létjogosultsága!
Kedves S***** Miklós!
Nem tudom, hogy vette-e bárki a bátorságot a környezetedben arra, hogy kimondja: elég! Komolyan azt gondolom, hogy segítségre van szükséged! Volt egy idoszak, amikor rengeteget tettél a Magyar Autósportért, de az utóbbi években ezek már a homályba vesznek a kicsinyes, sértett rombolásod miatt. Kérlek, hogy fontold meg az azonnali visszavonulást, mert ez csak egyre rosszabb lesz!
Kedves Olvasó!
Még egyszer szeretném felhívni a figyelmedet, hogy a felelos TE VAGY, ha ezt hagyod. Az MNASZ elnöksége prominens személyiségekbol álló csoport, akik nem foglalkoznak érdemben az autósporttal (tisztelet a kivételnek). Ez nem baj, nem ez a dolguk. A dolgukat nagyrészt jól végzik, rég nem látott eredmények születtek idén ezen a téren. Egy dolgot csinálnak nagyon rosszul, hagyják magukat félrevezetni! Akik ezt teszik, azok nyugodtan tehetik, hiszen TE nem nyitod ki a szádat. Nem jössz el a közgyulésre, nem szavazod le azt, ami nyilvánvalóan rossz neked, nem nézel a dolgok mögé, hanem azt hiszed el, amit a legtöbbet hallasz. Ne higgy azoknak az embereknek, akik duruzsolnak a füledbe. Higgy a szemednek, és ha látod ezt a rombolást, akkor emeld fel a szavad ellene!
Kedves mnasz, tönkretetéttek a rallyt, ezzel a módosítással amivel meg szeretnétek ellehetetlíteni a rte-et, azt éritek el hogy mo-n nem lesz rally!!! Az a baj hogy "sokat akar a s***ka de nem birja a farka" szerint mûködtök!!! Összefogással és nem a pénzt elõtérbe helyezve, meg lehetne menteni ezt a sportágat, és sok kivételes tehetség nem tûnne el a semmiben!! De ehhez ezt a pénzéhes brigádot pics@n kéne rugni!!! Olyan embereknek kellene vezetõségben lenni aki a sport szeretetéért, vannak ott nem azért hogy tele tömjék a zsebüket! Nagyon szépen meg köszönjük az elmult pár év munkáját, ez alatt eljutottunk arra a szintre hogy nincs egy nézhetõ verseny se, és már nem is megyek el sehova versenyt nézni (pedig többszáz km-t is képes voltam utazni egy-egy versenyre), a klasszikus vb szintû pályáinkon nincs egy verseny se, a színvonalas amatõr versenyeket (amiket ugy gondolom támogatni kellett volna, hogy legyen utánpótlás) ahelyett hogy együtt mûködtek volna, teljesen megszüntették!!! A rally 1 nézhetetlen a rally 2-be meg van 10 kocsi az is etapon megy, ki akar ezé nektek több száz ezret fizetni? Kifog szponzorálni versenyzõket amikor nincs nézõ a versenyeken, mindemelett nincs nyilvánossága az egész sportágnak, azzal kellene pénzt szerezni hogy toljuk a médiában... nem lesz itt rend egy darabig! Azt kellene csinálni hogy egy versenyen se kellene rajthoz állni senkinek!!!Oszt akkor eltünnétek magatoktól, mert nem lenne kit lehuzni, de jó uton haladtok hogy ne legyen, megoldjátok ezt ti saját magatok!!!
A sok fröcsögés és haláltáborozás mellet azért szivesen hallanék sportszakmai érveket a köbcentikorlátozás ellen.
Hülyén csinálják, ez tény, hagyni kellene 1-2 év kifutási, felkészülési idõt.
Akiknek már van autójuk, az elértéktelenedik, akik most építenek nagy autót, azok kegyetlenül megszívták, ez tény. De ezek nem sportszakmai érvek.
Az talán már tényleg túlzás, hogy a világ talán legerõsebb (lásd a laza szabályokat) rally EVO-i a magyar harmadosztályba mennek.
Nyáron asszem itt volt hír, hogy WRC is indul valamelyik ARK-n... Ezt most hogy?????
Az egyhatosokkal semmivel nem kissebb a sportértéke a versenyzésnek mint a négyszáz lovas evókkal és M3-akkal, aki meg csajozni akar a versenyautóval, az meg talán nem is baj, ha kihullik, vagy feljebb lép.
Azt még muszáj megjegyeznem,hogy miért nem szabályozzák a sok celebet aki a Lotus kupában "versenyez"?? Ilyen erõvel a Barátok közt egy kezdõ lépcsõfok,hogy mehessen Lotus kupában...
Van jó irányvonal,de ez olyan bonyolult mint a színestévé...hát úgy is álljunk hozzá!
A utánpótlás nevelés tényleg olyan szépen hangzik...kellene is vele foglalkozni,mert azt én is aláírom,hogy ezzel senki nem foglalkozik itthon...
De abba is bele kell látni,hogy az ORB-be is köröz pár olyan versenyzõ,aki nem ült elõtte kisebb autóban,amatõr versenyeken...haver vagy éppen jó embertõl bérel autót...
Szemléletmódot kell váltani...fog ez fájni mindenkinek,de másképpen nem lehet.
Vagy az a fõ szempont,hogy ideig óráig változtassunk,vagy az,hogy hosszú távra építsünk itthon egy jó valamit ami Magyar Rallynak hívnak...
Én rugalmas ember vagyok:) Csak úgy tudnak mûködni a dolgok,hogy ha az ember közösen próbál tenni a rallyért valamit.
Azt látni kell,hogy minden sz.r az MNASZ-nél csapódik le,ez kétségtelen,hiszen õ a hivatalos szerv...A rendõrség õt találja meg, a média õt találja meg...Jogi dolgok vannak itt amiket be kell tartani,be kell tartatni...ezzel nem tudsz mit csinálni el kell fogadni,alkalmazkodni kell hozzá!
Pont volt mostanság elég negatívum,hogy menjen a vakarózás ezerrel. Persze,hogy védig magukat és védeni is kell és mint mondtam is bõven megérett arra a Rally itthon,hogy gyökeres változásokat kell hozni,de van folyamatosság...nem lehet azonnal pofán csapni mindenkit!!!Ez fontos!!
Nem tartom megoldásnak azt,hogy ilyen módon nyírbálják meg itthon a rallyt...valahol van az egészben ráció,de nem lehetne ezt ennyire drasztikusan. Azt látni kell,hogy jelenleg nem az ORB vagy R2, esetleg Historic tartja életben itthon a rallyt,hanem az amatõr meg az RTE...itt egy szemléletmódot kell változtatni,mindenkinek...idõ kell,hozzá,hogy tényleg arról szóljon ez a két szakág,hogy kezdõ lépcsõfok legyen...de lassan fõ le a kávé,ennek is lassan kell lefõnie! Nem lehet ekkora elégedetlenséget kelteni senkiben, ez fontos! Valahogy tényleg változtatni kell,mert ez hosszútávon senkinek nem jó...de csak kapkodás van, hatalomgyakorlás és kinek van igaza, ill. kinek nincs. Megy a mutyi,meg a pacsizás...
Gyökeres változások kellenek ez már látszik,de ésszel és fokozatossággal...
Jelzem elõre, nem akarok senkit, sem támadni, sem védeni.
Mindössze végiggondoltam. Vajon mit tennél, ha Neked jutna az a feladat, hogy képviseld a szövetséget különféle zûrös ügyekben?
Mondjuk pár hónap leforgása alatt, lenne egy halálos baleset, pár rosszul megrendezett verseny rengeteg reklamálóval, elmaradt rendezvény visszafizeteten nevezésekkel, miniszteri autóval ütközõ versenyzõ, stb., stb.
Mindez, "természetesen" csak a szövetségen tud lecsapódni, hiszen ez a hivatalos szerv, és az utca embere -akár csak a média- minden hangos/szines/csikorgó kerekû jármûvet egyaránt rallye-autónak hív.
Ugye, hogy Te is megpróbálnád védeni az érdekeidet?
Nézd innen......