Kedves Zsolt!
Talán régi kapcsolatunkra való tekintettel elnézed nekem,
hogy most (kivételesen) nem értek veled egyet.
Csupán csak a Te hsz-od miatt olvastam el az új RSB
vezető elképzeléseiről szóló cikket. Összességében nagyon
reménytkeltőek az itt leírt tervek (a kortesbeszéd mindig
szép), kivéve azt a szakaszt, amiről Te is véleményt
mondtál:
"Szándékunkban áll a regisztrált rallyeversenyek számának
limitálása, egy átfogó az egész országra kiterjedő rendszer
felépítése. Szeretnénk ezen versenyek regisztrációját az év
első negyedében elvégezni, és azon csak indokolt esetben
változtatni az év során."
Ha ez az idézet arról szól, hogy a sprinteket, amatőr
rallye-kat továbbra is tűzzel vassal írtani kell, akkor ezzel
nem értek egyet. Azért nem, mert ezzel az elképzeléssel
azok az emberek, fiatalok lesznek elüldözve a rallye
környkéről, akik szűkös anyagi lehetőségeik ellenére
szeretnék űzni ezt a sportot, vagyis (ha e sportág esetében
lehet ilyet mondani) a "tömegsport" része lesz megölve,
ami a tehetségek feltűnését is gátolni fogja.
Nem arról van szó, hogy a biztonságos versenyzést, a
biztonsági előírásokat hanyagolni kell,de azokat
mindenképpen a realitás talaján kellene kezelni. Például elő
lehet írni a homológ és a lejárt homológ cuccokat is, de
tűzálló ruha (lejárt, vagy érvényes homológ) esetén azt
is lehet kérni, hogy a ruházat legyen "lángálló" (amibe
sokminden beleérthető), ahogy azt a szakmában méltán
elismert Legeza Miklós, a 2000-es évek elején, Nyirádon,
az általa rendezett (szerintem) sikeres amatőr rallye-cross
versenyeken tette.
A fenti idézet azon része, amely (nyilván) az amatőr
versenyek számának korlátozására utal, az olvasatomban
egyértelműen negatív.
Az "egész országra kiterjedő rendszer felépítése" pedig
monopolizációs törekvést jelent számomra.
A szűkszavú közlés miatt nem állítom, hogy értelmezésem
megfelelő, de szerintem mindenképpen bővebb kifejtést
érdemelne a téma.
Más, de azért a rallye-hoz kapcsolódva:
Én manapság már ilyennel hobbizok: lásd a képet.
(A 4x4-es paripát elvitték Prágába.)
45Le, 360Le/liter, 3-4kg/Le, de nem ez a lényeg,
hanem az, amit e szakág egyik élvonalbeli versenyzőjével
folytatott beszélgetésekből levontam. Nincsenek
szélesvásznú reklám matricák, de ha bekormosodik a
rezonátor belseje, lecserélik újra, mert az
tizedmásodperceket számít. Nem használnak porvédős
csapágyat, mert az lassabban gurul(!), és az újabb tizedeket
jelent, és így tovább...
A magyar rallye-ban egy-két olyan ember van, aki ilyen
mentalitással, sportként csinálja amit csinál, de ezeket az
embereket el is üldözik.
Ma már a rallye jövője nem azon múlik, hogy Pénzes Zsolt,
vagy valaki más az RSB főnök. A rallye jövője
Magyarországon a fejekben fog eldőlni, de addig
amíg "limitálásról", meg "egész országot átfogó
rendszerről" beszél valaki, nem lehet sok jóra számítani.
Nagyon bizakodva várom, hogy mi lesz a sprinttel, mert idén is szerintem jók voltak! Remélem jövőre még jobb lesz, csak legyen eredmény időben, hogy lehessen tervezni.
Kiváló gondolat, hogy limitálják a versenyek számát, és egységes biztonsági, és műszaki feltételeket akarnak teremteni. Reméljük, hogy következetes és érdekmentes döntés születik.
ez a pont gondolom erre vonatkozik ,hogy végre tisztába tegyék a mindenhétvégén 3 sprint az országba kérdést.
"
• Szándékunkban áll a regisztrált rallyeversenyek számának limitálása, egy átfogó az egész országra kiterjedő rendszer felépítése. Szeretnénk ezen versenyek regisztrációját az év első negyedében elvégezni, és azon csak indokolt esetben változtatni az év során."
Ha ezeknek a tervezeteknek csak az egynegyede valóra is válna,már jövőre érezhető lenne a változás az ORB-be.Remélem,hogy sikerül végre abba az irányba elindulni,ahol újra érdemes lesz ORB futamokra járni!Biztos lesznek,akiknek nem fog tetszeni,hogy WRC-vel,meg lejárt homológ F2-essel lehet majd pontot szerezni,de mindenkinek nem is lehet mindig megfelelni!Én drukkolok,hogy sikerüljön ez a tervezet!
Brumi86 igen precízen leírta a szabályszerű eljárást. Figyelo sem írt valótlanságokat! Kíváncsi leszek pl. smidi és anulu reakciójára akkor, amikor valóban RTE bajnoksággá laposodik az ORB, esetleg a most helyzetbe jutó rendezői klán és az impotens MNASZ vezetés rábólintásával kinevezett, senki által meg nem szavazott, a versenyzőkből élő mb.szakágvezető egekbe emeli a versenyek nevezési díjait! Ugyanis ha tetszik, ha nem, ez lesz az érdeke!
Akik pedig ehhez asszisztálnak,- elsősorban az igazmondó S*****, a mindent túlélő Faluvégi és szegény, félreinformált Elnök úr majd szégyellhetik magukat mindazért, amit a RALLYE-ért "tettek"...
Nem vagyok tagja az MNASZnek, csak utánajártam a dolognak...
Nagyon egyszerű a történet:
2004. évi I törvény - a sportról 65§ (4) "Kizárólag a szakszövetség, vagy az országos sportági szövetség előzetes írásbeli hozzájárulásával tartható olyan sportrendezvény, amelynek résztvevői a versenyzés során fokozott veszéllyel járó tevékenységet folytatnak (veszélyes üzem). A szakszövetség, vagy az országos sportági szövetség a hozzájárulását nem tagadhatja meg, ha a sportrendezvény lebonyolítása a sportág hazai és nemzetközi versenyszabályzatában, valamint egyéb szabályzataiban meghatározott biztonsági előírásoknak megfelel, és megtartása a sportág versenyrendszerének (bajnokság) működtetését nem veszélyezteti."
68§ "...hozzájárulása hiányzik, a szakszövetség, illetve az országos sportági szövetség a sportrendezvény megtartását vagy a sportrendezvény nézők részvételével való megtartását megtiltja, vagy a nézők részvételét a sportlétesítmény meghatározott részére korlátozza. A szervezőt és a rendőrséget a tiltásról, illetve a korlátozásról a szakszövetség, illetve az országos sportági szövetség öt napon belül értesíti."
A hozzájárulást kérni kell, ezt nem tette meg. Innentől kezdve halálra volt ítélve a rendezvény.
Szeretném, ha a tényekkel vitatkoznál. Konkrétan senki nem szavazott rá. Igaz, vagy nem. Eddig még mindig olyan lett kinevezve, akire legalább voksolást írtak ki, és ha nem is kapott 50%-nál többet, de a legtöbb szavazatot. Miért nem lehetett megvárni, amig bejönnek a szavazatok? Miért kellett valakit, szavazatok nélkül előnyösebb helyzetbe hozni? Még Ferjáncz Attila idején, amikor az alapszabály úgy módosult, hogy az elnökség nevezi ki a szakágvezetőt, ettől féltünk, hogy az elnökség bármit megtehet, de szerencsére ez sokáig nem történt meg. Most itt tartunk. Pár ember akarata érvényesül. Várjuk a további önkényes személycseréket.
Ugy látom Te vagy az igazi magyar ember megtestesítője akinek semmi nem jó, és bármi történik csak a sza*t, rosszat látja!!
Ismered személyesen Pénzes Zsoltot?????
Töltöttél már vele egy beszélgetős estét többed magaddal, amit sok ellenszenv ellenére megszervezett hosszú évek után megint és tökéletesre sikerült ????
és fáradságot nem ismerve küzd azért hogy újra egységes legyen a rally pedig ez sokaknak nem tetszett??
Vagy csak Te vagy a napi MNASZ-t lehúzó ember???
Még semmit nem csinált de Te már mindent eltemetsz .
Nem kellene kicsit visszafognod magad és azután ítélkezni miután rosszat tett neked vagy a rallynak.
Még az esélyt sem adod meg a bizonyításra, addig milyen jogon ítéled meg munkáját???
Lehet hogy túrában van érdekeltsége de szerintem inkább a rallyban van érdekeltsége.
Mi a problémád a túrával? nem tetszik hogy a nagy érdeklődés miatt az MNASZ mindig is ellenszenvet mutatott pedig lehet hogy máshol volt a hiba??!!!
Még egy jó kis sprint versenyen is többen vannak mit a hőn áhított első osztályban, sőt akik ott indultak azok is benéztek túrába mert ott legalább még volt verseny akkor miről beszélsz.
Ne ítélkezz míg nincs negatív vagy pozitív eredmény.
Vége egy évnek új év jön nézzük meg mi lesz majd év végén ugyanitt írd meg megint mit tapasztaltál remélem változni fog a véleményed és tényleg lesz fény az alagútban.
Akár egyet is érthetnék, de akkor mondjuk ki, hogy az elnök úr tanácsadói arra játszanak, hogy szünjön meg az MNASZ Rallye Bajnokság. Az emnberük már negvan hozzá. Kineveztetni egy embert akire, mégegyszer kiemelem, bár ez olyan OV-s, SENKI NEM SZAVAZOTT azért mindenképpen furcsa.